Praha — České dráhy vyhlásily veřejnou zakázku na dodávku a implementaci technologie pro bezdrátové připojení k internetu do celkem 89 osobních vozů. Dopravce pro tento vítaný upgrade vybral 62 vozů řady Bdpee231, 12 vozů řady ABmz346 a 15 vozů řady ABpee347, díky čemuž se cestující již v prvním pololetí příštího roku připojí k WiFi na dálkových linkách Praha – Tábor – České Budějovice – Linec, Praha – Plzeň – Cheb / Železná Ruda, Praha – Hradec Králové – Trutnov a Praha – Přerov – Otrokovice – Staré Město – Luhačovice. Na realizaci zakázky za bezmála 19 mil. Kč bez DPH (210 tis. Kč za 1 vůz) bude mít zhotovitel šest měsíců od nabytí účinnosti smlouvy. Součástí plnění je i poskytování servisu po dobu tří let od dodání technologie do posledního vozu.
České dráhy v současné době disponují celkem 437 vozy s WiFi připojením (viz tabulka), hlavními zástupci této flotily jsou jednotky Pendolino, railjet, RegioPanter, RegioShark a InterPanter. Po realizaci aktuálně vypsané zakázky počet vozů s bezdrátovým připojením k internetu vzroste na 526.
Řada | Počet vozů | Poznámka |
---|---|---|
Pendolino (680) | 49 | 7× 7 vozů |
ČD railjet | 49 | 7× 7 vozů |
RegioPanter | 76 | 8× 2 vozy + 20× 3 vozy |
InterPanter | 62 | 4× 3 vozy + 10× 5 vozů |
RegioShark (844) | 62 | 31× 2 vozy |
Apee139 | 10 | |
Ampz143 | 11 | |
Ampz146 | 9 | |
Bdmpz227 | 9 | |
Bhmpz228 | 9 | |
Bmz230 | 4 | |
Bdmpee233 | 40 | |
Bmz241 | 15 | |
Bmz245 | 26 | |
ARmpee832 | 6 | |
CELKEM | 437 |
Zdroje: Věstník veřejných zakázek, České dráhy
Ano, vlak projíždí jedním z nejkrásnějších míst (Bezpráví), ale nezlobte se na mě, po tom co tuhle cestu podniknu 20x za měsíc a stejný počet cest i zpět, tak prostě není už na co koukat. Občas si vezmu knížku (ale na beletrii není moc čas, když studuji na VŠ), nebo většinou vezmu telefon do ruky a brouzdám po internetu (pravda, v Bezpráví to moc nejde). Notebook zatím nemám, ale jak již bylo zmíněno, na práci je to ideální a, byť chabé, připojení k internetu beru v dnešní době za samozřejmost.
Nejezdím vlakem abych kochal, jezdím z místa A do místa B. Sluchátka beru vždy do uší, když chci něco poslouchat, protože to fakt nemusí slyšet všichni. A ukamenujte mě za to, že preferuji velkoprostor, protože si můžu, v rámci možností, natáhnout nohy, což se rozhodně v Béčku nedá.
Teprve s nástupem konkurence se začalo něco dít a dinosauři to kritizují.
Uvědomte si jednu věc - pro 99% lidí je cesta nutný prostředek, nikoliv cíl. Bohužel pro vás je železnice život a nejezdí se proto aby se někam dojelo, ale aby se jezdilo.
Tichý oddil by měl být v každém vlaku, a pokud se skládá z jednoho vozu, tak by měl být tichý celý. A nedodržení podmínek by se mělo trestat vyloučením z přepravy, třeba z posledního vlaku někde na opuštěném místě, třeba i matky s vřískajícím fakanem v kočárku.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.