..: Nečekaný rekord Regionovy :..

914.064-1, Odb. Jeneček odbočka - Jeneč, foto: Pavel Martoch Komentář — Dne 31. března 2015, po skončení obhlídky „Konvoje US Army“, zamířilo mnoho návštěvníků na zpáteční cestě z Ruzyňských kasáren na žel. st. Praha-Ruzyně. Byla naděje, že cesta vlakem zpět do Prahy bude, podle hesla ČD „Vlaky jedou, auta stojí,“ výhodnější oproti autobusu, který do Ruzyně popojížděl asi půl hodiny po 10 metrech. Na stanici se sešlo lidí, jak tato určitě nepamatuje. Po oznámení staničního rozhlasu, že zpoždění bude asi 25 minut, se mnoho lidí odebralo hledat jiný druh dopravy. Přesto jich zůstalo tolik, že když přijel vlak č. 9871 sestávající ze dvou vagonků typu Regionova, vyvolalo to všeobecné veselí. Ale po půlhodinovém čekání v silném větru nebyli ochotni to vzdát. Nástup byl proveden nečekaně kulturně – bylo znát, že takovéto akce se účastní inteligentní lidé (žádný odpůrce konvoje se viditelně neprojevil). Nastupovalo se s rozvahou a tím bylo umožněno zaplnit každé místečko ve voze se vyskytující. Přispělo k tomu i to, že cestující byly často rodiny s dětmi, které se neostýchaly na sebe trochu namáčknout, a tak nastal neplánovaný test, kolik cestujících se vmístí do vagonu Regionovy. ČD bohužel nevyslaly skrutátora, takže tento test nevejde do dějin.

Po rozjezdu vlaku se brzy ukázalo, že pera jsou „nadoraz“ a nárazy na některých spojích kolejnic byly velmi znepokojivé. Opravdu jsem čekal, že to koleje nemohou vydržet. A to znám záškuby žabotlamu v obloucích na trati 220 před rekonstrukcí. Až nyní vidím, že rekonstrukce trati 220 mohla ještě několik let počkat a také že rozhodování, zda na letiště vlakem nebo jinak, má ještě dost času. Vlak i koleje, vzdor obavám, test přečkaly bez úhony, pouze na stanici Praha-Dejvice bylo osazenstvo znovu obveseleno (atmosféra ve vagonu byla proti jiným cestám uvolněná – lidé se dost znali a ostatní se měli možnost blízkostí osobního kontaktu seznámit), a to hlášením „Ukončete nástup, vlak je připraven k odjezdu,“ ve chvíli, když ještě asi deset cestujících nestačilo ani vystoupit. Po tomto odlehčení vozu péra znovu začala plnit svou funkci a jízda přešla do obvyklého stavu. V praxi nám tedy bylo předvedeno, že při potížích na obsazené stanici v dnešní digitalizované době internetu, při rychlosti PC řádu 2 GHz a mobilních telefonech neumíme v přijatelně krátké době v obvodu celého hlavního města Prahy vyšťourat jediný pomocný vagon pro úpící Regionovu. Mám dojem, že se Openkarty při kontrole průvodčím registrují. Pokud to je pravda, tak ČD o několik set cestujících přišly. Je jisté, že kontrola jízdních dokladů neproběhla. Nezbývá než poděkovat zaměstnancům dráhy, že nestávkovali.

Autorský text.


Petr 3 | 4.4.2015 (8:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Reportáže Komentáře

Další z regionu ČR Praha


  1 2 3 4 5 ... 12      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Petr 3 
23.04.2015 (10:10)  
Aleš Liesk.
"A vy víte, že vykolejení bylo způsobené přetížením těch Wapek?"

Naopak, já jem to uvedl jako příklad, že i nepřetížený vagon může mít problém.
A že problém třeba nemá lokomotiva i když je nejtěžší.
To potvrzuje i to, že nedávno bylo vykolejeným vagonem poškozeno několik km trati. Z toho mi znovu plyne, že problém vznikl až daleko za loko. a strojvůce nic nevěděl.
Takže nevidím stále důvod proč by přetížená Regionova, kde podle mého už "nebyla péra", neměla mít problém.
Budete se asi divit, a troufnu si tvrdit že narozdíl od Vás, jsem se účastnil na měření rázů od projíždějících vlaků.
Výsledkem bylo, že největší rázy byly od středně zatížené 810. A to víc než 50g. Víc proto, že rozsah vibrometru byl do 50g. Takže skutečné číslo nebylo možno změřit protože padala sonda.
Bylo měřeno pod různými vlaky a na různých tratích.
Pravděpodobně je odpružení loko. lepší než u některých jiných vozů. Nevím.

"Vy jste schopnej zřejmě zamávat i na nákladní vlak.
Ale je hezké, že jste si vzpomněl na zřejmě jediný případ pendolína na 020"

Ano. Mával jsem už i na nějakou podbíječku protože byla žlutá a zdálky podobná Regionově. Nemám zrak tak úplně v pořádku, ale ne zas tak, abych nosil brýle. A navíc když je šero tak vím, že to nerozeznají i jiní. Minutová ručička na hodinkách také nepomůže.

Vzpomenout na tento případ nebylo obtížné. Nejezdím tam zas tak často a náhoda je blbec.
A můžete mi klidně věřit, že jsem byl překvapen. Sice jsem mohl něco takového tušit, protože na návěstidlech zelená se střídala s červenou aniž by něco jelo. Ale netušil.

"Dobře, beru to jako váš názor, s čím se spokojíte jako s kvalitní dopravou"

Ano spokojím se s ledasčím, ale neřekl jsem, že to vše je kvalitní doprava.
22.04.2015 (17:44)  
Osobně bych raději volil obsazenou kredenc s přívěšákem než "pohodlnou" přecpanou regínu. Nevyhovuje mi ani jedno, ale bral bych to jako menší zlo. Pokud by mi bylo ještě k tomu předem řečeno, že se jedná o mimořádnost, kterou nešlo z nějakých důvodů lépe vyřešit, tak bych to akceptoval s uznáním, že je tu alespoň snaha.

K wapkám mám dotaz. Nebylo by je teoreticky možné přetížit na jednu stranu? Nebo tedy lépe řečeno nerovnoměrně naložit tak, aby tím vznikl problém pro jízdu? Pak by mohla dělat neplechu odlehčená strana vozu. Jinak závěry vyšetřování neznám, ale buď bylo něco se svrškem nebo s nápravou některého z vagonů, třeba zadřené ložisko nebo něco prasklého. Kvůli tomu pak vůz vykolejí a zpřeláme koleje pod sebou;-).
21.04.2015 (9:57)  
Petr3:
Když je tam třeba napsáno "povinně místenkový vlak" tak tam nelezu. A t.p.
Vidíte, a to já si zase koupím místenku a klidně do něj vlezu, když mi vyhovuje třeba časově.
No a když je tam napsáno "Nostalgický vlak", tak naopak do něj nelezu, protože bude plnej šotoušů a malejch dětí a kultura cestování bude nízká. Nicméně tento vlak chápu ne jako prostředek pro dopravu z bodu A do bodu B, ale jako zábavu. Na rozdíl od dunihlavu nasazeného na normální (nenostalgický) spoj.

že jede už delší dobu očekávaná Regionova a chtěl jsem dávat znamení, ale realita byla smutná, bylo to Pendolino na trati 020.
Vy jste schopnej zřejmě zamávat i na nákladní vlak.
Ale je hezké, že jste si vzpomněl na zřejmě jediný případ pendolína na 020 (3. 9. 2013). Každopádně ale ona ironická úvaha Může Pendolino zastavit na mé znamení když ono jede nejmíň 160?? uvádí i chybné předpoklady, neboť pendolíno (u nás) nemůže více než 160, a na trati 020 dokonce nemůže víc než 100 (nicméně je mi jasné, že šlo o ironii a ty rychlosti s tím nemají žádnou souvislost).

Byl jsem tázán co si představuji jako kvalitní jízdu
Na to jste (m.j.) odpověděl, že
"Vkaz ČD - spokojím se i s 262 na stojáka, hlavně když to pojede." a "1. třída se musí hledat".
Dobře, beru to jako váš názor, s čím se spokojíte jako s kvalitní dopravou.
Doufám, že jste ochoten připustit, že jiní cestující, ba dokonce většina z nich, má nároky jiné, a že dopravce by měl brát ohled na názor, co chce většina cestujících. A těm očividně M 262.0 ani 1 jako standard kvality nevyhovuje a první třídu si najdou: buďto jsou soupravy krátké - třeba 471 nebo Šarik, anebo, u těch delších, to hlásí nádražní rozhlas. Pravidelný cestující pak už ví (a ten náhodný si to najde na netu či nádražní vývěsce), na kterém konci se jednička nachází, neboť existuje něco jako "pravidelné řazení vlaku" a dráhy si jentak pro své pobavení ty soupravy obden nerozpojují a znovu nesestavují dle výsledků posledního losování sportky.

A vidíte přetížit nejdou a můžete se tam na ně jít podívat.
A vy víte, že vykolejení bylo způsobené přetížením těch Wapek?
Co třeba vykolejení prázdných Wapek u Topolan v červnu 2011? Ty byly přetížené čím? Těžkým vzduchem?
21.04.2015 (1:08)  
Petr 3 jak tak čtu ten poslední příspěvek co jste vypotil, tak mě to utvrzuje v tom, že nejste ochotný přijmout žádný argument a jde Vám jen o to jak si do ČD kopnout.
Ten "nostalgický vlak" jezdí na městské lince Masarykovo.n - Čakovice je to starý motorový vůz řady 810 kterou koupili na Slovensku.
Ještě radu pro příště až budete hledat 1.tř., tak se stačí na nádraží se podívat na řazení vlaků a tam se to celkem lehko najde, tedy normální člověk to lehko najde.
registrovaný uživatel Petr 3 
20.04.2015 (18:34)  
Aleš Liesk.

"Myslíte, že Nostalgický vlak jezdí na objednávku kraje?"
Mně je úplně jedno na jakou objednávku jede. Prostě se řídím poznámkmi v JŘ.
Když je tam třeba napsáno "povinně místenkový vlak" tak tam nelezu. A t.p.

"Své šotosny nám tu nemusíte popisovat."
Jo taky jsem si nejprve myslel, že jede už delší dobu očekávaná Regionova a chtěl jsem dávat znamení, ale realita byla smutná, bylo to Pendolino na trati 020.
A jinak Vám ale Vám mohu vyhovět. Své sny o tom, že by mohl být operativně posílen vlak už nemám.
Vše mi bylo vysvětleno.

"Vy ano. (ale) Normální cestující to pochopí tak 1x do měsíce."
Byl jsem tázán co si představuji jako kvalitní jízdu, tak jsem odpověděl. Za ostatní cestující nenesu zodpovědnost.

"Tak hledání ve dvou- či třívozové soupravě je opravdu velmi náročný proces :-)))"
Před svou odpovědí na zmíněný dotaz jsem jel vlakem EC a ten byl dost dlouhý. Posuzoval jsem obsazenost několika vagonů 2.tř. a žádná 1. tř. se mi tam nemotala.

Ve popisu mých kriterií jsem sice napsal "max. 4 lidi na čtyřku", ale nikde jsem nenapsal, že od nějakého požadavku nemohu ustoupit.
Z mého popisu cesty je naopak vidět, že jedu vlakem i když tento nesplňuje (kromě jízdy do cílové stn.) vlastně nic.

Sám píšete, že: "Zrovna Wapky moc přetížit nejdou". A vidíte přetížit nejdou a můžete se tam na ně jít podívat. Lokomotiva tam neleží.
Mám zkušenost, že už se mockrát stalo co nikdo nečekal.
registrovaný uživatel mlůno 
20.04.2015 (14:36)  
Něco podobného, možná horšího bylo ke konci roku, jak přišel déšť po holomrazech a všechny vlaky na trati PID-S9 (číslo ČD je +/- 221) počínaje 17.37 byly nahrazeny soupravou regionovy s odjezdem z prahy někdy po dvacáté hodině. Můžu vám říct, že v té regíně nebyl ani centimetr čtvereční (jak by ne, jenom když počítám spoje praha-benešov je to 6 vlaků a k tomu ty mezilehlé, co končeji ve strančicích) místa a lidi možná stály ve více vrstvách. Takže se teoreticky obsah deseti elefantů narval do regíny. Spousta lidí to vzdalo a zkoušelo autobusy (ty jezdily podobně a navíc dopravní podnik uspořádal při té příležitosti zátah, takže pár lidí to odneslo pokutou, protože za 1-3 hodiny čekání, jestli vlak náhodou pojede jim spolehlivě prošla jízdenka a dopravní podnik se pochopitelně musí chovat jako dobrý hospodář (jak tyto excesy vždy vysvětlovala jejich bývalá mluvčí dosoudilová)).

Chtělo by se říct, pokud se bavíme o situaci zmíněné v článku, že když dráhy viděly ten nával (30 minut předem), mohli poslat mimořádný vlak. Ale vim, že vlakové spoje objednává kraj na rok dopředu a tak my cestující máme při takovýchto náhlých návalech smůlu.
20.04.2015 (10:03)  
A tam vydím pozn. "Nostalgický vlak".
Myslíte, že Nostalgický vlak jezdí na objednávku kraje? A že tím jezdí denně lidi do/z práce? I takoví lidé, kterým je ta nostalgie zcela ukradená, zato si rádi sednou do pohodlné sedačky a očekávají klidnou jízdu a tepelnou pohodu?

čekám trati 020 na svoji Regionovu. .. Přijíždí Pendolino!! ... Zastávka je na znamení a rychle přemýšlím. Může Pendolino zastavit na mé znamení když ono jede nejmíň 160??
Své šotosny nám tu nemusíte popisovat.

spokojím se i s 262 na stojáka, hlavně když to pojede
Vy ano. Normální cestující to pochopí tak 1x do měsíce. Pokud mu 5x týdně přijede dunihlav místo třeba štrůdlu nebo žraloka, tak následující týden, pokud to jde, už jede busem nebo bere klíčky od vlastního auta.

Proto nepovažuji za zvýšení kvality 1. tř. protože vagon 1. tř. nepřijede do cílové stn. ani o sek. dřív, navíc se musí hledat
Tak hledání ve dvou- či třívozové soupravě je opravdu velmi náročný proces :-)))
A protiřečíte si - "příjezd dříve než zbytek vlaku" ve svých požadavcích na kvalitu cestování nemáte, zato "max. 4 lidi na čtyřku" ano, a zde právě ta 1. třída může toto kritérium splnit, na rozdíl od té druhé.

že dojde k lomu koleje
Vy jste jak umanutej. Regína má nějakých max. 13 - 14 tun na nápravu, z čehož převážený substrát tvoří tak 2 t/nápr. I při 100% přetížení jste někde na max. 16 tunách. Zamračená má těch tun na nápravu skoro 20. Tak už přestaňte blbnout s lomem kolejnice od přetížené Regionovy.

Přesto jich u Převýšova leží několik v poli u trati už pěkně dlouho.
A vy víte, že to bylo přetížením vagonů? Zrovna Wapky moc přetížit nejdou, jsou na uhlí konstruované, a jen blbec by zbytečně dával materiál tam, kde nemůže být nijak využitý.
Jinak lokomotivy jsou ještě těžší než vagony.
18.04.2015 (23:23)  
Jack Jag máš pravdu, že tady se nic nevyřeší i když bys se možná divil, ale i tento web je monitorován. Já jsem dělal u ČD něco přes 35.let na různých pozicích, ale nikdy ne ředitele.
Petr 3 nejenže linka KŽC Masarykovo.n - Čakovice má nejhorší soupravu, staré motory ze Slovenska, ale ty staré motory jsou ještě dražší jak kdyby tam jezdil Elefant.
18.04.2015 (21:52)  
Pánové, nebylo by lepší už tady toho nechat? Všichni tu máme argumenty, na kterých něco je, ale kdo z nás má tu moc, aby to mohl změnit? Není problém se zúčastnit výběrového řízení na přední pozice v řízení Českých drah, pokud k tomu máte příslušnou kvalifikaci, ale ptám se, je možné v něm také uspět? Dostal se už na pozici ředitele někdo "odjinud?" Jiným způsobem dění ve společnosti neovlivníme, stížnosti a přání cestujících jsou brány v potaz pouze minimálně a tato diskuze už tuplem nic neřeší. Ale díky za pokec, zase jsem se něco dozvěděl.
registrovaný uživatel Petr 3 
18.04.2015 (20:28)  
Sharky33

Kvalitní dopravu si představuji tak, že vlak jede s rozumným zpožděním (cca 10min.), na čtyřce sedíme max. 4 cizí osoby, jdou zavřít dveře a na zastávce je alespoň nějaké prkno, na které se dá sednout a těch 10 min zpož. přečkat.
Proto nepovažuji za zvýšení kvality 1. tř. protože vagon 1. tř. nepřijede do cílové stn. ani o sek. dřív, navíc se musí hledat a nevím co se skrývá v textilním potahu.
Za nekvalitní přepravu považuji to, když vlak má půl hod. zpoždění, nedá se v něm ani kloudně stát a navíc mám strach, že dojde k lomu koleje.

Někdo tu tedy vypočítal, že k přetížení lidmi nemůže dojít. Ale mám za to, že nákladní plechový uhlák (strážci jazyka ať mi prominou) nelze také přetížit uhlím tak aby byl překročen tlak na nápravu.
Přesto jich u Převýšova leží několik v poli u trati už pěkně dlouho.

Je paradoxem, že zrovna dnes jsem tento úsek potřeboval projet, ale časově vhodný vlak byl ten KŽC. Bohužel jezdí jen všední dny...
  1 2 3 4 5 ... 12      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2017 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko