..: Necelá padesátka vozů z Rakouska rozšíří flotilu ČD :..

Amz ÖBB Praha — České dráhy pokračují v nákupech vozů ze zahraničí, konkrétně od Rakouských spolkových drah (ÖBB). Aktuální várka čítá celkem 47 klimatizovaných „emzet“ konstrukce UIC Z1 a skládá se z 4 vozů Amz, 41 vozů Bmz a 2 vozů WRmz. Vozy jsou schopny provozu maximální rychlostí 200 km/h, samozřejmostí jsou uzavřený systém WC, klimatizace a zásuvky 230 V. ČD deklarují jejich převzetí do konce ledna, přibližně třetinu z nich ihned nasadí do provozu. Zbylé vozy musí projít kontrolou podvozků, po dosažení příslušných kilometrických proběhů je čeká vyvazovací oprava spojená s aplikací korporátního nátěru.

České dráhy již v minulosti od ÖBB odkoupily mimo jiné ojeté vozy řad Bmz229, Bmz234, Bmz235, ABmz346, WRmz817 a Bcmz834.

Zdroj: Železničář


Radek Papež Poslat mail autorovi | 18.1.2017 (11:27)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Vozidla

Weitere aus Rakousko Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 10      Zpráv na stránku:   
30.01.2017 (17:45)  
Té pojistce bylo jedno kam až to dojede, vadilo jí stahování a zvedání sběrače.
30.01.2017 (13:23)  
A pokud vás zajímá jak se opravovaly rotační měniče na zelenokoženkových Bautzenech, tak se kroužky brousily za chodu měniče pilníkem obaleným do hadru, střepem skla drženým v kombinačkách a možná i jinak na co kdo přišel. Vůz objel kolečko do Košic a kroužky se brousily zase. Odstavit a opravit se pořádně nemohl, protže poměr oprav s odvěšením a bez odvěšení byl prémiový ukazatel, nikoli pro nás ale pro naše nadřízené.

Hej, vždyť to je přece ten uspěchaný kapitalismus moderní doby!

Edit: Jen taková filozofická otázka: Kolikrát ten šrot otočil Praha-Košice než mu ta pojistka bouchla? Ve srovnání se spolehlivým rotačním generátorem na Bautzenu mě to docela zajímá.
Registrierter Benutzer Honza  mail  
30.01.2017 (0:53)  
Tady řešíte pořád dokolečka, že tam dal silnější pojistku. Samozřejmě nedělá se to, ale když vím, jaké riziko toto přinese, respektive jaké následky to může mít a jsem s nimi smířený, tak nevidím problém.
29.01.2017 (17:06)  
Sim a Bmz

Mně už ta debata přestává bavit a dochází mi zásoba slušných slov, zbývají jenom ta sprostá.

Kdyby ty vozy nebyly ŠROT, tak tam nebylo nutné strkat silnější pojistku.

V elektrotechnice není NIC na doraz, provoz je něco úplně jiného než studium na elektrotechnické vysoké škole. Pan inženýr může spočítat podle vzorečků, že pojistka nevypadne a ona zrovna vypadne a naopak. Zrovna tak pan inženýr spočítal, že odvodňovací příkop nad domem musí pobrat obvyklé množství vody, zjištěné dlouhodobým pozorováním, a stanovil, že nám voda na dvůr neteče, a přesto při každém středním dešti teče.

Neměl jsem v tu chvíli čas zjišťovat, který kondenzátor nebo která dioda odmítla spolupráci s ostatními prvky, prostě mi bylo řečeno, děláme to takhle, tak to budeš dělat taky tak a pokud se ti to nelíbí, tak 10 lidí čeká na tvojí pozici.

A pokud vás zajímá jak se opravovaly rotační měniče na zelenokoženkových Bautzenech, tak se kroužky brousily za chodu měniče pilníkem obaleným do hadru, střepem skla drženým v kombinačkách a možná i jinak na co kdo přišel. Vůz objel kolečko do Košic a kroužky se brousily zase. Odstavit a opravit se pořádně nemohl, protže poměr oprav s odvěšením a bez odvěšení byl prémiový ukazatel, nikoli pro nás ale pro naše nadřízené.

A tím debatu končím, až uvidím rakouský vůz, otevřu bednu topení a 10A pojistku vyměním za 13A. Tu 13A pojistku ode dneška nosím v batohu.
Korrespondent oder ŽP Mitglied stoupa  mail  
29.01.2017 (12:15)  
ad "ostrov svobody" Kuba a chození na cervenou

Na Kube dokonce dovezli z prebytku DB i tzv. "Ferkeltaxe". Ale Kubánci své zeleznicní trate udrzovali tak mizerne, ze tyto jinak velmi odolné vozy (jeste z výroby NDR) byly záhy odstaveny...

Na cervenou jsem chodil dokonce "ze sportu". Ve staré dopravní vyhlasce (tusim, ze to byla vyhl. 100) se chodci ukládalo, pouzít prechod, pokud se tento nalézá v blízkosti. Zádný predpis vsak pojem "blízkost" nedefinoval. Zejména o Spartakiáde se Praha zaplnila nejen cvicenci, ale i mimoprazskými prilusniky VB. To zavalo pricinu delat si z tech mimoprazsých prislusníku legraci a vyzadovat výklad pojmu "blízkost".

Takovýto nejasný výklad Vyhl. 50 "o zpusobilosti v elektrotechnice" neumoznovala.
29.01.2017 (10:43)  
M 474 003: na Kubě a v Turecku se třeba řešil v minulosti nedostatek aut koupí ojetých vozů z USA
Tak to jste prave (doslova) objevil Ameriku. Jako kdyby se k nam uz hezky dlouho nedovazely ojety auta z Nemecka...
Registrierter Benutzer Sim 
29.01.2017 (10:39)  
M 474 003 > "Zařazením ojetých vozů z "vyspělé" země do provozu se Česká Republika dostává na úroveň rozvojových zemí ..."

Nikoliv pane kolego. Nase zeleznice se v tomto ohledu na uroven rozvojove zeme dostala dlouhodobym zivorenim s Bautzeny bez dlouhodobe koncepce a prubezne obnovy vozoveho parku vyrazovanim zastaralych a porizovanim modernich vozu.
Fakt, ze zapadni ojetiny u nas nepomahaji zvladnout kvantitativni problemy a naopak (aspon castecne) resi problemy kvalitativni, to jen potvrzuje.

"Ty jsi nikdy nešel na červenou ..."
Nejen sel, ale i jel. A to zamerne - nicmene to bylo v situaci, kdy jine vychodisko z dane situace nebylo vubec (krizovatka na cidlo, ktere moje vozidlo nezaregistruje a tedy v mem smeru je cervena trvale), nebo do v dane situaci bylo spolecensky pripustne (treba v situaci, kdy mam za zady houkajici sanitku). Ovsem vzdy je to:
- s vedomim toho, ze je to vyjimecna situace a ze ja jsem tim rusicim prvkem, se kterym okoli nemusi pocitat
- se snahou i v takove situaci minimalizovat nasledky a nevystavit nezucastnene jakemukoliv riziku
- bez prenaseni odpovednosti na ostatni (nevytvarim tim pasti na ostatni)

To je proste uplne jinej level, nez kdyz misto pojistek nastrkam hrebiky. Srovnatelne by to vase jednani bylo se stavem, kdy pod most s podjizdnou vyskou 3,5 metru date zakaz vjezdu vozidel vyssich nez 3,6 metru jen proto ze nemate cas hledat "ty spravny cislice" a ceduli 3,6 metru zrovna mate po ruce :-/

"Navím kolik Ti je a kdo jsi..."
Jo, to je hold riziko internetu - pri hospodskych recech u piva se da aspon nejak podle xichtu odhadnout, zda vase publikum vam bude ty vase polopravdy zrat i s navijakem, nebo zda dotycny bude z tech, kteri nejen ze odhali, ze kecate, ale nedej boze s vami zacnou diskutovat a vecne argumentovat. V hospode je muzete pak jeste uzemnit necim ve stylu, ze "nebyl jsi v rusku, vis hovno" ... pripadne muzou dostat drzkovou - ale to pres net jde dost tezko. Takze je proste nutny pocitat s tim, ze se obcas najde nekdo, kdo vase povrchni vlastnosti dane problematiky zna mnohem hloubeji ... a vy se pak odkopete tak, ze jste pro ostatni za pitomce; minimalne v situaci, kdy nedokazete uznat prohru a priznat barvu ... a zacnete si misto toho z prstu cucat dalsi a dalsi pseudoargumenty, ktere vasi teorii maji podporit.
Korrespondent oder ŽP Mitglied stoupa  mail  
28.01.2017 (1:08)  
Vyhl. 50 mám jiz "propadlou" (ale jako invalidní duchodce ji ani nepotrebuji), Kdysi jsem ji mel jen na 400kV. Ale i v tomto dávnoveku platilo - zádný zásah do pojistek a bezpecnostních obvodu. Toto bylo "remeslo, bran se!" A porusení byla "písemna zádost" na optimalizaci sebe sama.
28.01.2017 (0:49)  
Bmz-

Navím kolik Ti je a kdo jsi, já jsem pracoval na železnici v době kdy začínaly jezdit 163 a 363 a nebylo hodiny, kdy by nějakou nepřitáhla s ostudou odporová Bobina i s vlakem. Protože tam odcházelo úplně všechno. Já fakt nemám čas procházet plány a vzpomínat, která pojistka to byla.

Zařazením ojetých vozů z "vyspělé" země do provozu se Česká Republika dostává na úroveň rozvojových zemí, na Kubě a v Turecku se třeba řešil v minulosti nedostatek aut koupí ojetých vozů z USA, a tohle je něco podobného.

Pokud je CZE které začíná usměrňovačem a výzbroj je civilní na 3x400V tak tahle koncepce se mi líbí, ale pochybuju že by se Rakušáci těhle vozů zbavovali. Tohle uspořádání by mohlo být i spolehlivé, vzhledem k tomu, že odpadají tyristory, které ke spínání ss obvodů byly použity vlastně z nouze, protže v té době nebyly vhodné tranzistory.
Registrierter Benutzer Bmz 
27.01.2017 (23:43)  
M 474 003
Co se týká ČD a vozů z Rakouska, tak si ČD pěkně nadrobily, pochybuju, že se údržba zvládne. ČD jsou ve výhodě, že mají záložní vozy, ale v létě, když selže klimatizace, tak to bude pro cestující zážitek. Jediné řešení pro tyhle vozy je vymyslet nějaký rychlík Cheb- Plzeň -České Budějovice, Havlíčkův Brod, Brno- Bratislava.

1.Proč nadrobily? Ty znáš plány GŘ O12, co bude s těmi vozy po technické stránce?
2.Proč by to údržba nezvládla, když už teď udržuje více jak stovku exOeBB vozů? Navíc díly na ty vozy jsou :)
3.A co by přineslo nasazení těchto vozů na jižní část? To jako aby jezdily na AC systém? No budeš se divit, ale ne na všech vozech je KRUPP SYSTEM(což je ten 1f VN střídač 50Hz a VN trafo), na mnoha "emzetech" jsou cze, kterým je úplně jedno, jaký systém je napájí. Na vstupu mají totiž usměrňovač :) a jsou schopny pracovat od 750V-3900V.

A pokud je někde skupina 17ti tyristorů, kdo mi zaručí, že některý nesepne dřív než ostatní. Co se pak stane nemusím psát.

To nám určitě nemusíš vysvětlovat ( stejně pochybuji, že bys to vysvětlil, když nejsi schopen korektně zareagovat ani na jeden můj dotaz k Bmz OeBB). Navíc 17 jich není, je jich 14 v každé větvi, tzn.28ks. A světe div se, tyristorové řetězce v měničích se používají na spoustě vozů a lokomotiv( nejznámější 163/363 a jejich deriváty). No nevšiml jsem si, že by byly hromadně odstavovány. Tyto poruchy se stávají, to nepopírám, ale četnost v porovnání s jinými závadami je minimální.

Nemám zrovna čas prohlížet plány a vzpomínat, kam jsem v roce 2013 dal silnější pojistku. Pokud by v tom obvodu došlo ke zkratu, tak by to o trochu silnější pojistka taky ochránila. Třeba Rakušáci měli k dispozici pomalejší pojistku.

Nemáš čas? 18.01.2017 (23:33) jsi napsal:Já mám plány těch vozů, když to prohlížím, tak si říkám proč a za co. Když teda máš plány a prohlížíš si je, tak to snad nebude tak těžké zjistit. Navíc, když si z té akce "pojistka" pamatuješ detaily jako: Měl jsem k dispozici pouze digitální multimetr čínské výroby. "Staticky" všechno odpovídalo, podle výsledků měření čínským multimetrem pojistka neměla vypadávat, přesto vypadávala. 13A pojistka tam mechanicky nešla, ani nesměla, takže jsem si jí musel v dílně upravit rozbrušovačkou. Mezitím jsem skříň topení musel zavřít, protože ostatní vozy musely topit, a kolem se pohybovali plniči vody s hadicemi. Ta pojistka nebyla od kaloriferu, ale od ovládacích obvodů., tak to už je maličkost ne? A s tím zkratem jsi taky tak trochu vedle. Pokud by nastala paralelní/sériová porucha v kabeláži, tak mi může oblouk hořet nad hranicí vybavení původní pojistky 10A, ale 13A to nevybaví. Dnes již jsou ochrany, které dokáží detekovat paralelní i sériové poruchy vedení, ale klasické pojistky/jističe tohle neumí. Takže necháš vůz vyhořet s tím, že doufáš ve vybavení silnější pojistky? Toto je opravdu amatérismus. Sice šéfa konkurenční společnosti RJ nemusím, ale udělal pro svou firmu jen dobře, že tě nechal jít...

Závěrem:
Nekritizuj něco, o čem, jak tady ukazuješ, nevíš o moc více, než běžný cestující. A zamotáváš se sám do svých tvrzení.
ČD nakoupily vozy, které běžně jezdily doteď v provozu jak v Rakousku, tak i mimo, např. na sever naší republiky a dále do Polska. A ikdyž jde o "ojetiny", neměj péči, že se s tím údržba ( CZE, klima) nepopere. Netvrdím, že to budou bezporuchové stroje, ale zázemí na ty vozy v DKV je a díly na opravy taky.
Jo a jedinou pojistku 10A v ovládacích obvodech v bednách pod vozem, jsem našel ve zpětné vazbě regulátoru VN měniče( ale ty jsou 2ks, typ nožová pojistka, a nejsou v bedně topení, ale v pojistkové skříni vedle VN transformátoru )
  1 2 3 4 5 ... 10      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2017 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko