..: Regentalbahn nepřevezme jednotky Pesa LINK :..

PESA LINK II Regentalbahn/Oberpfalzbahn, foto: Länderbahn Regensburg/Bydgoszcz — Zdlouhavý, až nekonečný proces schvalování. To je hlavní důvod, proč německý dopravce Regentalbahn AG, člen skupiny Netinera Deutschland, odstoupil od smlouvy s polským výrobcem kolejových vozidel Pesa na dodávku dvanácti dvoudílných souprav Link. Smlouva na dodání těchto souprav byla podepsána 21. prosince 2012 a původní plán počítal s nasazením těchto vlaků na lince Regensburg - Marktredwitz - Cheb, kde Regentalbahn AG převzal provoz těchto vlaků pod značkou Oberpfalzbahn od prosince 2014. Kvůli zdlouhavému procesu schvalování u německého drážního úřadu EBA však doposud nedošlo k nasazení jednotek Pesa Link a na zmíněné lince jsou doposud nahrazovány staršími motorovými jednotkami Siemens Desiro nebo Stadler RS1. Jako náhrada za neschválené jednotky byl objednán stejný počet jednotek Alstom Lint41, které budou dodány mezi březnem a červnem roku 2016. Co však bude s již vyrobenými jednotkami Pesa Link se zatím neví. Časová náročnost se schvalováním nových vozidel do provozu je v Německu velmi známý problém, jedním z dalších příkladů může být vysokorychlostní vlak Siemens Velaro D, jež byl představen na veletrhu Innotrans 2010 a do testovacího provozu s cestujícími uveden teprve na loňský podzim. Na závěr však zbývá otázka, proč se takto nedaří při schvalování Linků pro Oberpfalzbahn, když Linky ČD schvalováním pro provoz v Německu prošly za poměrně krátkou dobu.

Zdroj: Netinera, Rynek kolejowy


Adam Vanting Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 28.2.2015 (23:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Německo Bavorsko /Bayern


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
02.03.2015 (18:44)  
Jiří Bajer: ano, ten "blbý motorák" byla trochu nadsázka, myslel jsem tím omezený výkon, nezávislou trakci, Vmax pod 200 km/h atd. Nevím, co na tom chtějí zkoušet v řádu let...
registrovaný uživatel Petryk 
02.03.2015 (17:04)  
2ythomas_ct: Ad "Němci dokážou výborně maskovat tím, jak jsou schopni škodit i domácím výrobcům.": Proč škodit? Spolupráci Siemens x DB x EBA lze vhodně ošetřit smlouvu (např. povinností součinností DB při schvalování) a cashflow zakázky (95% ceny zaplaceno po vyrobení, 5% po schválení), vyrobeno včas - OK, nechváleno včas? Klauzule "povinností součinností DB při schvalování" zabrání sankcím... Na bližší posouzení máme málo informací :-)
02.03.2015 (14:13)  
Pavel Dvořák: Já jsem slyšel dvě verze, proč tam žraloci nejezdí:
1) nejsou schválená v Německu (bohužel taky nevím, jestli je to pravda)
2) DB tam chtěly svoje vozidla. (asi kvůli KEVům)
registrovaný uživatel 55p 
02.03.2015 (11:16)  
Pendolino507: Uvažovalo se o provozu přes Sebnitz. A neříkalo se pak, že tam jezdí Desira DB právě proto, že by schválení 844 u EBY bylo drahé, problematické, nepříjemné apod.?
02.03.2015 (10:37)  
bezpečnostně relevantní záležitosti, tzn. brzdy a zabezpečovací zařízení.
To je poněkud zjednodušený pohled.
Bezpečnost ovlivňují i třeba chodové vlastnosti (bezp. proti vykolejení) - však si vzpomeňte na 380-ku a nějaké tlumiče, které údajně nevyhovovaly.
Na pendolínu zase vadil tvar rukojeti záchranné brzdy a absence písečníků (a další věci).
Metrans by mohl vyprávět, kolik toho museli EBĚ (:-)) dodat k Mirelu, i když se na území Německa vůbec nepoužívá. Ale na mašině je, tak doložte...
Úroveň hluku, atd atp. EBU zajímá všecko.
01.03.2015 (23:56)  
Ad ythomas_ct: Není náhodou řada 844 ČD na síti DB Netz schválena kvůli event. provozu na trati Děčín - Rumburk via Sebnitz.
01.03.2015 (22:06)  
Pikehead: EBA nezná rozdíl mezi "blbym motorakem" a Velarem D, pro ni je to kolejové vozidlo, které musí plnit předpisy tak jako tak. Otázkou ovšem je, co všechno se zkouší. Můj osobní názor na to je: Hlavní slovo musí mít odběratel (ten platí dodavateli za to, co si objednal), pro EBA by měly být rozhodující pouze bezpečnostně relevantní záležitosti, tzn. brzdy a zabezpečovací zařízení. Všechno ostatní je nad její rámec. (Bezpečnostně relevantní položky jsou ovšem i v zájmu zadavatele...)

Zajímavé je i to, že byly obratem ruky objednány jednotky od německého Alstomu, které mají být dodány za rok (což je na Němce dost krátká doba). Tady něco smrdí.

danz: Přesně to jsem měl na mysli. V současnosti jsou objednány dvě dodávky, ty lze odřeknout a nic nového již neobjednávat. Rámcová smlouva tak doběhne bez dodání vozidel.
registrovaný uživatel Kakov 
01.03.2015 (20:47)  
Martin99:

nevím (tj. nemám žádné objektivní informace), ale na mě to celé dělá dojem, že to dopadne špatně, uvidíme, v podstatě už za chvíli (1,5 roku není tak dlouho) se to dozvíme
01.03.2015 (19:23)  
Tak to jsem fakt zvědavý, jak to Škodovka zvládne s těmi vrátnými patrovými soupravami.....
registrovaný uživatel danz  mail  
01.03.2015 (19:08)  
Jiří Bajer: zajímavá informace.
Nicméně toto nedává moc velký smysl. DB nemusí rámcovou smlouvu rušit, stačí když nevydá dílčí objednávky / odvolávky (nevím, jak je RV sepsaný a zda tam není třeba nějaký i třeba minimální závazek objednání).
Spíš je zde otázka těch již vydaných objednávek na Pesu a jejich realizaci Pesou (asi už tento rok).
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2024 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko