..: JHMD odstraňují bariéry :..

M 27.003, Černovice u Tábora – Křeč, 2. 11. 2014, foto: Ušoplesk Jindřichův Hradec (aktualizováno 20:30) — Cestující na tratích Jindřichohradeckých místních drah se do konce letošního roku dočkají hned několika zlepšení, a to na straně infrastruktury i u provozovaných vozidel. Na 46 kilometrů dlouhé úzkokolejce z Jindřichova Hradce do Obrataně budou rekonstruována nástupiště ve Žďáru u Kamenice nad Lipou, Obratani zastávce a Obratani, nové zastávky se pak dočká necelá dvacítka obyvatel černovické místní části Střítež. „Charakteristickými stavebními parametry pro tyto zastávky budou vystavěné zpevněné plochy nástupiště ve výšce 350 mm nad temenem kolejnice a s délkou 36 metrů, nové osvětlení zastávky s novým přístřeškem,“ píše se v tiskové zprávě JHMD.

Řešení pro vozíčkáře, cyklisty i kočárky

Nové rampy „Roll a Ramp“ u vozidel JHMD, foto: JHMD Cestujícím se sníženou schopností pohybu a orientace dosud mohl činit problémy nástup do vysokopodlažních vozidel, ať už šlo o staré balmy nebo modernizované vozy M 27.0, dopravcem přezdívané Nautilus. Společnost JHMD však na doporučení Regionální rady ROP Jihovýchod svá vozidla vybaví rampami typu Roll a Ramp, které by měly usnadnit cestování vozíčkářům, rodinám s dětskými kočárky i cyklistům. Podle dopravce jsou rampy nastavitelné, a tedy využitelné i na zastávkách bez zvýšeného nástupiště.

Celá investice dosáhne přibližně 11 milionů korun, přičemž přibližně z 85 % ji financuje Státní fond dopravní infrastruktury. „V příštích letech počítáme samozřejmě s dalšími investicemi do infrastruktury," dodává Jiří Pavel, výkonný ředitel JHMD.

Prosincová změna GVD

Jindřichův Hradec, anketa Nejkrásnější nádraží ČR S blížící se prosincovou změnou jízdního řádu se též podívejme na jeho návrh (konečná podoba ještě může doznat změn). Zatímco na obrataňské trati dochází pouze k dílčím úpravám, na té bystřické jsou změny na první pohled výraznější. Vlaky budou z Jindřichova Hradce odjíždět vždy (tedy v rámci svých kalendářních omezení) 24/25 minut po liché celé hodině, čímž vzikne přípoj od rychlíku z Českých Budějovic. Naopak příjezd zpět do Jindřichova Hradce je plánován 30 minut po sudé celé hodině, opět s přípojem na rychlík do Českých Budějovic a Plzně. Původně plánovaný večerní spoj z Jindřichova Hradce do Blažejova a zpět nakonec zaveden nebude.

Zdroje: JHMD, SFDI

Přílohy: Návrh JŘ 2015-2016 JHMD


Radek Papež Poslat mail autorovi | 21.10.2015 (6:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Služby

Další z regionu ČR Jihočeský ČR Vysočina


  1 2      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel j p 
03.11.2015 (13:44)  
Lukáš Hradecký:
Ono je to bohuzel fuj i navenek.
Design s kulatymi okny byl vyzkousen firmou McKeen na pocatku 20. stoleti a uz tehdy se neosvedcil.
http://mckeencar.com/wp-content/uploads/mckeen-5712.jpg
29.10.2015 (17:17)  
to už rovnou vedení JHMD může začít rozdávat kýble se šňůrama, viz. zde v čase 0:34

https://www.youtube.com/watch?v=Dr9_23VjKT4
registrovaný uživatel DannyfromCZ  mail  
28.10.2015 (7:38)  
Ty hašišárny mi tak nějak připomínaj celej systém vedení JHMD. Místo toho, aby dopravce ukázal, že provozování svých tratí bere vážně, tak pak vypustí na koleje takovej paskvil. Fakt pouťová atrakce...
25.10.2015 (16:54)  
na to jak je to z venku pěkné a originální, tak ty sedadla jsou OTŘESNÉ a ještě nasměřovaná od okna v řadě ...

Co ten motor! To myslíte vážně? Toto je doprava na úrovni 50 let!
To je doprava nebo součást nějaké poutě, kolotoče, nebo je to atrakce?

kdyby jsme žili v Albánii, řeknu hurá ...

Ale možná, JHMD hledají způsob jak zákazníky odradit a jezdit jen za státní dotace.
Ono totiž 81 milionů z našich kapes není k zahození, při tržbě 9 milionů. Pokud je to atrakce nebo pouťová zábava pro děti, tak to není doprava a nedejme na to ani korunu!

Ještě horší, než jsme mysleli - navenek huj a vevnitř TFŮŮŮŮJ - strašný hrůza.
22.10.2015 (23:53)  
Hašišbedňu projektoval dakto čo frčal na hašiši asi
22.10.2015 (13:09)  
Co takhle z Polska dovézt i ty přívěsy a udělat z nich nízkopodlažní řídící vozy? A celé do spojit s M27 do nerozpojitelné jednotky? Nebo už tady něco takového bylo?
registrovaný uživatel Ešus 
21.10.2015 (21:18)  
Vytlačování vozíčkářů do nautila bude s rozeběhem? Pro výstup by mohly být instalovány polštáře na nástupištích. :)
registrovaný uživatel TTtrain  mail  
21.10.2015 (20:49)  
Hlavní bariérou na JHMD je ta hnusná Hašišbedna, tu zkuste odstranit a nebudete muset vymýšlet rampy pro nástup a podobné krkolomnosti.
21.10.2015 (16:17)  
Ve zprávě je opomenuta informace, že plošina je technologií od americké armády, jak to firma hrdě oznámila :D
registrovaný uživatel PepaN 
21.10.2015 (13:46)  
Vzhledem k tomu, jak jsou M27 zprasené vozidlo, tak se musí hledat řešení, aby byli cestující do toho alespoň schopni nastoupit... On Balm je sice také vysoký, ale schody má mnohem lépe uspořádané, kdežto do M27 se leze jak na půdu. Horší je to s jízdními vlastnostmi, ale to asi nemá cenu komentovat, je to furt dokola - toto video říká vlastně vše https://www.youtube.com/watch?v=iZVuJYN-Lgo

Jinak samozřejmě JHMD za rozvoj infrastruktury chválím, jako místní, co cestuje z úzkou velmi často to ocením. Teď už jen zlepšit ten vozový park, protože když se kouknu vedle do Rakouska na Pinzgaubahn, Zillertalbahn, tak je mi k pláči...
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2018 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko