Praha - V úterý 9. června v ranních hodinách došlo na pražském hlavním nádraží k malé nehodě osobního vlaku. Spoj z Prahy-Radotína strojvůdce nezvládl dobrzdit a nepodařilo se mu dodržet návěst „Stůj“ na jednoznakém návěstidle, umístěném za zarážedlem v ose koleje u nástupiště 1a. Vlak, vedený jednotkou řady 471 City Elefant, se jen těsně vyhnul kolizi se samotným návěstidlem, zarážedlo kusé koleje však nevydrželo. Ačkoliv hmotná škoda na vlaku i železniční infrastruktuře bude pravděpodobně nízká, nehoda zkomplikovala dopravu především pro vlaky od Berouna, které nabíraly nemalé zpoždění a případně byly operativně ukončovány ve stanici Praha-Smíchov. Zde byly mimořádně vypravovány i z páté kusé koleje, z níž se běžně jezdí pouze na Nučice. Šetření nehody na místě převzala kromě drážních vyšetřovatelů také Policie ČR.
K této mimořádnosti se navíc ještě přidala porucha trakčního vedení v úseku tratě 171 mezi stanicemi Praha-Smíchov a Praha-Radotín, která celou situaci dále zkomplikovala. V současné době se tak situace na hlavním nádraží již pomalu vrátila do normálu, ale dále jsou některé vlaky odřeknuty či zkráceny právě kvůli zmíněné poruše trakčního vedení.
Zdroje: České dráhy, ŽelPage
v neděli 7.6. ve 21,46 závada na TV na Praha hl.n., zákaz jízdy po koleji 101, 102, od 22.10 zákaz jízdy po koleji 103, 105 ...
Každopádně ale je napájení z troleje jen jednou z napájecích větví, druhou je veřejná přípojka. Takže výpadek TN nezpůsobí shození zabzař, ledaže by zároveň byl i výpadek veřejné sítě. Jo a pak jsou tam ještě baterie, ale ty jsou jen na nouzový provoz (všude červené, jdou jen přivolávačky, běhá se s klikama).
Misha: "minout" a "zastavit těsně před" je rozdíl (jak už psal rpet).
Když minete terč, tak ten váš šíp letí moc vlevo / vpravo / nahoru / dolů.
Pokud ale šíp míří přesně do černého, avšak zastaví se těsně před terčem :-), tak jste neminul :-))
Do galerie vložíš fotku, správci ti řeknou, že je buď úplně blbá, nebo jen nedotažená a co s ní máš udělat, nebo ji vezmou tak, jak je.
Do redakce vložíš zprávu (článek) a správci ti řeknou, že je buď úplně blbý, nebo jen nedotažený (a případně ho i dotáhnou za tebe, jak obsahově, tak ksichtově - to častěji), nebo ho vezmou tak, jak je.
V čem že je ten rozdíl? V tom, co popsal Pepa. V redakci mohou dodělat článek za tebe. U fotek si to musíš dodělat sám, ty sám máš doma originál, ze kterýho to můžeš uvařit líp.
Velikost síta, objem dodaného a schvalitelného materiálu a mechanismus vydávání je zcela mimo srovnání, obě pole mají svá pravidla, své pravidelné i nepravidelné autory, svůj systém administrace. Napřímo srovnávat obě oddělení je nehorázná pošetilost.
Ale "dokud to někdo nevloží na stůl, tak to venku nebude", to je tak nějak společné, a nejen těmto dvěma disciplínám.
Mimochodem, napsat kvalitní aktualitu (nedejbože článek), to je podle mě daleko těžší, než vyfotit dobrou fotku. Dobrou fotku ti napotřetí vyfotí i cvičená vopice, když jí poprvý řekneš, kam se má postavit a podruhý, jak to má zeditovat. Napsat něco originálního, aby se to dalo číst a přitom to nebylo copypaste odněkud jinud... Vím o čem píšu, mám zkušenost s obojím. Ale jak se tak dívám na tvé portfolio, tak máš stejně jako já řádově desítky až stovky článků a jednotky fotek, že?
Přemýšlej o tom ;-)
To nevím, předpokládám, že to možné je. Ale to mně stále nevysvětluje, proč to postihlo vlaky, které s danou tratí nemají nic společného (screenshot appky NaVlak):
R750 (Plzeň) 60 min.
EN477 Berlin-hl.n.-Budapest 100 min. (stál v Holešovicích)
R879 (Pardubice) 30 min.
v sobotu 6.6. i v neděli 7.6. došlo ve Vršovicích k mimořádnosti - výpadku trakčního napájení. V obou případech došlo k totálnímu rozvratu provozu na hl.n. (v sobotu žena dojela RJ76 jen do Libně) v neděli jsem čekal 120 minut na přistavení R443 do Varšavy. Mohl by mi někdo objasnit, co se to poslední dobou ve Vršovicích děje? Začínám se bát jezdit S9... A proč má výpadek ve Vršovicích takový vliv na hl.n.? To výpadek postihuje i trať ze Smíchova? To nejde z ONJ přistavovat vlaky nezávislou trakcí? Díky za vysvětlení nebo doporučení jiného vhodného diskusního fóra.
Osobně mi ale debata "proč se píše o A a ne o B" přijde pošetilá. Je to přece věc autora - osobní preference, osobní svědectví, přišlo mu to první pod ruku? Není důvod je nutit dělat opak.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.