..: Pomozme strojvedoucímu zraněnému při nehodě ve Studénce :..

681.005-5, Studénka, foto: Martin Grill Praha — Minulý týden, ve středu 22. července, došlo ke střetu pendolina s kamionem na železničním přejezdu ve Studénce, při němž utrpěl těžká poranění i strojvedoucí Jan Černý. Jeho kolegové z pražského depa zřídili zvláštní účet č. 4026277399/0800 vedený u České spořitelny, kam je možno přispět, a alespoň trochu tak panu Černému pomoci v této těžké chvíli. Jeho kolegové na něj prozradili, že velmi rád sportoval. Po amputaci nohy bude všechno složitější a pojišťovna zdaleka vše (v blízké budoucnosti) nebude hradit. Bohužel. Jeho kolegové z depa by ho časem velmi rádi viděli opět na kole – ale takové protézy jsou velmi drahé. Strojvedoucí Jan Černý již v minulosti podobné nehodě zabránil, když po spatření automobilu uvízlého na železničním přejezdu ihned použil rychlobrzdu a řidiči vozu dal výstražné znamení lokomotivní houkačkou. Též stihl varovat protijedoucí nákladní vlak, jenž zastavil pouze několik desítek metrů před zaklíněným automobilem. Tak, jak mají piloti mezi sebou svá esa, pan Černý patří mezi legendy na české železnici. Držíme mu, stejně tak jako i dalším zraněným, palce a přejeme brzké uzdravení. A vám všem, kteří přispějete, patří nemalý dík.

Ke dni 4. 8. 2015 (9.00) je stav účtu 2 339 705 Kč.

Zdroje: ČT24, Železničář, ZO OSŽ DKV Praha


Redakce ŽelPage Poslat mail autorovi | 30.7.2015 (20:51)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Rail-2005  mail  
04.08.2015 (20:51)  
Tak to je dobře, že i v kolejové dopravě se dnes tyto pojistky na blbost vedou. Neměl jsem v tom jasno, tak děkuji za upřesnění.

Ale co je téměř jisté je, že mnoho občanů ČR podceňuje úrazové pojištění (resp. jeho výši). To už je jiná liga. Tento druh pojištění má v dostatečné výši sjednáno proti západní Evropě pouze mizivé procento české polulace.
registrovaný uživatel IC HUTNIK  mail  
04.08.2015 (15:45)  
Rail-2005: Stejně tak je pojistka "na blbost", ať již vlastní nebo zajištěna zaměstnavatelem, povinná pro strojvedoucí metra, řidiče tramvají i autobusů u pražského DP.
03.08.2015 (23:02)  
Rail-2005 - tak na železnici je pojistka na blbost už nejméně 20let, možná i déle.
registrovaný uživatel Rail-2005  mail  
03.08.2015 (22:06)  
Ono i povolání dopravního pilota je v dnešní době hodně rizikové. Navíc s platy a pracovními podmínkami, jaké u nás předvádí Travel Service (původní ČSA už neexistuje), jsou na tom dnes piloti hůř než řidič MHD v Praze (ale nebývávalo). V každém případě ale platí, že každý z nich má sjednánu pojitku na blbost v řádu několika stovek mil. CZK. Protože na to, že ho zaměstnavatel může potrestat pouze do výše 4 měsíčních platů nelze spoléhat. A také nelze spoléhat na to, že pokud budu přepravovat občana USA, tak se zrovna nic nestane. O vlastním úrazovém pojištění nemluvě.

Tady bylo něco zanedbáno. Nevím jak moc na železnici dorazily tyto dvě věci, mít vlastní úrazové pojištění (na adekvátní částku) a pojistění na blbost (i fíra může udělat chybu a ten vlak značně zdemolovat - ale to nebyl tento případ).

Pokud jdete někam pracovat je potřeba mít na mysli, že zaměstavatel je především grázl a celý management by měl jít rovnou za mříže (preventivně), tudíž se na jeho dobrovůli nelze spoléhat. Najdou se pouze světlé výjimky.

Když potkám bezdomovce žebrajícího na ulici, řeknu mu, ať se nejdříve umyje, projde rekvalifikačním kurzem, naučí se jazyky, a pak ať jde pracovat.

Ale toto je jiný případ. Janu Černému zítra rád pošlu jako příspěvek 3.000,- Kč.
editor nebo admin ŽP Radek Papež  mail  
03.08.2015 (12:15)  
AKTUALIZACE
3. 8. 2015 09:00 - na kontě je 1 945 192 Kč.
03.08.2015 (9:40)  
Bakyi / Honza Beránek

Allianz 200.000.000,-Kč, u nás jsou všechny kamiony pojištěny na minimum, zbytek jde na blbostní pojištění zeměstnance, sjednané zaměstnavatelem s Kooperativou, která má na toto pojištění výhradní právo. Výše pojistného je dle OKEČ,..., alespoň tak jsem to pochopil...
02.08.2015 (19:29)  
@Chary - Ano, hospitalizace se počítá do škod na zdraví. Jenže praxe je taková, že se proplatí nemocnici, co si napočítá a k tomu tabulkové bolestné". Naštěstí neplatí ten socialistický bodový systém, který dával za amputovanou nohu asi 30 tisíc, ale co mi říkal chlap, který měl podobný problém, tak je tam aktuálně sazba 300 tisíc. Kdo by s tím nebyl spokojený, ten se může s pojišťovnou leda soudit.
registrovaný uživatel IC HUTNIK  mail  
01.08.2015 (23:37)  
Bakiy: Souhlas! Při vší úctě ke strojvedoucímu. Vzhledem k tomu, že tam došlo ke třem úmrtím a x dalším zraněním různé závažnosti, tak se domnívám, že pojistné stačit na vše nebude. Nicméně pokud se jedná o pracovní úraz, měl by se zaměstnavatel o svého zaměstnance postarat třeba i na věčné časy, pokud to bude nutné. Argument s jistým rizikem povolání zde neobstojí. Práce strojvedoucího je do jisté míry riziková, ale jistě uznáte, že brát jako přijatelné riziko tohoto povolání, ztrátu končetiny je dost mimo. Věřte, že s vašim názorem by fírové rozhodně nesouhlasili. Možná by pro příště pomohlo, kdyby jste se pokusil vžít do role poškozeného.. Jinak si myslím, že dohromady to pojištění nepokryje téměř nic. Viz mimo jiné to mlžení a neochota to komentovat ze strany pojišťovny.
01.08.2015 (20:03)  
Bakiy: Zaměstnavatel tak rizikového zaměstnání jako jsou strojvůdci by se o své zaměstnance měl rozhodně postarat (např. vhodným pojištěním nebo tím, že se postará o vymožení odškodného z viníka...)
registrovaný uživatel Dale Cooper  mail  
01.08.2015 (8:18)  
Chápu lidi, co do podobných sbírek přispívat nechtějí; také nedám korunu každému, kdo natáhne ruku.
Ale je opravdu nutné při této příležitosti vykřikovat "já platím daně, nic dávat nebudu a ať se stará někdo jiný" a podobně?
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2017 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko