..: První hybridní jednotky Stadler Flirt objednány :..

Hybridní jednotka Stadler Flirt, foto: Stadler Aosta — Italský region Valle d’Aosta bude prvním majitelem hybridních jednotek Stadler Flirt. Objednávka na dodávku pěti souprav Flirt3 poháněných jak elektricky napětím 3 kV, tak dvěma osmiválcovými dieselovými motory, byla podepsána 12. května a počítá se s dodáním vlaků do roku 2018. Výkon jednotek na elektrifikované trati bude 2600 kW a maximální rychlost bude činit 160 km/h, na dieselový pohon pak bude výkon 700 kW a maximální rychlost bude 140 km/h. Jednotka se bude skládat ze tří vozů a celková kapacita bude činit 197 sedících cestujících, přičemž pokud se vlaky u cestujících setkají se zájmem, bude přidán čtvrtý vůz. Kontrakt v hodnotě 43 milionů eur čítá jak samotné soupravy, tak školení personálu a pětiletou údržbu. Součástí objednávky je také opce na dalších pět souprav s tříletou údržbou. Celková cena tak může být až 94 milionů eur.

Zdroj: Railway gazette


Adam Vanting Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 15.5.2015 (6:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Itálie


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Keprt 
15.05.2015 (13:26)  
U už pár let jezdích jednotek "BGC" u SNCF je rozdíl ve výkonech diesel/drát menší až prakticky žádný. Pro zvolené technické řešení, a tedy poměr výkonů (v širším smyslu slova) a jejich absolutní hodnoty, budou rozhodující parametry pojížděných tratí, nelze "naformulovat" univerzální bimodální regionální jednotku.
15.05.2015 (13:18)  
V našich podmínkách je to ekonomická sebevražda. Regishark vyšel na cca 65 mil. kus. I při spojení dvou je to cca 130 mil./souprava. Stadler mi vychází cca 240 mil. Budou úspory z využití elektřiny natolik výrazné, aby zaplatily vyšší pořizovací náklady?
15.05.2015 (13:03)  
Jiří Hovorka: No právě tohle jsem čekal že sem někdo napíše, možná kromě toho prvního a posledního nápadu to jsou všechno dost extrémní názory. Kvůli lehkým motorovým rychlíkům jezdícím po dvou hodinách se tratě neelektrifikují, v jiných zemích je zcela bežné že motorák jede téměř polovinu trasy pod dráty protože to je pořád zdaleka nejlepší řešení, přijde mi že jenom u nás je vůči tomu silná hysterie. V případě rychlíků Pardubice - Liberec, dokud jezdily dva páry denně, se to tak skutečně dělalo, do Jaroměře jela hrbatá a pak se hned přepřahalo, přišlo mi to dost zvláštní. Jeden čas snad i motorové expresy od Tábora přepřahaly na bobinu v Čerčanech.
Souhlasím s Nechicem, že by to mělo význam spíš v regionální dopravě (asi podobně jako v té Itálii), ale i tam bych se spíš přikláněl k zadrátování krátkých úseků.
15.05.2015 (12:58)  
Vranitko: Pokud by to mělo mít 2600 kW i v dieselu, tak by to muselo mít dva klasické lokomotivní motory. Už vidím ty cestující - otrávení z hluku, k tomu neprůchozí jednotka... Pokud to odběrateli takto stačí (trakční vlastnosti jsou obvyklou součástí nabídky), tak proč ne.
15.05.2015 (12:50)  
řada 843 má výkon 2x300 kW a běžně jezdí se dvěma vozy. Takže 700 kW by nemělo být tak tak rozdílných od současného stavu
15.05.2015 (12:46)  
Mě překvapuje rozdíl ve výkonu - elektrika 2600 KW a diesel 700 KW. Bez drátů to má sice jet nejvíce "jen" 140 oproti 160 pod dráty, ale stejně ten rozdíl výkonů je propastný. Čím to je? Bude se to projevovat třeba na rozjezdech? Elektrika vyletí ze stanice jako blesk, zatímco diesel bude jednotku jen pomalinku rozjíždět?
registrovaný uživatel Nechic  mail  
15.05.2015 (12:15)  
U nás by pak nemusely některé osobáky končit v nesmyslných místech a mohly by pokračovat dál. Třeba PCE - HK - Jaroměř - (Náchod/DK),
Ostrava - Opava (- Krnov) nebo taková HK - PCE (-Chrudim). Ono by se využití našlo pokud by se to finančně vyplatilo
dopisovatel nebo člen ŽP Martin Grill  mail  
15.05.2015 (12:14)  
Tajný seznam tratí, na které ČD plánují tyto soupravy:

-
-
-
-
-
-

Prosím, nešiřte ho dál.
15.05.2015 (11:58)  
další relace v ČR, kde by jednotka našla využití:

Praha-Trutnov/Letohrad
Ostrava - Opava - Olomouc
Pardubice-Liberec
Liberec-Ústí n. L.
Praha-Beroun-České Budějovice
Pardubice-Červená Voda

je toho hodně...
15.05.2015 (11:49)  
paolo: A ještě na relace Praha - Železná Ruda a Brno - Plzeň
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko