..: První hybridní jednotky Stadler Flirt objednány :..

Hybridní jednotka Stadler Flirt, foto: Stadler Aosta — Italský region Valle d’Aosta bude prvním majitelem hybridních jednotek Stadler Flirt. Objednávka na dodávku pěti souprav Flirt3 poháněných jak elektricky napětím 3 kV, tak dvěma osmiválcovými dieselovými motory, byla podepsána 12. května a počítá se s dodáním vlaků do roku 2018. Výkon jednotek na elektrifikované trati bude 2600 kW a maximální rychlost bude činit 160 km/h, na dieselový pohon pak bude výkon 700 kW a maximální rychlost bude 140 km/h. Jednotka se bude skládat ze tří vozů a celková kapacita bude činit 197 sedících cestujících, přičemž pokud se vlaky u cestujících setkají se zájmem, bude přidán čtvrtý vůz. Kontrakt v hodnotě 43 milionů eur čítá jak samotné soupravy, tak školení personálu a pětiletou údržbu. Součástí objednávky je také opce na dalších pět souprav s tříletou údržbou. Celková cena tak může být až 94 milionů eur.

Zdroj: Railway gazette


Adam Vanting Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 15.5.2015 (6:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Itálie


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
16.05.2015 (12:12)  
JP: GTW s výkonem 420 kW je něco jiného, než motorový díl s výkonem 1300 kW. Pro třikrát vyšší výkon potřebujete motor o trochu větších rozměrech ;-)

Soupravy mají jezdit na rameni Aosta - Torino. Dnes se to jezdí s přestupem ve stanici Ivrea - hádejte proč? Ano správně, v Ivree končí trolej. Podle mapy italské železniční sítě je neelektrizovaný úsek klikatá horská jednokolejka, na které nepředpokládám závratné rychlosti, takže těch 700 kW by tam mělo stačit. Koneckonců zadavatel asi ví, co potřebuje.
editor nebo admin ŽP NIcKON  mail  
16.05.2015 (0:57)  
Tohle není hybridní, ale dvousilový pohon, jak už poukázal Martin Grill. Hybridní jednotky i lokomotivy skutečně existují (viz český prototyp 718), ale toto není ten případ.
15.05.2015 (21:32)  
15.05.2015 (20:39)  
MG: Tajný seznam tratí, na které ČD plánují tyto soupravy:
- Sp Nezamyslice-Kojetín-Kroměříž-Hulín-Otrokovice-Zlín jako přípoj k/od vlaků Brno-Olomouc
- Os Mladeč-Litovel-Olomouc-(Nemilany, vyjde-li jízdní doba hodinového taktu)
- Os Hradec Králové-Kvasiny Netaktové posilové spoje z a na směny.
- Os Praha-Kutná Hora město. Zde prosím pozor, přímá souprava do Kutné Hory je řazena v přední části vlaku.

Ostatní už proflákli jiní.
Edit: Ve střídavé se plánuje ještě pro linku S4 a linku S3 prodlouženou ze Šakvic do Hustopeč. Dále také linka S1, která bude nově prodloužena ze Slatiny do Bučovic a doplní takt linky S6. Ve Slatině zajištěn přestup z linky R6 a výhledové S7 (Brno-Vyškov)
15.05.2015 (17:19)  
JP: A má to v průchozí variantě 2,6 MW? :)
editor nebo admin ŽP Chary  mail  
15.05.2015 (17:02)  
Keprte, už to vidím. Spíš je tam nesoulad specifikací.

B 81500 ... 1,5 kV = 1900 kW + 1324 kW diesel
B 82500 ... 1,5 kV = / 25 kV ~ 1300 kW + 1176 kW diesel

Není nad dobrý zdroje :-(

http://self.gutenberg.org/articles/SNCF_Class_B_81500
http://self.gutenberg.org/articles/SNCF_Class_B_82500

http://www.railfaneurope.net/list/france/france_sncf_ter-mu.html
15.05.2015 (14:21)  
Jiří Bajer: Jste si jistý tou neprůchodností? GTW má průchozí i motorový díl.
registrovaný uživatel Sim 
15.05.2015 (14:01)  
Martin Grill > me slo v podstate o to, jestli na to koukat jako na dieselovou jednotku s elektro prenosem vykonu, kde "jen" pridali smetak na strechu a par skatulek rizeni k tomu - pricemz hmotnost by byla jednim z "ostre sledovanych parametru", aby to na nezadratovanych usecich melo dynamiku srovnatelnou s beznymi diesely. Pak si to dovedu predstavit treba na trase Praha - CeBudky pres Pribram nebo klidne Praha - Plzen - Domazlice.

Nebo to vnimat spis jako elektrickou jednotku, ktera ma jako bonus pridany motor - podobne, jako v Plzni jezdi nektere trolejbusy. Proste, motor to sice ma, ale s ohledem na hmotnost jednotky ponekud poddimenzovany (nebo nouzovy, je fuk jak tomu budem rikat), takze na nezadratovanem useku bude dynamika horsi nez u beznych motoraku srovnatelne technicke urovne. Pricemz netvrdim, ze tato varianta je spatne - typicky si dovedu predstavit, ze na streku Praha - Zlin (samosebou dokud nebude zadratovana) by to bylo vhodne vozidlo - pokud to po 300 km pod draty pojede jeste o 11 km dal, je v podstate fuk, ze ten posledni usek to pojede s omezenou dynamikou.
registrovaný uživatel Keprt 
15.05.2015 (13:49)  
Chary: já koukal sem (82500) http://de.wikipedia.org/wiki/SNCF_B_82500 . Je tam nějaký wikipedický nesoulad.
editor nebo admin ŽP Chary  mail  
15.05.2015 (13:34)  
Pokud se dobře dívám, tak BGC má poměr výkonu 1900 / 1324 kW

http://fr.wikipedia.org/wiki/B_81500
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko