..: Od nového jízdního řádu po Polsku rychleji :..

EP09-011, Łuczyce - Baranówka, foto: Piotr Kozlowski Varšava — Každoroční příchod nového jízdního řádu pro následující rok bývá již po několik posledních let ve znamení zkracování cestovních dob, a to díky výstavbě a modernizaci železničních tratí. Zatímco u nás se můžeme radovat ze sedmiminutové úspory na trase z Prahy do Brna, pro Polsko je nadcházející grafikon takřka přelomový. Zásadní roli zde sehrály vysoké stavební tempo a neuvěřitelně rychlá obnova vozového parku. Rekordních časů vlaky dosáhnou na takřka všech hlavních relacích. Například na trase z Vratislavi do Trojměstí (souhrnné označení pro Gdaňsk, Gdyni a Sopoty) vlak díky modernizované trati a soupravě, jež je v čele s lokomotivou řady EP09 schopna dosáhnout rychlosti až 160 km/h, ušetří téměř hodinu jízdy.

EU44 Husarz, foto: Matouš Danielka Největších časových úspor je však dosaženo prodloužením tras vybraných vlaků Expres InterCity Premium (EIP) vedených vysokorychlostní jednotkou řady ED250, známou též jako pendolino. Ty budou od půlky března v pozdně večerních hodinách zajíždět z Vratislavi až do 127 km vzdálené Jelení Hory (mimo sobotu), přičemž díky prodloužení vozebního ramene Varšava–Vratislav dojde ke zkrácení cestovní doby z hlavního města do podkrkonošské Jelení Hory o dvě a půl hodiny. Podrobnější informace o dosažených úsporách jsou uvedeny v přiložených tabulkách.

Vysvětlivky: 2016 – cestovní doba dosažená v období platnosti jízdního řádu 2015/2016, Úspora – úspora cestovní doby v JŘ 2015/2016 oproti JŘ 2014/2015.

Cíl z Varšavy z Vratislavi z Gdaňsku z Poznaně z Katovic z Krakova
2016 Úspora 2016 Úspora 2016 Úspora 2016 Úspora 2016 Úspora 2016 Úspora
Białystok 2:19 41 min
Bílsko-Bělá 3:20 45 min 0:50 14 min
Bydhošť 2:59 25 min
Gdaňsk 2:39 19 min 5:09 58 min 2:40 30 min 5:21 25 min
Gliwice 2:47 25 min 0:25 4 min
Jelení Hora 5:53 151 min
Katovice 2:30 9 min
Kielce 2:38 34 min
Krakov 2:18 10 min 4:56 45 min 1:51 1 min
Lodž 1:07 16 min 3:33 19 min
Olsztyn 2:29 13 min
Ostrów Wlkp. 3:27 42 min
Poznaň 2:25 2 min 1:59 26 min 2:40 30 min 4:56 45 min
Řešov 4:21 68 min 2:00 68 min
Štětín 4:54 15 min 4:42 25 min
Varšava 3:28 13 min 2:39 19 min 2:25 2 min 2:20 9 min 2:18 10 min
Vratislav 3:28 11 min 5:09 58 min 1:59 26 min 2:03 17 min
Zakopane 3:11 22 min

Na závěr se nabízí otázka: Jak je možné, že se Polsko, jež bylo ještě donedávna považováno za železniční skanzen Evropy, dokázalo změnit během deseti let k nepoznání, zatímco my ještě stále nevíme, kudy bude trasována trať z Prahy do Berouna či kde se bude nacházet moderní hlavní nádraží druhého největšího města v republice?

Zdroj: Kurier Kolejowy


Adam Vanting Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru , Radek Papež Poslat mail autorovi | 28.11.2015 (7:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Jízdní řád

Další z regionu Polsko


  1 2 3 4 5 ... 16      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel JiP 
05.12.2015 (5:19)  
RABDe 500: Takze to ze chci koupit lyze detem znamena penize prozrat? No dekuji pekne...koukam ze ziju v eurobolsevickem spolku o jehoz rozmerech jsem doposud mel skutecne zkreslene predstavy. Je to totiz jeste mnohem horsi, nez jsem si vubec dokazal predstavit. Myslel jsem ze nase 40 letita zkusenost planovaneho hospodarstvi pod taktovou moudreho soudruha urednika bolsevika ze SSSR ukazala, kam takove hospodareji vede, ale vidim, ze budeme muset padnou na hubu asi jeste jednou.
04.12.2015 (16:39)  
JiP: A to se železnice týká jak? Samozřejmě. Můžete volit strany, co jsou proti EU, za co nejmíň státu. Většina lidí sice remcá, ale jak by jim někdo sebral důchod, příspěvek nebo autobus, či vlak, tak začnou okamžitě prskat. No a politici jako rapující výpravčí Jarda to dobře vědí.
Naopak si myslím, že než peníze prachsprostě prožrat, že je lepší něco kvalitně postavit.
registrovaný uživatel JiP 
04.12.2015 (16:06)  
RABDe 500: To mate svatou pravdu. Jenom me totiz fakt s.... ze uz ted mi stat sebere z vyplaty vic nez polovinu penez a pak tu vidim exota jako rail_men, ktery rozhazuje verejne prachy jak moje deti kosticky lega a ja soucasne pocitam, jestli budu moct detem koupit ted na zimu lyze. Tot treba problem obycejneho obcana. Co vy na to pane rail_man? Kdybych nemusel platit ze svych dani platit podobne a jine chujoviny, tak bych na ty lyze pro deti urcite mel a verte mi, ze to me ted zajima ze vseho zdaleka nejvic.
04.12.2015 (15:51)  
waszyn: roznášejte! Jen do toho! Proto jsem to sem dal. A jsem zvědavý, co z vás vypadne.
04.12.2015 (15:49)  
Kolego JiPe, jestli chcete hejtovat unii, tak si jděte na Novinky. Taky si o ní myslím své, ale to přeci není ta podstata. Prostě z tech peněz zaplatíte půlku-15%. Zkuste mi odpovědět, jak se dnes liší poplatek za drážní cestu z koridoru vs. poplatek za lokálku do Horní Dolní. Jistě také víte, že železnice není unitární, takže dopravce nerovná se majitel/správce dráhy. To, jaký bude poplatek za drážní cestu JE politické rozhodnutí. Dnes, stejně jako zítra. Tedy pokud by se politik rozhodl, že bude na VRT 0, tak bude 0.
04.12.2015 (14:47)  
waszyn: jo, kritizovat ostatní vám taky jde velice dobře, ale nějaké řešení popisovaných problem jsem od vás taky neslyšel. JiP se troche snažil, ale navrhl jenom pár optimalizací, polovičatých řešení, nebo úplných nesmyslů. Od nikoho dalšího jsem zatím nic rozumného neslyšel.
04.12.2015 (14:25)  
JiP: Brno blansko - 50, Praha - Kolín - 60. Nějakým ztrojkolejněním uděláte jenom další paskvil, který už tady jeden máme. Co si tím pomůžeme, o kolik tím zkrátíme JD?

ne, to už fakt vymýšlíte přesně stejné paskvily, jako jste úplně na začátku kritizoval. Víte infrastruktura se nestaví na 10, 20 let. Investice vždycky něco stojí a čím vice se chceme posunout dopředu, tím víc musíme zaplatit.

Vy tedy navrhujete jakékoliv větši investice zastavit a šetřit. Taky řešení, kdo nic nedělá, nic nezkazí...jen pouhým šetřením se ale nikdo k vyspělosti zatím nedopracoval. Pak se ale nemůžeme divit, že naší soused berou vice, než my. Oni totíž Němci nemají kvalitní infrastrukturu, protože jsou bohatí. Oni jsou bohatí mimo jiné proto, že mají kvalitní infrastrukturu, takže asi tak.
registrovaný uživatel waszyn 
04.12.2015 (14:02)  
ad ta radobyekonomicka patlanina na strance s radoby odbornou domenou http://www.vysokorychlostni-zeleznice.cz/rychlovlakem-z-prahy-do-brna-levne/
to urcite neni myslene vazne, ze ne ? :-)
Ty cisla roznese na kopytech student s trojkou po jednom semestrem mikroekonomie. Viz prispevky nize co se tyce dopravni cesty nebo obsazenosti, ktera je v tabulce naproste sci-fi.
V zapadni evrope je cena jizdenky VRT 5-10 nasobkem ceny busu po dalnici. Nechcete mi rict, ze tam maji drahy marzi 500-1000% ze ne :-)
registrovaný uživatel JiP 
04.12.2015 (13:57)  
RABDe 500: Vyckejme casu, vsak ono se ukaze jak dlouho takto unie vydrzi fungovat....a co se bude dit potom.... Vyjma Nemecka jse cela EU jako jeden muz za Reckem...
registrovaný uživatel JiP 
04.12.2015 (13:52)  
stale dokola, rekl jsem ze se to postavit MELO v ramci puvodni rekonstrukce. At pocitam jak pocitam, navrhuji v sume cca 30km trati ztrojkolejnit, neo 60 ze4kolejnit a 12 uplne nove. 110km? Kde? Ted uz bych nechal stav jak je a soustredil se pouze na zkapacitneni souprav a optimalizace vyuziti kapacity trati v pripade potreby s tim, ze jsme to dobudovali, kam jsme to dobudovavali. Navic tak jak roste poptavka po kontejnerech, na druhou stranu se ocekava postupny utlum energetickych paliv do tepelnych elektraren, ktere tvori podstatnou cast dopravy na zeleznici.

Zkratka tento stav bych na nasi zeleznicnicni siti u nas prohlasil za konecny a penize bych pouzil na jine projekty a mazani verejneho dluhu. A az toto vse bude vyreseno a nebudeme vedet samym bohatstvim kam s penezi, tak bych sel na stavbu VRT.
  1 2 3 4 5 ... 16      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2018 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko