..: Nehody na přejezdech: Luka nad Jihlavou a Suchdol nad Lužnicí :..

Srážka vlaku R 664 Jakub Krčín s nákladním automobilem, Luka nad Jihlavou, 3. 9. 2015, foto: Inspekce Luka nad Jihlavou / Suchdol nad Lužnicí — Jen necelých čtrnáct hodin od sebe dělí dvě střetnutí vlaku a nákladního automobilu. První se událo včera (3. září) v 13.10, když vlak R 664 Jakub Krčín narazil do nákladního automobilu stojícího na železničním přejezdu v Lukách nad Jihlavou. Nehoda se stala na přejezdu zabezpečeném světelnou výstražnou signalizací bez závor. Zraněn byl pouze řidič, celková škoda byla odhadnuta na 2,13 mil. Kč (1,8 mil. vlak, 300 tis. nákladní automobil, 30 tis. trať). Dle dosavadních zjištění Drážní inspekce bylo přejezdové zabezpečovací zařízení v době nehody v činnosti. Provoz na trati byl obnoven v 20.00.

Kamion najel do projíždějícího vlaku

Kamion po střetu s nákladním vlakem, Suchdol nad Lužnicí - Majdalena, 4. 9. 2015, foto: Drážní inspekce Dnes nad ránem (4. září v 2.45) pak na trati 226 mezi stanicemi Suchdol nad Lužnicí a Majdalena prorazil kamion sklopená závorová břevna železničního přejezdu a narazil do dvanáctého z osmnácti vozů nákladního vlaku, přičemž v důsledku srážky tento vůz vykolejil. Opět byl lehce zraněn řidič kamionu, celková škoda činí dle odhadu 1,2 mil. Kč (500 tis. kamion, 500 tis. trať, 200 tis. vlak). Drážní inspekce předpokládá obnovení provozu na trati kolem dnešní 17. hodiny.

Srážka vlaku R 664 Jakub Krčín s nákladním automobilem, Luka nad Jihlavou, 3. 9. 2015, foto: Drážní inspekce Srážka vlaku R 664 Jakub Krčín s nákladním automobilem, Luka nad Jihlavou, 3. 9. 2015, foto: Drážní inspekce Srážka vlaku R 664 Jakub Krčín s nákladním automobilem, Luka nad Jihlavou, 3. 9. 2015, foto: Drážní inspekce Srážka vlaku R 664 Jakub Krčín s nákladním automobilem, Luka nad Jihlavou, 3. 9. 2015, foto: Drážní inspekce Srážka vlaku R 664 Jakub Krčín s nákladním automobilem, Luka nad Jihlavou, 3. 9. 2015, foto: Drážní inspekce

Zdroj: Drážní inspekce


RaPa Poslat mail autorovi | 4.9.2015 (9:11)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Jihočeský ČR Vysočina


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
07.09.2015 (12:45)  
Karel Kovářík

chybí Vám tam 5. bod = psychika. U nás máme problém, že za volant sedají řidiči s nevyrovnanou psychikou a pod nějakým tlakem a pod tím tlakem pak dělají tyto fatální šílenosti.

termíny:
-Musím tam dojet v XY:ZŽ.
-Zrovna jede vlak, mám smůlu, zkusím to projet.
-tam kam jedu, zavírají ve 3, je pů 3.
-musím dohnat zpoždění, které jsem nabral ...

Dalším kritériem mohou být signalizace:
Zase vlak! a zrovna pojede! a já musím čekat !
svítí mi rezerva, dojedu?
pípá mi pás! za..kakanej pípák (a nepřipoutá se)

jiným tragédie:
nemít finance a tlak na ně = nemít pocit štěstí - mít pocit smůly
tlak autority (učitele, šéfa, exekutora, nařízení)
nějaké jiné životní neštěstí

Žádným trestem nezastavíte fatální jednání.

To fatální jednání je totiž zkrat.

...
07.09.2015 (11:05)  
Ako už napísal Jiří Kocourek, na väčšine moderných áut (vyrobených po roku 2000) sa už nedá odskákať na štartéri. Smola. Ani represia nie je všeliek. Ale dosť by pomohli dve veci:

1.) Dať na mnoho priecestí (hlavne na tie "problémové") kamery, ktoré by automaticky rozdávali pokuty za každý priestupok (nepovolený vjazd, vysoká rýchlosť, atď). Samotná výška pokuty ešte nie je motivujúca neporušovať predpisy, pretože pravdepodobnosť chytenia je vždy relatívne malá. Ale ak by kamery na priecestí vyrubili pokutu naozaj každému a tento fakt by bol všeobecne známy (na to by upozorňovali značky), tak by aj malá výška pokuty bola dostatočne motivujúca neporušovať.

2.) Priecestia na koridoroch a iných hlavných tratiach zrušiť a nahradiť mimoúrovňovými kríženiami. To je jediné 100% riešenie, ale z rôznych praktických dôvodov nie je možné všade. Na tratiach s vysokou rýchlosťou však dochádza k najväčším škodám aj obmedzeniam dopravy, tak preto aspoň tam je to nevyhnutné.
07.09.2015 (9:51)  
Karel Kovářík: Obávám se, že už jsme silně mimo téma článku. Nevím, proč by zrovna na tomto místě měl být kruhový objezd nevhodný. Zbytečný asi ano, stačily by retardéry, aby se měly čepy a tlumiče, čemu divit;-). Nové ulice v obytných zónách už se staví různě zalamované, aby to nesvádělo k rychlejší jízdě.
registrovaný uživatel Kakov 
06.09.2015 (19:43)  
Tomáš R.:

právě svým příspěvkem jste dodal další důvod, proč nemají být kruhové objezdy všude. Což platí v Anglii, nikoli v ČR. toto je totiž velice důležitá okrajová podmínka, kterou musíme respektovat......

i v případě "pochopení" si dovolím tvrdit, že některé kruhové objezdy jsou zcela nevhodné např. zde:
http://mapy.cz/zakladni?x=13.4213557&y=49.7524962&z=19&base=ophoto
06.09.2015 (19:20)  
Když tady napíšu, že by se měly odebírat řidičáky, tak mně tady označujete za psychopata a posíláte na léčení. Z toho vyplývá, že i tady je dost lidí, kteří autem jezdí a přitom za volantem nemají co dělat.

Pokud tedy řízení auta je považované za právo každého, tak se s tím nedá nic dělat, nehody budou stále, a to ne jen na přejezdech. Možná by do budoucna pomohla bezdrátová komunikace mezi chytrým přejezdem a chytrým autem, jednoduše by auto na uzavřený přejezd nepustila. Ovšem český čumák by zase samozřejmě přišel na to, jak tuhle závislost vyřadit, zrovna tak, jako si v továrnách vyřazují bezpečnostní prvky na strojích, aby je nezdržovaly.

Takže tady je jediná pomoc, tak jak chtějí příznivci automobilů, zrušit vlaky.
06.09.2015 (14:16)  
KK: kruhový objezd je geniální vynález výrazně zvyšující propustnost křížení komunikací a jejich bezpečnost. Potíž je v tom, že jenom tam, kde jeho princip řidiči a/ pochopí a b/dodržují. Což platí v Anglii, nikoli v ČR.
06.09.2015 (14:13)  
Řekl bych, že problém je skutečně v automobilismu jako takovém.
Řízení auta je vysoce náročnou a specializovanou činností, která vyžaduje od každého jedince poměrně vysoký stupeň schopností a dovedností. Zároveň se ale stalo jakýmsi obecným "právem" auto řídit a vzhledem k úrovni a formalismu procesu získání ŘP ho nakonec získá prakticky každý. Tedy i značné množství lidí, kteří by vzhledem ke svým schopnostem auto řídit nikdy neměli.
Tohle v kombinaci se všeobecným českým švejkováním, nerespektováním pravidel, schopností jakékoli pravidlo obejít a zcela zcestným morálním pohledem, kdy přestupce je vnímán spíš jako hrdina, než jako vyvrhel, vede neodvratně k tomu, co se na silnicích děje.
Můžeme sice stavět nadjezdy a podjezdy, vymýšlet miliony různých technických řešení, ale to bude vždy víceméně k ničemu, dokud budou za volantem sedět lidé k řízení zcela či téměř nezpůsobilí.
registrovaný uživatel Kakov 
06.09.2015 (10:58)  
Drahos Svestka:

každopádně se musíme smířit, že jednoduché univerzální řešení neexistuje, musí se jednat o opatření na několika frontách:

1) stavebně-technické úpravy
je třeba si uvědomit, že přejezd, nadjezd, podjezd, to vše jsou technická řešení, která mají svá specifika, budou-li se respektovat vyjde nám poměrně exaktně kde má co být a v jakém provedení, u nás řídí většinu věcí inkompetentní blbci, proto je plno přejezdů typu Studénka ("přeci tam ten přejezd byl vždycky" co na tom, že vlaků jezdí mnohem více a rychleji), všude je plno kruhových objezdů ("v Británii je přeci maj taky") atd.

2) výchova obyvatel
jak říká můj kolega, slušnost a poctivost nahradila slova "já chci, znám svá práva, to je přeci moje věc jestli ty povinnosti chci dodržovat"

3) práce policie
policie musí vylézt z kanceláří a musejí si taky všímat co se kde děje a opravdu dělat pořádek, ne jen výnosným způsobem vybírat pokuty

4) ostatní
výběr řidičů, motivace využívání železnice...

všechny čtyři body jsou na velmi rozsáhlou diskuzi a přemýšlení (co a jak), ale bez změny na politické scéně to nepůjde, stále moc lidí ve vedení země má za cíl tuto zem rozvrátit a rozkrást
05.09.2015 (22:51)  
Drahos Svestka: nic ve zlým, ale postih, postih, postih by vyřešil co? Můžete u nás sbírat řidičáky jako o závod, ale budou to vědět i za hranicema? Třeba kolega z Polska z případu Studénka? U tý Majdaleny psali, že to byl zahraniční kamion. Rakušák? Bude to vědět i on? Problém nejsou nedostatečné tresty ale to, že PČR není u přejezdů, nehlídá porušování pravidel jako jsou plný čáry, ale jen a pouze měří na dálnicích (který jsou sami o sobě bezpečný). To ostatně je hezky vidět i na tom jak jezdí Rakušáci a Němci u nás a doma.
A co vyřeší nehody na křížení silniční a železniční cesty? No nic, ale rozhodně nejlépe je eliminuje to, pokud se tyto cesty nebudou křížit úrovňově. A možná to bude i levnější než nabrat tolik policajtů, aby mohli efektivně dohlížet na celou naší silniční a železniční síť.
05.09.2015 (21:47)  
Nějak tu při čtení těch komentářů uniká podstata věci. A sice. Automobilismus narostl do tak obludných rozměrů, že už OHROŽUJE i ty, kteří si zvolí JINÝ způsob přepravy. Že přeháním? V žádném případě. Za pouhých pár měsíců 2 Regionovy převrácený v poli, rozbitý Pendolino (fíra doživotní mrzák)...a teď tohle. Připadá to snad někomu normální? Je tu spousta chytrolínů, co mají na všechno argument...takže dotaz zní: Napadá snad někoho, co by se s tím dalo dělat?
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko