..: Regentalbahn nepřevezme jednotky Pesa LINK :..

PESA LINK II Regentalbahn/Oberpfalzbahn, foto: Länderbahn Regensburg/Bydgoszcz — Zdlouhavý, až nekonečný proces schvalování. To je hlavní důvod, proč německý dopravce Regentalbahn AG, člen skupiny Netinera Deutschland, odstoupil od smlouvy s polským výrobcem kolejových vozidel Pesa na dodávku dvanácti dvoudílných souprav Link. Smlouva na dodání těchto souprav byla podepsána 21. prosince 2012 a původní plán počítal s nasazením těchto vlaků na lince Regensburg - Marktredwitz - Cheb, kde Regentalbahn AG převzal provoz těchto vlaků pod značkou Oberpfalzbahn od prosince 2014. Kvůli zdlouhavému procesu schvalování u německého drážního úřadu EBA však doposud nedošlo k nasazení jednotek Pesa Link a na zmíněné lince jsou doposud nahrazovány staršími motorovými jednotkami Siemens Desiro nebo Stadler RS1. Jako náhrada za neschválené jednotky byl objednán stejný počet jednotek Alstom Lint41, které budou dodány mezi březnem a červnem roku 2016. Co však bude s již vyrobenými jednotkami Pesa Link se zatím neví. Časová náročnost se schvalováním nových vozidel do provozu je v Německu velmi známý problém, jedním z dalších příkladů může být vysokorychlostní vlak Siemens Velaro D, jež byl představen na veletrhu Innotrans 2010 a do testovacího provozu s cestujícími uveden teprve na loňský podzim. Na závěr však zbývá otázka, proč se takto nedaří při schvalování Linků pro Oberpfalzbahn, když Linky ČD schvalováním pro provoz v Německu prošly za poměrně krátkou dobu.

Zdroj: Netinera, Rynek kolejowy


Adam Vanting Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 28.2.2015 (23:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Německo Bavorsko /Bayern


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
01.03.2015 (17:25)  
Predsa nemci si nebudkú kupovať niečo z "blbého Ostu"
01.03.2015 (15:35)  
By se hodilo Radimovi na Slovensko a má to už i ve správné barvě
01.03.2015 (12:07)  
Jiří Bajer: A to bude to jádro problému, EBA nestíhá, otázka je, proč? Jinak jestli DB odstoupí od nákupu LINKů ve prospěch nějakého domácího výrobce, tak by to dle mého názoru vedlo k dalším dohadům ohledně účelovosti jednání EBA, také proto, že v případě Talentů2 DB od smlouvy neodstoupilo. Asi se má Škoda s MOŽNÁ budoucí řadou 102 na co těšit.
01.03.2015 (11:44)  
Na EBA nadává kdo může. Oficiální stanovisko je,že toho mají hodně a nestíhají. Se schvalováním jim už pomáhá TÜV, ale výsledky tomu zatím neodpovídají. (Link pro Regentalbahn zkoušel TÜV v Görlitz.) Ještě nikdy se však nestalo, aby objednatel odstoupil od smlouvy právě z důvodu neschválení vozidla. Nevěřím, že by na tom byla PESA tak zle.

Včera jsem navíc slyšel, že i DB uvažují o odstoupení od rámcové smlouvy z Pesou.
01.03.2015 (11:32)  
U vysokorychlostního vlaku nebo nových lokomotiv možná, ale co takovýho se zkoumá a řeší na blbým motoráku?
01.03.2015 (11:29)  
V článku mě zaujala tato formulace: "Linky ČD schvalováním pro provoz v Německu prošly za poměrně krátkou dobu." To jako znamená, že ř. 844 je schválena pro provoz v Německu? Opravdu? Není to třeba jen zajíždění do PPS? Nevím, ptám se...

Ad jarynka1:
...třeba se konečně dočkáme u nás na trati České Budějovice - Český Krumlov - Volary
Nejsem si jist, jestli zrovna tohle extratěžké a superžravé vozidlo je z hlediska ekonomiky provozu ideální na naše lokálky. Byť svými výkonovými parametry a cestovním komfortem je určitě fajn...

Ad Petryk:
U nás na to je parametr šířky dveří, v Německu schvalovací proces.
Byť na tom něco pravdy určitě je, tak to ale Němci dokážou výborně maskovat tím, jak jsou schopni škodit i domácím výrobcům. Vizte např. to Velaro D od Siemensu, bombardierský Talent 2 či příběh o tom, kterak schvalování D 180 BB Gmeindra k insolvenci přivedlo. A našla by se celá řada dalších příběhů, které spojuje zkratka EBA...
01.03.2015 (11:23)  
Petryk: Taky mě napadlo, že by to mohlo být účelové a na jednu stranu by mě vůbec to nepřekvapilo. NA druhou stranu s EBA mají problémy i domácí výrobci (viz. v článku zmíněné Velaro D). Výrobce Gmeinder z Mosbachu neschválení jejich lokomotivy u EBA D180BB dokonce položilo...
01.03.2015 (10:31)  
prodat 12 již hotových jednotek by snad nebyl problém, třeba se konečně dočkáme u nás na trati České Budějovice - Český Krumlov - Volary
registrovaný uživatel Petryk 
01.03.2015 (9:28)  
Taky způsob jak si ochránit svůj trh drážních vozidel. Dřív na to byla cla, ty jsou zrušena, tak se zkouší jiné metody. U nás na to je parametr šířky dveří, v Německu schvalovací proces.
28.02.2015 (23:42)  
Tak to musí být pro výrobce nepříjemné. Tak snad varování pro ostatní výrobce, kteří mají v téhle zemi nasmlouvané zakázky, aby výrobu vozidel neodkládali, neboť schvalování vozidel je zde evidentně nějak moc často otázkou roků. A jak je psáno v článku, je to známý problém, ale v čem spočívá, ve zkouškách jako takových, nebo tam nejvíce času zabírá vyřizování papírů? Jenom jsem zvědav, jak si povedou se schvalováním jednotek ICx? Jestli budou také tak svižní, tak je jistě budou DB a Siemens milovat.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko