..: České dráhy úplně skončí na trati Liberec - Zittau :..

Vogtlandbahn, foto: Ota Pavlásek Liberec — České dráhy přijdou od prosince 2014 o provozování spěšných vlaků Liberec – Žitava – Drážďany, které provozují ve spolupráci s německým dopravcem DB Regio. Oba dopravce nahradí jak na českém, tak na německém území, společnost Vogtlandbahn. Není tomu tak dávno, co společnost Vogtlandbahn pod označením Trilex nahradila všechny regionální vlaky Českých drah na trati 089 Liberec – Zittau – Rybniště (1, 2) a tak zůstaly od prosince 2010 jezdit pod taktovkou Českých drah pouze spěšné vlaky linky RE2 Dresden – Zittau – Liberec (– Tanvald). Ovšem i poslední 4 páry spěšných vlaků by měla začít od prosince 2014 provozovat společnost Vogtlandbahn. Toto rozhodnutí oznámil 9. října dopravní svaz Horní Polabí (VVO), dopravní svaz Horní Lužice-Dolního Slezska (ZVON) a Liberecký kraj dopisem dopravci. Změna se netýká pouze českého území, ale celé tratě Dresden – Zittau – Liberec (RE2 a RB61) a také tratě Dresden – Bautzen – Görlitz (RE1 a RB60), kde doposud provozuje dopravu DB Regio. Nový dopravce slibuje zkvalitnění služeb ve vlacích, kupříkladu každý vlak by měl být obsazen průvodčím, nabízeno má být i občerstvení nebo nápoje.

Zdroj: Liberec mě baví


Stanky Poslat mail autorovi | 16.10.2013 (6:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Jízdní řád

Další z regionu ČR Liberecký Německo Sasko /Sachsen


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
16.10.2013 (18:19)  
PPP "...protože Trilex platí svým převážně českým zaměstnancům platy..."

K tomu bych je dodal, že linku nebude provozovat TRILEX ale Vogtlandbahn..
Kdo (národnost strojvedoucích) na ní bude jezdit zatím není rozhodnuto, tato otázka je zatím stále v jednání..
TRILEX by měl obstarávat snad jen úsek Zittau - Liberec - (Tanvald)..
16.10.2013 (15:51)  
Desiry se 612 nahradily od GVD 2012 na přání obyvatel okolí Žitavy (Zittau), jelikož jsou proti 612 méně hlučná a disponují nízkou podlahou, což usnadňuje nástup a výstup starších cestujících, kterých je v daném regionu celkem vysoké procento. Žitavští dále požadovali odpadkové koše a stolky; obojí bylo do Desir dosazeno, bohužel tak nešťastně, že vyšší cestující s delšíma nohama mají prostorový problém... :-(
16.10.2013 (13:46)  
PPP: Nic se neděje. Sám jsem se na to den zpět u Trilexu ptal, jestli nahrazují desira, nebo 612, protože jsem si nebyl jistý. :)
editor nebo admin ŽP Vlad  mail  
16.10.2013 (11:51)  
PPP: Odpověď na Vaši otázku najdete vcelku rychle v řazení:
2012 - http://www.zelpage.cz/razeni/12/vlaky/db-5250 (642)
2011 - http://www.zelpage.cz/razeni/11/vlaky/db-5250 (612)
registrovaný uživatel PPP 
16.10.2013 (11:41)  
Josef Petrák: V tom případě děkuji za informaci a omlouvám se za svou neznalost a nevšímavost :-). Dříve tam ale 612 jezdila, nebo už si to úplně pletu? Kdy nastala změna? Do Liberce už jsem se přeci jen dlouho nepodíval.
16.10.2013 (9:39)  
PPP: Viz odkaz "spěšné vlaky" v aktualitě, který vede do aktuálního řazení těchto RE2. Jezdí tam 642 (= Desiro) DB Regio.
registrovaný uživatel PPP 
16.10.2013 (9:38)  
Zajímavé informace jsou také v článku serveru iDNES.cz
Rozsah přímého spojení Liberce s Drážďany (Dresden)se má rozšířit ze současných 4 na 5 párů denně, má být zlepšena návaznost osobních vlaků Liberec - Žitava (Zittau) - Drážďany (Dresden). Nasazeny mají být soupravy Siemens Desiro Classic. Zde server uvádí, že tyto soupravy již do Drážďan jezdí, ale pokud se nepletu, na Sp nasazuje DB regio řadu 612, takže vyvstává otázka prodloužení jízdních dob. Neví o tom někdo něco? Naopak ohledně tarifu lze (v rozporu s článkem iDNES) říct již dnes na základě vyjádření v německém tisku, že má zůstat shodný jako dnes (s výjimkou plánovaného zvýšení jízdného ve svazu ZVON, které ale se změnou dopravce nesouvisí). Pravděpodobně se ale bude jednat jen o zachování základního tarifu, obchodní nabídky se samozřejmě mohou lišit.
Zdroj: http://liberec.idnes.cz/vlak-ceske-drahy-vogtlandbahn-siemens-drazdany-zitava-ppl-/liberec-zpravy.aspx?c=A131015_133952_liberec-zpravy_ddt
registrovaný uživatel PPP 
16.10.2013 (9:13)  
Díky za zajímavou aktualitu. Doplním odkaz na německý článek: http://www.alles-lausitz.de/startseite/bautzen/8816219_Vogtlandbahn_faehrt_bald_in_Ostsachsen.html Zde jsem se dočetl například, že se jedná o výsledek výběrového řízení, ve kterém kromě Vogtlandbahnu soutěžily i DB Regio (o nikom dalším se článek nezmiňuje).

Zajímavé je vyjádření Odborového svazu německých strojvedoucích (Gewerkschaft Deutscher Lokführer), že změnou dopravce bude ohroženo až 160 železničních zaměstnanců v regionu Horní Lužice, protože Trilex platí svým převážně českým zaměstnancům platy, "ze kterých se v Německu nedá žít". Předseda dopravního svazu ZVON Michael Harig naproti tomu odkazuje na skutečnost, že dle podmínek výběrového řízení musí personál ovládat německý jazyk.

Wochenkurier dále uvádí, že nová smlouva bude zajišťovat dopravu po příští 4 roky s ročním výkonem kolem 3 milionů vlakokilometrů. Ve výčtu služeb poskytovaných průvodčím se zde objevuje i prodej jízdenek ve vlaku. Dopravce se má počátkem listopadu sejít s objednateli (VVO, ZVON a Liberecký kraj) k prvnímu přípravnému jednání. Zdroj: http://www.wochenkurier.info/dresden/staedte-gemeinden/niederschlesien/goerlitz/nachrichtendetails/obj/2013/10/10/vogtlandbahn-gmbh-erhaelt-zuschlag-fuer-ostsachsennetz/

Prakticky totožný článek vydala též Regionální televize liberecka a jablonecka. Krom jazyka může být užitečná zde nově uvedená informace, že na území Libereckého kraje připadají přibližně 3% z deklarovaných 3 milionů vlakokilometrů ročně. http://www.tvrtm.cz/vogtlandbahn-bude-zajistovat-vlakove-spojeni-i-do-liberce-clanek-15755.html
16.10.2013 (7:56)  
Jen drobné upřesnění: Výběr dopravce Vogtlandbahn oznámily dva dopravní svazy - VVO (Verkehrsverbund Oberelbe) a ZVON (Zweckverband Verkehrsverbund Oberlausitz - Niederschlesien). Linky RE1, RE2, RB60 a RB61 jdou přes území obou těchto svazů. (Do budoucna je plánována fúze obou svazů do jednoho.) Jinak díky za článek :-)
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko