..: Komfort, jídlo, personál 2016: My Tři králové jdeme k vám :..

Vůz Astra dopravce Regiojet, foto: Aleš PetrovskýPraha - Co by to bylo za test, pokud bych se při něm nesvezl trojkombinací ve složení Pendolino Českých drah, Flirt LEO Expressu a Astra od Regiojetu. Šlo o tři náhodné jízdy konané na začátku ledna 2016. Podmínkou bylo nechat si na místo přinést nějaké to občerstvení (pokud možno teplé) a zaměřit se i na čistotu a další parametry, na které jste již zvyklí. Pendolinem jsem cestoval z Plzně do Prahy, vlakem RegioJetu z Prahy do Pardubic a LEO Expressem z Pardubic do Prahy. Vše tentokrát v nejlevnější možné variantě, tedy druhé třídě, třídě Standard a economy.

SC 515 Pendolino

Těstoviny ve vlaku SC Pendolino, foto: Aleš PetrovskýCesta Pendolinem probíhala standardně, prostě asi tak, jak by cesta ve druhé třídě vypadat měla. Počkal jsem si, až budeme na silnějším signálu WiFi a objednal jsem si přes online portál JLV makarony se zeleninovým sugem z rajčat, oliv a kaparů a sýrem. Během chvilinky přinesla stevardka objednané jídlo. Jídlo na místo se servíruje buď v černém obdélníkovém plastovém talíři s průhlednou příklopkou (zvaném Cater), nebo případně (zejména v minulosti) v „polystyrenovém“ bílém zavíracím boxu. Mrzí mě, že už se nepoužívají kulaté talíře typu caterplate, na kterých vypadalo jídlo donesené na místo podle mého názoru zdaleka nejlépe. Nicméně u JLV nejvíce používané černé plastové boxy jsou také poměrně v pořádku. Jídlo jako celek chutná velmi dobře, je hezky ochucené, vyvážené. Jen je zde tradiční problém u těstovinových jídel JLV – těstoviny jsou převařené. Nevím, jestli se to děje již v kuchyni v centrále JLV, nebo až v mikrovlnné troubě ve voze, ale zkrátka je to tak. Ale pokud se jedná o posádky v pendolinech, tak ty si většinou dokáží držet již slušný standard servisu.

RJ 1017 RegioJet

Sushi set podle Regiojetu, foto: Aleš PetrovskýJeště než RegioJet zavedl od 4. ledna ve vozech Astra v ČR takzvané klidové zóny (k tomuto „zákaznickému kroku“ se určitě ještě vrátím někdy v budoucnu), tak jsem se tímto vozem svezl se standardním servisem. Po příjezdu jsem byl znechucen stavem soupravy, která by se spolehlivě mohla vydávat za codeshare LEO Expressu, protože byla tak špinavá, až byla místo žluté černá. Stevardi před vozy stále nemají zimní výstrojní součásti uniformy, a tak má každý svoji bundu či kabát, což nevypadá příliš profesionálně.

Na mém voze Astra nefungoval informační systém, ale alespoň mě přívětivě přivítal stevard, který měl tento vůz na starosti. V interiéru byly známky zanedbání drobné údržby a úklidu - rozbité záclonky, špinavé nerezové plochy, kterých je ve voze požehnaně a další drobnosti. Během úvodního servisu jsem si také všiml, že je ve voze docela chladno – klimatizace byla mimo provoz. Požádal jsem tedy stavarda, který požádal o nápravu teamleaderku vlaku. Ta klimatizaci restartovala a v Pardubicích, kde jsem vystupoval, již bylo ve voze příjemně. Zničená roletka v chloubě RegioJetu, foto: Aleš Petrovský Stevard mě také vzhledem k mému brzkému výstupu přednostně obsloužil, a tak jsem si objednal sushi, na kterém se dá nejlépe ověřit čerstvost suroviny. Během konzumace sushi, které bylo v naprostém pořádku a pochutnal jsem si na něm (což ale třeba v letních měsících nebývalo pravidlem), přišla jiná stevardka s již standardní nabídkou občerstvení. Dostal jsem chuť na kávu Illy, nicméně u chuti to zůstalo, jelikož z „technických důvodů“ kávu Illy dnes nepodávají. Požádal jsem tedy alespoň následně stevarda o mátový čaj.

Řeknu vám, vážení čtenáři, žádná sláva. Bohužel se potvrzují zkušenosti mé i mých redakčních kolegů, že s počtem vozů, klesá kvalita dříve skvělých služeb ve žlutých vlacích. K pohřbívání celého produktu pak slouží různé výjimky z palubního servisu či sliby, že „na podzim znovu vyjedou jídelní vozy“. Pokud bude chtít RegioJet zpět na vrchol v poskytování služeb, bude to chtít zavést program „RESTART 2016“ a asi vzít některé činnosti od začátku znovu. Mě, jako někdejšího kvalitáře RegioJetu, to mrzí trojnásob.Pozn. aut.: Dle RegioJetu by na Slovensku již měly jídelní vozy opět jezdit.

LE 1366 LEO Express

EO Express kuře před…, foto: Aleš PetrovskýŘíká se „do třetice všeho dobrého“, ale uvidíme, jestli tomu tak opravdu bude. U LEO Expressu je vidět dlouhodobá snaha vytěžit z minimalistického prostoru pěti jednotek maximální množství produktů pro klienty. Bez jídelního vozu nabízí v economy tři teplá jídla (mimo panini), v business a premium tříchodová „letecká“ menu, z části jednotky udělali dětský koutek, jednotky mají noční režim, ani v noci se prakticky nezastaví, ale jaká je realita?

Po nástupu zjišťuji, že i přes to, že rezervační systém ukazuje místo vedle mě stále volné, tak je zde usazen pán, z čehož nejsem příliš nadšený, jelikož s výškou 210 cm se snažím si vybírat v economy dvě místa vedle sebe, aby bylo kam uklidit nohy. No nedá se svítit a vmáčknu se vedle pána, stevard kontroluje mojí Smile kartu a předává mi kofolu na uvítanou. Poté se před Kolínem ptá, zdali si budu něco přát z palubního menu. Žádám jej o dvojkombinaci gulášové polévky a kuřete Tikka Masala s rýží.…a po rozbalení., foto: Aleš Petrovský Zaplatím a těším se na ochutnávku palubního menu LE. Ještě před doručením objednávky přichází s omluvou a s penězi nazpět stevard a oznamuje, že polévka už bohužel není. No, na to že mě reklama na ní přišla na všechny maily, ze kterých jsem někdy nakupoval jízdenku u LE (a na některé radši dvakrát), tak mi to trochu zamrzelo.

Po donesení kuřete Tikka Masala jsem trošku v šoku (pán vedle mezitím vystoupil v Kolíně, jako poměrně dost dalších cestujících). Přemýšlím, jestli jídlo přivezli z fabriky, nebo z nemocnice. Servírování je naprosto příšerné a roznos na místo u JLV momentálně připomíná Café Imperial. Když se tedy dostanu do jídelního boxu tak zjistím, že si jen tak rýži s omáčkou nesmíchám. Samotné jídlo nechutnalo úplně dobře (možná za to může i servírování) a bylo tak trochu mdlé. Nakolik jsem byl nadšený z tříchodového menu, tak stejně tak jsem zklamaný z Kuřete Tikka Masala. A gulášovku budete muset posoudit sami.

V předposledním dílu se vydáme naposledy do Německa.

Autorský text.


Aleš Petrovský Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 22.1.2016 (6:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Služby

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Laborec425  mail  
17.02.2016 (12:43)  
"ideál ke kterému se dá jen přibližovat..."

a my se (hlavně díky soukromníkům) od toho ideálu vzdalujeme, protože se šetří na nesprávném místě. Na místě pro cestující, tudíž se musej mačkat nebo maj málo místa na nohy atd. Je to vidět všude, v "rozkradených" MHD, v místních autobusech, ve Student Agency a teď už i ve vlacích :).
registrovaný uživatel SYN 
08.02.2016 (13:13)  
Přátelé, doufám že si uvědomujete vy co si tak pochvalujete nepřeplněné cestování v Pendolínu (případně jinde) že to je sice pěkné, ale tak trošku sobecké - a to hlavně ekonomicky... pokud máme jezdit příjemně polo-(čtvrt...) prázdným vlakem, tak to znamená vyšší spotřebu energie a vyšší náklady na HW (vozy pořízení, údržba atd.), což se ve finále musí projevit buď a) vyšší cenou jízdenky (s hrozbou KZV neboli mrtvého cyklu - když je to drahé tak tím pojede ještě míň lidí, tedy to musí být ještě dražší... a další kolo spirály) nebo b) někdo to musí nezanedbatelně dotovat (což si tedy vůbec nejsem jistej jestli z toho mám mít radost!)
Potěšující by bylo kdyby někdo prohlásil "byli jsme skoro plní a (přesto) se v tom cestovalo příjemně" což je asi ideál ke kterému se dá jen přibližovat...
registrovaný uživatel arj 
31.01.2016 (23:29)  
pinkpony: tyhle Zliciny a Cerny mosty a kdovico. Kdyz si koupim jizdenku do Prahy, tak cekam, ze pojedu do Prahy

Jenže když já pojedu z Prahy do Plzně, bude to (asi) služebně a budu potřebovat tam být na určitý čas. Takže potřebuji-li být v 9:00 na místě jednání, musím vlakem vyjet v 6:12 a do Plzně přijedu v 7:48. Vlak o hodinu později mi už nepomůže. A na ten vlak musím z Vršovic (širší centrum) tramvají nejpozději v 5:37 nebo 5:41 (tou mám šanci ten vlak chytit i na Smíchově).
Autobusem z "kdovíjakého Zličína" pohodově mohu odjet v 7:00 (příjezd Plzeň 8:00) a na něj mi jede z domova tramvaj v 6:12.

Takže nevím jak Vy, ale já půlhodinový rozdíl času odchodu z domova (kolem 6 ráno) docela oceňuji. :)
registrovaný uživatel pinkpony  mail  
27.01.2016 (11:37)  
Nojo, tady tyhle Zliciny a Cerny mosty a kdovico. Kdyz si koupim jizdenku do Prahy, tak cekam, ze pojedu do Prahy, ne na nejaky Zlicin :D Ale CD s tim neumi moc pracovat. A kdyz uz to nezazdi CD, tak nejaky tunta z mesta nebo tak. Legalni prechod z hlavaku na cyklostezku pod Vitkovem by mi usetril vic cestovniho casu do Plzne, nez ty tunely za 4 miliardy. :) A spolehliva preference devitky u Bulhara asi vic, nez jedna mala prelozka za stovky mega.

Ale pokud jde o obcerstveni, tak opet, jedna z veci, co mohla v tech "Rx" byt nejak zarucena, mohl byt aspon ten pitomej vozejk. Dopadlo to jenom jako vzdycky...
registrovaný uživatel Sim 
27.01.2016 (11:20)  
Juristic007 > no, jenze kdyz se podivate na bus/vlak v opacnem smeru, zjistite, ze vyjizdi plus minus srovnatelne (= nevim ted z hlavy jak letos, ale bezne si pamatuju, ze jsem pri nastupovani do busu u stavebnich stroju koukal na krychlik na Prahu prave po mostech jedouci). A pritom ve chvili, kdy krychlik zastavuje v Horovicich, je bus uz na Zlicine :-/
25.01.2016 (10:21)  
Pikehead: autobus? proč? mám pocit, že tím směrem vedou koleje,aspoň se to říká. než budete metrem na Zličíně, vlak bude pomalu u Rokycan. A autobus pana žlutého, to je totéž, co ty jejich vlaky. Blikající obrazovky, všichni sluchátka a otravná stevardka,co porušuje dopravní předpisy a za jízdy pobíhá po autobuse.
Ne díky. vlak only vlak.
registrovaný uživatel M 
25.01.2016 (0:42)  
1. Ctvrt az pulhodiny bez signalu si v SC nejak nedovedu predstavit. Tedy ano, dovedu - pokud vlak zastavi v miste bez signalu.

2. Pokud ma RJ udelat nejake kroky, aby se vratil na "trun", tak to znamena, ze na nem uz neni a nekdo ho z nej sesadil. Kdo?
registrovaný uživatel DannyfromCZ  mail  
23.01.2016 (13:59)  
Já když jedu Pha-Ova, tak jedině klopidlem. Většinou cestuji sám, takže uspořádání 2+1 je pro mě ideální. Ta výhoda samostatné sedačky je prostě k nezaplacení. Jinak totiž všude jezdím autem, a taky v drtivé většině sám. Jak už bylo řečeno, stevardi vás neotravujou, kávu mají vynikající a na jídlo si dyžtak skočim do bistrovozu. Vzhledem k mé povaze si vůbec nedokážu představit cestování ve voze Astra, z tak velkého počtu lidí, namačkaných na sobě, by se mi dělalo zle...
registrovaný uživatel JK ml. 
22.01.2016 (20:18)  
Podepisuji názor --- viz Honza 7887--- umocněný tím, že jak v Praze,tak hlavně v Ostravě mám při jízdě pendolinem vždy "přípoj" nepříliš početné hromadné dopravy do naší vsi. Ovšem kéž se dožiju stavu jisté garance přípoje v rámci ODIS, např: "Paní průvodčí máme deset minut sekeru no šlo by zavolat panu "dispečerovi" na ODIS aby 286,7 na Svinově na nás chviličku počkala???.... Než přestoupím bus odjíždí v 50´ z pod mostů, no takhle ho zase budu honit po poli....No samozřejmě je tu možnost dointegrace spojů a sice že si na ty 4 autobusáky konečně seženu mobil, koneckonců dva z nich bydlí u nás ve vsi že....Ale není to příliš Antone Pavloviči? :-) :-) :-)
registrovaný uživatel pinkpony  mail  
22.01.2016 (20:17)  
V jedničce vám to donesou na porcelánu a prochází tudy skoro pořád. V něčem holt to něco navíc bejt musí. Je pravda, že snahu aktivně prodávat maj u RJ a LE větší, na tom by se zapracovat mohlo.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2016 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko