..: Trať Sebnitz - Dolní Poustevna po 69 letech znovu ožije :..

Státní hranice mezi Dolní Poustevnou a Sebnitz, foto: NIcKON Dolní Poustevna — Po letech přání a shánění peněz v sobotu 5. července 2014 znovu ožije trať Sebnitz – Dolní Poustevna, jeden z nejsevernějších železničních přechodů v Čechách. V pravidelném provozu se zde budeme setkávat s motorovými jednotkami Siemens Desiro dopravce DB Regio. Na sobotu a neděli 5. a 6. července 2014 připravil německý spolek OSEF (OstSächsische EisenbahnFreunde e.V.) jízdy zvláštních vlaků. Mezi Sebnitz a Dolní Poustevnou bude kyvadlově jezdit ferkeltaxi VT772 (lehký motorový vůz) z roku 1965. Tento vůz se několikrát za den podívá až do Mikulášovic dolního nádraží. Jistě nejzajímavější podívanou nabídne vlak tažený motorovou lokomotivou řady V100. Brzy ráno a navečer zajede až do Rumburku, přes den budou zvláštní vlaky končit ve Šluknově. Řazené budou historické vozy Říšských drah a jídelní vůz MITROPA.

O víkendu bude platit v trase Děčín – Rumburk zvláštní zpáteční jízdné ve výši 10 Kč. Za pozornost stojí i návoz a odvoz německých souprav z Löbau, vlaky přijedou přes železniční přechod Ebersbach – Rumburk, po trati bez pravidelné osobní dopravy. Jednosměrné jízdné z Löbau činí 10 €, z Ebersbachu 5 €. Součástí slavností je celá řada dalších kulturně-společenských akcí na obou stranách hranice, z těch železničních můžeme zmínit nedělní výpravu po stopách zrušené úzkorozchodné trati Sebnitz – Lohsdorf.

Otevření části tratě včetně železničního přechodu umožní zavést novou linku U28, která spojí Děčín, Dolní Žleb, Bad Schandau, Sebnitz, Dolní Poustevnu, Mikulášovice a Rumburk. Na nové lince pojede denně osm párů přímých vlaků. Trasa linky přes Německo přinese lidem ze Šluknovského výběžku časovou úsporu při cestování do Děčína. Zatím trvá cesta z Dolní Poustevny do Děčína 133 minut, od 5. července 2014 se dostanou občané Dolní Poustevny do Děčína za 65 minut.


Zdroje: OSEF [1], [2 - jízdní řád], [3 - pozvánka]


Zdeněk Štěpánek Poslat mail autorovi | 2.7.2014 (6:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Pozvánky

Další z regionu ČR Ústecký Německo Sasko /Sachsen


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel stoupa  mail  
02.07.2014 (12:28)  
Soráč. Není to word, psaní jsem si smazal jen 3x. Dlabu na to. Jsem ready odpovídat odpoledne. Teď jedu na Friedrichstrasse koupit profily na vrtulníkovou záchrannou službu SAR na onu trať.

ZdŠ - asi to bude Kohlmühle. Nádhera. V Sasku bývala úzká snad všude.

Es lebe Freistaat Sachsen!
02.07.2014 (10:52)  
lukas1: To je pravda, rozlomí se stávající rameno, kdy se dá dojet z Velkého Šenova do Krásné Lípy vlakem za 43 minut každé 2 hodiny. Ale nadále je tu možnost jet autobusem za 54 minut z centra do centra s přestupem v Rumburku, a to každou hodinu. Je takových cestujících mnoho, co ten vlak na této relaci využívají, a nebo jezdí spíše až do toho Děčína?
registrovaný uživatel lukas1 
02.07.2014 (10:14)  
Otevření přechodu a zkrácení jízdních dob při cestě do Děčína je super, tarif je taky dobrý, ale jak k tomu přijdou místní jezdící přes Rumburk, kde dojde k rozlomení stávajícího ranene U8 a U28 (Děčín - Rumburk - Dolní Poustevna) a rozvážou se zde skoro všechny návaznosti. Od 5.7. se tedy není možné nějak rozumně dostat například z V. Šenova a Šluknova do Krásné Lípy, České Kamenice a opačně. Vlaky si budou ve dvouhodinovem taktu o cca čtvrt hodiny ujíždět. A to nemluvím o lidech, co dojíždí vlakem přes Rumburk do práce...
registrovaný uživatel M 152.0  mail  
02.07.2014 (9:51)  
Petr Mareš:
Je to peážní trať, takže pokud bude nástupní i výstupní stanice na území ČR, tak by cena by měla být normálně podle tarifu TR 10. Dokonce i Jízdenku na léto tam lze použít. :-)
registrovaný uživatel Petr Mareš  mail  
02.07.2014 (9:43)  
A jak to bude vycházet přes Německo cenově? Nikde jsem to nenašel, eShop taky mlčí.
02.07.2014 (9:39)  
A ví se už, jak to pak bude vypadat mezi Bad Schandau a Sebnitz s vlaky SBS, které tam teď jezdí? Budou zachovány nebo dojde k jejich zkrácení a bude se muset přestupovat?

Oprava: Už jsem to našel - v Sebnitz se bude přestupovat, jsou tam na to plánované čtyři minuty. Jízdní řád zde: http://xn--stdtebahn-sachsen-rqb.de/wp-content/uploads/sb_71.pdf
02.07.2014 (8:37)  
tak a teď obnovit trať Vidnava - Nysa :DDD
02.07.2014 (8:35)  
úzkorozchodka Sebnitz - Lohnsdorf? Přes Lohnsdorf vedla toliko úzkorozchodka Goßdorf-Kohlmühle - Hohnstein. ZdŠ
02.07.2014 (7:43)  
Tak kdyby tohle bylo o 15 let dřív, řeknu, že jsme frajeři. :)
Ale šotoakce vymyšleny nádherně a místním držím palce, ať se spojení v plném rozsahu udrží.
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko