..: Požár v Bohumíně omezuje provoz :..

Požár na nádraží v Bohumíně, foto: HZS MSK Bohumín — 10. února ve večerních hodinách vypukl požár v areálu železniční stanice Bohumín. Po příjezdu hasiči zjistili, že hoří na třech místech současně. V objektu hlavního stavědla hořelo v místnosti s rozvaděči. Ve velké hale, kde se opravují kolejová vozidla, bylo nutno uhasit rozvody kabeláže ve výšce cca 10 m. Další oheň lokalizovali hasiči ve venkovním prostoru chráničky elektrorozvodů. Jednou z vyšetřovacích verzí vzniku požáru je žhářství. Škody jsou předběžně odhadnuty na 100 milionů korun, při požáru nebyl nikdo zraněn. Výrazné omezení provozu v této stanici je způsobeno poškozením ovládání zabezpečovacího zařízení. Bohumínské nádraží bude pravděpodobně mimo provoz, resp. s výrazně omezeným provozem, několik dnů. České dráhy přistoupily k řadě mimořádných opatření tak, aby minimalizovaly dopad na cestující ve zbylých úsecích, problémem jsou i dvě jednotky pendolino zablokované v Bohumíně. LEO Express některé spoje dokonce odřekl. Technici se snaží prioritně zprovoznit alespoň jednu kolej aby bylo možno zajistit mezinárodní dálkovou přepravu.

Požár na nádraží v Bohumíně, foto: HZS MSK Požár na nádraží v Bohumíně, foto: HZS MSK Požár na nádraží v Bohumíně, foto: HZS MSK Požár na nádraží v Bohumíně, foto: HZS MSK Požár na nádraží v Bohumíně, foto: HZS MSK Požár na nádraží v Bohumíně, foto: HZS MSK

Jste-li řidiči, buďte v Bohumíně a jeho okolí velmi pozorní na železničních přejezdech, některé z nich jsou momentálně nefunkční. „Konkrétně se jedná o ulice Trnková, Drátovenská, 9. května. Na ulici Ostravská jsou hned dva přejezdy, na ulici Na Chalupách je pro pěší. Nefunkční je i přejezd v Dolní Lutyni, část Věřňovice,“ upřesnila policejní mluvčí Zlatuše Viačková.

České dráhy

Přehled mimořádných opatření Českých drah pro den 11. února:

  • vlak SC 510 je veden jednotkou CityElefant, v úseku Bohumín – Ostrava hl.n. odřeknut;
  • vlak SC 512 je v úseku Bohumín – Ostrava hl.n. odřeknut;
  • vlak SC 516 je veden jednotkou railjet, v úseku Bohumín – Ostrava hl.n. odřeknut;
  • vlaky Ex Praha – Ostrava – Žilina jsou v úseku Ostrava hl.n. – Český Těšín vedeny odklonem přes Havířov, vynechají stanice Bohumín a Karviná;
  • vlaky SC Praha – Ostrava – Košice jsou v úseku Ostrava hl.n. – Český Těšín vedeny odklonem přes Havířov;
  • vlaky R Brno – Bohumín jsou v úseku Ostrava hl.n. – Bohumín nahrazeny NAD, ve směru do Brna však v Ostravě hl.n. na NAD z Bohumína nečekají;
  • vlaky EC Praha – Warszawa jsou vedeny mimo žst. Bohumín, podobné opatření se připravuje i pro vlaky EC Wien – Warszawa.

V regionální dopravě je zajištěna náhradní autobusová doprava v úsecích Dětmarovice – Bohumín – Ostrava hl.n. a Bohumín – Petrovice u Karviné.

LEO Express

Spoje LE 1350, LE 1351, LE 1353 a LE 1362 jsou odřeknuty. Vlak LE 1358 čeká na zprovoznění výhybek ve stanici Bohumín.

Pro další dny sledujte opatření jednotlivých dopravců na jejich webových stránkách.

Zdroje: České dráhy, ČTK - České noviny, LEO Express, HZS MSK


Radek Papež | 11.2.2016 (9:26)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Related newsopen/close

More on Nehody a mimořádnosti

More from ČR Moravskoslezský


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
16.03.2016 (15:21)  
je to hrozné, že v Bohumíně hořelo.
Registered user Zlámalík  mail  
15.02.2016 (10:05)  
Honza: ESA se v Bohumíně spouštěla v srpnu 2005: http://www.cd.cz/old/TCD2005/5_38bohu.htm
Registered user Honza  mail  
13.02.2016 (20:21)  
Nepřijde mi, že by Bohumín byl zánovní. Jak dlouho tam je nové zabzař? Tak minimálně 10 let.
Registered user Jenki 
13.02.2016 (7:54)  
Ve chvíli, kdy vlítne 22kV do rozvodů 3x400 nebo do zabezpečovačky tak jsou jističe a ochrany k ničemu. 22kV je bez problému přeskočí a udělá z nich tak akorát spečený škvarek - taková zařízení nemají šanci 22kV vypnout.

Bohužel zkrat nebyl dostatečně "tvrdý", aby to vyhodilo ochrany na straně 22kV. Místo toho vznikl tak akorát 22kV přímotop. V takové situaci je SHZ více méně k ničemu, protože primárním zdrojem tepla není hoření, ale doruda rozžhavené vodiče.

No nebudu dál spekulovat, počkáme si na zjištění vyšetřovatelů. Bojím se ale, že se nepodaří najít konkrétního viníka - ta linka 22kV mohla být klidně starší a prorazit mohla taky do nějakých starších kabelů ležících v zemi ještě před koridorizací. Pak už se to jenom přenášelo všude možně. Snad na to časem odborníci přijdou.
12.02.2016 (23:55)  
Nadproudy a přehřátí na zánovním zařízení a požár na rozvodě a samostatném zařízení. No to mi připadá naprosto nenormální.Vždyť ten proud, lépe řečeno proudy prochází několika jističi, jak nadproudovými, tak přepěťovými. A že by vše selhalo... A také to snad mělo nějakou předávací zprávu s revizní zprávou.
Kdyby se to stalo u neoprávněného odběru, tak to pochopím. Toto nikoliv.
Registered user José 
12.02.2016 (23:27)  
> Klíčové rozvaděče a technologie by měly být v místnostech, které umožňují ochranu inertním plynem.

V IT se ve speciálních případech používá technologie pro snížení obsahu kyslíku tak, aby nebylo hoření možné. Dělá se toto i v energo/drážní infra?
12.02.2016 (22:02)  
Kromě toho to vypadá, že kabely hořely právě v místech, kde jejich obaly byly špatně chlazeny (vzduch), a kde naopak byly nějakým způsobem hůř izolovány (uzeměné ocelové konzoly na zdi a příchytky deformující izolaci). V zemi jsou kabely lépe chlazeny a mají horší přístup vzduchu. Do technologických budov se dostane jen velmi málo nepovolaných osob... Ale i "malý" zásah někde daleko může přinést velké škody v místě, kde by to nikdo nečekal.
12.02.2016 (21:50)  
Jako možnou příčinu vidím přerušení cesty zpětných trakčních proudů kolejištěm (krádež propojek?). Jak známo si proud nalezne cestu nejmenšího odporu a řada drážních kabelů vede kolejištěm... Rozvodny mívají dobré uzemění a pospojení, takže proudy mohly vytékat z kabelu tam do rozvaděčů do nejbližšího uzemění. No a v případě současných lokomotiv a stejnosměrné trakce se může při plném výkonu jednat o 1-2 tisíce ampérů a pro takový proud jsou potřeba lana o enormních průřezech. Běžně používané signální kabely při takovém proudu shoří jedna dvě.
Registered user Rail_user  mail  
12.02.2016 (17:58)  
Uvidíme, jakou příčinu požáru zjistí vyšetřovatelé. Ovšem "zahoření", zejména silové kabeláže bohužel není paradoxně na novějších instalacích zas tak neobvyklé. U nás ve firmě se to stalo před časem v datacentru. Příčinou tehdy byly příliš malé rozestupy kabelů, takže ztrátové teplo se nepřenášelo účinně do okolního vzduchu. navíc se ještě zjistilo, že dodavatel použil jiný typ kabelů, než jaký byl v projektu. Naštěstí je u nás ještě tzv. BDC, tedy záložní datacentrum, takže výpadek systémů byl krátkodobý. K moc velkých materiálním škodám nedošlo, na technlogii k žádným, neboť bezvadně zafungovalo automatické hažení inertním plynem. Takže i soukromníci soukromníkům dodávají ne vždy zcela kvalitně.
Registered user R.U.R.  mail  
12.02.2016 (15:43)  
hank a spol.: Na normy se kašlalo co to šlo dřív a kašle se na ně i teď.
Předtím proto že to lidem bylo všechno jedno, všechno bylo státní tak co by si s tím dělali starosti když v tom nemaj sami žádnej přímej ekonomickej zájem (jinej než to státu ukrást), a chtěli si hlavně co nejvíc ulehčit práci, a taky proto že stát na tom byl ekonomicky blbě a tak ošidil co šlo.
Teď to je kvůli soukromníkům co se ženou za krátkodobými zisky, a úředníci jsou pořád státní zaměstnanci kterým je všechno jedno (důvody stejné jako výše) a firmám u nich všechno projde. Všimněte si, že firma se nenechá zdaleka tak ochcat jako stát, takže zakázky které dělají firmy pro jiné firmy jsou levnější a kvalitněji provedené.
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2016 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko