..: Nečekaný rekord Regionovy :..

914.064-1, Odb. Jeneček odbočka - Jeneč, foto: Pavel Martoch Komentář — Dne 31. března 2015, po skončení obhlídky „Konvoje US Army“, zamířilo mnoho návštěvníků na zpáteční cestě z Ruzyňských kasáren na žel. st. Praha-Ruzyně. Byla naděje, že cesta vlakem zpět do Prahy bude, podle hesla ČD „Vlaky jedou, auta stojí,“ výhodnější oproti autobusu, který do Ruzyně popojížděl asi půl hodiny po 10 metrech. Na stanici se sešlo lidí, jak tato určitě nepamatuje. Po oznámení staničního rozhlasu, že zpoždění bude asi 25 minut, se mnoho lidí odebralo hledat jiný druh dopravy. Přesto jich zůstalo tolik, že když přijel vlak č. 9871 sestávající ze dvou vagonků typu Regionova, vyvolalo to všeobecné veselí. Ale po půlhodinovém čekání v silném větru nebyli ochotni to vzdát. Nástup byl proveden nečekaně kulturně – bylo znát, že takovéto akce se účastní inteligentní lidé (žádný odpůrce konvoje se viditelně neprojevil). Nastupovalo se s rozvahou a tím bylo umožněno zaplnit každé místečko ve voze se vyskytující. Přispělo k tomu i to, že cestující byly často rodiny s dětmi, které se neostýchaly na sebe trochu namáčknout, a tak nastal neplánovaný test, kolik cestujících se vmístí do vagonu Regionovy. ČD bohužel nevyslaly skrutátora, takže tento test nevejde do dějin.

Po rozjezdu vlaku se brzy ukázalo, že pera jsou „nadoraz“ a nárazy na některých spojích kolejnic byly velmi znepokojivé. Opravdu jsem čekal, že to koleje nemohou vydržet. A to znám záškuby žabotlamu v obloucích na trati 220 před rekonstrukcí. Až nyní vidím, že rekonstrukce trati 220 mohla ještě několik let počkat a také že rozhodování, zda na letiště vlakem nebo jinak, má ještě dost času. Vlak i koleje, vzdor obavám, test přečkaly bez úhony, pouze na stanici Praha-Dejvice bylo osazenstvo znovu obveseleno (atmosféra ve vagonu byla proti jiným cestám uvolněná – lidé se dost znali a ostatní se měli možnost blízkostí osobního kontaktu seznámit), a to hlášením „Ukončete nástup, vlak je připraven k odjezdu,“ ve chvíli, když ještě asi deset cestujících nestačilo ani vystoupit. Po tomto odlehčení vozu péra znovu začala plnit svou funkci a jízda přešla do obvyklého stavu. V praxi nám tedy bylo předvedeno, že při potížích na obsazené stanici v dnešní digitalizované době internetu, při rychlosti PC řádu 2 GHz a mobilních telefonech neumíme v přijatelně krátké době v obvodu celého hlavního města Prahy vyšťourat jediný pomocný vagon pro úpící Regionovu. Mám dojem, že se Openkarty při kontrole průvodčím registrují. Pokud to je pravda, tak ČD o několik set cestujících přišly. Je jisté, že kontrola jízdních dokladů neproběhla. Nezbývá než poděkovat zaměstnancům dráhy, že nestávkovali.

Autorský text.


Petr 3 | 4.4.2015 (8:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Reportáže Komentáře

Další z regionu ČR Praha


  1 ... 3 4 5 6 7 ... 12      Zpráv na stránku:   
12.04.2015 (17:35)  
Jack Jag - koukám, že si vždy najdeš něco aby jsi si rýpl do dráhy, protože co píšeš je jen tvoje chyba. Dráha IDOS neprovozuje, ta jen dodává data a záleží na provozovateli kdy je zveřejní. Kdyby jsi šel na web ČD a vyhledal jsi si tam ten spoj tak tam to bylo dobře od začátku výluky a měl bys po starostech.
registrovaný uživatel Petr 3 
12.04.2015 (17:06)  
To: Sharky33

"jak to není předem objednaný tak se už pak s tím nedá moc dělat."

Již někdo dávno řekl: Neříkejme, že to nejde, ale vžy to je v tom, že to neumíme.

Například neumíme vyprojekovat neobsazenou zastávku.
Při rekonstrukci tratě byla na zast. H.Měcholupy vyprojektovaná velice hezká čekárnička.
Návrh na papíře byl určitě pěkný - celá prosklená a okolo obsypaná pěknými oblázky.
Musím se pochválit - hned jsem si pomyslil jak to asi dopadne. A taky dopadlo.
Již dlouho jsou místo skel jakési desky, které mají výhodu oproti staré zastávce, že jsou vnich dirky, kterými je včas vidět přijíždějící vlak.
Já bych měl takový návrh (třeba to zde čtou i někteří z ČD).
Dávejte tam ty desky hned (ještě lépe bez těch oblázků) pak třeba vyjdou peníze i na posilový vlak.
A že jsem už kolik takových vybitých skleněnek viděl.
registrovaný uživatel Petr 3 
12.04.2015 (16:41)  
To: Pavel Dvořák

píšete: "všichni cestující mají červenou kartičku a tak nárůst tržeb = 0."

Budete mít asi pravdu protože všichni se zde shodli, že ČD by tu neobjednanou dopravu nikdo nezaplatil.

Asi právě v tom je chyba. Jenže si za to ČD může sama. Dnes jsem jel vlakem KŽC a pro zajímavost jsem se zeptal průvodčího jestli se ta moje cesta na Opencard registruje.
Odpověděl, že samozřejmě, že je to pro ně důležité.
Tak vida co KŽC umí...
registrovaný uživatel Petr 3 
12.04.2015 (16:30)  
To: arj

píšete, že jsem napsal: "na silnici byla zácpa"
Vy komentujete: (za kterou podle Vás nikdo nemůže) a na dráze(která věděla co?) taky (za kterou podle Vás mohou ČD)"

Jeli jsme do Ruzyně z Butovic, a protože byl pátek tak to v Praze bývá zácpa všude.
Někdy zapomenu a jedu v pátek na nádr. Pha Uhřiněves autobusem, a pak si nadávám, že jsem nešel raději pěšky.
Velmi pochybuji, že by tuto situaci (nejen v Praze) mohl někdo vyřešit.
Ale vždy mne napadá jestli na těch zácpách to ČD i něco viny nemá. Dost často míjím ty nekonečné vlaky s os. auty.
Připadá mi to jako sebevražedná činnost...
11.04.2015 (23:09)  
OT: No jo, když to nejde, tak to nejde. Uvedu jeden příklad, který jsem dneska zažil. Ráno jsem se potřeboval dostat z Uhříněvsi do Pardubic, abych tam přijel do půl desáté. Mrknul jsem na IDOS a vyběhlo mi následující spojení: Bus 266, odj. 7:30 do depa Hostivař (7:40), odtud dojet nebo dojít na Černokosteleckou a busem 195 (177), odj. 8:01 dojet do Libně na nádraží (příj. 8:15), kde jsem se měl nalodit na EX Landek, odj. 8:26. Netušil jsem, že to může dopadnout tak, že v Libni na vývěsce zjistím, že Landek jaksi jede jinudy, přes Vysočany a o cca 10 minut dřív. Kde jsem jako cestující udělal chybu a jsem za to trestanej? Jak je možné, že dlouhodobě plánovaný výlukový jízdní řád se objeví na internetu až téměř po týdnu, kdy to tady píšu? Nevěřím, že to nešlo v Idosu spustit dříve stejně, jako nevěřím tomu, že by železniční dopravci nemohli být flexibilnější. Prostě nesnáším, když mi někdo tvrdí, že něco nejde. S takovým člověkem nebo institucí se raději ani nebudu bavit. Když mi někdo řekne, že to půjde, když odstraníme takové a makové překážky, pak má taková komunikace smysl. Zítra vracím svojí InKartu našim drahám a jdu si koupit auto. Líný management nepředělám.
11.04.2015 (1:27)  
Jack Jag - jezdí u nás několik dopravců a věř nebo nevěř tak žádný by to neudělal. Prostě jak to není předem objednaný tak se už pak s tím nedá moc dělat.
Jo a ten fíra se nemusí přeškolovat ten má papíry na obojí.
10.04.2015 (23:17)  
Sharky, nerozumím tomu, proč svůj pohled na věc omezuješ pouze na vztah objednatel-dopravce. Proč by si dopravce nemohl na svoje triko vypravit větší vlak, pokud by z toho koukal zisk? To nemá nic společného s extra personálem. Maximálně by se fíra z regionovy musel přeškolit zpátky na brejlovce, ze kterého před lety se skřípěním zubů slezl. A průvodčí nebo vlakvedoucí by musel jet tak jako tak nebo ne? Jen by přelezli ze soupravy do soupravy.
Ale zase chápu, že s oběhy je problém, protože jsou čím dál složitější a kde regína jeden den začne, tak tam přistane až další týden, ne-li později. Ale to by snad šlo řešit její přípřeží, pokud si fíra poradí sám a nebude potřebovat posunovače. Ale to by se muselo posuzovat na konkrétních situacích, co by se vyplatilo a co už ne, jestli jsou na to v depu vozidla nebo ne. Našponovaný grafikon není argument, protože přecpaný vlak stejně nedokáže jet na čas kvůli delším zastávkám.
10.04.2015 (12:41)  
Sim- je objednaná doprava na 1RN a tak jezdí jedna a je udělaný oběh souprav podle toho. Nikde v žádné stanici a u žádného dopravce není nikdo aby honem posílil dopravu, prostě nejsou na to lidi. Jedině když se to objedná předem tak se to podle toho připraví. Žádný dopravce a to nejen ČD, ale i soukromník nemá jen tak sedící lidi kteří by čekali na to, že jednou za čas někdo zavolá kvůli posílení spoje.
Tím by se prodražil provoz a kdo by ty lidi platil? Objednavatel nebo dopravce?
registrovaný uživatel Sim 
10.04.2015 (9:59)  
Sharky33 > ciste teoreticky ne - vzdyt cena vlakoveho spoje se vyjadruje zprumerovanou hodnotou za vlakokilometr, takze preci z hlediska nakladu musi byt uplne fuk, jestli jede takova nebo makova souprava ;-)
09.04.2015 (23:33)  
Jack Jag napsal O extra soupravě mimo grafikon snad tady nikdo nepsal;-). Bavíme se tu o přidání vagonů nebo vypravení kapacitní klasické soupravy místo regionovy.
Jak již tady bylo několikrát napsáno: musel by to někdo objednat a zaplatit. Jinak to nejde.
  1 ... 3 4 5 6 7 ... 12      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2017 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko