Topoľčany — Již příští týden bude zasedací sál městského úřadu v Topoľčanech hostit již druhou mezinárodní konferenci o regionální dopravě. Nosnou myšlenkou konference je tvorba podmínek pro rozvoj konkurenceschopnosti regionální železniční dopravy a její synergický vliv na kvalitu života v regionech, železniční průmysl a stavebnictví. Základem je předložit alternativní koncepty k u nás stále tradičnímu pojetí regionální dopravy. K tomu poslouží nejenom výměna zkušeností státních železničních organizací ČR a SR, ale i konzultace se zahraničními odborníky např. z Maďarska a Švýcarska, kteří prezentují zejména jiný způsob přístupu k řešení problémů. Na úvod představí svou vizi řešení hlavní organizátor železniční dopravy na Slovensku Ing. Kubáček.
Dále bude na konkrétních příkladech bude ukázáno, že za poměrně nízké náklady lze dosáhnout velkých změn - konkrétně na příkladu tratě Leopoldov - Zbehy - Nitra, Zbehy - Jelšovce - Topoľčany včetně úseku Jelšovce - Lužianky, kde bude prezentován stavební projekt, zabezpečení, organizace dopravy a případná elektrizace v protikladu s elektrizací trati Leopoldov - Nitra - Šurany, kterou má v plánu ŽSR. Realizací předneseného projektu má být dosaženo systémové jízdní doby rychlíků v úseku Topoľčany - Bratislava cca 60 minut v konečném stavu, což je výrazně méně, než autem po dálnici a zlepší se tak dostupnost celého regionu.
Z dalších témat jmenujme "nízkonákladové provozy". Prezentovat se budou systémy v provozu obcí, provozovatelé dopravy i návrhy jednoduchých nových vozidel pro takovéto výkony tam, kde stát nemá zájem o provoz. Prostor bude věnován i srovnání rozvoje a možnostem moderních technologií v oblasti integrace veřejné dopravy v regionech. A, v neposlední řadě, bude prezentováno první souhrnné vyhodnocení bezplatné přepravy v objednaných vlacích z pohledu největšího železničního dopravce a také z pohledu Sdružení autobusových dopravců.
Konference bude zahájena v pondělí netradičně doprovodným programem s prohlídkou báňského muzea Cígeľ, samotné prezentace pak proběhnou v úterý a středu. Přihlášku je třeba uhradit do 15. dubna.
Zdroj: Informace o konferenci
Možná přijde i kouzelník... Na Slovensku lze aplikovat to co je v Čechách nemožné a proto jsem zvědav na ohlasy.
Na Slovensku je jediná úspěšná lokální trať a na té funguje Jančura.
Vše ostatní pozavíráno, nebo ve stavu polochcípajícím v rukách ZSSK (to K znamená Kevorkian), vrátanie v to i tak rejžovací trať jako jsou tatranské električky.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.