..: ČD a GWTR si nebudou uznávat jízdenky na trati z Plzně do Mostu :..

Motorová jednotka GW Train Regio, foto: GW Train Regio, a.s.Plzeň — Neděle 11. prosince bude dnem, kdy poprvé vyjede soukromý dopravce na státem objednávanou rychlíkovou linku. Jak již asi správně tušíte, jedná se o linku z Plzně do Mostu a dopravce GW Train Regio. Na 139 kilometrů dlouhou trasu se vydají čtyři páry vlaků vedené rekonstruovanými jednotkami řady 628 z Německa, doplněné o další pár vlaků v neděli večer. Jenže právě příklad nástupu soukromého dopravce na tuto trasu ukazuje, jak přesně nemá otevírání trhu ze strany státu vypadat. Jak můžete vidět v přehledném jízdním řádu, další dva páry rychlíků a osobní vlaky v objednávce kraje totiž budou dále provozovat České dráhy a oba dopravci si navzájem nebudou prodávat ani uznávat jízdní doklady. Problémem jsou i nadále trvající díry v taktu, kdy například z Plzně do Mostu chybí rychlík odjíždějící po osmé hodině ranní.

Rychlík ČD na trati z Plzně do Mostu, foto: Radek TheumerSpekulace o tom, že na lince R 25 nastane od nového grafikonu tak trochu tarifní zmatek, se objevovaly již od doby, kdy Ministerstvo dopravy potvrdilo plán zadat objednávku státních rychlíků soukromému dopravci. Nyní se tyto informace oficiálně potvrdily prakticky ze všech zúčastněných stran: „Dohoda s ČD o vzájemném uznávání jízdenek nebyla uzavřena z důvodu právních překážek stávající legislativy a prozatímní neexistence státního clearingového centra,“ uvedl člen představenstva GW Train Regio Pavel Faugner. Podobně se nechaly slyšet i České dráhy: „Je to důsledkem předčasné liberalizace bez ošetření kritických míst ze strany státu. V důsledku bude cestující poškozen, minimálně v oblasti odbavení, kde není státem zajištěna tarifní integrace, a přesto se již otevírá trh veřejné železniční dopravy,“ uvedla mluvčí státního dopravce Radka Pistoriusová. Ministerstvo dopravy pak na dotazy zaslané naší redakcí do doby vydání tohoto článku nereagovalo.

Částečně vylepšit situaci by nyní mohly alespoň jednotlivé kraje, a to integrací všech vlaků do svých integrovaných dopravních systémů. Ústecký kraj tak již učinil: tarif Dopravy Ústeckého kraje (DÚK) bude platit ve vlacích všech dopravců v úseku Blatno u Jesenice – Most. Plzeňský kraj pak zatím o podobném kroku uvažuje a na rovinu také říká, kde je v současné době v oblasti uznávání jízdenek mezi dopravci problém: „Plzeňský kraj má zájem na vzájemném uznávání jízdenek, s GWTR jsme o tomto problému jednali, ČD zatím s uznáváním nesouhlasí. S oběma dopravci budeme dále jednat o zařazení do Integrované dopravy Plzeňska (IDP). Vzhledem k tomu, že teprve 21. 11. byla sestavena nová krajská vláda, máme pro ni připraveny variantní návrhy, jak dále pokračovat,“ uvedla jednatelka plzeňského organizátora dopravy POVED Zdeňka Kmochová.

Cestujícím zejména na Plzeňsku tak nezbývá než doufat, že se jak dopravci, tak politici rychle dohodnou, a oni tak budou moci cestovat například na dlouhodobé traťové jízdenky tak, jak byli zvyklí doposud.

Zdroje: GW Train Regio, POVED, Mladá fronta Dnes


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 29.11.2016 (16:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Tarify

Další z regionu ČR Plzeňský ČR Ústecký


  1 ... 8 9 10 11 12      Zpráv na stránku:   
29.11.2016 (19:09)  
Tomáš Záruba: No čili se dostaneme kam? Do Polska, ač tam už pomalinku, polehounku začínají chápat, že takhle to dál nejde a existují alespoň portály, které jsou schopné prodávat jízdenky na více dopravců. To ujíždění zhodnotit nedokážu. Tam je to o to horší, že vlastně mezi sebou bojují "státní" firmy. O tohle já tady fakt nestojím. To, co se píše v článku je svatá pravda, takhle přátelé opravdu ne. Navíc ještě s tou dírou v taktu. Docela by mě zajímalo, co brání vzniku toho clearingového centra. Že by politická vůle? A Brno? Výsměch. Jančurovi nelze nic vyčítat, snaží se chránit si svůj business. ČD nelze nic vyčítat, snaží se chránit si svůj business, ale chybí prostě celorepublikový koordinátor a regulátor, co tohle dá exaktně dohromady a nepřipustí, aby si na 1 lince konkurovali nesmyslně dva dopravci. Snižovat cenu je jedna věc, zvyšovat komfort druhá, ale udržení nějakého rozumného dopravního systému zase třetí.
registrovaný uživatel HonzaK 
29.11.2016 (19:05)  
hortulana - ja Vam zase mohu rici zkusenost s EC Porta Moravica, ktery rano z Prahy vyjede plny, v Koline se preplni (nedivim se, kdo by taky jezdil skoro hodinu 42 km osobakem) a v Pardubicich se vyprazdni. Vlaky rj jezdi kazde 2 hodiny a nikdy jsem je nevidel extremne napraskane, kdyz jsem s nemi jel, tak podle toho usuzuji, co jsem napsal dole, ze rychly vlak Praha-Brno kazde 2 hodiny staci.
registrovaný uživatel Komín  mail  
29.11.2016 (18:57)  
Rozhodně nesouhlasím s těmi názory, že vlak jednou za hodinu na lince Praha-Brno je přece ok a spoje Regiojetu nelze považovat za omezení. Flexibilita je obrovsky důležitá věc, proto si myslím, že vlaky do Brna po půlhodině byly (možná zejména do budoucna by byly) velmi přínosné. Cestující takřka přišel a jel. Takto vzniká naprosto absurdní situace, kdy cestující přijde a jet moci nebude, přestože půjde o tutéž trasu.

A co se týče linky Most - Plzeň, blížící se stav považuji za naprosté diletantství.
29.11.2016 (18:56)  
Jakožto pravidelného cestujícího Praha-Brno (ne denně, přesto často) by mě tedy osobně vadilo a dost odradilo, kdyby měl, hypoteticky, nějaké spoje přebrat dopravce, který si by mě neprodal jízdenku takovou, že kdyby mi náhodou daný spoj ujel, tak bych nemohl využít další od jiného dopravce.

A propos vozím si prdku nejčastěji railjetem a v railjetu, tedy dle mého skromného názoru, se mnou většina cestujících ve voze absolvuje cestu Praha - Brno (popř. ještě mnohem dál nebo z větší dálky), než že by se osazenstvo nějak v Třebové/Pardubicích/Kolíně šíleně vyměnilo. Ale mohu mít pokaždé štěstí na "stabilní" vagon, že :)
registrovaný uživatel Já 1 
29.11.2016 (18:40)  
Obávám se že tarifní integrace na trati kde jezdí víc dopravců najednou prostě udělat nepůjde( může tady někdo vyjmenovat tratě v cizině kde to funguje?). Něco jiného je když každý dopravce jezdí svoji trať, pak není problém sečíst cenu za dopravce 1 a dopravce 2, případně X dopravců jako ve Švýcarsku.
A co se týče Brna tak to je učebnicový případ vyzobávání třešinek, není pravda že by ČD neměli zájem o dané vlaky, chtěli je provozovat i bez objednávky státu. Navíc žluté vlaky neberou invalidy, cestující se psy a s koly ale hlavně že dostanu laciné kafe v papírovém kelímku jako u McDonalda(a to se vyplatí).
registrovaný uživatel HonzaK 
29.11.2016 (18:39)  
Martin99- kdybyste byl chytry jak se snazite vypadat, tak zajiste pochopite nadsazku :-) Jinak to velke plus, ze Ti co jezdi obcas budou mit na vyber dopravce na ukor tech co jezdi denne osobaky, jelikoz Ti budou jezdit dele a dele na preplnene trase, jelikoz je budou ty vlaky s obcas cestujimi predjizdet. Vzdyt se podivejte jak je uz nepouzitelny osobak Ceska Trebova-Pardubice-Kolin a na poctu cestujicich to jde videt... Vsude stoji a vsude stoji dlouho, jelikoz ceka na predjeti. Ta trat proste neni na dalkovou dopravu. Na to jiz melo byt davno VRT.
29.11.2016 (18:37)  
HonzaK:
Píšete to, jako kdyby mezi Prahou a Brnem jezdily jen 4 spoje a teď 3 získal RJ.
Stačí se podívat do jízdního řádu, "rychlé" spoje ČD (EC, Ex, R, Raijety) jezdí v hodinových taktech a mnohdy je tam ještě nějaký mezi tím. Takže to, že tam přibudou 3 spoje jiného dopravce, jaksi nelze považovat za omezení každodenního cestování. A kolik je cestujících, kteří denně dojíždí z Brna do Prahy vlakem? A pokud myslíte část úseku, tak mimo rychlíky jsou tam i běžné osobáky. A ti co jezdí občas, budou mít aspoň možnost výběru dopravce.

Docela bych tu hlášku o omezení cestování nominoval na blábol měsíce.
registrovaný uživatel inkonginto  mail  
29.11.2016 (18:34)  
když GWTR nemá jízdné dle ujetých kilometrů

Kdo říkal?
29.11.2016 (18:32)  
NEUZNÁVEJTE SI NAVZÁJEM JÍZDENKY A NEČEKEJTE NA SEBE! VOZTE VZDUCH CHYTRÁCI! TAKOVÝM ODBORNÍKŮM NA DOPRAVU TĚŽKO SVĚŘIT I MODELOVOU DRÁHU!
registrovaný uživatel HonzaK 
29.11.2016 (18:29)  
Mne to tez neda. Pokud jsou EC atd. urcena pro cestujici Praha-Ostrava nebo Praha - Brno, tak muzeme zrusit plno EC, SC atd., jelikoz bohate staci vlak kazde dve hodiny pro cestujici Praha-Ostrava a Praha-Brno. Porad si to nekdo nechce priznat, ale drtivou vetsinu snad krome patku ci nedele stejne tvori cestujici do 100 km. Kdo by taky denne jezdil 200 km a vice.Timto krokem se uvolni misto pro regionalni SP a R.
  1 ... 8 9 10 11 12      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko