..: JHMD odstraňují bariéry :..

M 27.003, Černovice u Tábora – Křeč, 2. 11. 2014, foto: Ušoplesk Jindřichův Hradec (aktualizováno 20:30) — Cestující na tratích Jindřichohradeckých místních drah se do konce letošního roku dočkají hned několika zlepšení, a to na straně infrastruktury i u provozovaných vozidel. Na 46 kilometrů dlouhé úzkokolejce z Jindřichova Hradce do Obrataně budou rekonstruována nástupiště ve Žďáru u Kamenice nad Lipou, Obratani zastávce a Obratani, nové zastávky se pak dočká necelá dvacítka obyvatel černovické místní části Střítež. „Charakteristickými stavebními parametry pro tyto zastávky budou vystavěné zpevněné plochy nástupiště ve výšce 350 mm nad temenem kolejnice a s délkou 36 metrů, nové osvětlení zastávky s novým přístřeškem,“ píše se v tiskové zprávě JHMD.

Řešení pro vozíčkáře, cyklisty i kočárky

Nové rampy „Roll a Ramp“ u vozidel JHMD, foto: JHMD Cestujícím se sníženou schopností pohybu a orientace dosud mohl činit problémy nástup do vysokopodlažních vozidel, ať už šlo o staré balmy nebo modernizované vozy M 27.0, dopravcem přezdívané Nautilus. Společnost JHMD však na doporučení Regionální rady ROP Jihovýchod svá vozidla vybaví rampami typu Roll a Ramp, které by měly usnadnit cestování vozíčkářům, rodinám s dětskými kočárky i cyklistům. Podle dopravce jsou rampy nastavitelné, a tedy využitelné i na zastávkách bez zvýšeného nástupiště.

Celá investice dosáhne přibližně 11 milionů korun, přičemž přibližně z 85 % ji financuje Státní fond dopravní infrastruktury. „V příštích letech počítáme samozřejmě s dalšími investicemi do infrastruktury," dodává Jiří Pavel, výkonný ředitel JHMD.

Prosincová změna GVD

Jindřichův Hradec, anketa Nejkrásnější nádraží ČR S blížící se prosincovou změnou jízdního řádu se též podívejme na jeho návrh (konečná podoba ještě může doznat změn). Zatímco na obrataňské trati dochází pouze k dílčím úpravám, na té bystřické jsou změny na první pohled výraznější. Vlaky budou z Jindřichova Hradce odjíždět vždy (tedy v rámci svých kalendářních omezení) 24/25 minut po liché celé hodině, čímž vzikne přípoj od rychlíku z Českých Budějovic. Naopak příjezd zpět do Jindřichova Hradce je plánován 30 minut po sudé celé hodině, opět s přípojem na rychlík do Českých Budějovic a Plzně. Původně plánovaný večerní spoj z Jindřichova Hradce do Blažejova a zpět nakonec zaveden nebude.

Zdroje: JHMD, SFDI

Přílohy: Návrh JŘ 2015-2016 JHMD


RaPa Poslat mail autorovi | 21.10.2015 (6:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Služby

Další z regionu ČR Jihočeský ČR Vysočina


  1 2      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel PPP 
21.10.2015 (11:27)  
Farkač Karel: Ten článek je více než rok starý.
21.10.2015 (11:12)  
A jak bude asi vypadat JŘ pro autobusy, až JHMD skončí? Viz:
http://jindrichohradecky.denik.cz/zpravy_region/dluhy-jhmd-hlasi-se-dalsi-veritele-20140730.html
Nebo snad už nejsou na propastí?
registrovaný uživatel PPP 
21.10.2015 (8:54)  
Děkuji za článek, jen si dovolím upřesnění k jízdnímu řádu. Nakonec nebude zaveden spoj do Blažejova. Taktové přípoje na rychlíky na Bystřické trati naopak budou realizovány.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko