..: City Elefant v Praze nedobrzdil a najel do zarážedla :..

nehoda Praha hl.n 9.6.2015., foto: Václav ŠtychPraha - V úterý 9. června v ranních hodinách došlo na pražském hlavním nádraží k malé nehodě osobního vlaku. Spoj z Prahy-Radotína strojvůdce nezvládl dobrzdit a nepodařilo se mu dodržet návěst „Stůj“ na jednoznakém návěstidle, umístěném za zarážedlem v ose koleje u nástupiště 1a. Vlak, vedený jednotkou řady 471 City Elefant, se jen těsně vyhnul kolizi se samotným návěstidlem, zarážedlo kusé koleje však nevydrželo. Ačkoliv hmotná škoda na vlaku i železniční infrastruktuře bude pravděpodobně nízká, nehoda zkomplikovala dopravu především pro vlaky od Berouna, které nabíraly nemalé zpoždění a případně byly operativně ukončovány ve stanici Praha-Smíchov. Zde byly mimořádně vypravovány i z páté kusé koleje, z níž se běžně jezdí pouze na Nučice. Šetření nehody na místě převzala kromě drážních vyšetřovatelů také Policie ČR.

nehoda Praha hl.n. 9.6.2015, foto: Václav Štych

K této mimořádnosti se navíc ještě přidala porucha trakčního vedení v úseku tratě 171 mezi stanicemi Praha-Smíchov a Praha-Radotín, která celou situaci dále zkomplikovala. V současné době se tak situace na hlavním nádraží již pomalu vrátila do normálu, ale dále jsou některé vlaky odřeknuty či zkráceny právě kvůli zmíněné poruše trakčního vedení.

Zdroje: České dráhy, ŽelPage


Michal Jaroš Poslat mail autorovi , Václav Štych | 9.6.2015 (13:35)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Praha


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
10.06.2015 (17:22)  
Pršelo. 006 je jeden z nejstarších kousků, ty novější už mají pískovače. Byly pískovače na tento kousek dosazeny nebo jezdil bez nich?
10.06.2015 (16:33)  
ad Michal75 : v sobotu 6.6. v 15.42 spadlé TV v km 183,870, ve Vršovicích vypnuto napájení TV ...
v neděli 7.6. ve 21,46 závada na TV na Praha hl.n., zákaz jízdy po koleji 101, 102, od 22.10 zákaz jízdy po koleji 103, 105 ...
10.06.2015 (13:30)  
Mám drobný dotaz, autor píše, že nehoda zkomplikovala dopravu od Berouna. Jak velký vliv může mít takové najetí do zarážedla? Chápu, že může zůstat vlak tak hloupě že omezuje provoz, ale tady by přece ničemu vadit neměl. Nebo je kapacita hlavního při probíhají rekonstrukci tak nahraně, že nedokáže ustát výpadek jedné kusé koleje?
10.06.2015 (10:19)  
Michal75: Napájení zabzař z troleje je poměrně nová věc, ve Vrškách ještě nebude, zřejmě až po rekonstrukci.
Každopádně ale je napájení z troleje jen jednou z napájecích větví, druhou je veřejná přípojka. Takže výpadek TN nezpůsobí shození zabzař, ledaže by zároveň byl i výpadek veřejné sítě. Jo a pak jsou tam ještě baterie, ale ty jsou jen na nouzový provoz (všude červené, jdou jen přivolávačky, běhá se s klikama).

Misha: "minout" a "zastavit těsně před" je rozdíl (jak už psal rpet).
Když minete terč, tak ten váš šíp letí moc vlevo / vpravo / nahoru / dolů.
Pokud ale šíp míří přesně do černého, avšak zastaví se těsně před terčem :-), tak jste neminul :-))
10.06.2015 (9:35)  
Michal75: Krátký výpadek napájení TV jsem zažil i 8.6. v Libni. Při brždění s esem do peronu a následný výpadek EDB fakt super. Návěstidla to ale neshodilo.
editor nebo admin ŽP Chary  mail  
09.06.2015 (23:05)  
zirecku, asi takhle:

Do galerie vložíš fotku, správci ti řeknou, že je buď úplně blbá, nebo jen nedotažená a co s ní máš udělat, nebo ji vezmou tak, jak je.

Do redakce vložíš zprávu (článek) a správci ti řeknou, že je buď úplně blbý, nebo jen nedotažený (a případně ho i dotáhnou za tebe, jak obsahově, tak ksichtově - to častěji), nebo ho vezmou tak, jak je.

V čem že je ten rozdíl? V tom, co popsal Pepa. V redakci mohou dodělat článek za tebe. U fotek si to musíš dodělat sám, ty sám máš doma originál, ze kterýho to můžeš uvařit líp.

Velikost síta, objem dodaného a schvalitelného materiálu a mechanismus vydávání je zcela mimo srovnání, obě pole mají svá pravidla, své pravidelné i nepravidelné autory, svůj systém administrace. Napřímo srovnávat obě oddělení je nehorázná pošetilost.

Ale "dokud to někdo nevloží na stůl, tak to venku nebude", to je tak nějak společné, a nejen těmto dvěma disciplínám.

Mimochodem, napsat kvalitní aktualitu (nedejbože článek), to je podle mě daleko těžší, než vyfotit dobrou fotku. Dobrou fotku ti napotřetí vyfotí i cvičená vopice, když jí poprvý řekneš, kam se má postavit a podruhý, jak to má zeditovat. Napsat něco originálního, aby se to dalo číst a přitom to nebylo copypaste odněkud jinud... Vím o čem píšu, mám zkušenost s obojím. Ale jak se tak dívám na tvé portfolio, tak máš stejně jako já řádově desítky až stovky článků a jednotky fotek, že?

Přemýšlej o tom ;-)
09.06.2015 (22:19)  
Josef Petrák:
To nevím, předpokládám, že to možné je. Ale to mně stále nevysvětluje, proč to postihlo vlaky, které s danou tratí nemají nic společného (screenshot appky NaVlak):
R750 (Plzeň) 60 min.
EN477 Berlin-hl.n.-Budapest 100 min. (stál v Holešovicích)
R879 (Pardubice) 30 min.
09.06.2015 (22:02)  
Michal75: Nevypadne současně s tím i zabzař na zmíněné trati?
09.06.2015 (22:00)  
Lehce OT dotaz pro zasvěcené insidery od běžného cestujícího:
v sobotu 6.6. i v neděli 7.6. došlo ve Vršovicích k mimořádnosti - výpadku trakčního napájení. V obou případech došlo k totálnímu rozvratu provozu na hl.n. (v sobotu žena dojela RJ76 jen do Libně) v neděli jsem čekal 120 minut na přistavení R443 do Varšavy. Mohl by mi někdo objasnit, co se to poslední dobou ve Vršovicích děje? Začínám se bát jezdit S9... A proč má výpadek ve Vršovicích takový vliv na hl.n.? To výpadek postihuje i trať ze Smíchova? To nejde z ONJ přistavovat vlaky nezávislou trakcí? Díky za vysvětlení nebo doporučení jiného vhodného diskusního fóra.
09.06.2015 (21:44)  
zirecek: Vidím to z druhé strany a jediná výhoda magazínu proti galerii je v tom, že redaktoři ten text můžou za autora dotáhnout... někdy... a někdy si to vezme osobně a urazí se. :) Takže tak.

Osobně mi ale debata "proč se píše o A a ne o B" přijde pošetilá. Je to přece věc autora - osobní preference, osobní svědectví, přišlo mu to první pod ruku? Není důvod je nutit dělat opak.
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko