..: Trať Sebnitz - Dolní Poustevna po 69 letech znovu ožije :..

Státní hranice mezi Dolní Poustevnou a Sebnitz, foto: NIcKON Dolní Poustevna — Po letech přání a shánění peněz v sobotu 5. července 2014 znovu ožije trať Sebnitz – Dolní Poustevna, jeden z nejsevernějších železničních přechodů v Čechách. V pravidelném provozu se zde budeme setkávat s motorovými jednotkami Siemens Desiro dopravce DB Regio. Na sobotu a neděli 5. a 6. července 2014 připravil německý spolek OSEF (OstSächsische EisenbahnFreunde e.V.) jízdy zvláštních vlaků. Mezi Sebnitz a Dolní Poustevnou bude kyvadlově jezdit ferkeltaxi VT772 (lehký motorový vůz) z roku 1965. Tento vůz se několikrát za den podívá až do Mikulášovic dolního nádraží. Jistě nejzajímavější podívanou nabídne vlak tažený motorovou lokomotivou řady V100. Brzy ráno a navečer zajede až do Rumburku, přes den budou zvláštní vlaky končit ve Šluknově. Řazené budou historické vozy Říšských drah a jídelní vůz MITROPA.

O víkendu bude platit v trase Děčín – Rumburk zvláštní zpáteční jízdné ve výši 10 Kč. Za pozornost stojí i návoz a odvoz německých souprav z Löbau, vlaky přijedou přes železniční přechod Ebersbach – Rumburk, po trati bez pravidelné osobní dopravy. Jednosměrné jízdné z Löbau činí 10 €, z Ebersbachu 5 €. Součástí slavností je celá řada dalších kulturně-společenských akcí na obou stranách hranice, z těch železničních můžeme zmínit nedělní výpravu po stopách zrušené úzkorozchodné trati Sebnitz – Lohsdorf.

Otevření části tratě včetně železničního přechodu umožní zavést novou linku U28, která spojí Děčín, Dolní Žleb, Bad Schandau, Sebnitz, Dolní Poustevnu, Mikulášovice a Rumburk. Na nové lince pojede denně osm párů přímých vlaků. Trasa linky přes Německo přinese lidem ze Šluknovského výběžku časovou úsporu při cestování do Děčína. Zatím trvá cesta z Dolní Poustevny do Děčína 133 minut, od 5. července 2014 se dostanou občané Dolní Poustevny do Děčína za 65 minut.


Zdroje: OSEF [1], [2 - jízdní řád], [3 - pozvánka]


Zdeněk Štěpánek Poslat mail autorovi | 2.7.2014 (6:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Pozvánky

Další z regionu ČR Ústecký Německo Sasko /Sachsen


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel (gp) 
09.07.2014 (20:00)  
Ještě byly ČSD a už se tam nekřižovalo, abych byl přesný. Když napíšu ČSD já, je to na hliníkové tabulce nebo je pod tím číslo okolo šedesáti a velké Vé. Když napíše ČSD ZdŠ, tabulka je bronzová a voní to po řepkovém oleji.

ZdŠt: ona je ta přádelna vlastně dobrý příklad. Stačí, abychom my trochu zchudli a Číňani trochu zbohatli a budeme hořce litovat, že všechny kolovrátky jsme spálili a poslední Čech, kterej bude vědět, jak se dělají kalhoty, bude Krteček. Jenže vyprávěj dneska v Liberci, že Textilanu bourat neměli.
Aktuální postřeh: 5444 byl z Poustevny plný asi z 15 %.
08.07.2014 (23:03)  
Zd.Štěpánek: ale kdepak Hitler a Rusáci... Veselé pod Rabštejnem, přesněji řečeno Rabstein, existovala jako stanice a nákladiště už od otevření dráhy, tj. od ledna 1869. Dokonce při projektování úseku Markvartice – Česká Kamenice nebyla zvolena nejkratší trasa, ale trasa právě blíže k Rabštejnu (Veselé). Důvodem byla předpokládaná velká nakládka přádelen Franze Preidla (1857 zahájena stavba průmyslového areálu na rozhraní Dolní Kamenice a Nové vísky, tzv. “Rabsteine Spinnereien”. 1872 přádelny zničeny požárem, ale obnoveny a dokonce uváděny jako turistická atrakce.
A v Markvarticích se za dob ČSD křižovalo, až to praštělo. Satnice sice měla mimořádně krátké koleje, ale pro vykřižování třeba Os a Mn (nebo Lv) to bohatě stačilo. ZdŠ
08.07.2014 (22:30)  
Překvapivě jsou v IDOSu BUSy Dolní Poustevna-Děčín, hned zítra od 4:25 po dvou hodinách až dio 19:25. A jedou přes rumburk.

Ohledně Markvartic díky za upřesnění, myslel jsem že obě koleje byly průjezdné. Odstavené vozy si tam ještě pamatuju.

Ohledně Veselého p. R., tak tuhle zastávku postavili za hitlera pro jeho továrnu a pak to užívali rusáci, tam nešlo o nic jiného než o nákladní zásobování. Skoro se divím že to tam ještě staví, široko daleko nic není a ani pro turisty nic extra. Udržovat výhybnu zrovna tam by samozřejmě moc smyslu nedávalo, to je jasný.

Jen mi nejde na mozek, (a to není jen případ SŽDC) že co zrovna teď na chvíli nepotřebujeme, se musí okamžitě zlikvidovat a zničit, aby to náhodou nemohl později použít někdo jiný.
registrovaný uživatel (gp) 
08.07.2014 (0:12)  
ZdŠt: Chybně interpretuješ, co v té mapě vidíš. Zrušená kolej u výpravní budovy v Markvarticích vždycky byla manipulační, viz skladiště. Doplňuji, že na dnes zrušené koleji na opačné straně stály, rezavěly a zarůstaly cisterny už v roce 1991. Takže žádné křižování už za ČSD.
Ve Veselém bylo sice veliké kolejiště původně pro obsluhu nacistické podzemní továrny, později přeměněné na vojenské sklady, ale to bez jakékoli slávy zmizelo během první poloviny devadesátých let a z tehdejšího i dnešního pohledu na tehdejší situaci bylo velmi rozumné ponechat jen zastávku a všechny koleje vytrhat. Když porovnáš letecké snímky současné a 03 nebo 06, musíš si všimnou, že zmizely všechny budovy - proč asi? Protože v tak opuštěném místě se pomalu začaly proměňovat v nebezpečné zříceniny. Tam by opravdu nebylo moudré ponechávat bez dozoru rezaté koleje a výhybky s tím, že v roce 2015 budou potřeba ke křižování.

J.H.: Nadšení, že můžou do Ústí busem, místní neprojevovali už asi tak před deseti lety. Do Ústí dojížděl ten bus prakticky prázdný. Podle místních pozorovatelů jsou vlaky v Poustevně "způlky plné". Když někdo v hospodě povídá, že místo busem bude muset do Děčína vlakem, tak se ho zeptej, kolikrát už tím busem jel a jestli mu taky vadí, že po povodni spravili koleje na Jedlovou, takže už nejezdí busy Rumburk-Děčín? Mimochodem, užs někdy v hospodě slyšel "Pivo je dobrý, správně vychlazený, žena mě neštve, ve fotbale jdou samý pěkný góly, veřejná doprava funguje a jsem velmi spokojený s tím, jaké politiky jsem volil a Windows mi nepadaj"?
dopisovatel nebo člen ŽP stoupa  mail  
07.07.2014 (21:39)  
ad Jiří Hovorka >

čekám na Sebnitz. A čekám, čekám, ...
07.07.2014 (18:32)  
Někdo místní by mohl sdělit, jaké jsou první "obyčejné" vlaky zaplněny. Co jsem zaslechl v hospodě, moc lidí není nadšených, že namísto busu budou muset do Děčína/Ústí vlakem
07.07.2014 (15:19)  
(gp): Prošel jsem si tu trať na mapě (Rumburk-Děčín) a možné křižování bylo zrušeno ve Veselém pod Rabštejnem a v Markvarticích. Tam se srdcovky z výhybek na Děčínském zhlaví válejí ještě teď, na opačném konci byly výhybky zrušeny už dávno.
registrovaný uživatel (gp) 
07.07.2014 (12:00)  
Pláň (to světle šedé, na čem je nasypaný štěrk svršku) je zhutněný štěrk 0-6 mm. Ty bílé čáry po stranách jsou korýtka s betonovými dekly. Stožár vně oblouku patří gsm-r.
07.07.2014 (9:38)  
Dobrý den

když se dívám na fotku, vidím na německé straně ... jako kdyby betonový základ (spodek) ohraničený čárami a na tom je svršek?

nebo se pletu ... co to tam je?

Nebo je to nějaká geotextilie, nebo nějaká vodoteč ...

děkuji
registrovaný uživatel (gp) 
06.07.2014 (15:32)  
ZdŠt: Šak jó, v Mikulášovicích, Šenově, Šluknově, Rumburku, Lípě, Rybništi, Chřibské, Jedlové, Mlýnech, Kamenici a Benešově se dá křižovat furt stejně (akorát ve Šluknově a Kamenici o trochu rychleji), kdežto v Kohlmühle už se křižovat nedá, ale za to fakt nemůže SŽDC.
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2018 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko