..: City Elefant v Praze nedobrzdil a najel do zarážedla :..

nehoda Praha hl.n 9.6.2015., foto: Václav ŠtychPraha - V úterý 9. června v ranních hodinách došlo na pražském hlavním nádraží k malé nehodě osobního vlaku. Spoj z Prahy-Radotína strojvůdce nezvládl dobrzdit a nepodařilo se mu dodržet návěst „Stůj“ na jednoznakém návěstidle, umístěném za zarážedlem v ose koleje u nástupiště 1a. Vlak, vedený jednotkou řady 471 City Elefant, se jen těsně vyhnul kolizi se samotným návěstidlem, zarážedlo kusé koleje však nevydrželo. Ačkoliv hmotná škoda na vlaku i železniční infrastruktuře bude pravděpodobně nízká, nehoda zkomplikovala dopravu především pro vlaky od Berouna, které nabíraly nemalé zpoždění a případně byly operativně ukončovány ve stanici Praha-Smíchov. Zde byly mimořádně vypravovány i z páté kusé koleje, z níž se běžně jezdí pouze na Nučice. Šetření nehody na místě převzala kromě drážních vyšetřovatelů také Policie ČR.

nehoda Praha hl.n. 9.6.2015, foto: Václav Štych

K této mimořádnosti se navíc ještě přidala porucha trakčního vedení v úseku tratě 171 mezi stanicemi Praha-Smíchov a Praha-Radotín, která celou situaci dále zkomplikovala. V současné době se tak situace na hlavním nádraží již pomalu vrátila do normálu, ale dále jsou některé vlaky odřeknuty či zkráceny právě kvůli zmíněné poruše trakčního vedení.

Zdroje: České dráhy, ŽelPage


Michal Jaroš Poslat mail autorovi , Václav Štych | 9.6.2015 (13:35)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Praha


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Josef_02  mail  
01.10.2015 (2:06)  
(optus) V sešitovém jízdním řádu, který používá
strojvedoucí,býval vjezd vlaku na kusou kolej označen trojúhelníčkem pod tabulkou s poznámkou "Vjezd na kusou kolej". Změna přišla před několika lety - u kusé koleje (většinou jen pár metrů před zarážedlem) se postavilo návěstidlo - na něm svítí trvale návěst STůJ a v takovém případě se vjezd na kusou kolej v poznámce pod tabulkou v SJŘ neuvádí. Ať už je náhled na věc jakýkoliv, rozhodně to k bezpečnosti nepřispívá, spíš naopak.(Takových zbytečných, neprospěšných změn v předpisech přinesla nová doba - "po sametovce" více).
15.07.2015 (10:49)  
Nějak moc často a čím dál tím víc to nebrzdí! http://www.dicr.cz/projeti-zarazedla-v-praze-na-masarykove-nadrazi

Stát se tohle ve dne, tak je to slušnej masakr, nehledě na chudáka Uga s ovocnou šťávou, ten by po leknutí musel z hygienických důvodů zavřít a stánek dezinfikovat. :-(((
registrovaný uživatel SYN 
22.06.2015 (11:17)  
Kdyz nedoletim, ale zpetna vazba mi rekne, ze jsem minul, budu napriste strilet se stejnou energii, ale budu se snazit lepe mirit.

V jistém rozmezí lze zásah terče v tomto případě řešit ve vertikální ose kombinací dvou parametrů - buď můžu přidat sílu, nebo budu mířit výš (nadsadím)... obecně pokud budu mířit přesně na cíl tak netrefím prakticky nikdy, nějaký pokles trajektorie je tam vždycky (pokud se nebavíme o paprskové zbrani:)
registrovaný uživatel Sim 
12.06.2015 (8:54)  
Misha > ono je ponekud podstatny rozdil mezi minout a nedoletet. Pokud minu, znamena to, ze spatne mirim. Nedoletim, znamena ze mam malo energie.
Kdyz nedoletim, ale zpetna vazba mi rekne, ze jsem minul, budu napriste strilet se stejnou energii, ale budu se snazit lepe mirit.

Preneseno zpet na drahu, rozdil mezi nedobrzdenim a spatne prehozenou vyhybkou (nebo vykolejenim, pokud v dane oblasti vyhybka chybi). Tohle navestidlo totiz jde minout jen po jine koleji, nebo mimo koleje. Po dane koleji ho muzete leda tak sestrelit, ale minout nikdy.
registrovaný uživatel Honza  mail  
11.06.2015 (21:10)  
Jo v tu dobu jsem tam cestoval. Os ve 13:59 do Radotína odřeknutý, Os ve 14:29 trčel na Smíchově a zpátky nás vzali NAD do Smíchova. Jak se lidi dostali do Chuchle nebo jestli platily ČD doklady na metro do centra, jsem už nekoumal.
registrovaný uživatel Misha 
11.06.2015 (16:12)  
Aleš Liesk.: Když minete terč, tak ten váš šíp letí moc vlevo / vpravo / nahoru / dolů.

Nebo málo napnu tětivu, šíp k terči ani nedoletí a zabodne se do země těsně před terčem. V tu chvíli tedy také minu. A teď babo raď... :-)
Je to jen o slovíčkaření a o tom, jak to kdo pochopí, resp. chce chápat. Ale to už se zbytečně odkláníme od tématu.
registrovaný uživatel optus 
11.06.2015 (13:42)  
Topič: s ještěrkou nejezdím, ale sem tam tam brigádničim :)
dopisovatel nebo člen ŽP topič  mail  
11.06.2015 (12:53)  
optus: Ty tam teď jezdíš s ještěrkou po perónech jako pakrovej, že se tam často pohybuješ? :-)
registrovaný uživatel optus 
10.06.2015 (19:40)  
Ani se této nehodě nedivím. Často se pohybuji v Kolíně v místě, kde na kusé koleji končí osobáky od Prahy (přes Č.Brod) a taky tam brzdí dost na "knop" V úterý silně pršelo, tak to možná malinko klouzlo a prů...r je na světě...
10.06.2015 (17:33)  
Tož jsem se podíval do přehledu mimořádností a s tím popisovaným zkomplikováním dopravy je to poněkud jinak ...
Jednalo se o vlak 8807 s plánovaným příjezdem v 6.08 (zpoždění 3 minuty), souprava obrací na vlak 8810, který odjel se zpožděním 16 minut (strojvedoucí se střídají), takže tahle událost mohla postihnout leda obratový vlak 8815.
Ten ovšem jede z HLN soupravově na ONJ, tudíž zpoždění vlaku 8815 nemá vliv na následující vlaky ...
Z HLN jsem z koleje 13a odjížděl vlakem 8818 se zpožděním cca 4 minuty ve sledu za Rx 764 ... Na kolej 11a dojel v plánovaném čase vlak 9923 točící na vlak 9918 ...

Narušení dopravy na "berounské" trati měl na "svědomí" vlak 9907, který projel v 6,20 oddílové návěstidla Hr. Závodiště v poloze zakazující jízdu ...

Vlivem této skutečnosti chytil vlak 8810 dalších 20 minut na Smíchově ...
Vlak 8815 tvořený z Berouna dvěma EJ odjel z Berouna jednoduše a pravděpodobně dobral v Řevnicích druhou EJ od vlaku 8810, který zde jízdu ukončil pravděpodobně ukončil (data nemám), za 8810 jel zpožděný 8812 ...
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko