..: Nečekaný rekord Regionovy :..

914.064-1, Odb. Jeneček odbočka - Jeneč, foto: Pavel Martoch Komentář — Dne 31. března 2015, po skončení obhlídky „Konvoje US Army“, zamířilo mnoho návštěvníků na zpáteční cestě z Ruzyňských kasáren na žel. st. Praha-Ruzyně. Byla naděje, že cesta vlakem zpět do Prahy bude, podle hesla ČD „Vlaky jedou, auta stojí,“ výhodnější oproti autobusu, který do Ruzyně popojížděl asi půl hodiny po 10 metrech. Na stanici se sešlo lidí, jak tato určitě nepamatuje. Po oznámení staničního rozhlasu, že zpoždění bude asi 25 minut, se mnoho lidí odebralo hledat jiný druh dopravy. Přesto jich zůstalo tolik, že když přijel vlak č. 9871 sestávající ze dvou vagonků typu Regionova, vyvolalo to všeobecné veselí. Ale po půlhodinovém čekání v silném větru nebyli ochotni to vzdát. Nástup byl proveden nečekaně kulturně – bylo znát, že takovéto akce se účastní inteligentní lidé (žádný odpůrce konvoje se viditelně neprojevil). Nastupovalo se s rozvahou a tím bylo umožněno zaplnit každé místečko ve voze se vyskytující. Přispělo k tomu i to, že cestující byly často rodiny s dětmi, které se neostýchaly na sebe trochu namáčknout, a tak nastal neplánovaný test, kolik cestujících se vmístí do vagonu Regionovy. ČD bohužel nevyslaly skrutátora, takže tento test nevejde do dějin.

Po rozjezdu vlaku se brzy ukázalo, že pera jsou „nadoraz“ a nárazy na některých spojích kolejnic byly velmi znepokojivé. Opravdu jsem čekal, že to koleje nemohou vydržet. A to znám záškuby žabotlamu v obloucích na trati 220 před rekonstrukcí. Až nyní vidím, že rekonstrukce trati 220 mohla ještě několik let počkat a také že rozhodování, zda na letiště vlakem nebo jinak, má ještě dost času. Vlak i koleje, vzdor obavám, test přečkaly bez úhony, pouze na stanici Praha-Dejvice bylo osazenstvo znovu obveseleno (atmosféra ve vagonu byla proti jiným cestám uvolněná – lidé se dost znali a ostatní se měli možnost blízkostí osobního kontaktu seznámit), a to hlášením „Ukončete nástup, vlak je připraven k odjezdu,“ ve chvíli, když ještě asi deset cestujících nestačilo ani vystoupit. Po tomto odlehčení vozu péra znovu začala plnit svou funkci a jízda přešla do obvyklého stavu. V praxi nám tedy bylo předvedeno, že při potížích na obsazené stanici v dnešní digitalizované době internetu, při rychlosti PC řádu 2 GHz a mobilních telefonech neumíme v přijatelně krátké době v obvodu celého hlavního města Prahy vyšťourat jediný pomocný vagon pro úpící Regionovu. Mám dojem, že se Openkarty při kontrole průvodčím registrují. Pokud to je pravda, tak ČD o několik set cestujících přišly. Je jisté, že kontrola jízdních dokladů neproběhla. Nezbývá než poděkovat zaměstnancům dráhy, že nestávkovali.

Autorský text.


Petr 3 | 4.4.2015 (8:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Reportáže Komentáře

Další z regionu ČR Praha


  1 ... 4 5 6 7 8 ... 12      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel jeffer 
09.04.2015 (23:03)  
No čo, regionovu ako konzervu so sardinkami zažil už kde-kto. Napríklad keď rýchlik Tanvald–Praha umrel v Železném Brodě, do Turnova to pobral Liberečák, ale na Mladou Boleslav ďalej pokračoval práve osobák v podobe jednej regionovy.
09.04.2015 (18:54)  
O extra soupravě mimo grafikon snad tady nikdo nepsal;-). Bavíme se tu o přidání vagonů nebo vypravení kapacitní klasické soupravy místo regionovy.
09.04.2015 (10:37)  
Trať 120 je tak přecpaná, že vypravit nějakou provozní zálohu, aniž by to zdrželo ostatní vlaky je nadlidský úkol. Vlaky se zpožďují navzájem i tak kvůli křižování. Jakákoliv posila je zde problematická.
08.04.2015 (22:05)  
Jack Jag - omlouvám se jestli jsem to tak napsal, ale na vás to rozhodně nebylo.
Vlad - asi jste nečetl příspěvek od Aleš Liesk. který bezvadně popsal jak to funguje, protože kdy jste to četl tak se nebudete pořád ptát.
08.04.2015 (19:50)  
Sharky33: Nevím, jestli tím míříš i na mě, k tomuto konkrétnímu případu jsem se vyjádřil, že České dráhy asi neměly šanci na situaci předem zareagovat. Podle mě ale pořád mají České dráhy rezervy v podobě provozních záloh, které by se daly využít v případě mimořádných událostí. To je potenciální komerční výhoda proti soukromníkům, která není využita;-). A podle mě by se tímto článkem autor až tak nezviditelnil, kdyby nepíchl do vosího hnízda lidí, kteří ještě nepochopili, že tu máme svobodu slova. Autora se mimojiné zastávám, protože jsem si nevšiml, že by někde lhal. Je to obyčejný zážitek z cesty vlakem, který z logiky věci budí kontroverzi a plodnou diskuzi pod ním. Kdyby se tu psaly jen suché reportáže, byla by to dost nuda.
08.04.2015 (19:42)  
Sharky33 Jak jsem psal, je to příležitost ukázat se lidem, kteří (někteří) vlakem nejspíše moc nejezdí.

Když je ve městě nějaká akce, tak chytrý pekař napeče více a třeba i něco rozdá zadarmo, protože je to šance na nové zákazníky. Hloupý si zdůvodní, proč to nešlo.

Na druhou stranu, třeba to některé přesvědčilo, že zásadní rekonstrukce trati je opravdu potřeba :)
08.04.2015 (18:26)  
Mě se líbí jak někteří lidi vědí co ČD udělalo špatně, že neměli připravený posilový vozy atd. Tak pro tyto lidi mám otázku, myslíte si, že kdyby na této trati jezdil soukromník tak by vše bylo? Nebyl by nával ve vlaku a jakmile by soukromník zjistil, že je plný vlak tak by okamžitě přidal vozy? Kde by ty vozy asi vzal, protože jezdí většinou nadoraz.
Třeba takový Leo, když mu u jedné soupravy prasklo okno, tak několik dní rušil spoje.
Podle mne se chtěl autor článku zviditelnit tím, že si rýpne do ČD jako už několik "autorů" předním.
registrovaný uživatel 55p 
08.04.2015 (16:46)  
No, tak mě napadlo, že případná posila na úsek Ruzyně - Masaryčka je dražší, než kamkoli jinam, protože všichni cestující mají červenou kartičku a tak nárůst tržeb = 0.
registrovaný uživatel Sim 
08.04.2015 (16:01)  
arj > otazkou je, zdali zacpa byla zpusobena akci, nebo beznym provozem

btw, takova vsuvka, OT; aktualne tu resim jeden projekt, kde se pripravuje uz treti verze "vzorku zdarma", protoze predchozi varianty se zakaznikovi nelibily. Pokud to tentokrat vyjde, dodavky po dobu cca rok az rok a pul budou splacet tyhle vzorky a az pote to bude v plusu. I takova muze byt realita.
registrovaný uživatel arj 
08.04.2015 (10:44)  
Petr3:Do Ruzyně jsme jeli autobusem ale kvůli beznadějné zácpě byla cesta hrozná

A kdo může za tu "beznadějnou zácpu"? Pořadatelem akce bylo Ministerstvo obrany resp. GŠ Armády - tyto 2 instituce mají k dispozici složku zvanou "Vojenská policie" ... která má podle zákona 361 z hlediska řízení silničního provozu (tj. jeho bezpečnosti a plynulosti) stejné pravomoci jaké služba dopravní policie PČR.

Takže tato státní složka měla "naprosto přesné" informace (on někdo tušil, kolik lidí se sejde?) s dostatečným předstihem, měla pravomoci k řešení ... a výsledkem je, že na silnici byla zácpa (za kterou podle Vás nikdo nemůže) a na dráze(která věděla co?) taky (za kterou podle Vás mohou ČD)
  1 ... 4 5 6 7 8 ... 12      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2024 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko