..: Podívají se ještě vlaky na Moldavu? :..

Osobní vlak v dopravně Moldava v Krušných horách, foto: Petr HolubMoldava — Nejedním celostátním médiem i železničními fóry proběhla v tomto týdnu informace o přerušení železniční dopravy na zajímavé památkově chráněné trati 135 v úseku mezi dopravnami Hrob a Moldava v Krušných horách. Důvodem je havarijní stav trati, jak potvrdil mluvčí SŽDC Pavel Tesař: „Byla zjištěna závada v geometrické poloze koleje v kilometru 15,040. Příčinou je posunutí tělesa náspu a obkladní zdi,“ doplňuje Tesař. Situaci navíc komplikuje špatná přístupnost postiženého místa. Již nyní je tak jasné, že oprava nebude jednoduchá a bude trvat podle předpokladů provozovatele dráhy minimálně do konce roku. V letní turistické sezóně tak budou cestující odkázáni na autobusy a podle zástupců Moldavy je v ohrožení i sezóna zimní, pokud opravy nezačnou během několika málo měsíců. Podle některých odhadů přitom oprava nebude levná, v současnosti se mluví o vyšších desítkách až stovkách milionů korun, což je na trať s provozem pouze o víkendech, respektive denně v sezónních obdobích, poměrně hodně.

Správa železniční dopravní cesty se přitom v případech tratí se sezónním provozem často k opravám zcela nemá. Příkladem budiž například trať 132 v úseku z Děčína do Telnice, kde sice Ústecký kraj chce objednat sezónní provoz, nicméně brání tomu dlouhodobá výluka v důsledku pádu kamení na trať a oprava by podle zástupců SŽDC nebyla rentabilní. Podobná situace řadu měsíců před lety panovala také u další trati v ústeckém regionu – dráhy 113 z Čížkovic do Obrnic, kde byl problémem nesjízdný most přes potok v Třebívlicích. Asi mediálně nejznámějším případem, rovněž na Ústecku, pak je sesuv půdy na dálnici D8 u Dobkoviček, který s sebou vzal i část tratě 097. A zatímco trať přes Třebívlice byla opravena a později přešla do majetku firmy AŽD Praha, která ji nyní rekonstruuje, v ostatních dvou zmíněných případech je obnovení provozu krajně nejisté. Přidá se na tento pomyslný seznam i trať na Moldavu?

Na tuto otázku asi zatím nikdo spolehlivě odpovědět nedokáže. Cestující jsou tak odkázáni na náhradní autobusovou dopravu, která je zavedena již z dopravny Osek město, tedy ještě před samotným vyloučeným úsekem. Pro úplnost dodejme, že provoz vlaků v pracovní dny mezi Mostem a Osekem město nijak omezen není.

Zdroje: Česká televize, EURO, Teplický deník


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 16.3.2017 (22:19)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Ústecký


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
dopisovatel nebo člen ŽP stoupa  mail  
17.03.2017 (21:32)  
pro hank

Mne docela stací, ze BEB postavili bratri Petschkové, kterí meli také skoro monopol na export severoceského uhlí do Saska :-)
17.03.2017 (21:07)  
Tak to je bohužel zřejmě konečná, alespoň pro "horní úsek". Když jsem jel z Hrobu do Moldavy roku 1982 poprvé, zděsila mě technická zchátralost dráhy. Kdo by tehdy býval řekl, že něčím tak děsivě zanedbaným budou vlaky jezdit dalších bezmála pětatřicet let ... neskutečná výdrž.
17.03.2017 (20:38)  
Letos v létě jsem se chystal to tam konečně projet. Škoda.
registrovaný uživatel hank 
17.03.2017 (20:09)  
stoupa: Moldavská dráha nikdy pod BEB nepatřila...
registrovaný uživatel hank 
17.03.2017 (20:06)  
rpet: Máš nějaký lepší návrh, jak ten koncentrát lithiové rudy dostat z Cínovce do světa? (Schválně nepíšu "jestli se tam začne těžit", protože ono se začne, ať se ti to líbí nebo ne...)

Ten nápad vozit to dráhou dráhou do Litvínova nebo kamkoli jinam není Mustafův ani můj, tak nám to prosím ve svém vzteku nepodstrkuj. Publikoval ho starosta Dubí (nevím, jestli je jeho nebo někoho jiného) např. tady http://www.ceskatelevize.cz/ct24/regiony/1846592-misto-cinu-se-na-cinovci-mohlo-tezit-lithium. Cínovec pod Dubí spadá a město Dubí těžbu podporuje (viz třeba tady http://zpravy.e15.cz/byznys/prumysl-a-energetika/tezba-lithia-na-cinovci-muze-konkurovat-obrim-loziskum-v-americe-1184676), takže neberu ani tvou narážku na to, jestli, komu a za co občané Dubí poděkují. Vzhledem k tomu, že příštích pár desítek až stovek let bude lithium chtít kdekdo po celém světě, tak si myslím, že se jich nikdo nebude ani moc ptát, jestli těžit, nanejvýš se bude diskutovat o řešení vlivů těžby na životní prostředí. Nemluvě o tom, že kdyby se nakládalo v Dubí na nádraží, tak by se města Dubí doprava vůbec nedotkla.

Z toho odkaliště (Janečkův projekt) se zpracováním na místě dá získat cca 11 000 tun uhličitanu lithného, takže s dopravou tohoto materiálu asi větší problém nebude ani po silnici (řádově stovky kamiónů nebo nízké jednotky tisíc menších vozidel celkem po dobu pěti let).

Obnova hlubinné těžby ("australský" projekt) bude vyžadovat zásadní řešení dopravy lithiového koncentrátu i vedlejších surovin, které se tam mají taky těžit (především jde o síran draselný), to budou mnohem větší objemy; jenom lithia je - počítáno jako uhličitan - asi 30x víc než v té deponii. Jak se z Cínovce vozila ruda, když se tam ještě těžilo?

Takže než příště něco napíšeš, tak prosím zklidni hormony. Informační hodnota tvých výlevů je nulová.
registrovaný uživatel rpet  mail  
17.03.2017 (12:38)  
@stoupa:

dlouho jsem na mostecku pracoval a žil, abych si mohl dovolit prohlásit, že s tebou plně souhlasím.
registrovaný uživatel rpet  mail  
17.03.2017 (12:36)  
@hank:

a kdyby jsi znal onu oblast, tak by jsi věděl, že:

1. svážet cokoliv z cínovce do dubí po silnici, je nesmysl - už kvůli poloměru zákrut, jež se na dané trase nacházejí

2. dubí nebylo a není danou událostí nijak postiženo, tudíž v dubí (nebo u dubí) není co opravovat a tudíž

3. tvoje narážka je stejně tak pitomá, jako názor, že "se něco má svážet z cínovce" kamkoliv.

anyway: až budou z cínovce to "cokoliv" svážet malý naklaďáky, pošlu obyvatele dubí za tebou - rádi se ti poděkujou :D
dopisovatel nebo člen ŽP stoupa  mail  
17.03.2017 (12:19)  
pro rpet:

dost dlouho jsem zil a pracoval na Mostecku, abych si mohl dovolit prohlásit: Cokoliv vymysleli politici po WWII, je ideologický nesmysl.
dopisovatel nebo člen ŽP mouka  mail  
17.03.2017 (11:13)  
Drobný detail: Mikulov není dopravna.
17.03.2017 (17:31)  


Díky :-)
registrovaný uživatel hank 
17.03.2017 (11:02)  
rpet: Kdyby ses místo svalnatých slov radši podíval na mapu, tak bys zjistil, že z Cínovce je to po silnici "na dráhu" nejblíž do Dubí...
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2017 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko