Bohumín — 10. února ve večerních hodinách vypukl požár v areálu železniční stanice Bohumín. Po příjezdu hasiči zjistili, že hoří na třech místech současně. V objektu hlavního stavědla hořelo v místnosti s rozvaděči. Ve velké hale, kde se opravují kolejová vozidla, bylo nutno uhasit rozvody kabeláže ve výšce cca 10 m. Další oheň lokalizovali hasiči ve venkovním prostoru chráničky elektrorozvodů. Jednou z vyšetřovacích verzí vzniku požáru je žhářství. Škody jsou předběžně odhadnuty na 100 milionů korun, při požáru nebyl nikdo zraněn. Výrazné omezení provozu v této stanici je způsobeno poškozením ovládání zabezpečovacího zařízení. Bohumínské nádraží bude pravděpodobně mimo provoz, resp. s výrazně omezeným provozem, několik dnů. České dráhy přistoupily k řadě mimořádných opatření tak, aby minimalizovaly dopad na cestující ve zbylých úsecích, problémem jsou i dvě jednotky pendolino zablokované v Bohumíně. LEO Express některé spoje dokonce odřekl. Technici se snaží prioritně zprovoznit alespoň jednu kolej aby bylo možno zajistit mezinárodní dálkovou přepravu.
Jste-li řidiči, buďte v Bohumíně a jeho okolí velmi pozorní na železničních přejezdech, některé z nich jsou momentálně nefunkční. „Konkrétně se jedná o ulice Trnková, Drátovenská, 9. května. Na ulici Ostravská jsou hned dva přejezdy, na ulici Na Chalupách je pro pěší. Nefunkční je i přejezd v Dolní Lutyni, část Věřňovice,“ upřesnila policejní mluvčí Zlatuše Viačková.
České dráhy
Přehled mimořádných opatření Českých drah pro den 11. února:
- vlak SC 510 je veden jednotkou CityElefant, v úseku Bohumín – Ostrava hl.n. odřeknut;
- vlak SC 512 je v úseku Bohumín – Ostrava hl.n. odřeknut;
- vlak SC 516 je veden jednotkou railjet, v úseku Bohumín – Ostrava hl.n. odřeknut;
- vlaky Ex Praha – Ostrava – Žilina jsou v úseku Ostrava hl.n. – Český Těšín vedeny odklonem přes Havířov, vynechají stanice Bohumín a Karviná;
- vlaky SC Praha – Ostrava – Košice jsou v úseku Ostrava hl.n. – Český Těšín vedeny odklonem přes Havířov;
- vlaky R Brno – Bohumín jsou v úseku Ostrava hl.n. – Bohumín nahrazeny NAD, ve směru do Brna však v Ostravě hl.n. na NAD z Bohumína nečekají;
- vlaky EC Praha – Warszawa jsou vedeny mimo žst. Bohumín, podobné opatření se připravuje i pro vlaky EC Wien – Warszawa.
V regionální dopravě je zajištěna náhradní autobusová doprava v úsecích Dětmarovice – Bohumín – Ostrava hl.n. a Bohumín – Petrovice u Karviné.
LEO Express
Spoje LE 1350, LE 1351, LE 1353 a LE 1362 jsou odřeknuty. Vlak LE 1358 čeká na zprovoznění výhybek ve stanici Bohumín.
Pro další dny sledujte opatření jednotlivých dopravců na jejich webových stránkách.
Zdroje: České dráhy, ČTK - České noviny, LEO Express, HZS MSK
Rád bych se mýlil, když spekuluju, že ani za čistě technickými závadami často nestojí vyšší moc, ale nějaká lidská nezodpovědnost nebo přímo chamtivost.
Jste si jist, ze to tak skutecne je? Ja jistotu nemam, ale jako technikovi mi prijde pravdepodobne, ze kazda dalkove ovladana vyhybka by mela jit prepnout do rucniho rizeni. Jenze ji musi mit kdo prehazovat (a zamykat), takze se v pripade tehto pruseru (treba v zime pri kalamite) postavi (a zamkne) vse na prujezd a okolni kolejiste se ignoruje. Stejne, jako zde.
Coz znamena aspon nejak funkcni dalkovkou dopravu a kolabujici regionalku (bo neni kde obracet a/nebo uhybat pred dalkovkou).
Molir > zahoreni na vic mistech najednou nevidim na pretizeni site - v takove situaci se jednotlive elektricke useky/zarizeni proste odpoji. To by musel napred nekdo "nastrkat do pojistek hrebiky" ... coz nerikam, ze neni mozne, ale uz to nema primou souvislost s pretizenim, nybrz se sabotazi.
5. pyroman + nuda jako Brno
6. fotbalový fan- ... chuligán, co nemá rád Polsko ani zeměpis
7. nenávist vůči Leo Express. Protože jak to vypadá, tak je odříznutý od depa
Nepravděpodobné: Magneti opět "těžili" kovy.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.