Liberec — České dráhy přijdou od prosince 2014 o provozování spěšných vlaků Liberec – Žitava – Drážďany, které provozují ve spolupráci s německým dopravcem DB Regio. Oba dopravce nahradí jak na českém, tak na německém území, společnost Vogtlandbahn. Není tomu tak dávno, co společnost Vogtlandbahn pod označením Trilex nahradila všechny regionální vlaky Českých drah na trati 089 Liberec – Zittau – Rybniště (1, 2) a tak zůstaly od prosince 2010 jezdit pod taktovkou Českých drah pouze spěšné vlaky linky RE2 Dresden – Zittau – Liberec (– Tanvald). Ovšem i poslední 4 páry spěšných vlaků by měla začít od prosince 2014 provozovat společnost Vogtlandbahn. Toto rozhodnutí oznámil 9. října dopravní svaz Horní Polabí (VVO), dopravní svaz Horní Lužice-Dolního Slezska (ZVON) a Liberecký kraj dopisem dopravci. Změna se netýká pouze českého území, ale celé tratě Dresden – Zittau – Liberec (RE2 a RB61) a také tratě Dresden – Bautzen – Görlitz (RE1 a RB60), kde doposud provozuje dopravu DB Regio. Nový dopravce slibuje zkvalitnění služeb ve vlacích, kupříkladu každý vlak by měl být obsazen průvodčím, nabízeno má být i občerstvení nebo nápoje.
Zdroj: Liberec mě baví
Děkuji i za Váš příspěvek pane Chary.
Já jsem si totiž povšiml různého náklonu oblouku kolejí na tratích 036, 030, 035, 089. A to především u některých oblouků, které již byli rekonstruované. Nerekonstruované oblouky neměli často žádný náklon. Zatímco některé rekonstruované oblouky měli mírný nebo větší náklon oblouku. Vím to ze své zkušenosti, jelikož jsem se dříve dost často pohyboval pěšky po železničních tratích v okolí Liberce, Jablonce n N, Tanvaldu, Železného Brodu, Malé Skály, Lišného, Mezi Hrádkem, Chrastavou, Chrastava Andělská hora a Libercem. Zajímalo mě to čistě jen ze své zvědavosti. Protože mě to zaujalo. Jestli je to právě to zmiňované převýšení koleje, to netuším. Ale domnívám se, že ano.
Proto mě napadlo, jak by se asi DB 612 chovala a nakláněla na trati v oblouku, kde je větší naklopení oblouku na 089.
Děkuji pane Bajer za vysvětlení. To jsem měl zrovna na mysli.
pan Sim
Děkuji za doplňovací informace.
Obecně:
Celkem by mě zajímala ještě jedna věc. Pokud je oblouk naklopen, může nebo nemůže naklápěcí jednotka stále využívat maximální potenciál svého naklápění?
Protože pokud se jednotka naklopí už v naklopeném oblouku, měla by se obě naklopení (tedy naklopení oblouku a naklopení jednotky v naklopeném oblouku) logicky od svislice sčítat. Nebo jaká tam platí pravidla při provozu?
Naklápění samotné může jednotka využívat od rychlosti 70 km/h, maximální náklon 8 stupňů (využito na Frankes-Sachsen Expressech v okolí Chemnitz při rychlosti 160 km/h). Konstrukčně se jedná o hydraulický systém, odvozený od stabilizátoru hlavně kanonu tanku typu Leopard (aby mohl přesně mířit i při jízdě po oraništi). Jsou s tím neustálé problémy, např. drážďanské 612 mají naklápění úplně vypnuto.
Děkuji/díky za informace pane Štěpánek. Já mám zase informaci, že poláci by ten úsek trati byli ochotni opravit, ale chtějí si to opravit jen sami pomocí jen svých firem a techniky. Asi z důvodu práce,příležitosti. A také proto, že úsek trati je na jejich území. Otázka je, jestli na to mohou čerpat/požádat EU o dotace. A ty by jim byli přiděleny na tento úsek tratě. Nebo jestli je to tak , jak píšete vy a oni na to kašlou, to fakt netuším.
Uvidíme, jak se to v budoucnu bude vyvíjet. Snad k lepšímu zítřku.
pan Petrák
Také díky za odpoveď. To já vím pane Petrák. V dnešní době kraje u osobní dopravy požadující nízkopodlažní nebo častečně nízkopodlažní soupravy. Vychází to z požadavků krajů a přáních/požadavků cestujících. Naprosto to chápu. Mluvil jsem s panem Blažkem i panem Pospíšilem z Koridu na Kreportu o železniční dopravě a znám jejich stanovisko.
To náklápění u jednotky DB 612 mě zajímalo s čistě technického pohledu. Zajímá mě to a nevím to.
Proto jsem se ptal, od jaké provozní rychlosti může tato jednotka využívat systém naklápění.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.