..: ČD převzaly první railjet, dnes veze první cestující :..

První souprava ČD railjet na pražském hlavním nádraží, foto: Josef PetrákPraha — Dlouhé čekání, okořeněné řadou sporů, je u konce. České dráhy dnes na pražském hlavním nádraží oficiálně představily cestujícím i veřejnosti novou netrakční jednotku s komerčním označením ČD railjet, která teď veze první běžné cestující na pravidelném spoji IC 571 z Prahy do Břeclavi. Již od zítřka bude souprava s pronajatou lokomotivou řady 1216.2 ÖBB jezdit na páru expresů Brněnský drak z Brna do Prahy a zpět. V polovině června by pak měl začít provoz až do Vídně a od poloviny prosince budou všechny vlaky v relaci Praha - Vídeň - Graz vedeny výhradně jednotkami railjet, střídavě v gesci českého a rakouského dopravce a s uspořádáním do třech vozových tříd. Do té doby budou cestující railjety potkávat v omezeném testovacím provozu i na některých netradičních vlacích.

Od předchozího představení ve výrobním závodě společnosti Siemens ve Vídni prodělal interiér vlaku pouze kosmetické změny: byly doplněny piktogramy a samolepky; na první pohled je patrné doplnění tmavě modrých textilních podhlavníků ve druhé, respektive economy třídě. Na rozdíl od rakouské verze naopak nebudou instalovány skleněné přepážky oddělující od ostatního prostoru i mezi sebou sedačky v oddíle business. Kvalitativní standard nejvyšší vozové třídy tak i v plném provozu zůstane mezi českou a rakouskou verzi odlišný. Na druhou stranu se má odlišit od třídy first také rozsahem palubních služeb, který doposud není znám.

První ČD Railjet na ONJ, foto: Matouš DanielkaPrvní ČD Railjet na ONJ, foto: Matouš DanielkaPrvní ČD Railjet na ONJ, foto: Matouš DanielkaPrvní ČD Railjet na ONJ, foto: Matouš DanielkaPrvní ČD Railjet na ONJ, foto: Matouš Danielka

Co se týče dalších dodávek a nasazení do provozu, ještě během května by měla dle vyjádření zástupců ČD do Česka dorazit další jednotka. Railjety by poté měly kromě zmíněných expresů zkušebně jezdit na páru rychlíků 866/867 Viktor Kaplan. Poté by se mělo tempo dodávek dalších vlaků dostat na rozmezí tří až čtyř týdnů na jednu soupravu tak, aby na přelomu října a listopadu byly u nás všechny soupravy a aby mohly railjety od prosince vyjet na svou zamýšlenou trasu naostro. V průběhu zkušebního provozu nebude vyžadován žádný doplatek za třídu business, kterou tak bude moci využít kterýkoliv cestující s jízdenkou 1. třídy. Od prosince pak dráhy chtějí představit pro tyto vlaky nový ceník.

Interiér druhé třídy ČD railjet, foto: Matouš DanielkaBistro v ČD railjetu, foto: Matouš DanielkaIC/RJ 571 v Brně, foto: Matouš Danielka

Vlakové bistro bude nabízet běžný sortiment, který známe z ostatních jídelních vozů se servisem společnosti JLV. Podle manažerů ČD se navíc plánuje ve spolupráci s rakouským partnerem úprava cen tak, aby nabídka i ceny v českých a rakouských railjetech nebyly tak odlišné.

Zdroj: České dráhy, ČT 24, iDnes.cz


Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla Reportáže

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 22      Zpráv na stránku:   
21.05.2014 (15:08)  
Hřebíkem na hlavičku vážně nevážně http://www.bugemos.com/?q=node/461 :)
registrovaný uživatel Moony 
16.05.2014 (21:20)  
tak jsem se svezl a okoštoval Business třídu a musím konstatovat že jízdní vlastnosti jsou výborné...a pěkně to kmitalo...noviny a neperlivá voda zdarma (aspoň v jedničce a Business) také přijde vhod...doporučuji vyzkoušet do prosince než udělají extra ceník...asi si ještě několikrát namasíruji zadek ve vyšší třídě...
registrovaný uživatel hnatikk  mail  
15.05.2014 (2:46)  
Bude tento nádherný stroj jezdit na ranním Mahlerovy?
14.05.2014 (20:03)  
cestovatelvlakembusem: Už je nech, stejně je nikdo nepřesvědčí a argumenty schovávej na další bitvu :))
14.05.2014 (13:15)  
Omlouvám se za další off topic k ČT, ale i z této novinky lze vidět, jak je zastavování tam na nic a i Regiojet tam zastavuje jen z provozních důvodů (pro nechápavé IRONIE)...

http://www.regiojet.cz/cs/novinky/ceska_trebova.html
registrovaný uživatel Randy 
14.05.2014 (8:18)  
ad Miguel: Mají jezdit Praha - Graz, předposlední má končit ve Vídni a poslední v Brně, tzn., že na ranním spoji bude nějaká jednotka výchozí i z Brnele:-) Netřeba se bát...
registrovaný uživatel Jugy  mail  
14.05.2014 (8:18)  
prastravak: škrtám - žlutá způsobuje alergii a osýpky

Tak to je dobře. Nerad bych tam s Vámi cestoval v jednom coupé. Duševně labilní jedinec mdlého rozumu náchylný ke kožním chorobám patří jedině do koženky :-)
13.05.2014 (20:45)  
Miguel: Já si nemohu pomoci, ale přínos RJ je oproti klasickým vozům, které se na této trase vyskytují, naprosto minimální. Jasně, proti excesům typu koženka je to velký posun, ale to je naprosto minoritní situace (téměř každý týden jezdím již 7 let na této trase a béčko jsem viděl jednou, možná dvakrát). Osobně vidím jedno nebezpečí souprav. Když se podělá vagón, tak se prostě odpojí. Když se podělá jednotka, tak musí jet celý náhradní spoj.
registrovaný uživatel Miguel 
13.05.2014 (17:03)  
Ahoj. Asi se shodneme, že největší poptávka na trase Brno - Praha je v neděli večer a v pondělí ráno. Právě v pondělí ráno cestuje nejvíce lidí z Brna do Prahy na různá obchodní jednání, do práce, studenti do školy. Nejvíce jsou tak vytíženy spoje hned z rána 5:39 a 6:39 (většina obchodních jednání se uskutečňuje v Praze dopoledne, to stejné když jedete rovnou do práce nemůžete přijet v poledne, to samé studenti). V tyto dva časy jsou vlaky skutečně zaplněné a v tomto vidím největší potenciál RJ, kdy se s ním sveze nejvíce cestujících a ti se pak můžou podělit s ostatními (rodina, přátelé, kolegové) jak se změnilo cestování na této trase k lepšímu a doporučit cestovat vlakem. Ovšem pokud tyto jednotky mají být nasazeny pouze z/do Vídně, tak v tyto časy jistě nepojedou, tudíž budou jezdit v sedle, poloprázdné a nejvíc lidí bude mít stále zkušenost jen s klasickými soupravami. A mnohdy to není pozitivní, jako před 14dny, kdy na Brněnskýho draka nasadili dvě B-čka. Do toho kdyby vlezla moje matka, tak vlakem dalších 20let nepojede, protože si logicky řekne, že na té železnici se za 40let nic nezměnilo a příště pojede raději busem s Jančurou. Takhle těch 200.000 nových cestujících pan Kurucz nezíská....
registrovaný uživatel M 
12.05.2014 (16:52)  
No a? Tohle hlaseni je v londynskem metru relativne bezne (mozna jsem jen jezdil na blbe trase) a snad jsem ho slysel i ve spojenem RJ v Rakousku (to ale nechci kecat).
  1 2 3 4 5 ... 22      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2017 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko