..: Rozloučení se stejnosměrnou trakcí v Púchově :..

EX 10621 "Vihorlat", foto: Vladislav Píša Púchov - JÍZDA JE ZRUŠENA! — Vážení přátelé, fandové železnice, rádi bychom navázali na nedávno uskutečněnou nostalgickou akci „Expres Vihorlat“ a pozvali Vás ke zvláštní nostalgické jízdě u příležitosti ukončení provozu ve stejnosměrné napěťové soustavě ve slovenském Púchově. Od 1. srpna 2015 bude totiž po rekonstrukci celá stanice přepnuta na střídavou napěťovou soustavu a provoz stejnosměrných lokomotiv v tomto železničním uzlu bude po 55 letech ukončen. Nabízíme vám proto účast na jízdě zvláštního vlaku k připomenutí této události.

Ex 10621 "Vihorlat" v mezistaničním úseku Štrba - Važec, foto: Vít Bukač Douhou dobu jsme zvyklí, že vlaky mířící na severní Slovensko vedou stejnosměrné lokomotivy. Zprvu to byly „nulkové bobiny“, které později nahradila modernější řada 141, později pak „banány“ (řada 150/151), které se staraly o všechny dálkové vlaky z Prahy do Košic. A mohlo to být přes Ostravu nebo přes Horní Lideč. Přepnutím Púchova na střídavou trakční soustavu se po 55 letech uzavírá důležitá kapitola v historii česko-slovenské železniční dopravy - jižní cesta přes Horní Lideč počínaje tímto datem už nebude možná bez přepřahu či vícesystémových lokomotiv. Chtěli bychom tuto etapu s patřičnou důstojností připomenout, a proto jsme se rozhodli vypravit zvláštní nostalgický vlak v čele s lokomotivou ř. 141.

Vihorlat ve Štrbě, foto: Vít Bukačsobotu 25. 7. 2015 vyrazíme brzy ráno (cca v 7:30) z Kolína do Púchova a Považské Bystrice, abychom si tyto časy přimomenuli a zaznamenali je na filmové negativy nebo digitální média. Nostalgický vlak absolvuje 15 plánovaných fotozastávek v nejhezčích partiích zmiňované trati, vyjmenujme například Lidečko (Čertovy skály), Střelnou či Lúky pod Makytou. Samozřejmě nevynecháme púchovskou stanici. Návrat do Kolína je plánován pozdě odpoledne kolem 19. hodiny. Zajištěno je i občerstvení. V jídelním voze pro Vás připravíme staročeský guláš, na čepu bude Kácovská 12°. Jízdné (včetně fotopasu) činí 1 890 Kč, při platbě do 17. 7. 2015 pak jen 1 590 Kč. Do tohoto data je možné využít také rodinnou jízdenku (2 dospělí a 2 děti <12 let) za 3 890 Kč. Děti do 6 let jedou zdarma.

Minimální počet účastníků je 65, v případě nedosažení tohoto počtu bude jízdné v plné výši vráceno. Jízdní řád bude zašleme asi 2 dny před uskutečněním akce všem platícím účastníkům.

Organizátory jízdy jsou a na Vaši účast se těší Junior market s.r.o., David Kolář a Vít Bukač. Přihlášky a rezervace míst jsou možné v rezervačním systému ŽelPage.

Aktualizace 13.7.2015: Akce byla pro nízký počet platících účastníků organizátorem k dnešnímu dni zrušena. Přihlášky jsou stornovány, uhrazené účastnické poplatky v plné výši vráceny. Děkujeme za podporu a pochopení.


optus | 3.7.2015 (11:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Pozvánky

Další z regionu Slovensko Trenčiansky


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
16.07.2015 (5:22)  
IC Hutnik vše na světě má své zastánce i odpůrce. na podporu 3000V dám klidně 3000 korun a jedu, ale opačně nikoliv.
registrovaný uživatel IC HUTNIK  mail  
15.07.2015 (10:17)  
Aleš Liesk. : O nátěry snad tolik ani nejde, ale o ty čísla co zmiňujete jistě ano. Nevím, do jaké míry se orientujete ve struktuře H.V. vyskytujících se na této trati. Ono je totiž (alespoň pro mě) celkem zásadní, že se do Valašského Meziříčí již nikdy nepodívají dvojčata ze Spišské Nové Vsi, pražáci na tuto trať asi přestanou posílat banány a otázkou zůstává. zda se budou alespoň na postrcích směr Slovensko vyskytovat šestikoláky. Ty Slovenské k nám již zajíždět zcela jistě nebudou..
15.07.2015 (9:56)  
Marceli, tak si nejdřív ujasni, jestli důvod, proč se bude jezdit přes Polsko a ne přes SK, je v tom, že se nemusí šplhat přes Štrbu a Střelnou / Mosty, nebo ten, že 363-ky musí přejíždět (několik) styků soustav.

IC hutník
trať z Hranic na Moravě přes Valašské Meziříčí a Horní Lideč již nikdy nebude jako dřív
A v čem bude tak strašně jiná? Že Blonski a Najbrt mašiny budou místo jedničkou začínat trojkou? To je fakt zcela zásadní změna.
registrovaný uživatel IC HUTNIK  mail  
15.07.2015 (8:07)  
stajktrain: Souhlas. Místo plkání by bylo vhodnější vytáhnout z prasátka oněch 1590,- Kč a akci podpořit účastí. Takto se vše odehraje poněkud mimo zájem a trať z Hranic na Moravě přes Valašské Meziříčí a Horní Lideč již nikdy nebude jako dřív. Souhlasím i s optusem, že se jedná o zásadní a nevratný mezník v dálkové železniční dopravě na území ČR a SR. Nicméně chápu, že 1590,- Kč nemusí být pro spoustu lidí zrovna malá částka. (I když ji považuji za přiměřenou rozsahu akce). Navíc zde tato zpráva byla uveřejněna celkem krátce před vlastním uskutečněním této jízdy. Nekamenujte mne prosím, jen si myslím, že je škoda, že se to nepodařilo zrealizovat.
14.07.2015 (23:15)  
Tak jsme si tu pěkně zatlachali a akce je zrušena. Fakt super...
14.07.2015 (21:26)  
Alešku souhlasím s tím, že to prostě pojede 363 z Černé nad Tisou až do Domažlic nebo Chebu. Ale poslední úsek trakce Horka - Wiegliniec je těsně před dokončením. Ze Lvova až do Horky budeš mít systém 3 000V = v Horce to 1x přeřahneš do 15 kV 16,7 Hz a pokračuješ přes celé Německo na západ. Vyhneš se 18 promilím stoupání přes Tatry a pojedeš po rovině. Díky tomu předá ŽSR + ČD další výkony prodložené ruce PKP Cargo jako je AWT nebo jiný sluha.
14.07.2015 (18:22)  
optus: Viděl jsem již náklady s dvojičkami řady 363. Asi se přepřahá ve Valašském Meziříčí, kde se dělá většina dopravních úkonů s nákladními vlaky.
14.07.2015 (11:03)  
až se dokončí celé rameno Lvov - Zgorzelec
... tak ten slovenský koridor bude pomalu zralý na DALŠÍ rekonstrukci :-)
Jinak pokud máš vepředu eso, tak je ti jedno, kolikrát měníš trakci ze ss na st či naopak.
Minulý týden jsem už pár vlaků přes Štrbu, vedených dvojitým esem, viděl.
12.07.2015 (20:52)  
To si povíme až se dokončí celé rameno Lvov - Zgorzelece ve stejnosměrné trakci. Pak jediná, ale pořádná styková stanice Horka na 15 000 V 16,7 Hz. 80 procent tranzitu Ukrajana německo půjde horem a nebude se cpát rozdrbaným slovenským koridorem v přestavbě. který bude několikrát měnit systém.
registrovaný uživatel quenya 
12.07.2015 (19:51)  
Marceli, proč veřejně plácáš blbosti??? Samozřejmě , že je dobře, že se přepíná na střídavou trakci, kristepane. Přečti si a nastuduj si něco o tom.
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko