Moldava — Nejedním celostátním médiem i železničními fóry proběhla v tomto týdnu informace o přerušení železniční dopravy na zajímavé památkově chráněné trati 135 v úseku mezi dopravnami Hrob a Moldava v Krušných horách. Důvodem je havarijní stav trati, jak potvrdil mluvčí SŽDC Pavel Tesař: „Byla zjištěna závada v geometrické poloze koleje v kilometru 15,040. Příčinou je posunutí tělesa náspu a obkladní zdi,“ doplňuje Tesař. Situaci navíc komplikuje špatná přístupnost postiženého místa. Již nyní je tak jasné, že oprava nebude jednoduchá a bude trvat podle předpokladů provozovatele dráhy minimálně do konce roku. V letní turistické sezóně tak budou cestující odkázáni na autobusy a podle zástupců Moldavy je v ohrožení i sezóna zimní, pokud opravy nezačnou během několika málo měsíců. Podle některých odhadů přitom oprava nebude levná, v současnosti se mluví o vyšších desítkách až stovkách milionů korun, což je na trať s provozem pouze o víkendech, respektive denně v sezónních obdobích, poměrně hodně.
Správa železniční dopravní cesty se přitom v případech tratí se sezónním provozem často k opravám zcela nemá. Příkladem budiž například trať 132 v úseku z Děčína do Telnice, kde sice Ústecký kraj chce objednat sezónní provoz, nicméně brání tomu dlouhodobá výluka v důsledku pádu kamení na trať a oprava by podle zástupců SŽDC nebyla rentabilní. Podobná situace řadu měsíců před lety panovala také u další trati v ústeckém regionu – dráhy 113 z Čížkovic do Obrnic, kde byl problémem nesjízdný most přes potok v Třebívlicích. Asi mediálně nejznámějším případem, rovněž na Ústecku, pak je sesuv půdy na dálnici D8 u Dobkoviček, který s sebou vzal i část tratě 097. A zatímco trať přes Třebívlice byla opravena a později přešla do majetku firmy AŽD Praha, která ji nyní rekonstruuje, v ostatních dvou zmíněných případech je obnovení provozu krajně nejisté. Přidá se na tento pomyslný seznam i trať na Moldavu?
Na tuto otázku asi zatím nikdo spolehlivě odpovědět nedokáže. Cestující jsou tak odkázáni na náhradní autobusovou dopravu, která je zavedena již z dopravny Osek město, tedy ještě před samotným vyloučeným úsekem. Pro úplnost dodejme, že provoz vlaků v pracovní dny mezi Mostem a Osekem město nijak omezen není.
Zdroje: Česká televize, EURO, Teplický deník
no, tak já tedy upřímně doufám, že oprava trati má smysl kvůli turistickýmu ruchu. protože jestli někdo přijde se stejným nápadem, jako ty - tedy že z Cínovce budou jezdit náklaďáky na Moldavu, nebo do Mikulova n.m., odkud to vytěžený "něco" přeloží na vlak a pojede to do Litvínova, tak o takovým nápadu s klidem a veřejně prohlásím, že je to totální p******a, která nemá nic společnýho s rozvojem železniční dopravy, zato má dost společnýho s idiocií.
Dekuji za clánek.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.