..: ČD rozšiřují flotilu vozů s WiFi, jejich počet přesáhne 500 :..

Piktogramy včetně piktogramu wi-fi sítě, foto: Matouš Danielka Praha — České dráhy vyhlásily veřejnou zakázku na dodávku a implementaci technologie pro bezdrátové připojení k internetu do celkem 89 osobních vozů. Dopravce pro tento vítaný upgrade vybral 62 vozů řady Bdpee231, 12 vozů řady ABmz346 a 15 vozů řady ABpee347, díky čemuž se cestující již v prvním pololetí příštího roku připojí k WiFi na dálkových linkách Praha – Tábor – České Budějovice – Linec, Praha – Plzeň – Cheb / Železná Ruda, Praha – Hradec Králové – Trutnov a Praha – Přerov – Otrokovice – Staré Město – Luhačovice. Na realizaci zakázky za bezmála 19 mil. Kč bez DPH (210 tis. Kč za 1 vůz) bude mít zhotovitel šest měsíců od nabytí účinnosti smlouvy. Součástí plnění je i poskytování servisu po dobu tří let od dodání technologie do posledního vozu.

České dráhy v současné době disponují celkem 437 vozy s WiFi připojením (viz tabulka), hlavními zástupci této flotily jsou jednotky Pendolino, railjet, RegioPanter, RegioShark a InterPanter. Po realizaci aktuálně vypsané zakázky počet vozů s bezdrátovým připojením k internetu vzroste na 526.

Tabulka: Vozy ČD vybavené bezdrátovým připojením k internetu
Řada Počet vozů Poznámka
Pendolino (680)497× 7 vozů
ČD railjet497× 7 vozů
RegioPanter768× 2 vozy + 20× 3 vozy
InterPanter624× 3 vozy + 10× 5 vozů
RegioShark (844)6231× 2 vozy
Apee13910
Ampz14311
Ampz1469
Bdmpz2279
Bhmpz2289
Bmz2304
Bdmpee23340
Bmz24115
Bmz24526
ARmpee8326
CELKEM437

Zdroje: Věstník veřejných zakázek, České dráhy


Radek Papež Poslat mail autorovi | 27.9.2016 (20:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Služby

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
08.10.2016 (14:29)  
Pro Tomáš Kraus: Na svých výhradách vůči hlasitému telefonování, hudbě, která je přes sluchátka slyšet několik metrů, hlasité projekci filmů a řvoucích dětech(které rodiče ani nenapomenou) trvám. Nemyslím si, že bych snad měl ve voze sedět sám, ale určitě nejsem sám, komu tyto soudobé neřesti vadí. Svoboda spolucestujícího končí tam, kde začíná svoboda moje. WiFi v nových(rekonstruovaných) vozech o nichž tu diskutujeme je pro někoho přínosem, ale jiný na to může koukat s despektem. Tím, že nové vozy jsou většinou velkoprostory, tak v nich nevychovanost takycestujících vynikne o to víc a otráví o to víc jiných. WiFi za to samozřejmě jako taková nemůže, je to o lidech, ale bohužel realita(stupeň nevychovanosti) je takový, jaký je. Jak by to vypadalo, kdyby ve velkoprostoru polovina lidí mluvila do mobilu, čtvrtina by si pouštěla nahlas film a čtvrtině by pronikala muzika ze sluchátek a do toho třeba ještě nějaký nevycválaný spratek řval a běhal mezi sedadly. Asi i ti největší zastánci moderní komunikace by byli značně rozmrzelí.
dopisovatel nebo člen ŽP stoupa  mail  
05.10.2016 (3:54)  
pro Honza:

Nó, coby elektirkár tohle nemohu prijmout. Teorií bylo napsáno mnoho. Ale dosud nikdo odborne a rukolapne neprokázal skodlivost vlnení a ani interferenci vlnení. A to ani u rozvoden, nebo vedení 400 kV. A tak dale zustává jen prímý zasah el. proudem, který má za následek mnohdy i smrtelný oblouk.....
registrovaný uživatel Honza  mail  
04.10.2016 (22:41)  
To je sice pravda a dobře, že tohle může přitáhnout potenciální cestující, ale signál odrážející se od kovové skříně vozidla je ještě nebezpečnější, než třeba v normální místnosti, nebo venku. A teď si představme, že ten mobil tam bude mít každý...
dopisovatel nebo člen ŽP stoupa  mail  
04.10.2016 (11:48)  
pro Tomás Kraus:

Dneska (v úterý) jsem opet musel cestovat metrem (zde U Bahn), nejen ze na svém stanovisku trvám, neb se mi znovu podvrdilo. A neprizpusobivé sluchátkáre a batuzkáre rád rozsírím o koleckáre, se zvlástním durazem na nositele a rozlévatele "Coffee to go". :-)
03.10.2016 (17:07)  
Ještě dodatek k tomu co psal DenSha - souhlas, hlavně u cizinců může mít wifi hodně velký přínos. Při své cestě do Lodže jsem v Koluszkách ze zpožděného IC přeskočil peron do Flirtu, jiného vlaku než kterým jsem měl jet původně a který objížděl Lodž z druhé strany, a díky wifině jsem si za těch 20 minut cesty v pohodě našel optimální zastávku k výstupu, a kudy pak jít na tramvaj... takže i v osobáku může mít wifina větší smysl, než abych si na mobilu projel facebook.
03.10.2016 (17:03)  
Taky mě na začátku diskuze zarazilo, že se tady řeší bezohledné telefonování z mobilů, což snad s wifinou téměř nesouvisí. A že tady někteří diskutéři, kteří jinde pláčou nad tím, jak je to strašně špatně že lidi nechtějí jezdit vlakem, hodlají vyhnat z vlaku všechny co telefonují, hlasitě se baví mezi sebou (typicky skupinky studentů a často i důchodci), nebo jim řve dítě v kočárku... Kdo potom má v tom vlaku zůstat, kromě nich samých, nejspíš natažených přes koženkovou lavici v Béčku se staženými záclonkami?

Nevím jestli jsem reprezentativní vzorek, ale smysl wifi vidím hlavně pro připojení PC na delších cestách - řekl bych že podle toho se dost (nejen) obchodních cestujících může pro vlak rozhodnout, a takové zákazníky potřebuje železnice skoro nejvíc, když obvykle tolik neřeší cenu jízdného. Právě jedu už podruhé služebně vlakem z Prahy do Katowic, wifina občas spadne a za hranicemi nejspíš přestanou téct data nadobro, ale vyřídil jsem už spoustu e-mailů a nemusím řídit v dešti. Poprvé jsem jel autem, dal jsem to za 5 hodin jako vlak (dobře, u vlaku ještě plus cesta na nádraží) a to jsem měl na D1 štěstí že se nic nedělo, v protisměru byly vždy několik km kolony. Jestliže se někdo chová ke spolucestujícím bezohledně, přítomnost wifi to už myslím nijak nezhorší.
02.10.2016 (10:32)  
Ono je také třeba vzít v úvahu, že jsou sluchátka a "sluchátka". Pokud má někdo kvalitní, která nepropouštějí žádný ruch do okolí, tak samozřejmě nikomu nijak vadit nemůže. Když si ale někdo narve do uší pecky za pár korun a osolí to naplno, takže většina toho šumu jde do okolí, tak je to velmi bezohledné a rušivé.
Já osobně jsem proti hluku ze sluchátek a od řvoucích mobilistů začal bojovat jejich vlastními prostředky, tedy vlastními sluchátky, jimiž si zakryju uši a v kombinaci s aplikací Spotify jsem dokonale chráněn proti bezohledným týpkům okolo. Navíc s možností stáhnout si poměrně velké množství hudby do offline režimu mi je zcela ukradená nějaká wifina.
02.10.2016 (9:14)  
Nechodící Wi-fi je záležitost vozů cizích železnic - opakovaně ze Slovenska.
dopisovatel nebo člen ŽP stoupa  mail  
01.10.2016 (15:28)  
znovu pro Densha:

Jsou veci, na nichz se shodneme a na kterých asi ne.

- "Bezohlednost" je lepsi (nizsí) v Cechách nezli v Berline a Japonsko je jiste extrém. Umocneno "levostranným" provozem, který ani u chodcu v Evrope nikdo nezná. Asi nemá smysl ocekávat, ze Japonec dá vystupujícímu prednost
- Jako notorický staromilec o takové okolí nevnímající spolucestující snad ani nestojím, tím spíse o jakékoliv náklady na zvelebení vozidla.

To si radeji na stará kolena (znovu) zajedu "za svoje" na horu Rigi a tam si budu zpívat nejakou arii - i v mlze nahlas, az se hory budou zelenat. :-)
registrovaný uživatel DenSha  mail  
01.10.2016 (14:08)  
Pro stoupu:

Zkuste se na to podívat z jiného pohledu. Cena za WiFi není nikterak závratná (řádově 0,5 % ceny nového vozu) a je to věc, která má potenciál přitáhnout nové cestující. Čím více cestujících bude, tím méně se bude muset železniční doprava dotovat z veřejných prostředků. Před nějakou dobou jsem četl, že ve Státech ubývá mladých řidičů, protože ve VHD si můžou hrát s mobilem. Nevím v jaké míře a jestli se to opravdu děje, ale čím více lidí se dostane z aut do vlaků, tím lépe.
Já osobně sluchátka nenosím při chození po městě a krátkých cestách MHD. Ale když jsem jezdil v Česku mezi Ústím n. L. a Brnem, většinou jsem pracoval na počítači a měl jsem na hlavě sluchátka. Nedokážu usnout na povel a čas je příliš drahý na to, abych ho mohl jen tak mrhat čtyřhodinovým sezením a koukáním z okna.
Co se týče té ohleduplnosti, zjisti jsem že v Česku jsou lidé třeba v porovnání s Japonskem velice ohleduplní. Tady v Japonsku se nikdo na nikoho neohlíží, na normální nevyhrazená sedadla nikdo nikoho sednout nepustí a většina lidí má sluchátka nebo spí, všichni jsou uzavřeni ve vlastním světě a okolí nevnímají. To jen takový příklad, že je na tom Evropa ještě poměrně dobře.
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2017 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko