Derby — Bombardier představil ve svém závodě v Derby elektrickou jednotku Aventra řady 345, určenou pro provoz na nové londýnské páteřní lince Crossrail neboli Elizabeth Line. Nové soupravy budou v provozu sestaveny z 9 vozů s celkovou kapacitou 1500 cestujících. Jsou určeny pro napájení 25 kV/50 Hz z troleje, max. rychlost je 90 mil/hod (145 km/h), délka soupravy 200 metrů. Jsou vybaveny britskými zabezpečovači TPWS a AWS pro provoz na Great Eastern Main Line, CBTC pro provoz v tunelech pod Londýnem a ECTS pro provoz na Great Western Main Line do Readingu. Interiér je plně klimatizovaný, se sedadly v uspořádání 2+2 i podélně, pasažérům bude k dispozici mobilní internet 4G.
První vyrobený kus bude určen pro testy na zkušební trati v Old Dalby, dodávky prvních jednotek zákazníkovi, kterým je Transport for London, jsou naplánovány na listopad 2016. V první fázi budou jednotky najíždět zkušební kilometry, zaškolení strojvedoucích je plánováno na duben 2017 a do komerčního provozu budou soupravy uvedeny v květnu 2017 na lince z nádraží London Liverpool Street do Shenfieldu.
Testy v tunelech pod Londýnem (mezi nádražím Paddington a halou ExCel v Docklands) budou zahájeny koncem roku 2018 a plný provoz mezi Readingem a letištěm Heathrow na západě a Shenfieldem a Abbey Woods na východě má být zahájen koncem roku 2019. K projektu Crossrail se pevně věřím vrátíme v některém z dalších Britských okének.
V souvislosti se vzhledem jednotky, která má černé čelo, je zajímavé, že dle názoru britské RSSB (Rail Safety and Standards Board) již není třeba trvat na žlutém nátěru čel hnacích vozidel a jednotek. K tomu RSSB uvádí: „Označení žlutou barvou bylo zavedeno v roce 1950 v době, kdy elektrické a motorové vlaky začaly být rychlejší než parní lokomotivy, aby byla zajištěna jejich lepší viditelnost. Avšak nové, mnohem jasnější čelní reflektory činí toto opatření zbytečným. Společnosti mají nyní možnost se kvalifikovaně rozhodnout o vzhledu čel svých vozidel samy, na základě posouzení rizik a při zainteresování všech zúčastněných stran.“
Jelikož všechny nyní do provozu uváděné jednotky byly nasmlouvány a odsouhlaseny před platností této změny (včetně řad 387/2 pro Gatwick Express, 700 pro Thameslink a 800/801 pro GWR a Virgin), budou Aventry pro Crossrail prvními bez „žlutých nosů”.
Zdroje: Global Rail News [1], [2], TfL/Crossrail
V Británii už se používá / má používat Level 3? Měl jsem za to, že není dořešen problém s garancí celistvosti souprav....
http://www.bahninfo.de/artikel/10995/bergabe-der-ersten-16-regionalzuege-fuer-das-elektronetz-mittelsachsen/
Dekuji!
Kdyžtak něco tady, i když nevím, jak je to aktuální: http://www.railfaneurope.net/list/germany/germany_mrb.html
Hele, jiz podruhé jsem (z dálky) videl v Dresden nové motorové jednotky provozované "Mitteldeutsche Bahn", mezi vozy jsou podvozky Jakobs. A já tupoun nevím, co to je a kdo to vyrábí.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.