Regensburg/Bydgoszcz — Zdlouhavý, až nekonečný proces schvalování. To je hlavní důvod, proč německý dopravce Regentalbahn AG, člen skupiny Netinera Deutschland, odstoupil od smlouvy s polským výrobcem kolejových vozidel Pesa na dodávku dvanácti dvoudílných souprav Link. Smlouva na dodání těchto souprav byla podepsána 21. prosince 2012 a původní plán počítal s nasazením těchto vlaků na lince Regensburg - Marktredwitz - Cheb, kde Regentalbahn AG převzal provoz těchto vlaků pod značkou Oberpfalzbahn od prosince 2014. Kvůli zdlouhavému procesu schvalování u německého drážního úřadu EBA však doposud nedošlo k nasazení jednotek Pesa Link a na zmíněné lince jsou doposud nahrazovány staršími motorovými jednotkami Siemens Desiro nebo Stadler RS1. Jako náhrada za neschválené jednotky byl objednán stejný počet jednotek Alstom Lint41, které budou dodány mezi březnem a červnem roku 2016. Co však bude s již vyrobenými jednotkami Pesa Link se zatím neví. Časová náročnost se schvalováním nových vozidel do provozu je v Německu velmi známý problém, jedním z dalších příkladů může být vysokorychlostní vlak Siemens Velaro D, jež byl představen na veletrhu Innotrans 2010 a do testovacího provozu s cestujícími uveden teprve na loňský podzim. Na závěr však zbývá otázka, proč se takto nedaří při schvalování Linků pro Oberpfalzbahn, když Linky ČD schvalováním pro provoz v Německu prošly za poměrně krátkou dobu.
Zdroj: Netinera, Rynek kolejowy
1) nejsou schválená v Německu (bohužel taky nevím, jestli je to pravda)
2) DB tam chtěly svoje vozidla. (asi kvůli KEVům)
To je poněkud zjednodušený pohled.
Bezpečnost ovlivňují i třeba chodové vlastnosti (bezp. proti vykolejení) - však si vzpomeňte na 380-ku a nějaké tlumiče, které údajně nevyhovovaly.
Na pendolínu zase vadil tvar rukojeti záchranné brzdy a absence písečníků (a další věci).
Metrans by mohl vyprávět, kolik toho museli EBĚ (:-)) dodat k Mirelu, i když se na území Německa vůbec nepoužívá. Ale na mašině je, tak doložte...
Úroveň hluku, atd atp. EBU zajímá všecko.
Zajímavé je i to, že byly obratem ruky objednány jednotky od německého Alstomu, které mají být dodány za rok (což je na Němce dost krátká doba). Tady něco smrdí.
danz: Přesně to jsem měl na mysli. V současnosti jsou objednány dvě dodávky, ty lze odřeknout a nic nového již neobjednávat. Rámcová smlouva tak doběhne bez dodání vozidel.
nevím (tj. nemám žádné objektivní informace), ale na mě to celé dělá dojem, že to dopadne špatně, uvidíme, v podstatě už za chvíli (1,5 roku není tak dlouho) se to dozvíme
Nicméně toto nedává moc velký smysl. DB nemusí rámcovou smlouvu rušit, stačí když nevydá dílčí objednávky / odvolávky (nevím, jak je RV sepsaný a zda tam není třeba nějaký i třeba minimální závazek objednání).
Spíš je zde otázka těch již vydaných objednávek na Pesu a jejich realizaci Pesou (asi už tento rok).
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.