..: Komfort, jídlo, personál 2016: My Tři králové jdeme k vám :..

Vůz Astra dopravce Regiojet, foto: Aleš PetrovskýPraha - Co by to bylo za test, pokud bych se při něm nesvezl trojkombinací ve složení Pendolino Českých drah, Flirt LEO Expressu a Astra od Regiojetu. Šlo o tři náhodné jízdy konané na začátku ledna 2016. Podmínkou bylo nechat si na místo přinést nějaké to občerstvení (pokud možno teplé) a zaměřit se i na čistotu a další parametry, na které jste již zvyklí. Pendolinem jsem cestoval z Plzně do Prahy, vlakem RegioJetu z Prahy do Pardubic a LEO Expressem z Pardubic do Prahy. Vše tentokrát v nejlevnější možné variantě, tedy druhé třídě, třídě Standard a economy.

SC 515 Pendolino

Těstoviny ve vlaku SC Pendolino, foto: Aleš PetrovskýCesta Pendolinem probíhala standardně, prostě asi tak, jak by cesta ve druhé třídě vypadat měla. Počkal jsem si, až budeme na silnějším signálu WiFi a objednal jsem si přes online portál JLV makarony se zeleninovým sugem z rajčat, oliv a kaparů a sýrem. Během chvilinky přinesla stevardka objednané jídlo. Jídlo na místo se servíruje buď v černém obdélníkovém plastovém talíři s průhlednou příklopkou (zvaném Cater), nebo případně (zejména v minulosti) v „polystyrenovém“ bílém zavíracím boxu. Mrzí mě, že už se nepoužívají kulaté talíře typu caterplate, na kterých vypadalo jídlo donesené na místo podle mého názoru zdaleka nejlépe. Nicméně u JLV nejvíce používané černé plastové boxy jsou také poměrně v pořádku. Jídlo jako celek chutná velmi dobře, je hezky ochucené, vyvážené. Jen je zde tradiční problém u těstovinových jídel JLV – těstoviny jsou převařené. Nevím, jestli se to děje již v kuchyni v centrále JLV, nebo až v mikrovlnné troubě ve voze, ale zkrátka je to tak. Ale pokud se jedná o posádky v pendolinech, tak ty si většinou dokáží držet již slušný standard servisu.

RJ 1017 RegioJet

Sushi set podle Regiojetu, foto: Aleš PetrovskýJeště než RegioJet zavedl od 4. ledna ve vozech Astra v ČR takzvané klidové zóny (k tomuto „zákaznickému kroku“ se určitě ještě vrátím někdy v budoucnu), tak jsem se tímto vozem svezl se standardním servisem. Po příjezdu jsem byl znechucen stavem soupravy, která by se spolehlivě mohla vydávat za codeshare LEO Expressu, protože byla tak špinavá, až byla místo žluté černá. Stevardi před vozy stále nemají zimní výstrojní součásti uniformy, a tak má každý svoji bundu či kabát, což nevypadá příliš profesionálně.

Na mém voze Astra nefungoval informační systém, ale alespoň mě přívětivě přivítal stevard, který měl tento vůz na starosti. V interiéru byly známky zanedbání drobné údržby a úklidu - rozbité záclonky, špinavé nerezové plochy, kterých je ve voze požehnaně a další drobnosti. Během úvodního servisu jsem si také všiml, že je ve voze docela chladno – klimatizace byla mimo provoz. Požádal jsem tedy stavarda, který požádal o nápravu teamleaderku vlaku. Ta klimatizaci restartovala a v Pardubicích, kde jsem vystupoval, již bylo ve voze příjemně. Zničená roletka v chloubě RegioJetu, foto: Aleš Petrovský Stevard mě také vzhledem k mému brzkému výstupu přednostně obsloužil, a tak jsem si objednal sushi, na kterém se dá nejlépe ověřit čerstvost suroviny. Během konzumace sushi, které bylo v naprostém pořádku a pochutnal jsem si na něm (což ale třeba v letních měsících nebývalo pravidlem), přišla jiná stevardka s již standardní nabídkou občerstvení. Dostal jsem chuť na kávu Illy, nicméně u chuti to zůstalo, jelikož z „technických důvodů“ kávu Illy dnes nepodávají. Požádal jsem tedy alespoň následně stevarda o mátový čaj.

Řeknu vám, vážení čtenáři, žádná sláva. Bohužel se potvrzují zkušenosti mé i mých redakčních kolegů, že s počtem vozů, klesá kvalita dříve skvělých služeb ve žlutých vlacích. K pohřbívání celého produktu pak slouží různé výjimky z palubního servisu či sliby, že „na podzim znovu vyjedou jídelní vozy“. Pokud bude chtít RegioJet zpět na vrchol v poskytování služeb, bude to chtít zavést program „RESTART 2016“ a asi vzít některé činnosti od začátku znovu. Mě, jako někdejšího kvalitáře RegioJetu, to mrzí trojnásob.Pozn. aut.: Dle RegioJetu by na Slovensku již měly jídelní vozy opět jezdit.

LE 1366 LEO Express

EO Express kuře před…, foto: Aleš PetrovskýŘíká se „do třetice všeho dobrého“, ale uvidíme, jestli tomu tak opravdu bude. U LEO Expressu je vidět dlouhodobá snaha vytěžit z minimalistického prostoru pěti jednotek maximální množství produktů pro klienty. Bez jídelního vozu nabízí v economy tři teplá jídla (mimo panini), v business a premium tříchodová „letecká“ menu, z části jednotky udělali dětský koutek, jednotky mají noční režim, ani v noci se prakticky nezastaví, ale jaká je realita?

Po nástupu zjišťuji, že i přes to, že rezervační systém ukazuje místo vedle mě stále volné, tak je zde usazen pán, z čehož nejsem příliš nadšený, jelikož s výškou 210 cm se snažím si vybírat v economy dvě místa vedle sebe, aby bylo kam uklidit nohy. No nedá se svítit a vmáčknu se vedle pána, stevard kontroluje mojí Smile kartu a předává mi kofolu na uvítanou. Poté se před Kolínem ptá, zdali si budu něco přát z palubního menu. Žádám jej o dvojkombinaci gulášové polévky a kuřete Tikka Masala s rýží.…a po rozbalení., foto: Aleš Petrovský Zaplatím a těším se na ochutnávku palubního menu LE. Ještě před doručením objednávky přichází s omluvou a s penězi nazpět stevard a oznamuje, že polévka už bohužel není. No, na to že mě reklama na ní přišla na všechny maily, ze kterých jsem někdy nakupoval jízdenku u LE (a na některé radši dvakrát), tak mi to trochu zamrzelo.

Po donesení kuřete Tikka Masala jsem trošku v šoku (pán vedle mezitím vystoupil v Kolíně, jako poměrně dost dalších cestujících). Přemýšlím, jestli jídlo přivezli z fabriky, nebo z nemocnice. Servírování je naprosto příšerné a roznos na místo u JLV momentálně připomíná Café Imperial. Když se tedy dostanu do jídelního boxu tak zjistím, že si jen tak rýži s omáčkou nesmíchám. Samotné jídlo nechutnalo úplně dobře (možná za to může i servírování) a bylo tak trochu mdlé. Nakolik jsem byl nadšený z tříchodového menu, tak stejně tak jsem zklamaný z Kuřete Tikka Masala. A gulášovku budete muset posoudit sami.

V předposledním dílu se vydáme naposledy do Německa.

Autorský text.


Aleš Petrovský | 22.1.2016 (6:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Služby

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel pinkpony  mail  
22.01.2016 (11:05)  
Tak ona taky neni zminena cena :) Jidlo od JLV stoji zhruba tolik, co by stalo v restauraci (coz dokaze obhajit tim, ze tak i vcelku vypada), v RJ jsou vsechny polozky za par desetikorun (no, a ano, i ty taky podle toho vypadaji). Ja se treba radsi najim, ale je otazka, jestli i ty davy v RJ jsou ochotne platit za jidlo, a ne jen levne obcerstveni. V expresech CD, narvanych studenty, uz pro jistotu jidelni vozy nejsou, a tem lidem tam vesmes moc asi ani nechybi.
registrovaný uživatel Sim 
22.01.2016 (10:40)  
Komín > me v tomhle porad vrta hlavou, jak je mozny, ze ve zlutobusech palubni servic funguje na velmi slusne, rekneme nadstandardni urovni - chyby sice jsou, ale pri srovnani s konkurenci je na tom stale velmi dobre. Pritom tech autobusovych spoju vypravuje spousty a po cele republice - s trochou nadsazky je v teto oblasti v podobne pozici, jako CD ve vypravovani dalkovych vlaku. Proc to u autobusu funguje a u vlaku ne?
Ponechme stranou technickou stranku veci - tam se muzem bavit o zkusenostech, ktere v autobusove doprave ma velike a u vlaku je to v nekterych oblastech stale pole neorane. Zarazi me hlavne nestala uroven sluzeb a ruzne "bleskove zmeny strategie" typu klidova zona v Astre.
registrovaný uživatel Sim 
22.01.2016 (10:35)  
Ohryzek > to se takhle sedi v klopidle a opakovane se macka pozadavek na objednani jidla ... dokud se to nepovede (coz obcas trva treba ctvrt az pul hodiny).
Bohuzel, prestoze se barovy vuz nachazi ve vlaku a tak se objednavka jidel primo prostrednictvim vlakoveho portalu vylozene nabizi, je to reseno prostrednictvim externiho serveru JLV. Takze typicky v okoli Hostejna nebo mezi Chocni a Ustim je objednavka jidla v podstate sci-fi.
registrovaný uživatel Komín  mail  
22.01.2016 (9:42)  
Možná Jančura pochopí, že ono je něco jiného provozovat 4 vagonky Praha-Ostrava a 7000 vlaků denně. A to obsuhue stále v celorepulikovém měřítku tak málo vlaků. Tolik k jeho přemoudřelé všudypřítomné kritice ČD.
registrovaný uživatel PPP 
22.01.2016 (9:36)  
Odpověď na můj rotaz po jídelních vozech Regiojet z 15. ledna:

"Jídelní vozy se nyní přidávají k vlakovým soupravám na Slovensku.
Na tratích v České republice jídelní vozy neplánujeme zavést."

Takže asi v ČR máme smůlu :-(. Je pravda, že poslední dobou už není prozákaznický přístup Regiojetu co býval...
22.01.2016 (8:42)  
Jak se čeká na silnější signál Wi-Fi?
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko