..: Nově s IDS JMK do slovenské Myjavy :..

811.015-7 + 814.210-1, 1.3.2014, Vrbovce, foto: intelpetr Vrbovce — Dne 1. března 2014 proběhlo další rozšíření Integrovaného dopravního systému Jihomoravského kraje (IDS JMK), konkrétně na území Slovenské republiky. Integrace se týká vlakové linky S91 (trať 343 Hodonín – Veselí nad Moravou – Vrbovce), která je nově prodloužena až do stanice Myjava. Nově vzniklé tarifní zóny zahrnují obce Vrbovce a Brestovec (zóna 965) a město Myjava (zóna 975), přičemž druhá číslice v označení zóny označuje tarifní vzdálenost (počet zón) z Hodonína (zóna 900). Dlužno dodat, že se prozatím nejedná o fyzické prodloužení spojů, ale buď ve Velké nad Veličkou nebo Vrbovcích je nutné přestoupit. Nicméně je možné, že v budoucnu budeme potkávat vlaky jedoucí v celé trase z Hodonína až do Nového Mesta nad Váhom.

Tarif

Jediná zmínka o IDS JMK na Slovensku, foto: Petr Jetelina Odbavení cestujících podle tarifu IDS JMK probíhá standardně, avšak s drobnými úpravami. Při nástupu do vlaku ve stanici na slovenském území je cestující povinen vyhledat průvodčího a požádat ho o označení jízdenky, pokud již nebyla dříve označena v ČR. Děje se tak proto, že ve slovenských stanicích nejsou instalovány označovače jízdenek. Další odlišností je nemožnost zakoupení jízdního dokladu IDS JMK na území Slovenské republiky, tudíž při cestování na jednotlivé jízdenky je nutno si jízdenku pro zpáteční cestu koupit předem. Tato skutečnost je špatnou zprávou hlavně pro cestující ze Slovenska, kteří by chtěli odbavení podle integrovaného tarifu využít.

S jízdenkou IDS JMK můžete oproti běžnému mezinárodnímu tarifu výrazně ušetřit. Zatímco mezinárodní jízdenka z Hodonína do Myjavy stojí 162 Kč (5,80 €), 8zónová jízdenka IDS JMK přijde na pouhých 63 Kč. Její časová platnost je 150 minut, což je pro cestu z Hodonína do Myjavy postačující. Pro cestu z Veselí nad Moravou do Myjavy pak využijte 5zónovou jízdenku za 42 Kč, oproti jízdence v rámci tzv. malého pohraničního styku (MPS) ušetříte 9 Kč.

Na nově integrovaném úseku samozřejmě platí také celodenní síťová jízdenka IDS JMK za 190 Kč (v pracovní dny pro 1 cestujícího, o víkendu pro 2 dospělé a 3 děti).

Mezinárodní jízdné Vnitrostátní jízdné ČD +
mezinárodní jízdné Vrbovce Gr. – ZSSK *)
MPS IDS JMK
Hodonín – Vrbovce 154 Kč 75 + 25 = 100 Kč nelze vydat 56 Kč (7 zón)
Hodonín – Myjava 162 Kč 75 + 34 = 109 Kč 63 Kč (8 zón)
Veselí nad Mor. – Vrbovce 98 Kč 41 + 25 = 66 Kč 45 Kč 34 Kč (4 zóny)
Veselí nad Mor. – Myjava 106 Kč 41 + 34 = 75 Kč 51 Kč 42 Kč (5 zón)

*) Ceny jsou stanoveny jako součet ceny vnitrostátní jízdenky ČD do bodu Vrbovce Gr. a mezinárodní jízdenky z bodu Vrbovce Gr. do Vrbovců nebo do Myjavy. Ceny mezinárodních jízdenek a jízdenek MPS závisí na aktuálním kurzu CZK/EUR.

Přeshraniční spolupráce

Dosud byly mezinárodní linky pod hlavičkou IDS JMK pouze autobusové. První linkou překonávající státní hranici se stala autobusová linka 910 z Hodonína do Veselí nad Moravou přes Holíč a Skalicu, je však obsluhována pouze dvěma páry spojů. Druhou přeshraniční linkou je linka 104 spojující Brno, Pohořelice a Hevlín s rakouským městem Laa an der Thaya. Třetí takovou linkou, rovněž směřující do Rakouska, se stane linka 816, která o víkendech od května do konce října (v období letních prázdnin pak denně) spojí dvěma páry spojů obce Vratěnín a Drosendorf v nejzápadnější části území IDS JMK.

Ne zrovna příznivá je situace při vyjednávání s rakouskou stranou ohledně vlakové linky S82 (Znojmo – Šatov – Retz). Dle vyjádření Květoslava Havlíka ze společnosti KORDIS JMK na oficiálním facebookovém profilu se KORDIS sice v loňském roce snažil o rozšíření integrace na rakouské území, důvodem odmítnutí ze strany ÖBB je však snaha o zjednodušení a změnu současného tarifu ÖBB, která se s rozšířením platnosti IDS JMK až do Retzu vylučuje.

Rozšířením IDS JMK do Vrbovců a Myjavy byl proveden skutečně významný krok, který jistě zatraktivní přeshraniční cestování. Nyní je nutno projednat lepší návaznosti českých a slovenských vlaků a eliminovat zdlouhavé přestupní časy mezi některými spoji ve Vrbovcích.

Zdroj: IDS JMK


Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Tarify

Další z regionu ČR Jihomoravský Slovensko Trenčiansky


  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel kobros 
02.04.2014 (14:04)  
Namet: Stalo by za to zjistit, jak je to se slevnenymi jízdenkami. Tedy - deti, seniori, ZTP,....
Z vlastnich prvnich zkusenosti vyplyva, ze stiplistkove v tomto mají poradny gulas u techto zahraničních zon IDS JMK.
16.03.2014 (19:49)  
Zaujimave je ze sa mi nedari najst zmluvu medzi KORDISom a ZSSK - predpokladam ze akceptovanie dokladov IDS JMK prebieha na zaklade zmluvy, tato vsak nie je ucinna pokial ju ZSSK nezverejni na internete (podla slovenskej legislativy).

Nasiel som ale iba toto: http://www.crz.gov.sk/index.php?ID=1290284&l=sk - tam sa riesi len propagacia, nie samotny vstup do systemu
registrovaný uživatel Mozek 
09.03.2014 (11:39)  
Zajímavý počin. Určitě tohoto spojení někdy na jaře využiji, buď k cyklovýletu po Bílých Karpatech nebo k pěšímu výletu na hrad Čachtice (s doplacením úseku Myjava-Višňové a zpět).
A ještě tip pro cestující ze Slovenska. Nakoupit si v předprodeji Univerzální jízdenky: http://www.idsjmk.cz/cenik/letaky/univerzalni.pdf
V předprodeji lze koupit i 24 hodinové jízdenky pro celý JMK, celý JMK bez Brna nebo oblastní jízdenku SLOVÁCKO, která nově vzniklé zóny také pokrývá http://www.idsjmk.cz/turisticka.aspx
registrovaný uživatel DJ 
06.03.2014 (12:16)  
V pracovní dny je na trati 343 v úseku Hodonín - Javorník i hodinový takt. Pokud byste chtěl zajíždět až do Myjavy a dodržet všechny stávající spoje, potřebujete jednu soupravu navíc.

Ve špičce pracovních dní by to možná problém byl ("možná" proto, že sice by byla potřeba "moravská" souprava navíc, ale možná by se dala v systému ušetřit jedna "slovenská" souprava).
O víkendech celodenně + zčásti i v sedlech pracovního dne by to každopádně problém nebyl.

Návrh je tudíž nereálný, něco takového nikdy nikdo nezaplatí.
To je možné.

P. S. Mají autoři článku k dispozici informaci, jakou finanční kompenzaci (např. v úhrnné výši za 1 rok) dostane ZSSK za uznávání jízdenek IDS JMK?
registrovaný uživatel kave 
06.03.2014 (11:09)  
DJ:

V pracovní dny je na trati 343 v úseku Hodonín - Javorník i hodinový takt. Pokud byste chtěl zajíždět až do Myjavy a dodržet všechny stávající spoje, potřebujete jednu soupravu navíc. Návrh je tudíž nereálný, něco takového nikdy nikdo nezaplatí.
registrovaný uživatel DJ 
06.03.2014 (0:31)  
Na ktorých staniciach a zastávkach v JMK chýbajú označovače? Doteraz som žil v tom, že sú všade. Raz som nastupoval na zástávke Prudká a označovač tam bol.

Kromě zmíněných Cetkovic a Rohatce-kolonie také: Omice, Dolenice, Břežany, Pravice, Boří les, Valtice, Znojmo-Nový Šaldorf, Citonice, Olbramkostel. Možná ještě někde.

Mám dojem, že zatímco v prvních etapách rozšiřování IDS JMK se označovače instalovaly (snad kromě těch Cetkovic) úplně všude (například i v Jevíčku), tak v pozdějších etapách rozšiřování IDS JMK už se s označovači šetřilo více.

případným rozdělením vlaků ve Veselí nejen že skoro nic neušetříte (z Veselí do Hodonína ty vlaky tak jako tak jet musí)
To je nedorozumění. Nenavrhuji roztržení Os-343 ve Veselí nad Moravou.

celková neochota slovenské strany, vlaky v tomto úseku vůbec provozovat.
Jistě. Vždyť píši o stavu ideálním, ne takovým, jakým se jeví být s aktuálním přístupem těch subjektů, které o tom rozhodují.
registrovaný uživatel PN  mail  
05.03.2014 (22:43)  
Kromě těch zde diskutovaných na Slovensku, vím o dvou. Jedna je na 343 (S91) Rohatec kolonie, druhá je na 262 (S21) Cetkovice.
05.03.2014 (22:23)  
Na ktorých staniciach a zastávkach v JMK chýbajú označovače? Doteraz som žil v tom, že sú všade. Raz som nastupoval na zástávke Prudká a označovač tam bol. Tak som žil v domnienke, že sú nimi vybavené všetky nástupné body...
registrovaný uživatel PN  mail  
05.03.2014 (20:06)  
DJ: Nápad pěkný, ale za prvé, jak už jsem napsal, je tu celková neochota slovenské strany, vlaky v tomto úseku vůbec provozovat. A za druhé, na úsek Veselí nad Mor. – Myjava by Vám možná 2 Regionovy stačily, ale už ne na celý úsek 341 až do Hodonína a případným rozdělením vlaků ve Veselí nejen že skoro nic neušetříte (z Veselí do Hodonína ty vlaky tak jako tak jet musí), ale ještě toto spojení zneatraktivníte pro cestující mezi Veselím a Hodonínem.
registrovaný uživatel DJ 
05.03.2014 (18:15)  
Po druhém a pozornějším přečtení článku mě zaujalo:

se KORDIS sice v loňském roce snažil o rozšíření integrace na rakouské území, důvodem odmítnutí ze strany ÖBB je však snaha o zjednodušení a změnu současného tarifu ÖBB, která se s rozšířením platnosti IDS JMK až do Retzu vylučuje.

Jedna věc je tafif ÖBB (dopravce) a jedna věc je účast takového dopravce v jednotlivých IDS (Verkehrsverbund).
Integrace vlaků v úseku Šatov - Retz by přece nebyla ničím jiným než zapojením těch vlaků do dalšího (v pořadí již třetího, neboť na tratích dále od Vídně se podivně překrývají dopravní spolky VOR a VVNB) "Verkehrsverbundu", které by nemělo vliv na složitost tarifu ÖBB.

Rozšířením IDS JMK do Vrbovců a Myjavy byl proveden skutečně významný krok, který jistě zatraktivní přeshraniční cestování. Nyní je nutno projednat lepší návaznosti českých a slovenských vlaků a eliminovat zdlouhavé přestupní časy mezi některými spoji ve Vrbovcích.

Ideálně by to mohlo být tak, že by Regionovy jezdily až do Myjavy, zatímco vlaky z Nového Mesta by ostře obracely už v Myjavě. Pro zajištění spojení po každé 2 hodiny by na celé trati Veselí nad Moravou postačily pouze 2 soupravy. Prostoj při přestupu by se přesunul do Myjavy, kde je přece jen "stravitelnější" než na odlehlém nádraží Vrbovce.
A ideálně aby jezdil český strojvedoucí + průvodčí až do Myjavy.
  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2018 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko