..: ČD rozšiřují flotilu vozů s WiFi, jejich počet přesáhne 500 :..

Piktogramy včetně piktogramu wi-fi sítě, foto: Matouš Danielka Praha — České dráhy vyhlásily veřejnou zakázku na dodávku a implementaci technologie pro bezdrátové připojení k internetu do celkem 89 osobních vozů. Dopravce pro tento vítaný upgrade vybral 62 vozů řady Bdpee231, 12 vozů řady ABmz346 a 15 vozů řady ABpee347, díky čemuž se cestující již v prvním pololetí příštího roku připojí k WiFi na dálkových linkách Praha – Tábor – České Budějovice – Linec, Praha – Plzeň – Cheb / Železná Ruda, Praha – Hradec Králové – Trutnov a Praha – Přerov – Otrokovice – Staré Město – Luhačovice. Na realizaci zakázky za bezmála 19 mil. Kč bez DPH (210 tis. Kč za 1 vůz) bude mít zhotovitel šest měsíců od nabytí účinnosti smlouvy. Součástí plnění je i poskytování servisu po dobu tří let od dodání technologie do posledního vozu.

České dráhy v současné době disponují celkem 437 vozy s WiFi připojením (viz tabulka), hlavními zástupci této flotily jsou jednotky Pendolino, railjet, RegioPanter, RegioShark a InterPanter. Po realizaci aktuálně vypsané zakázky počet vozů s bezdrátovým připojením k internetu vzroste na 526.

Tabulka: Vozy ČD vybavené bezdrátovým připojením k internetu
Řada Počet vozů Poznámka
Pendolino (680)497× 7 vozů
ČD railjet497× 7 vozů
RegioPanter768× 2 vozy + 20× 3 vozy
InterPanter624× 3 vozy + 10× 5 vozů
RegioShark (844)6231× 2 vozy
Apee13910
Ampz14311
Ampz1469
Bdmpz2279
Bhmpz2289
Bmz2304
Bdmpee23340
Bmz24115
Bmz24526
ARmpee8326
CELKEM437

Zdroje: Věstník veřejných zakázek, České dráhy


RaPa Poslat mail autorovi | 27.9.2016 (20:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Služby

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
29.09.2016 (20:02)  
Marass: Moje slova :) Jezdím 2x týdně vlakem Olomouc-Praha a okolí tratě už znám zpaměti. Proto WiFi připojení a palubní portál mi dokáží zpříjemnit cestu. ČD musím pochválit za kvalitu připojení a palubního portálu rozdíl v kvalitě oproti WiFi soukromých dopravcům na téže trati je značný. Takže jen tak dál :)
registrovaný uživatel Marass  mail  
29.09.2016 (19:32)  
Jezdím do školy každý den 60 km. Česká Třebová-Pardubice hl.n.
Ano, vlak projíždí jedním z nejkrásnějších míst (Bezpráví), ale nezlobte se na mě, po tom co tuhle cestu podniknu 20x za měsíc a stejný počet cest i zpět, tak prostě není už na co koukat. Občas si vezmu knížku (ale na beletrii není moc čas, když studuji na VŠ), nebo většinou vezmu telefon do ruky a brouzdám po internetu (pravda, v Bezpráví to moc nejde). Notebook zatím nemám, ale jak již bylo zmíněno, na práci je to ideální a, byť chabé, připojení k internetu beru v dnešní době za samozřejmost.

Nejezdím vlakem abych kochal, jezdím z místa A do místa B. Sluchátka beru vždy do uší, když chci něco poslouchat, protože to fakt nemusí slyšet všichni. A ukamenujte mě za to, že preferuji velkoprostor, protože si můžu, v rámci možností, natáhnout nohy, což se rozhodně v Béčku nedá.
29.09.2016 (12:43)  
Nevím kolik přispěvovatelů tady, jenž hájí pravěk bez wifi, je z ČD. Ale pokud víc než 10%, tak se nedá divit tomu, proč na tom byly České dráhy před vstupem RJ a LE tak tragicky, jak byly.

Teprve s nástupem konkurence se začalo něco dít a dinosauři to kritizují.

Uvědomte si jednu věc - pro 99% lidí je cesta nutný prostředek, nikoliv cíl. Bohužel pro vás je železnice život a nejezdí se proto aby se někam dojelo, ale aby se jezdilo.
registrovaný uživatel stoupa  mail  
29.09.2016 (12:32)  
Ejhle! "slintající sluchátkár" se nám ozval!
29.09.2016 (12:26)  
Nestačím se divit, co vše špatné se dá najít na snaze zvýšit cestujícím komfort. Pokud se rozhoduji, za zvolit pro cestu do Prahy auto (3 hodiny včetně D1) a nebo vlak (3,5 hodiny), tak pro vlak vždy nahrává to, že to není zabitý čas telefonováním, ale stihnu i pracovat. A jestli mne někdo považuje za slintala a jiné individua, tak mi asi bude úplně jedno, že jede autem, autobusem, koňmo nebo letecky. Podotýkám, že pokud si cestou zpět pustím film, mám vždy sluchátka.
29.09.2016 (12:12)  
Jedinec eliminovaný sluchátky neslyší, nevidí, nedbá pokynů vlakové čety, například nepřestoupí do náhradního autobusu a pak ještě napíše stížnost, že byl ponechán v odstaveném voze.
registrovaný uživatel stoupa  mail  
29.09.2016 (12:02)  
jedinec eliminovaný sluchátky (která vuci okolí pusobí jako hluchátka), muze dostat na budku i od nasince. Protoze neslysí, nevnímá -- (mám pokracovat?)
registrovaný uživatel Komín  mail  
29.09.2016 (8:15)  
Radek Strnad: jev hlučných rušilů ve velkoprostoru by měl být ideálně eliminovan alespoň jednou příčkou uprostřed vozu. Prostor je pak zároveň utulnejsi.
29.09.2016 (8:01)  
Běžné vlaky nejsou na koukání z okna. Vlaky jsou na přemisťování z místa "A" do místa "B" To si musíte připlatit za nějakou retro soupravu. A jet po trati kde nejsou betonové stěny. Což bude v dohledné době taky za příplatek. Taková noční jízda CityElefantem je stejný zážitek jako čekání v čekárně u zubaře. Pokud je to ještě vylepšené o různé zvukové efekty ze sluchátek, tak je to ještě horší. U zubaře se většinou každý bojí, a nemá náladu na sluchátka.

Tichý oddil by měl být v každém vlaku, a pokud se skládá z jednoho vozu, tak by měl být tichý celý. A nedodržení podmínek by se mělo trestat vyloučením z přepravy, třeba z posledního vlaku někde na opuštěném místě, třeba i matky s vřískajícím fakanem v kočárku.
29.09.2016 (6:52)  
Já wifi nepoužívám na cestě, taky rád čumím z okna, ale ty betonové zátarasy (protihlukové stěny) to je hrůza, kdo to vymyslel.
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko