..: Nehody na přejezdech: Luka nad Jihlavou a Suchdol nad Lužnicí :..

Srážka vlaku R 664 Jakub Krčín s nákladním automobilem, Luka nad Jihlavou, 3. 9. 2015, foto: Inspekce Luka nad Jihlavou / Suchdol nad Lužnicí — Jen necelých čtrnáct hodin od sebe dělí dvě střetnutí vlaku a nákladního automobilu. První se událo včera (3. září) v 13.10, když vlak R 664 Jakub Krčín narazil do nákladního automobilu stojícího na železničním přejezdu v Lukách nad Jihlavou. Nehoda se stala na přejezdu zabezpečeném světelnou výstražnou signalizací bez závor. Zraněn byl pouze řidič, celková škoda byla odhadnuta na 2,13 mil. Kč (1,8 mil. vlak, 300 tis. nákladní automobil, 30 tis. trať). Dle dosavadních zjištění Drážní inspekce bylo přejezdové zabezpečovací zařízení v době nehody v činnosti. Provoz na trati byl obnoven v 20.00.

Kamion najel do projíždějícího vlaku

Kamion po střetu s nákladním vlakem, Suchdol nad Lužnicí - Majdalena, 4. 9. 2015, foto: Drážní inspekce Dnes nad ránem (4. září v 2.45) pak na trati 226 mezi stanicemi Suchdol nad Lužnicí a Majdalena prorazil kamion sklopená závorová břevna železničního přejezdu a narazil do dvanáctého z osmnácti vozů nákladního vlaku, přičemž v důsledku srážky tento vůz vykolejil. Opět byl lehce zraněn řidič kamionu, celková škoda činí dle odhadu 1,2 mil. Kč (500 tis. kamion, 500 tis. trať, 200 tis. vlak). Drážní inspekce předpokládá obnovení provozu na trati kolem dnešní 17. hodiny.

Srážka vlaku R 664 Jakub Krčín s nákladním automobilem, Luka nad Jihlavou, 3. 9. 2015, foto: Drážní inspekce Srážka vlaku R 664 Jakub Krčín s nákladním automobilem, Luka nad Jihlavou, 3. 9. 2015, foto: Drážní inspekce Srážka vlaku R 664 Jakub Krčín s nákladním automobilem, Luka nad Jihlavou, 3. 9. 2015, foto: Drážní inspekce Srážka vlaku R 664 Jakub Krčín s nákladním automobilem, Luka nad Jihlavou, 3. 9. 2015, foto: Drážní inspekce Srážka vlaku R 664 Jakub Krčín s nákladním automobilem, Luka nad Jihlavou, 3. 9. 2015, foto: Drážní inspekce

Zdroj: Drážní inspekce


RaPa Poslat mail autorovi | 4.9.2015 (9:11)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Jihočeský ČR Vysočina


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
05.09.2015 (17:01)  
Moje máma byla vlakvedoucí vlaku, který měl nehodu v Luce nad Jihlavou. Zajímavý to poslouchat z jejího pohledu...
editor nebo admin ŽP NIcKON  mail  
05.09.2015 (10:15)  
Jiří Kocurek: Pěkný technický exkurz, ale zrovna u robotizované corsy nehýbe převodovkou tlakový olej :)
registrovaný uživatel JK ml. 
05.09.2015 (10:09)  
Problem v Lukach nJ se mi zda byl i v tom, ze k prejezdu se odbocuje a je tam pred nim kraticka rovinka do ktere se musi v krizovatce poradne najet a nebyt flink a nepospichat, dat si tu praci a poradne kroutit volantem aby kabina nakladaku byla pred prejezdem kolmo na koleje a bylo z ni neco videt a koukat kde co lita i mimo silnici jako treba blikajici prejezd....Stejne jako byl vyhled z tary 815 ve Vrahovicich nebo na Slovensku z karosy v Polomce v dobe nedavno minule......Jenze ono nepospichat s timhle typem auta =pravdepodobne rozvazkove auto ke koncovym zakaznikum..... Dejte pokoj delat bych to nechtel ani za zlaty vejce k vejplate.....Samo ze to neschvaluju ale vysvetleni by se naslo.... Ale napalit to na kolmo do 2/3 vlaku pres stazene zavory....na prejezdu ktery je sikmo pes silnici...u te silnice prece jasne bylo znaceni tri dva jeden pruh tri kupky hnoje a pak prejezd..... To uz neni o nevyjezenosti nezkusenosti to uz je o ztrate pudu sebezachovy.....Nemel jsem tu cest ale uz parkrat jsem si vybiral misto v pangejtu kam to poslu kdyz ten protijedouci se nestihne zaradit.... Ze bych se s nim stretnul celne, jak tady to kamionak napalil na ferovku do vagonu,me na zlomek vteriny nenapadlo nikdy.....Dalsi nehoda na prejezdu se zavorami.....
05.09.2015 (9:49)  
http://www.policie.cz/clanek/stret-nakladniho-vozidla-a-rychliku.aspx
Myslím že dostane alespoň bronzovou Darwinovu cenu, prostě blbec který neviděl přes šáší vlak, ani světla a vjel před něj - najděte si ten přejezd na mapě - je to od Luk směrem na Jihlavu - silnička jde souběžně s tratí a pak zahýbá přes koleje - o oslnění neuvažovat - slunko měl v zádech.
04.09.2015 (23:17)  
Nevím proč tady řešíte zhasnutí motoru na přejezdu, když tady evidentně o to nešlo. Tady ten expert musel za tím volantem určitě spát, když neviděl nejen závory, ale i vlak. Napálit to do 12. vozu to už je umění.
04.09.2015 (21:38)  
Drahos Svestka, TTtrain, IR
Pánové, když jsem dělal autoškolu, tak jsme tam měli možnost vyzkoušet si nadupadný zápaďácký bourák, teda Opel Corsa s robotizovavnou převodovkou. Řadí to za Vás, tlakový olej hýbe tím, čím by hýbala levá noha a pravá ruka.
Se Škodu 120 na startér na jedničku popojedete, k tomu ten necelý 1 kW výkonu stačí. U moderních aut nenastartujete bez vyšlápnuté spojky. A přibyla tady k automatické převodovce další inovace: Variátor (zkuste neřadit). Dává se "to" i do těžkých traktorů. U toho všeho je nějaká poučka ze Škody 120 passé. A mám silné pochybnosti, že startér pohne náklaďákem. Doba je taková, že v autě měníte rozvodový řetěz, jelikož je z výroby vadný. To je pak chcíplý motor hnedka na světě.
A škoda 120? Kabel od cívky k rozdělovači měl konektor měděný, cívka pozinkovaný. Zoxidovalo to a už jsem nenastartoval. V noci to ale nebylo vidět a tak jsem počítal s tím, že je ten uhlíkový kabel zlomený a šel si půjčit ke známému, naštěstí jsem to neměl daleko. Zdechl taky jsem několikrát, stačí nezápal v blbou dobu a je to.

Jack Jag: Záleží na hromadě dalších věcí. Ale většinou to jde ještě projet setrvačností nebo to zahamstnout. V osobáku. S náklaďákem nemám zkušenosti, plastová Tatra se nepočítá.
A s automatem? Tam je každá taková rada drahá.
registrovaný uživatel mardamaryn  mail  
04.09.2015 (21:17)  
To už snad není normální co ti "profesionálové" kamionů předvádějí, letošní léto je snad extrém. Nevím jestli by vůbec pomohl ihned na místě flastr 50 tis, 7 tr.bodů, na půl roku natvrdo bez odvolání sebrat papíry, nové přezkoušení a psychotesty? Ale bez tvrdých sankcí to u těchto lemplů fakt asi nepůjde.
04.09.2015 (21:15)  
Spíš už došli, tak za to posadí každýho, kdo si o to řekne. Mimochodem, co byste dělali, kdyby vám motor zdechl ne na přejezdu, ale před přejezdem, než na něj vjedete? Budete se slepě řídit poučkami z autoškoly nebo prostě sešlápnete spojku a projedete setrvačností na neutrál? Prosím, rozhodněte se dříve, než můj dotaz dočtete, víc času vám realita nedá;-).
04.09.2015 (21:12)  
Drahos Svestka: Já teda dělal autoškolu v porovnání s Vámi poměrně recentně, ale už to také nějaký pátek bude, ale myslím si, že se to (v některých případech bohužel*) nikterak nezměnilo a poučky o tom a tom se stále učí a v učebnicích jsou. Záleží samozřejmě na tom, co Vám při učení se řídit řekne Váš instruktor (já měl štěstí) a co se naučíte Vy sám samostudiem.

* Jako bohužel uvedu dle mého názoru poněkud zbytečné bazírování na předpisech typu, co musím mít kde navlečeného na valníku a o kolik mi může přečuhovat tohle tam a támhle zase ne, což se pak opravdu objevuje u zkoušek na úkor z mého pohledu užitečnějších věcí typu jak se chovat v krizové situaci. Protože prostě chcípnout na přejezdu to může. Nám chcíplo auto, když jsme vyjeli na retardér. Prostě umřelo, odešla elektronika, nazdar. Mnohé přejezdy jsou v takovém stavu, že ty retardéry dost připomínají, takže se nám to mohlo stát klidně i na přejezdu :)

S tím pak souvisí také v dnešní době trochu zbytečné některé otázky z „technické“. Jako je hezký vědět, jak to funguje, ale... Když člověku umřela škoda 120, člověk otevřel motor a mohl závadu odstranit. Teď otevřu haubnu a můžu se maximálně rozplakat. Tu elektroniku si prostě na koleně neudělám :)
04.09.2015 (21:04)  
Se člověk nediví, že docházejí řidiči kamionů...
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko