..: Nečekaný rekord Regionovy :..

914.064-1, Odb. Jeneček odbočka - Jeneč, foto: Pavel Martoch Komentář — Dne 31. března 2015, po skončení obhlídky „Konvoje US Army“, zamířilo mnoho návštěvníků na zpáteční cestě z Ruzyňských kasáren na žel. st. Praha-Ruzyně. Byla naděje, že cesta vlakem zpět do Prahy bude, podle hesla ČD „Vlaky jedou, auta stojí,“ výhodnější oproti autobusu, který do Ruzyně popojížděl asi půl hodiny po 10 metrech. Na stanici se sešlo lidí, jak tato určitě nepamatuje. Po oznámení staničního rozhlasu, že zpoždění bude asi 25 minut, se mnoho lidí odebralo hledat jiný druh dopravy. Přesto jich zůstalo tolik, že když přijel vlak č. 9871 sestávající ze dvou vagonků typu Regionova, vyvolalo to všeobecné veselí. Ale po půlhodinovém čekání v silném větru nebyli ochotni to vzdát. Nástup byl proveden nečekaně kulturně – bylo znát, že takovéto akce se účastní inteligentní lidé (žádný odpůrce konvoje se viditelně neprojevil). Nastupovalo se s rozvahou a tím bylo umožněno zaplnit každé místečko ve voze se vyskytující. Přispělo k tomu i to, že cestující byly často rodiny s dětmi, které se neostýchaly na sebe trochu namáčknout, a tak nastal neplánovaný test, kolik cestujících se vmístí do vagonu Regionovy. ČD bohužel nevyslaly skrutátora, takže tento test nevejde do dějin.

Po rozjezdu vlaku se brzy ukázalo, že pera jsou „nadoraz“ a nárazy na některých spojích kolejnic byly velmi znepokojivé. Opravdu jsem čekal, že to koleje nemohou vydržet. A to znám záškuby žabotlamu v obloucích na trati 220 před rekonstrukcí. Až nyní vidím, že rekonstrukce trati 220 mohla ještě několik let počkat a také že rozhodování, zda na letiště vlakem nebo jinak, má ještě dost času. Vlak i koleje, vzdor obavám, test přečkaly bez úhony, pouze na stanici Praha-Dejvice bylo osazenstvo znovu obveseleno (atmosféra ve vagonu byla proti jiným cestám uvolněná – lidé se dost znali a ostatní se měli možnost blízkostí osobního kontaktu seznámit), a to hlášením „Ukončete nástup, vlak je připraven k odjezdu,“ ve chvíli, když ještě asi deset cestujících nestačilo ani vystoupit. Po tomto odlehčení vozu péra znovu začala plnit svou funkci a jízda přešla do obvyklého stavu. V praxi nám tedy bylo předvedeno, že při potížích na obsazené stanici v dnešní digitalizované době internetu, při rychlosti PC řádu 2 GHz a mobilních telefonech neumíme v přijatelně krátké době v obvodu celého hlavního města Prahy vyšťourat jediný pomocný vagon pro úpící Regionovu. Mám dojem, že se Openkarty při kontrole průvodčím registrují. Pokud to je pravda, tak ČD o několik set cestujících přišly. Je jisté, že kontrola jízdních dokladů neproběhla. Nezbývá než poděkovat zaměstnancům dráhy, že nestávkovali.

Autorský text.


Petr 3 | 4.4.2015 (8:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Reportáže Komentáře

Další z regionu ČR Praha


  1 ... 5 6 7 8 9 ... 12      Zpráv na stránku:   
07.04.2015 (17:52)  
To Petr 3: Nevadí :)
registrovaný uživatel Petr 3 
07.04.2015 (16:55)  
To: Aleš Liesk.

Já ty argumenty znám už dávno. Ale když máte dost času a stojíte jen tak napůl a vlak s min. 30 min. zpožděný ještě navíc taky stojí, tak se neubráníte různým myšlenkám.
Ta zastávka před n. Veleslavín byla záhadná. Žádný vlak tam nebyl a v Dejvicích taky ne.

K tomu "dodání prvního kusu "na zkoušku" taky zadarmo... nebo se líbit nebude, pak vám ho vrátí a můžete si jej vetknouti za klóbrc, neb jinde je téměř nepoužitelný."

Tak to je ještě ten lepší případ. Nám se vrátil kus zaslaný "na zkoušku" celý ohořelý, tedy k vyhození.
Přístroj vrátili protože "není odolný vůči požáru".
Jenže to nebylo zákazníkem požadováno a když už tak bychom to zkoušeli sami. Přitom požadavek byl lehce splnitelný použitím nehořlavé skřínky (dražší).
07.04.2015 (15:58)  
až to někdo objedná a zaplatí tak pak ..."
Touto jednoduchou filozofií se již někteří řídili a nedopadli dobře

To má širší pozadí. Předně tu chybí opravdová konkurence a za druhé, provozování veřejné dopravy je (či může být) jakž takž ziskové (bez dotací) jen na velmi málo tratích.
Tudíž, kdyby si "někdo" ty posilkové vlaky objednal, tak by za ně vysolil tolik peněz, že autobusama by to vyšlo řekněme na čtvrtinu. V tom je započteno i to, že třeba busy MHD bydlí docela blízko (garáž Řepy), tak vagony by se musely dovézt přinejmenším z Vršovic přes Libeň a Bubny nebo přes Smíchov společné, Zlý čin a Hostivice. Vozit lidi extra vlakem nějakých 7 km (do Dejvic na metro) nebo 13 km opravdu není to pravé ořechové.
A jestli by byla v rozumné vzdálenosti (= ne v Ostravě, Olomouci, ba ani v Pardubicích) volná Regionova, která by mohla pendlovat mezi Hrůzyní a Dejvicemi, to taky nevím.
Jinak kromě ČD mohl být oslovený i nějaký soukromník s historickým vozidlem (třeba KŽC).

Co se týče vypracování nabídek zadarmo, tak já pracuji v oboru, kde se občas nabízí i dodání prvního kusu "na zkoušku" taky zadarmo. Buď se bude líbit a pak máte šanci na dodání několika kusů, nebo se líbit nebude, pak vám ho vrátí a můžete si jej vetknouti za klóbrc, neb jinde je téměř nepoužitelný.
registrovaný uživatel Petr 3 
07.04.2015 (15:54)  
To: Honza 7887

V článku píšu:
"Na stanici se sešlo lidí, jak tato určitě nepamatuje"
Takže pochválit stanici jsem nezapomněl :-)
A pochybuji, že by se to tam někdy opakovalo.

Na focení jsem nebyl připraven, i když jsem fot. měl. Když jsem přehlížel přes řady lidí a viděl ty dva vagonky byl jsem tak konsternován a očekával výčitky rodiny kam jsem je to zatáhl. Naštěstí se to omezilo na "příště zas půjdeme na vlak"
Situaci jsem taky vůbec nečekal. Stál tam totiž vlak do Kladna se čtyřmi vagony a člověk podvědomně předpokládal, že přijede něco podobného.
Do Ruzyně jsme jeli autobusem ale kvůli beznadějné zácpě byla cesta hrozná. Jako příznivec železnice a ČD jsem rozhodl - a zpátky jedeme vlakem.
Proti názoru, že jsem plivl na ČD jsem měl zas já dojem, že ČD plivlo na mne.
Takže sorry.
07.04.2015 (12:18)  
To Petr 3: Nemáte náhodou fotku ? To žst Praha-Ruzyně musela taky trhnout rekord.
registrovaný uživatel Petr 3 
07.04.2015 (12:11)  
To: Honza 7887

Ano, čekárna fungovala, ale bylo to mnohem horší než se záchrannými čluny na Titaniku.
Lidé stáli na třech nástupištích (to třetí popravdě již ne tak hustě), a ještě stáli lidé u laviček (staří seděli) na přístupové cestě
registrovaný uživatel Petr 3 
07.04.2015 (12:04)  
To: Aleš Liesk.

"až to někdo objedná a zaplatí tak pak ..."

Touto jednoduchou filozofií se již někteří řídili a nedopadli dobře

Bohužel mezi tyto jsem nikdy nepatřil, a tak se musím dost starat abych sehnal nějaký obrat.
Víte, že např. při výběrových řízeních musíte vypracovat nabídku, kterou ale nedostanete zaplacenou?
A že mnohdy Vás žádají o nabídku jen proto, aby mohli napsat "Výběrové řízení proběhlo". To že to byla fiktivní žádost se dozvíte až po čase a náhodou?
Moc rád bych seděl v křesle a čekal kdo si co objedná. A také bych se chlubil, že jednou někdo něco objednal a zaplatil já mu to pak beze všeho udělal.
Ale já toto pohodlí ČD jen přeju. Mám koupenou IN50 na 3 roky, tak doufám, že se nezařadí mezi krachující podniky.
07.04.2015 (11:43)  
Petr 3: Podstatné je, že ty posilové vlaky by musel někdo zaplatit. A to bohužel nikdo neudělal. Jinak v Ruzyni funguje čekárna. Aspoň část lidí si tam sednout mohla. Problém Ruzyňského nádraží a vůbec celé tratě 120 je, že se do ní nic neinvestuje (až na nezbytnou údržbu), protože se nejméně 10 let řeší otázka bude rychlodráha nebo nebude ?? Proto Ruzyňské nádraží vypadá tak jak vypadá a dokud se nepostaví rychlodráha tak se to nezmění (nebo se nepostaví a navrhne se nějaké jiné řešení)
07.04.2015 (10:55)  
A vysvětlíte, jak doprava funguje
Ač netázán, zkusím dát základní odpověď:
veřejná doprava funguje tak, že NĚKDO (stát, kraj, obec,...) objedná konkrétní spoje s ohledem na dopravní proudy, volební sliby, peníze apod., a NĚKDO JINÝ (ten, kdo má příslušné dopravní prostředky) tuto objednanou službu oproti úhradě poskytne.
Pokud by se teda Armáda ČR (nebo hl. m. Praha nebo Ministersto obrany...) rozhodla, že pro návštěvníky onoho Dne otevřené brány objedná a zaplatí posílení železniční dopravy, a toto včas (tj. né půl hodiny předem) oznámila ROPIDu nebo Českým drahám, tak by se příslušné vozy téměř určitě někde našly, připravily a dopravily tam, kde je potřeba (třeba by celá spouprava byla vedená lokomotivou a přívěsnými vozy namísto Regionovy už od rána).
Jenže když se na to všichni vykašlou, tak "samy od sebe" se tam ty vozy neobjeví, bez ohledu na rychlost procesoru v PC. Nebo ČD měly zkoumat, kolik lidí přijde do Ruzyně, kolik jich bude na CzechDech festivalu a kolik jich pojede na hokej? (když byl před asi 5 lety hrán zápas pod širým nebem na plochodrážním stadioně ve Svítkově, tak si hokejový klub normálně objednal dva posilové vlaky s tím, že na zpáteční cestu budou připraveny v XX:YY hodin v Přelouči a budou na trať operativně vyslány po skončení zápasu. JDE TO, jen se to musí zajistit. Samo se to neudělá).
Jo až budou lidi transportovatelní přes LAN, tak pak bude mít ta rychlost PC poměrně velký význam ;-)
registrovaný uživatel Petr 3 
07.04.2015 (10:54)  
Děkuji všem sympatizantům!
Jmenovitě: melone, PROST, Vlad, Vít Burian, ObZb, José, Jack Jag, topič, martin111, rpet.

Je mi jasné, že řešit zmíněný případ bylo jistě trochu narychlo, ale bohužel zapadl komentář od nick
"melone" 4.4.15 8.59 napsal:
"Mám stejnou zkušenost z cestování na závod světového poháru v biathlonu v Novém městě na Moravě.
Přesto, že ČD jistě věděli o enormním zájmu o tuto akci a jel jsem na závody až třetí den jejich konání,
takže byl čas zareagovat, nechali cestující, kteří přijeli plně obsazeným 6 vozovým rychlíkem od Kolína,
kde tvořili cca 90 % cestujících? nacpat do třívozové regionovy"

To: Honza 7887
napsal:
"celé se mi to nezdá jako tragédie. Z Ruzyně na Masarykovo nádraží to trvá 24 minut. To je jako bych stál v tramvaji z Malostranské na Bílou horu, což je běžné.
... co mají říkat lidé co jezdí metrem v Londýně, které je věčné narvané a ve špičce stojíte na jedné noze"

Já jsem nepsal nic o tragedii. Já jsem psal o rekordu. Jak ale se ukázalo tak už byl vytvořen dříve a vícekrát (a nevím zda jeho
opakování je dobře nebo špatně).
Naopak jsem psal, že k žádné tragedii nedošlo (i když to nebylo vyloučeno) a po stanici Dejvická šlo již vše v "běžných kolejích?"
Pokud jste to Vy vzal jako "pokus plivnout na ČD" tak to je možná jen chvályhodný projev Vašeho svědomí.
Ano z Ruzyně na Masarykovo n. to je jen 24 min. Ale pokud někoho necháte čekat na nechráněném nástupišti
25 min. ve větru a zimě, a potom ještě během cesty 5 min. před nádr. Veleslavín (ozývaly se poznámky, že nám asi jedou
naproti napomoc), tak se nelze divit, že člověka za tu dobu napadne ledascos a málokoho asi chvála.

To: Jack Jag
psal:
"Autora bych se chtěl jen zeptat, co ho vedlo k tomu ukázat svým dětem v tomto dost drsném počasí něco, co v podstatě představuje pro svět to nejhorší zlo,"

Chápu Váš dotaz, protože před lety bych napsal to co Vy. Ale poznal jsem, že s poctivostí nejdál dojdeš mezi poctivými.
U těch ostatních je nutno se někdy i ohnat. A proto od nějakého času jdu i do vojenského muzea a čtu o těchto věcech.
A mnohdy zjišťuji, že leccos bylo jinak, a že ani "Bílá Hora" nebyla zas taková porážka.
  1 ... 5 6 7 8 9 ... 12      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko