..: ČD převzaly první railjet, dnes veze první cestující :..

První souprava ČD railjet na pražském hlavním nádraží, foto: Josef PetrákPraha — Dlouhé čekání, okořeněné řadou sporů, je u konce. České dráhy dnes na pražském hlavním nádraží oficiálně představily cestujícím i veřejnosti novou netrakční jednotku s komerčním označením ČD railjet, která teď veze první běžné cestující na pravidelném spoji IC 571 z Prahy do Břeclavi. Již od zítřka bude souprava s pronajatou lokomotivou řady 1216.2 ÖBB jezdit na páru expresů Brněnský drak z Brna do Prahy a zpět. V polovině června by pak měl začít provoz až do Vídně a od poloviny prosince budou všechny vlaky v relaci Praha - Vídeň - Graz vedeny výhradně jednotkami railjet, střídavě v gesci českého a rakouského dopravce a s uspořádáním do třech vozových tříd. Do té doby budou cestující railjety potkávat v omezeném testovacím provozu i na některých netradičních vlacích.

Od předchozího představení ve výrobním závodě společnosti Siemens ve Vídni prodělal interiér vlaku pouze kosmetické změny: byly doplněny piktogramy a samolepky; na první pohled je patrné doplnění tmavě modrých textilních podhlavníků ve druhé, respektive economy třídě. Na rozdíl od rakouské verze naopak nebudou instalovány skleněné přepážky oddělující od ostatního prostoru i mezi sebou sedačky v oddíle business. Kvalitativní standard nejvyšší vozové třídy tak i v plném provozu zůstane mezi českou a rakouskou verzi odlišný. Na druhou stranu se má odlišit od třídy first také rozsahem palubních služeb, který doposud není znám.

První ČD Railjet na ONJ, foto: Matouš DanielkaPrvní ČD Railjet na ONJ, foto: Matouš DanielkaPrvní ČD Railjet na ONJ, foto: Matouš DanielkaPrvní ČD Railjet na ONJ, foto: Matouš DanielkaPrvní ČD Railjet na ONJ, foto: Matouš Danielka

Co se týče dalších dodávek a nasazení do provozu, ještě během května by měla dle vyjádření zástupců ČD do Česka dorazit další jednotka. Railjety by poté měly kromě zmíněných expresů zkušebně jezdit na páru rychlíků 866/867 Viktor Kaplan. Poté by se mělo tempo dodávek dalších vlaků dostat na rozmezí tří až čtyř týdnů na jednu soupravu tak, aby na přelomu října a listopadu byly u nás všechny soupravy a aby mohly railjety od prosince vyjet na svou zamýšlenou trasu naostro. V průběhu zkušebního provozu nebude vyžadován žádný doplatek za třídu business, kterou tak bude moci využít kterýkoliv cestující s jízdenkou 1. třídy. Od prosince pak dráhy chtějí představit pro tyto vlaky nový ceník.

Interiér druhé třídy ČD railjet, foto: Matouš DanielkaBistro v ČD railjetu, foto: Matouš DanielkaIC/RJ 571 v Brně, foto: Matouš Danielka

Vlakové bistro bude nabízet běžný sortiment, který známe z ostatních jídelních vozů se servisem společnosti JLV. Podle manažerů ČD se navíc plánuje ve spolupráci s rakouským partnerem úprava cen tak, aby nabídka i ceny v českých a rakouských railjetech nebyly tak odlišné.

Zdroj: České dráhy, ČT 24, iDnes.cz


Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla Reportáže

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 3 4 5 6 7 ... 22      Zpráv na stránku:   
09.05.2014 (23:13)  
A zajímavá je ta relativita...:-) 20 minut mezi Šumperkem a Brnem je zanedbatelných, ale když se vlak zdrží 2 minuty v České Třebové, je to hroznej problém a zpomalení...:-)
09.05.2014 (23:00)  
ceskolipak, M:

Se dvěma přestupy jezdí mezi Brnem a Šumperkem asi stejný počet lidí, jako jede celou trasu v přímém rychlíku Brno - Ol - Špk... Tím netvrdím, že je to hodně lidí, jen že preference jsou asi vyrovnané. Stupidní a rádoby vtipná ironie diskutéra M ani dojmy kdy "párkrát jel" diskutér ceskolipak na tom nic nezmění.

Osobně fakt nevím, proč bych si měl sednout na zadek z toho, že je vlak přímý a sedět v něm o dvacet minut dýl... Možná až budu starý a budu chodit o francouzských holích, budu mít jiné preference. Možná kdybych byl padesátikilová slečna, která svůj kufr sotva unese, měl bych taky jiné preference. Ale takto mi 20 minut přijde docela dost (nehledě že ušetřím na jedno pivo v cíli...;-) ).

Jen tak na okraj: Fascinuje mě, kolik lidí na těchto stránkách vždy vidí jednoznačnou výhodu vlaku v tom, že se mohou projít v chodbičce (přitom jsem si fakt nevšiml, že by tam chodily nějaké procesí, lidi tam jdou, jen když jsou na cestě vychcat se...), ale když mají ujít pár metrů po peróně, tak jsou z toho na prášky a radši by jeli o 20 minut delší dobu...
registrovaný uživatel M 
09.05.2014 (22:31)  
ceskolipak - ze Sumperku do Brna radeji se 2 prestupama nez primo jezdi minimalne tolik lidi, jako chce primy vlak Berlin-Graz, nez prestup v Praze:-)
09.05.2014 (22:29)  
quido.speedy: Městečko u Nádraží. :)

Lo Wang: Přispívá tím, že svůj mediální hlas (který rozhodně není zanedbatelný) využívá nikoliv proti ČD, které na kvalitu rychlíků kašlou), ale pro lobbování za zastavování VŠEHO.

kave: To mixujete dva GVD dohromady. Pendoliní fobii měl loni asi tak půl roku, když vyškrtal Libeň, Ústí a Zábřeh. Pak mu došlo, že to tak nepůjde, tak vrátil Zábřeh. Letos navíc ČT.
registrovaný uživatel M 
09.05.2014 (22:28)  
Mestecko u nadrazi:)
registrovaný uživatel ceskolipak  mail  
09.05.2014 (22:27)  
Prosím vás, kolik lidí reálně jezdí z Brna do Šumperka se 2 přestupy, aby si zkrátilo cestu o 20 minut oproti přímému vlaku ?

Není to náhodou jen problém koženky a náhody, že spoje NYNÍ navazují ?

Co jsem několikrát jel EC z Brna do Prahy a opačně, přišlo mi, že počet lidí nastupujících/vystupujících v Třebové bylo oproti Kolínu minimální.
09.05.2014 (22:12)  
Btw než se tu sežerete zaživa. Rád bych se zeptal v jedné větě co znamená to "MuN". Díky :)
registrovaný uživatel kave 
09.05.2014 (20:53)  
jva:
jenže ono jaksi není logicky vůle kvůli zastavení v nepříliš frekventované zastávce se nechat předjet konkurencí

Vážený pane, jsem na tomto fóru jeden z mála, kterému to vysvětlovat nemusíte. To řešení, jak by RJ mohl zastavovat i v Ústí, kdyby ovšem chtěl, jsem uvedl jako argument proti tvrzení odborníka Josefa Petráka, že to nejde kvůli SŽDC. A proč Jančura, nechtěje se nechat předjet konkurencí, zvolil ze dvou možností právě ČT, mnoho lidí zde není schopno pochopit, protože ČT je pro ně jako červený hadr pro býka.
dopisovatel nebo člen ŽP Hawkey  mail  
09.05.2014 (18:57)  
To je tu zase brekotu, že někomu nestaví EC/IC tam kde che, nicméně si stále myslím, že by mělo být zcela jasné, jaké kategorie vlaků k čemu je určena a nedeformovat tento systém a dopravním proudům přizpůsobit adekvátní kategorii vlaků.

Nu a jak by podle PT Šotouštva měla vypadat zadávací dokumentace pro VŘ na dodávku nových EMU tak aby toto vystihovalo provozní a technologické požadavky dopravce?
09.05.2014 (18:31)  
Hm, vidím, že MuN budí vášně. Když jsem se letmo angažoval v kauze nezastavování, bylo mi od těchto lidí vyhrožováno fyzickou inzultací a "že si mě najdou", takže tohle je ještě v pohodě.
  1 ... 3 4 5 6 7 ... 22      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko