..: Rozloučení se stejnosměrnou trakcí v Púchově :..

EX 10621 "Vihorlat", foto: Vladislav Píša Púchov - JÍZDA JE ZRUŠENA! — Vážení přátelé, fandové železnice, rádi bychom navázali na nedávno uskutečněnou nostalgickou akci „Expres Vihorlat“ a pozvali Vás ke zvláštní nostalgické jízdě u příležitosti ukončení provozu ve stejnosměrné napěťové soustavě ve slovenském Púchově. Od 1. srpna 2015 bude totiž po rekonstrukci celá stanice přepnuta na střídavou napěťovou soustavu a provoz stejnosměrných lokomotiv v tomto železničním uzlu bude po 55 letech ukončen. Nabízíme vám proto účast na jízdě zvláštního vlaku k připomenutí této události.

Ex 10621 "Vihorlat" v mezistaničním úseku Štrba - Važec, foto: Vít Bukač Douhou dobu jsme zvyklí, že vlaky mířící na severní Slovensko vedou stejnosměrné lokomotivy. Zprvu to byly „nulkové bobiny“, které později nahradila modernější řada 141, později pak „banány“ (řada 150/151), které se staraly o všechny dálkové vlaky z Prahy do Košic. A mohlo to být přes Ostravu nebo přes Horní Lideč. Přepnutím Púchova na střídavou trakční soustavu se po 55 letech uzavírá důležitá kapitola v historii česko-slovenské železniční dopravy - jižní cesta přes Horní Lideč počínaje tímto datem už nebude možná bez přepřahu či vícesystémových lokomotiv. Chtěli bychom tuto etapu s patřičnou důstojností připomenout, a proto jsme se rozhodli vypravit zvláštní nostalgický vlak v čele s lokomotivou ř. 141.

Vihorlat ve Štrbě, foto: Vít Bukačsobotu 25. 7. 2015 vyrazíme brzy ráno (cca v 7:30) z Kolína do Púchova a Považské Bystrice, abychom si tyto časy přimomenuli a zaznamenali je na filmové negativy nebo digitální média. Nostalgický vlak absolvuje 15 plánovaných fotozastávek v nejhezčích partiích zmiňované trati, vyjmenujme například Lidečko (Čertovy skály), Střelnou či Lúky pod Makytou. Samozřejmě nevynecháme púchovskou stanici. Návrat do Kolína je plánován pozdě odpoledne kolem 19. hodiny. Zajištěno je i občerstvení. V jídelním voze pro Vás připravíme staročeský guláš, na čepu bude Kácovská 12°. Jízdné (včetně fotopasu) činí 1 890 Kč, při platbě do 17. 7. 2015 pak jen 1 590 Kč. Do tohoto data je možné využít také rodinnou jízdenku (2 dospělí a 2 děti <12 let) za 3 890 Kč. Děti do 6 let jedou zdarma.

Minimální počet účastníků je 65, v případě nedosažení tohoto počtu bude jízdné v plné výši vráceno. Jízdní řád bude zašleme asi 2 dny před uskutečněním akce všem platícím účastníkům.

Organizátory jízdy jsou a na Vaši účast se těší Junior market s.r.o., David Kolář a Vít Bukač. Přihlášky a rezervace míst jsou možné v rezervačním systému ŽelPage.

Aktualizace 13.7.2015: Akce byla pro nízký počet platících účastníků organizátorem k dnešnímu dni zrušena. Přihlášky jsou stornovány, uhrazené účastnické poplatky v plné výši vráceny. Děkujeme za podporu a pochopení.


optus | 3.7.2015 (11:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Pozvánky

Další z regionu Slovensko Trenčiansky


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
08.07.2015 (20:07)  
Kyjeva - Wiegliniec zůstane na 3000V dále přepřah na 15 000 V 16,7 Hz a tranzit přes Německo do Západní Evropy. Myslím si, že jde o to přesměrovat tranzit Ukrajina - Německo přes Slovensko. Ale obávám se toho, že se vše vyhne střídavé trakci 25 kV a pojede to daleko rychleji a levněji přes Polsko klidně na 3 000V =
08.07.2015 (17:25)  
No já bych si rád počkal na řešení tratě Wiegliniec - Horka. Myslím, že to budou mít Němci zmáknuté lépe.
registrovaný uživatel optus 
08.07.2015 (13:23)  
Včera jsem nakoukl na trať 280 - dopoledne jsem chytnul jeden náklad s 363.5 Doba šestikol a dvojiček je pryč :(
Třeba se dočkáme přestavby 131 na 331 :)
08.07.2015 (9:40)  
eurostar: Díky. Takže jedním směrem je to na hraně a druhým směrem to nevyjde.
08.07.2015 (0:04)  
ve Švédsku jsou závory svaté a všichni je respektují, proto mohou jezdit na úrovňových přejezdech 200 km/h to se o ČR říci nedá o Slovensku asi také ne! Jinak Z Púchova směrem na Čechy jde trať do oblouku, takže asi minimálně 3xx přípřež.
registrovaný uživatel eurostar  mail  
07.07.2015 (23:13)  
Marcel Stancl:

Koridor Kuty-Blava-Sturovo je uz ciastocne hotovy: usek Devinska Nova Ves - Zohor, cca 10 km :-) Zaujimalo by ma, preco sa koridory ked uz nestavaju tak aspon pre buducnost neprojektuju na max. 200 km/h ? Viem, su useky na SVK a CZ kde by to parametrovo alebo "vyhladovo" vyhovovalo dvestovke, len je problem s hranami nastupist...???

Jiri Kocourek:

Ono to zrejme nebude mozne prejst s nakladom so stiahnutym sberacom cely Puchov... Severny styk sustav bude niekde pred Nosicami a juzny Puchov zavody, co bude usek minimalne 3-4 km dlhy mozno viac. Obzvlast v smere od Ciech na Povazsku, kde je priamo pred Puchovskym juznym zhlavim ostry obluk vmax 50 km/h. Takze tschus papa jednosmerne masinky
07.07.2015 (18:00)  
Logické by bylo, aby náklad projel Púchov výběhem se staženým sběračem. Jak je to vlastně daleko? Kilometr, dva?. Případné "papíry" se dají vytisknout a předat už v Žilině nebo vysílačkou.
V Kutné Hoře taky musí laminátka zajet pod "zelenou" trakci, takže dojíždí výběhem.
05.07.2015 (22:36)  
proč se na Slovensku dodnes neudělal koridor Kúty - Bratislava - Štúrovo? Ten Púchov na 25 000V je snad největší hloupost kterou jsem kdy viděl.
registrovaný uživatel eurostar  mail  
04.07.2015 (22:21)  
optus: Suhlas

Ja tomu nerozumiem, ktora "mudra" hlava u ZSR vyplodila taketo riesenie a este mudrejsia, ktora to odklepla... najprv koridor s ETCS izolovany zastaralym bratislavskym uzlom bez riadneho moderneho prepojenia na zapad a teraz toto... hlavne ze rozpadajuce sa bratislavske spojky a odporna hl. stanica plna ciganov a bezdomovcov a nekonecne tahanice ohladom jej modernizacie, nikoho z tychto "odbornikov" netankuju.
registrovaný uživatel eurostar  mail  
04.07.2015 (20:15)  
Takze stanica Puchov na striedavy prud... Puchov (mimo) - Horni Lidec = jednosmerny a Puchov (mimo) - Povazska Bystrica = jednosmerny... ach jaj co je to za pixovinu? Velmi by ma zaujimalo ako to bude s prepriahanim nakladov, ktore bude prebiehat zrejme v Horni Lidci a v Ziline... tym padom dvojicky a vsetko ostatne zeleneho nateru na useku Zilina-Horni Lidec od augusta konci... zrejme to povedie k citelnemu zredukovaniu dialkovych nakladov cez tento usek, ale nedivil by som sa ani dvojitym preprahom, ved u ZSR je vsetko mozne... popripade dvojicka prejde Puchov zotrvacnostou so stiahnutymi zberacmi :-)
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko