Brno - Od pátku 20. června se jižní Morava může pochlubit nejmodernějšími jednotkami pro regionální dopravu v ČR. V 9.45 se na pátém nástupišti brněnského hlavního nádraží sešli mj. náměstek ministra dopravy Milan Feranec, generální ředitel SŽDC Pavel Surý, generální ředitel ČD Daniel Kurucz a jihomoravský hejtman Michal Hašek, aby s dalšími hosty pokřtili novou dvouvozovou jednotku RegioPanter. Škoda Vagonka dodá dvě dvouvozové a pět třívozových jednotek za zhruba 950 mil. Kč., od prosince budou všechny plně nasazeny na lince S2 IDS JMK v trase Letovice - Blansko - Brno hl.n. - Křenovice horní nádraží.
Slova pana generálního
„Jihomoravský kraj patří po Praze a Středočeském kraji k regionům s největším objemem vlakové dopravy. Na jih Moravy postupně mířila modernizovaná vozidla, ale s ohledem na vysoký zájem o cestování našimi vlaky bylo potřeba na nejvytíženější linky nasadit nové jednotky. V Jihomoravském kraji jsme bohužel nemohli využít evropské peníze jako v ostatních krajích, a tak nákup sedmi jednotek za necelou miliardu korun hradí v plné výši České dráhy,“ vysvětluje Daniel Kurucz, generální ředitel Českých drah. Nové jednotky částečně nahradí čtyřicet let staré pantografy řady 560.
„Pro Jihomoravský kraj znamená nasazení nových jednotek naplnění dlouhodobých oprávněných požadavků na modernizaci vozového parku na železničních linkách provozovaných v rámci IDS JMK. Nejvíce oceňujeme bezbariérovost vozidel. Nejen seniorům, ale i rodičům s kočárky nebo cyklistům se nyní bude nastupovat snadněji,“ řekl hejtman Jihomoravského kraje Michal Hašek.
„Železniční dopravu v našem kraji trápí nejen zastaralá vozidla. Za významný problém považujeme rovněž kritický stav železničního uzlu v Brně a především dlouhé čekání na realizaci několika menších staveb na železniční síti, které výrazným způsobem zefektivní provoz a zlepší cestování pro více než 50 tisíc obyvatel kraje. Právě dnes se nám podařilo udělat první krok k naplnění našich záměrů. Společně s ministerstvem dopravy, Správou železniční dopravní cesty, starosty Židlochovic, Hustopečí a Boskovic a společností KORDIS JMK jsme podepsali memorandum o rozvoji železniční dopravy na regionálních tratích. Věřím, že tak, jak se nám podařilo prosadit pořízení nových vozových jednotek Českých drah, se nám podaří obnovit a modernizovat potřebná spojení těchto tří významných regionálních center s krajským městem,“ zdůraznil hejtman Hašek.
Zlepšení pro cestující
Cestující na významné jihomoravské lince se mohou těšit na komfortní vozidla, která nabídnou i několik míst v 1. třídě. V příměstské dopravě jsou již standardem bezbariérové nástupní prostory či centrálně zavírané a za jízdy blokované dveře. Pasažéry rovněž potěší audiovizuální informační systém s LCD displeji, zásuvky pro drobnou elektroniku, klimatizace nebo možnost připojení k internetu prostřednictvím bezdrátové sítě ČD WiFi.
Nové vlaky však přicházejí se zpožděním, již v roce 2009 se totiž uvažovalo o výběrovém řízení na dopravce linky S2. Podepsání desetileté smlouvy mezi krajem a Českými drahami s platností až do roku 2019 ale tuto možnost smetlo ze stolu.
Zdroje: České dráhy, ŽelPage
Že by byly u panťáků strmé schody? To potom u reko Bdtn, tam je to fakt lahůdka, to ty stoupačky jsou fakt zdolatelnější.
Edit:
Ono stačí srovnat jen Bdt a Bp. Je to skoro stejný vagón, Bp má sedačky jak první elefanty a přesto oproti Bdt to vypadá maximálně humusně. Barva interiéru udělá hodně.
Leinad: Bohužel budou. Ekologové a dodržení hlukových limitů má u nás bohužel větší váhu než bezpečnost lidí ve vlaků a estetická stránka nejen přírody ale i celé jízdy vlakem.
Můžete se jít podívat teď do Prahy Bubenče a Podbaby, jak to tam teď obrůstá hradbami :-(
Dokonce tam v Bubenči je jeden dům přímo u tratě (mezi ním je malý plácek jako zahrádka nebo co) a přímo před okny mají novou průhlednou stěnu. Potíž je v tom, že pokud se nebude stěna pravidělně čistit, usadí se na ní prach z kolejí a vidět přez ní nebude. Stejně tak stačí, aby jí někdo postříkal. Proti postříkání se to natírá nějakou antigrafity emulzí, ale pak to zase není průhledné, je to takové bílé matné.
Takže stěny jsou problém vždy a všude.
No jo, železniční stavby by se měli stavět v horizontu alespoň 20-30 let dopředu, tak proč nepostavit tunel u Omic a proč srážet rychlost vlaku na 80km/h. Pointa vlaku měla být v tom, že mě z VESNICE odveze rychle do centra Brna, kde mě HMD odveze do mého zaměstnání. Pokud budeme dělat kompromisy, tam žije žížalka, tam lidi nechtějí betonové zvukové bariéry, tam nechtějí to a onde zase toto, nikdy nikam nedojdeme.
Ach jo.
Zákony jak v Německu. Naplánovat, lidem oznámit zábor a poslat peníze, postavit
Konečně to třeba bude vlak, který se bude dát cestovat s kočárkem bez problémů. (Před dvěma lety jsem do Brna jel a kočárek jsem musel narvat do kupé Bmz :-).) Z vlastních zkušeností říkám, že jet dálkovým vlakem s kočárkem působí velké problémy. Ano, můžu postávat v prostoru pro jízdní kola (třeba Bdmpee, Bbdgmee), ale připadám si jak vězeň, nevidím ven a cítím akorát smrad z brzd (Bdmpee). Trocha místa je jen v Bpee, kočárek se dá dát i k poličkám na zavazadla ve slovenském Bmpeer, narvat se dá i do fiktivního oddílu Bbdgmee. To je tak celé, co si vzpomínám.
Tímto bych ctěl také poděkovat tvůrcům Řazení vlaků ŽP a VagonWEBu. Bez těchto stránek bych se neobešel.
Svezl jsem se v důlních DM12*, tam jsme se dva chlapi naproti sobě kolenama vešli.
*) http://www.zdarbuh.cz/technika/doprava/dulni-vuz-pro-dopravu-muzstva-dm-12/
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.