..: České dráhy úplně skončí na trati Liberec - Zittau :..

Vogtlandbahn, foto: Ota Pavlásek Liberec — České dráhy přijdou od prosince 2014 o provozování spěšných vlaků Liberec – Žitava – Drážďany, které provozují ve spolupráci s německým dopravcem DB Regio. Oba dopravce nahradí jak na českém, tak na německém území, společnost Vogtlandbahn. Není tomu tak dávno, co společnost Vogtlandbahn pod označením Trilex nahradila všechny regionální vlaky Českých drah na trati 089 Liberec – Zittau – Rybniště (1, 2) a tak zůstaly od prosince 2010 jezdit pod taktovkou Českých drah pouze spěšné vlaky linky RE2 Dresden – Zittau – Liberec (– Tanvald). Ovšem i poslední 4 páry spěšných vlaků by měla začít od prosince 2014 provozovat společnost Vogtlandbahn. Toto rozhodnutí oznámil 9. října dopravní svaz Horní Polabí (VVO), dopravní svaz Horní Lužice-Dolního Slezska (ZVON) a Liberecký kraj dopisem dopravci. Změna se netýká pouze českého území, ale celé tratě Dresden – Zittau – Liberec (RE2 a RB61) a také tratě Dresden – Bautzen – Görlitz (RE1 a RB60), kde doposud provozuje dopravu DB Regio. Nový dopravce slibuje zkvalitnění služeb ve vlacích, kupříkladu každý vlak by měl být obsazen průvodčím, nabízeno má být i občerstvení nebo nápoje.

Zdroj: Liberec mě baví


Stanky Poslat mail autorovi | 16.10.2013 (6:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Související zprávyopen/close

  1 2 3      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel lbc 
19.10.2013 (17:26)  
chary
Děkuji i za Váš příspěvek pane Chary.
Já jsem si totiž povšiml různého náklonu oblouku kolejí na tratích 036, 030, 035, 089. A to především u některých oblouků, které již byli rekonstruované. Nerekonstruované oblouky neměli často žádný náklon. Zatímco některé rekonstruované oblouky měli mírný nebo větší náklon oblouku. Vím to ze své zkušenosti, jelikož jsem se dříve dost často pohyboval pěšky po železničních tratích v okolí Liberce, Jablonce n N, Tanvaldu, Železného Brodu, Malé Skály, Lišného, Mezi Hrádkem, Chrastavou, Chrastava Andělská hora a Libercem. Zajímalo mě to čistě jen ze své zvědavosti. Protože mě to zaujalo. Jestli je to právě to zmiňované převýšení koleje, to netuším. Ale domnívám se, že ano.
Proto mě napadlo, jak by se asi DB 612 chovala a nakláněla na trati v oblouku, kde je větší naklopení oblouku na 089.
19.10.2013 (13:09)  
Vantju: Až na to, že letos tam DB Regio nasazuje taky desira, viz tahle debata a řazení.. :)
registrovaný uživatel Adam Vanting  mail  
19.10.2013 (13:08)  
Škoda, že se na této lince zase objeví Desira, RegioSwingery od DB byly daleko pohodlnější. :-(
19.10.2013 (12:14)  
Je to tak - klopeny jsou oblouky a navíc se ještě naklopí skříň vozu. Však je to při jízdě znát...
editor nebo admin ŽP Chary  mail  
19.10.2013 (11:26)  
lbc, nejsem tedy konstruktér naklápěcích systémů ani stavitel tratí, ale pokud má jednotka možnost využít naklopení až o 8° při rychlostech nad 70 km/h, nějak si nedovedu představit, že by takový oblouk nebyl "klopený". Vlak v něm potom může naklápět skříň vůči rovině kolejí, čímž se skříň dostane do náklonu v součtu klopení trati a klopení skříně. Motorům na podvozku může být nějaká ostředivá síla oblouku relativně jedno, ale lidem na palubě už méně, a klopením se to kompenzuje. To je tak nějak celý princip toho klopení, ne ne?
registrovaný uživatel lbc 
19.10.2013 (9:59)  
pan Bajer
Děkuji pane Bajer za vysvětlení. To jsem měl zrovna na mysli.

pan Sim
Děkuji za doplňovací informace.

Obecně:
Celkem by mě zajímala ještě jedna věc. Pokud je oblouk naklopen, může nebo nemůže naklápěcí jednotka stále využívat maximální potenciál svého naklápění?
Protože pokud se jednotka naklopí už v naklopeném oblouku, měla by se obě naklopení (tedy naklopení oblouku a naklopení jednotky v naklopeném oblouku) logicky od svislice sčítat. Nebo jaká tam platí pravidla při provozu?
registrovaný uživatel Sim 
18.10.2013 (15:44)  
Jirko, jeste k tomu naklapeni; pokud se pamatuju spravne, system sice vykloni kastli o 8° vuci podvozkum, ale diky odstredive sile v oblouku a definovane minimalni rychlosti, pri jake se smi klopit se pocita s tim, ze realne vykloneni skrine vozu vuci ose koleje bude do 6,5°. I tak to ale neni malo, kdyz si predstavim, o kolik je vyklonena jeste osa koleje od svislice :-)
18.10.2013 (12:56)  
Naklápění u řady 612 se využívalo pouze na německé straně, v Žitavě jej strojvedoucí vždy v rozvaděči vypínal. Nevšiml jsem si však, že by se na německém úseku trati jelo vyšší než obvyklou rychlostí - bylo zapnuto zřejmě pouze kvůli pohodlnějšímu průjezdu oblouky (a je jich tam požehnaně).

Naklápění samotné může jednotka využívat od rychlosti 70 km/h, maximální náklon 8 stupňů (využito na Frankes-Sachsen Expressech v okolí Chemnitz při rychlosti 160 km/h). Konstrukčně se jedná o hydraulický systém, odvozený od stabilizátoru hlavně kanonu tanku typu Leopard (aby mohl přesně mířit i při jízdě po oraništi). Jsou s tím neustálé problémy, např. drážďanské 612 mají naklápění úplně vypnuto.
registrovaný uživatel lbc 
18.10.2013 (1:49)  
pan Štěpánek
Děkuji/díky za informace pane Štěpánek. Já mám zase informaci, že poláci by ten úsek trati byli ochotni opravit, ale chtějí si to opravit jen sami pomocí jen svých firem a techniky. Asi z důvodu práce,příležitosti. A také proto, že úsek trati je na jejich území. Otázka je, jestli na to mohou čerpat/požádat EU o dotace. A ty by jim byli přiděleny na tento úsek tratě. Nebo jestli je to tak , jak píšete vy a oni na to kašlou, to fakt netuším.
Uvidíme, jak se to v budoucnu bude vyvíjet. Snad k lepšímu zítřku.

pan Petrák
Také díky za odpoveď. To já vím pane Petrák. V dnešní době kraje u osobní dopravy požadující nízkopodlažní nebo častečně nízkopodlažní soupravy. Vychází to z požadavků krajů a přáních/požadavků cestujících. Naprosto to chápu. Mluvil jsem s panem Blažkem i panem Pospíšilem z Koridu na Kreportu o železniční dopravě a znám jejich stanovisko.

To náklápění u jednotky DB 612 mě zajímalo s čistě technického pohledu. Zajímá mě to a nevím to.
Proto jsem se ptal, od jaké provozní rychlosti může tato jednotka využívat systém naklápění.
17.10.2013 (22:38)  
lbc: Viz začátek diskuse. :) DB 612 používaly do Liberece, ale už ne.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2018 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko