..: Nově s IDS JMK do slovenské Myjavy :..

811.015-7 + 814.210-1, 1.3.2014, Vrbovce, foto: intelpetr Vrbovce — Dne 1. března 2014 proběhlo další rozšíření Integrovaného dopravního systému Jihomoravského kraje (IDS JMK), konkrétně na území Slovenské republiky. Integrace se týká vlakové linky S91 (trať 343 Hodonín – Veselí nad Moravou – Vrbovce), která je nově prodloužena až do stanice Myjava. Nově vzniklé tarifní zóny zahrnují obce Vrbovce a Brestovec (zóna 965) a město Myjava (zóna 975), přičemž druhá číslice v označení zóny označuje tarifní vzdálenost (počet zón) z Hodonína (zóna 900). Dlužno dodat, že se prozatím nejedná o fyzické prodloužení spojů, ale buď ve Velké nad Veličkou nebo Vrbovcích je nutné přestoupit. Nicméně je možné, že v budoucnu budeme potkávat vlaky jedoucí v celé trase z Hodonína až do Nového Mesta nad Váhom.

Tarif

Jediná zmínka o IDS JMK na Slovensku, foto: Petr Jetelina Odbavení cestujících podle tarifu IDS JMK probíhá standardně, avšak s drobnými úpravami. Při nástupu do vlaku ve stanici na slovenském území je cestující povinen vyhledat průvodčího a požádat ho o označení jízdenky, pokud již nebyla dříve označena v ČR. Děje se tak proto, že ve slovenských stanicích nejsou instalovány označovače jízdenek. Další odlišností je nemožnost zakoupení jízdního dokladu IDS JMK na území Slovenské republiky, tudíž při cestování na jednotlivé jízdenky je nutno si jízdenku pro zpáteční cestu koupit předem. Tato skutečnost je špatnou zprávou hlavně pro cestující ze Slovenska, kteří by chtěli odbavení podle integrovaného tarifu využít.

S jízdenkou IDS JMK můžete oproti běžnému mezinárodnímu tarifu výrazně ušetřit. Zatímco mezinárodní jízdenka z Hodonína do Myjavy stojí 162 Kč (5,80 €), 8zónová jízdenka IDS JMK přijde na pouhých 63 Kč. Její časová platnost je 150 minut, což je pro cestu z Hodonína do Myjavy postačující. Pro cestu z Veselí nad Moravou do Myjavy pak využijte 5zónovou jízdenku za 42 Kč, oproti jízdence v rámci tzv. malého pohraničního styku (MPS) ušetříte 9 Kč.

Na nově integrovaném úseku samozřejmě platí také celodenní síťová jízdenka IDS JMK za 190 Kč (v pracovní dny pro 1 cestujícího, o víkendu pro 2 dospělé a 3 děti).

Mezinárodní jízdné Vnitrostátní jízdné ČD +
mezinárodní jízdné Vrbovce Gr. – ZSSK *)
MPS IDS JMK
Hodonín – Vrbovce 154 Kč 75 + 25 = 100 Kč nelze vydat 56 Kč (7 zón)
Hodonín – Myjava 162 Kč 75 + 34 = 109 Kč 63 Kč (8 zón)
Veselí nad Mor. – Vrbovce 98 Kč 41 + 25 = 66 Kč 45 Kč 34 Kč (4 zóny)
Veselí nad Mor. – Myjava 106 Kč 41 + 34 = 75 Kč 51 Kč 42 Kč (5 zón)

*) Ceny jsou stanoveny jako součet ceny vnitrostátní jízdenky ČD do bodu Vrbovce Gr. a mezinárodní jízdenky z bodu Vrbovce Gr. do Vrbovců nebo do Myjavy. Ceny mezinárodních jízdenek a jízdenek MPS závisí na aktuálním kurzu CZK/EUR.

Přeshraniční spolupráce

Dosud byly mezinárodní linky pod hlavičkou IDS JMK pouze autobusové. První linkou překonávající státní hranici se stala autobusová linka 910 z Hodonína do Veselí nad Moravou přes Holíč a Skalicu, je však obsluhována pouze dvěma páry spojů. Druhou přeshraniční linkou je linka 104 spojující Brno, Pohořelice a Hevlín s rakouským městem Laa an der Thaya. Třetí takovou linkou, rovněž směřující do Rakouska, se stane linka 816, která o víkendech od května do konce října (v období letních prázdnin pak denně) spojí dvěma páry spojů obce Vratěnín a Drosendorf v nejzápadnější části území IDS JMK.

Ne zrovna příznivá je situace při vyjednávání s rakouskou stranou ohledně vlakové linky S82 (Znojmo – Šatov – Retz). Dle vyjádření Květoslava Havlíka ze společnosti KORDIS JMK na oficiálním facebookovém profilu se KORDIS sice v loňském roce snažil o rozšíření integrace na rakouské území, důvodem odmítnutí ze strany ÖBB je však snaha o zjednodušení a změnu současného tarifu ÖBB, která se s rozšířením platnosti IDS JMK až do Retzu vylučuje.

Rozšířením IDS JMK do Vrbovců a Myjavy byl proveden skutečně významný krok, který jistě zatraktivní přeshraniční cestování. Nyní je nutno projednat lepší návaznosti českých a slovenských vlaků a eliminovat zdlouhavé přestupní časy mezi některými spoji ve Vrbovcích.

Zdroj: IDS JMK


Petr Jet (intelpetr) , RaPa Poslat mail autorovi | 3.3.2014 (6:39)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Tarify

Další z regionu ČR Jihomoravský Slovensko Trenčiansky


  1 2 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Kakov 
04.03.2014 (10:24)  
Kolmix: to máte pravdu, jenže bohužel drtivá většina nejen, že má možnost jet autem, ale i rozhoduje (důchodci v úřadech a zastupitelstvech nesedí nebo jen v menšině)....

vysvětlujte autofilnímu radnímu, že VHD má přínos....

mě se takový stav nelíbí, ale bohužel se s ním musíme vyrovnat
registrovaný uživatel kobros 
04.03.2014 (9:25)  
Radek Papez:
Mno nevim, 15 minut prestup na takovem venkovskem nadrazicku je z pohledu cestujícího pekna zdrzovacka.
Podle me, obyvatel Skalice, když chce do Brna, jede autobusem do Hodonina, do Bratislavy, tam není co resit a když do Prahy, tak do Kútů, případně přes Hodonín do Břeclavi - tudy i do Vídně, pokud na to má dost peněz. Jet do Prahy přes Veseli a Uh. Hradiste by sice také slo, ale nabídka spoju v tu stranu není srovnatelna s nabídkou z Kútů či Břeclavi. A mistni frekvence - pravda, v článku zmíněným autobusem Hodonín - Skalica - Veselí jsem jel dohromady 2 krát. Jednou pro zajímavost projet skrz Skalicu a podruhé na procházku ze Skalice do Radějova. K dopravě Veselí - Strážnice - Slovensko jsem ten autobus za obě jízdy použil jen já. Nejvíc bylo průjezdních cestujících Hodonín - Strážnice - Veselí a pak něco místní frekvence Hodonín - Holíč, či Hodonín - Skalica.
Jak říkám - skončila ve Veselí železárna, v Strážnici, pokud vím, textilka také a že by ve Skalici byl mezi rodiči až takový zájem o strážnickou oděvní průmyslovku, o tom pochybuji.
registrovaný uživatel zdenda 
04.03.2014 (9:24)  
Kolmix: S dovolením bych se vrátil k trati Čejč - Ždánice. Sice jsem po ní nikdy nejel, ale doba se od půlky 90. let změnila. Možnosti dopravy a možnosti finační u lidí jsou lepší, tj. můžou si koupit auto. Spádovost oblasti je do Brna, případně do Kyjova. Jet vlakem z týhle trati do jednoho, nebo do druhého města se rovná romantickému výletu pro důchodce na půl dne. Nehledě na to, že autobusy IDS poskytují mnohem příjemnější spojení pro tyhle obce.
editor nebo admin ŽP RaPa  mail  
04.03.2014 (9:01)  
Po shlédnutí JŘ ŽSR 114 mohu říct následující:
- v pracovní dny je ve Skalici dostatek času na obrat (ve špičce 42 minut), pokud by vlak pokračoval do Sudoměřic, přijel by tam v X.14 a odjel zpět na Slovensko v X.46. Ve špičce se tam potkávají vlaky ČD vždy o půl, bylo by tam tedy 15 minut na přestup.
- o víkendu zas tolik času na obrat ZSSK nemá, pokud by se zajíždělo do Sudoměřic, byl by tam obrat za 2 minuty a ještě ke všemu v celou, takže z hlediska přípojů nic moc…

Třeba by se to ale mezi cestujícími chytnout mohlo…
registrovaný uživatel kobros 
04.03.2014 (8:46)  
Karel Kovarik:
Zas tak mistni nejsem. Jen mam zkusenosti s tim, ze navaznost verejne dopravy je v Zlinskem kraji dost spatna, presneji - neporovnatelna prave s IDS JMK. Proc to tak je, proc se neresi zadne zlinske IDS, vůbec netusim.
Kolmix - Skalica - Sudomerice bych si hrozne moc pral. Jako dite jsem tam jezdil s babickou na navstevu tety. Jenze: 1) CSFR zanikla před 21 lety a když jsem se nedavno byl o vikned po Skalici projit, před domy stala auta s vídeňskými značkami, když totez udelam o vikndu ve svém rodnem jihomoravskem meste, pred domy stoji auta s prazskymi značkami. 2) Zastaveni osobní dopravy na trati Skalica - Sudomerice se casove kryje s koncem zelezaren ve Veseli nad Moravou.....
registrovaný uživatel Kolmix  mail  
03.03.2014 (22:19)  
Karel Kovářík - Jenže tuto možnost nemá každý. Já měl taky kvůli očím několik let distanc od řízení a třeba děti či senioři taky nemají vždy po ruce někoho, kdo by je mohl odvézt...

Ale když se vrátím k tématu. MOC bych si přál, aby popisované rozšíření IDS konečně přispělo ke zlepšení přeshraničního železničního spojení, nejen na "Myjavce", ale i na trati Skalica - Sudoměřice. Je velká škoda, že se IDS JMK nerozšíří až na "Vláru", protože tamní obyvatelé katastrofálním vlakovým spojením trpí asi nejvíce...
registrovaný uživatel Kakov 
03.03.2014 (22:02)  
Kolmix:

bohužel dnes jiná možnost dopravy existuje vždy ... gumokol
registrovaný uživatel Kolmix  mail  
03.03.2014 (21:16)  
Zdenda - kdepak, to není demagogie. Vzdálenost zastávek určitě má nějaký vliv, ale ne tak zásadní, jak se tím mnohdy "rušiči lokálek" ohánějí. Zajímal jste se o to, jak daleko od centra jsou zastávky např. v Sobotíně nebo Koutech nad Desnou? Ale lidé tam vlaky jezdí. Sám v Cerhenicích chodím denně na a z vlaku skoro 2 km. Myslete si o mně třeba že jsem divný (nebyl byste první ani poslední), ale když žádná jiná možnost dopravy není, nejsou 2 km opravdu žádný problém.
A co se týče trati do Ždánic, cestoval jste po ní někdy před zásadní redukcí jízdního řádu v polovině 90. let? Těch lidí tam nejezdilo málo, opravdu ne...
registrovaný uživatel zdenda 
03.03.2014 (20:24)  
Kolmix: to je zbytečná demagogie. Lokálka Čejč - Ždánice je vedená často mimo sídla a hlavně ve směru, který je absolutně nepoužívaný. Židlochovice chce naopak kraj obnovit, tahle trať se zrušila dávno před rokem 1989. Lokálka do Pohořelic je otázka, ale do Pohořelice je to z Brna rychlejší po dálnici, navíc stanice opět přeci jen dál od centra města, ty dvě nácestný ani neberu. Ten Hevlín je bez napojení do Laa víceméně zbytečný. Jinak je na jižní Moravě řada dalších lokálek a bezvýznamné nejsou.
registrovaný uživatel Kolmix  mail  
03.03.2014 (20:13)  
Dusanh - Docela by mně zajímalo, co si představujete pod pojmem "bezvýznamné lokálky". To, že jsou třeba bezvýznamné pro Vás, ještě neznamená, že jsou bezvýznamné obecně. Zajímalo by mně, zda byste stejně mluvil, kdybyste bydlel třeba v Pohořelicích, Židlochovicích, Hevlíně, Ždánicích apod.
Zmíněná města jsou krásnými příklady tratí, které klidně mohly dále sloužit (stačilo trošku přizpůsobit JŘ potřebám lidí, nasadit atraktivnější vozidla a hlavně nastolit trošku spravedlivý a logický systém financování provozu na drahách) a zmizela ze železniční mapy naprosto zbytečně. Přitom právě třeba zmíněný IDS JMK jim mohl pomoci, jenže to by musela neexistovat silniční loby...

Doporučené čtivo např.
http://dopravni.net/zeleznice/16255/jak-dale-s-financovanim-dopravni-infrastruktury/
http://a2larm.cz/2014/03/lokalky-a-chudoba/
  1 2 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko