Regensburg/Bydgoszcz — Zdlouhavý, až nekonečný proces schvalování. To je hlavní důvod, proč německý dopravce Regentalbahn AG, člen skupiny Netinera Deutschland, odstoupil od smlouvy s polským výrobcem kolejových vozidel Pesa na dodávku dvanácti dvoudílných souprav Link. Smlouva na dodání těchto souprav byla podepsána 21. prosince 2012 a původní plán počítal s nasazením těchto vlaků na lince Regensburg - Marktredwitz - Cheb, kde Regentalbahn AG převzal provoz těchto vlaků pod značkou Oberpfalzbahn od prosince 2014. Kvůli zdlouhavému procesu schvalování u německého drážního úřadu EBA však doposud nedošlo k nasazení jednotek Pesa Link a na zmíněné lince jsou doposud nahrazovány staršími motorovými jednotkami Siemens Desiro nebo Stadler RS1. Jako náhrada za neschválené jednotky byl objednán stejný počet jednotek Alstom Lint41, které budou dodány mezi březnem a červnem roku 2016. Co však bude s již vyrobenými jednotkami Pesa Link se zatím neví. Časová náročnost se schvalováním nových vozidel do provozu je v Německu velmi známý problém, jedním z dalších příkladů může být vysokorychlostní vlak Siemens Velaro D, jež byl představen na veletrhu Innotrans 2010 a do testovacího provozu s cestujícími uveden teprve na loňský podzim. Na závěr však zbývá otázka, proč se takto nedaří při schvalování Linků pro Oberpfalzbahn, když Linky ČD schvalováním pro provoz v Německu prošly za poměrně krátkou dobu.
Zdroj: Netinera, Rynek kolejowy
to už je bohužel česká povaha, za vším hned hledat spiknutí shůry, z všechno mohou američané/rusáci, tajné služby, lobisté, ale že řada věcí může (a je) být mnohem jednodušší se už zapomíná
ja o dôvode zdržania ani netuším, ale myslím si, že s obrysom vozidla by to výrobca neriskoval a nevyrábal by/resp. ponúkal na nemeckom trhu ďalšie jednotky. Navyše pochybujem, že by si dopravcovia (či Netinera alebo DB) objednávali niečo, čo vlastne nespĺňa predpisy už na rysovacom papieri.
Ak pripustíme, že je pravda to, co kdosi hodil na "Káčko" jako info z neověřených německých zdrojů, totiž že LINK mj. nerespektuje německé požadavky na obrys na vozidla, tak sa netreba ďalej pýtať... ;-)
Ak pripustíme, že PESA má problém s Linkami (resp. ATR) a EBA ich oprávnene nechce tak dlho schváliť, tak potom sa musím opýtať: Ako prebiehalo schválenie v Poľsku, Česku či Taliansku?...
První čtyři už kupuje Velkopolské vojvodství (resp. Koleje Wielkopolskie), které je rádo, že nemusí čekat X měsíců až let.
Myslím, že v tom konkrétním případě muselo být ještě něco dalšího, protože je velmi pravděpodobné, že ty Linky budou v nejbližší době schváleny (pokud vedení Pesy nechce položit firmu).
Zakázky Pesy na dodávky Linků pro německé zákazníky:
- Regentalbahn - 12x 2-vozový LINK, začátek provozu 12/2014
- DB Sauerland-Netz - 36x Link (20x 2-v., 16x 3-v.), zač.prov. 12/2015
- DB Dreieichbahn - 9x LINK (2x 2-v., 7x 3-v.), zač.prov. 06/2016
- DB Dieselnetz Allgäu - 26x 3-v. LINK, zač.prov. 12/2017
- Niederbarnimer Eisenbahn (NEB) - 9x LINK (7x 2-v., 2x 3-v.), zač.prov. 12/2015
Celkem 92 Linků různých délek na německý trh. Teď po stornu Netinery tedy zůstává 80 Linků.
A kdo ví, co je aktuálně v jednání.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.