..: Regentalbahn nepřevezme jednotky Pesa LINK :..

PESA LINK II Regentalbahn/Oberpfalzbahn, foto: Länderbahn Regensburg/Bydgoszcz — Zdlouhavý, až nekonečný proces schvalování. To je hlavní důvod, proč německý dopravce Regentalbahn AG, člen skupiny Netinera Deutschland, odstoupil od smlouvy s polským výrobcem kolejových vozidel Pesa na dodávku dvanácti dvoudílných souprav Link. Smlouva na dodání těchto souprav byla podepsána 21. prosince 2012 a původní plán počítal s nasazením těchto vlaků na lince Regensburg - Marktredwitz - Cheb, kde Regentalbahn AG převzal provoz těchto vlaků pod značkou Oberpfalzbahn od prosince 2014. Kvůli zdlouhavému procesu schvalování u německého drážního úřadu EBA však doposud nedošlo k nasazení jednotek Pesa Link a na zmíněné lince jsou doposud nahrazovány staršími motorovými jednotkami Siemens Desiro nebo Stadler RS1. Jako náhrada za neschválené jednotky byl objednán stejný počet jednotek Alstom Lint41, které budou dodány mezi březnem a červnem roku 2016. Co však bude s již vyrobenými jednotkami Pesa Link se zatím neví. Časová náročnost se schvalováním nových vozidel do provozu je v Německu velmi známý problém, jedním z dalších příkladů může být vysokorychlostní vlak Siemens Velaro D, jež byl představen na veletrhu Innotrans 2010 a do testovacího provozu s cestujícími uveden teprve na loňský podzim. Na závěr však zbývá otázka, proč se takto nedaří při schvalování Linků pro Oberpfalzbahn, když Linky ČD schvalováním pro provoz v Německu prošly za poměrně krátkou dobu.

Zdroj: Netinera, Rynek kolejowy


Adam Vanting Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 28.2.2015 (23:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Německo Bavorsko /Bayern


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Kakov 
05.03.2015 (8:15)  
Raquac:

to už je bohužel česká povaha, za vším hned hledat spiknutí shůry, z všechno mohou američané/rusáci, tajné služby, lobisté, ale že řada věcí může (a je) být mnohem jednodušší se už zapomíná
registrovaný uživatel Raquac 
05.03.2015 (7:02)  
Bachmann: Neobhajuji to, jakym zpusobem EBA pracuje. Mne vadi, kdyz nekdo za problem s EBA vidi rovnou spiknuti a diskriminaci na zaklade puvodu - problem s timto uradem maji ocividne i nemecke firmy a o situace se resi i na nejvyssi urovni. Dovedu si napriklad dobre predstavit, ze spousta problem muze zpusobena jazykovou barierou. Kdyz Vam dorazi z Nemecka 50 stranek odborneho textu a ve firme si to precte 5 z 25ti lidi kterych se to tyka, ztracite samozrejme cas vuci domacim.
04.03.2015 (20:27)  
to ythomas_ct:
ja o dôvode zdržania ani netuším, ale myslím si, že s obrysom vozidla by to výrobca neriskoval a nevyrábal by/resp. ponúkal na nemeckom trhu ďalšie jednotky. Navyše pochybujem, že by si dopravcovia (či Netinera alebo DB) objednávali niečo, čo vlastne nespĺňa predpisy už na rysovacom papieri.
04.03.2015 (14:56)  
Ad Bachmann:
Ak pripustíme, že je pravda to, co kdosi hodil na "Káčko" jako info z neověřených německých zdrojů, totiž že LINK mj. nerespektuje německé požadavky na obrys na vozidla, tak sa netreba ďalej pýtať... ;-)
04.03.2015 (12:27)  
to Raquac:
Ak pripustíme, že PESA má problém s Linkami (resp. ATR) a EBA ich oprávnene nechce tak dlho schváliť, tak potom sa musím opýtať: Ako prebiehalo schválenie v Poľsku, Česku či Taliansku?...
registrovaný uživatel Raquac 
04.03.2015 (8:02)  
Panove, co takhle pripustit ze Pesa proste neco nema v poradku,pripadne ze EBA rajtuje na uplne stejnych detailech jako u Bombardiera ci Siemense? Aby jste nedopadli jako spoluobcan co si po vyhazovu z prace pro opilost stezuje na rasismus.
04.03.2015 (7:47)  
"Co však bude s již vyrobenými jednotkami Pesa Link se zatím neví"
První čtyři už kupuje Velkopolské vojvodství (resp. Koleje Wielkopolskie), které je rádo, že nemusí čekat X měsíců až let.
03.03.2015 (19:08)  
Děkuji za zprávu. Domníval jsem se že ouřad dělal pakárnu škodovácké 380, aby nebyla první podle nových TSI, ale že dělá i svým a kamarádům (Pesa Link prý má spoustu součástek německých). Ale jak říká Petryk, může to být maskování...
registrovaný uživatel danz  mail  
03.03.2015 (13:45)  
Jiří Bajer: ono je právě zajímavé, že DB Regio vydala ne 2, ale už více odvolávek, viz seznam níže. A krom toho i soukromí dopravci, takže bude ještě velmi velmi zajímavé sledovat, jak schvalování Linků u EBA bude pokračovat.
Myslím, že v tom konkrétním případě muselo být ještě něco dalšího, protože je velmi pravděpodobné, že ty Linky budou v nejbližší době schváleny (pokud vedení Pesy nechce položit firmu).

Zakázky Pesy na dodávky Linků pro německé zákazníky:
- Regentalbahn - 12x 2-vozový LINK, začátek provozu 12/2014
- DB Sauerland-Netz - 36x Link (20x 2-v., 16x 3-v.), zač.prov. 12/2015
- DB Dreieichbahn - 9x LINK (2x 2-v., 7x 3-v.), zač.prov. 06/2016
- DB Dieselnetz Allgäu - 26x 3-v. LINK, zač.prov. 12/2017
- Niederbarnimer Eisenbahn (NEB) - 9x LINK (7x 2-v., 2x 3-v.), zač.prov. 12/2015

Celkem 92 Linků různých délek na německý trh. Teď po stornu Netinery tedy zůstává 80 Linků.
A kdo ví, co je aktuálně v jednání.
registrovaný uživatel Raquac 
03.03.2015 (7:33)  
Petryk: Nejake informace jsou - napriklad, ze prutahy se schvalovanim Velara D staly Siemens nejmene uz par desitek milionu €, nebo ze ICx bude DB platit postupne podle schvalovani a uvadeni do provozu, popripade ze Bombardier zaplatil dlouhe penize kvuli prutahum se schvalovanim Talentu 2. K tomu jeste pripoctete hlasity rev prumyslu smerem na EBA a jejich slozite schvalovani.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2024 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko