Regensburg/Bydgoszcz — Zdlouhavý, až nekonečný proces schvalování. To je hlavní důvod, proč německý dopravce Regentalbahn AG, člen skupiny Netinera Deutschland, odstoupil od smlouvy s polským výrobcem kolejových vozidel Pesa na dodávku dvanácti dvoudílných souprav Link. Smlouva na dodání těchto souprav byla podepsána 21. prosince 2012 a původní plán počítal s nasazením těchto vlaků na lince Regensburg - Marktredwitz - Cheb, kde Regentalbahn AG převzal provoz těchto vlaků pod značkou Oberpfalzbahn od prosince 2014. Kvůli zdlouhavému procesu schvalování u německého drážního úřadu EBA však doposud nedošlo k nasazení jednotek Pesa Link a na zmíněné lince jsou doposud nahrazovány staršími motorovými jednotkami Siemens Desiro nebo Stadler RS1. Jako náhrada za neschválené jednotky byl objednán stejný počet jednotek Alstom Lint41, které budou dodány mezi březnem a červnem roku 2016. Co však bude s již vyrobenými jednotkami Pesa Link se zatím neví. Časová náročnost se schvalováním nových vozidel do provozu je v Německu velmi známý problém, jedním z dalších příkladů může být vysokorychlostní vlak Siemens Velaro D, jež byl představen na veletrhu Innotrans 2010 a do testovacího provozu s cestujícími uveden teprve na loňský podzim. Na závěr však zbývá otázka, proč se takto nedaří při schvalování Linků pro Oberpfalzbahn, když Linky ČD schvalováním pro provoz v Německu prošly za poměrně krátkou dobu.
Zdroj: Netinera, Rynek kolejowy
Včera jsem navíc slyšel, že i DB uvažují o odstoupení od rámcové smlouvy z Pesou.
Ad jarynka1:
...třeba se konečně dočkáme u nás na trati České Budějovice - Český Krumlov - Volary
Nejsem si jist, jestli zrovna tohle extratěžké a superžravé vozidlo je z hlediska ekonomiky provozu ideální na naše lokálky. Byť svými výkonovými parametry a cestovním komfortem je určitě fajn...
Ad Petryk:
U nás na to je parametr šířky dveří, v Německu schvalovací proces.
Byť na tom něco pravdy určitě je, tak to ale Němci dokážou výborně maskovat tím, jak jsou schopni škodit i domácím výrobcům. Vizte např. to Velaro D od Siemensu, bombardierský Talent 2 či příběh o tom, kterak schvalování D 180 BB Gmeindra k insolvenci přivedlo. A našla by se celá řada dalších příběhů, které spojuje zkratka EBA...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.