..: Fotografie roku 2012 - výsledky hlasování odborné poroty :..

FotosoutěžBeroun — Již třetí rok hlasují v naší soutěži také odborní porotci, kteří většinou mají na nominované fotografie trochu jiný pohled, než příznivci železnice. Dnes vám přinášíme jejich hodnocení nominovaných fotografií. Odborná porota pracovala ve složení: Frank Bachmann, Alžběta Jungrová, Jan Langer, Pavel Scheufler a Jindřich Štreit.

Porotci vybírali jako obvykle mezi všemi fotografiemi nerozlišenými dle kategorií. Každý porotce dostal počet hlasů, který byl stejný jako počet nominovaných fotografií (tj. 303), a které dle svého soudu rozdělil mezi fotografie. Maximální počet bodů, které mohla dostat jedna fotografie nebyl nijak limitován. Stejně tak nebyl omezen počet snímků, které mohl porotce ohodnotit. Ten který obdržel nejvíce bodů získal Cenu odborné poroty.

Kromě toho mohl každý porotce napsat komentáře k soutěži či jednotlivým fotografiím. Nemuselo se přitom jednat o fotografie, které považoval za nejlepší. V komentářích mohli porotci nejen chválit, ale i upozorňovat na věci, které by dle jejich názoru bylo možno zlepšit.

Cena odborné poroty

Letošní Cenu odborné poroty získává zirecek se snímkem 534.0432 - ranní přípravy…

Níže je uvedeno pořadí na prvních deseti místech hlasování odborné poroty. Kompletní výsledky včetně hlasování jednotlivých porotců najdete na zvláštní stránce.

Pořadí Fotografie Počet bodů
1. 534.0432, foto: zirecek
zirecek, 534.0432 - ranní přípravy…
180
2. Raňajky šútovské, foto: Payus
Payus, Raňajky šútovské
155
3. 913.027-9 + 813.027-0, foto: tomi
tomi, 913.027-9 + 813.027-0
140
4. BS200, foto: Petr Holub
Petr Holub, BS200
80
4. 716.518-6, foto: Dobromil Retych
Dobromil Retych, 716.518-6
80
6. Smržovská výstraha, foto: paolo3
paolo3, Smržovská výstraha
70
7. Když prší, foto: Vojtěch Beran
Vojtěch Beran, Když prší
65
8. Děhylovský soumrak, foto: Payus
Payus, Děhylovský soumrak
56
9. 52.8079-7 + 52.7596, foto: Raven
Raven, 52.8079-7 + 52.7596
50
10. 163.061-5, foto: Tomáš Kubovec
Tomáš Kubovec, 163.061-5
45
10. T 47.018, foto: bazala68
bazala68, T 47.018
45

Frank Bachmann

Žije v Padebornu v německé spolkové zemi Severní Porýní-Vestfálsko. Od roku 1982 do roku 2004 se věnoval klasické fotografii. Snímky pořizoval zrcadlovkami Ricoh, Chinon či Pentax na černobílý film či barevný negativ. Od roku 2004 pracuje digitálně s vybavením Canon. Ve fotografii se zaměřuje na nákladní vlaky, záběry s neporušenou krajinou či za specifických povětrnostních situací. Protože není automobilista, dostává se za svými snímky na kole, vlakem nebo kombinací těchto dopravních prostředků.

M 21.004, foto: topičŽeleznice tentokrá v pozadí jako kulisa. Chvályhodná originalita, která by měla být oceněna.

Kavky, foto: zirecekJednoduše sympatické a trošku úsměvné.

671, foto: PayusVlastně jediná "normální" fotka, u které jsem přemýšlel o bodech kvůli vynikajícímu světlu.

913.027-9 + 813.027-0, foto: tomiSkvělá světelná nálada, ale je zde malý nedostatek: snímek nebyl zachycen ve zcela optimálním okamžiku.

M 262.1002, foto: Petr TylšarSice se jedná o aranžovaný záběr, ale je nadmíru originálně nasvícen.

Alžběta Jungrová

Jako fotografka se specializuje na náročné reportážní a dokumentaristické projekty v rozvojovém světě. V minulosti mj. fotografovala překupníky heroinu v pákistánském Chajbarském průsmyku, vrakoviště lodí v Bangladéši, útulek pro HIV pozitivní děti ve Vietnamu, železniční provoz v Kambodži nebo pouliční nepokoje v Pásmu Gazy. Opakovaně byla oceněna v soutěži české novinářské fotografie Czech Press Photo a dvakrát získala ocenění UNHCR.

Komentář porotce:

Celkove mi chybí větší kreativita, hra s pohybovou neostrostí a kompozicí, což by mi u vlaků, které o pohybu jsou, přišlo zajímavé. Proto jsem volila treba fotku Děhylovský soumrak. Když prší za snahu o práci s lidmi. Ti mi ve výběru chybí úplně, přitom by nesporně fotografie oživili. Zbylé fotografie v tom nejužším výběru sedmi jsem volila za světlo. Sama s ním ráda a hodně pracuji a dodává to fotografii atmosféru. Asi bych více ocenila, pokud by to nebylo založeno jen na tom, ale třeba i na kompozici nebo nějakém nápadu, ale i tak fotky zaujmou.

163.061-5, foto: Tomáš Kubovec 534.0432, foto: zirecek Děhylovský soumrak, foto: Payus 310.0134, foto: Petr Tylšar
Raňajky šútovské, foto: Payus 423.009, foto: Raven Když prší, foto: Vojtěch Beran

Jan Langer

Je absolventem ITF v Opavě, kde se věnoval především sociálnímu dokumentu. Účastnil se několika dobrovolnických projektů v zahraničí. V roce 2006 působil v Nairobi ve fotooddělení neziskové organizace MYSA a po návratu se obrazově podílel na publikacích rozvojového vzdělávání a spolupráci s Člověkem v tísni. Volnou tvorbu věnuje dokumentárním cyklům. Pracuje jako fotograf na volné noze v oblasti reportážní, dokumentární a portrétní fotografie.

Komentář porotce:

Ohodnotil jsem fotografie, které mne zaujaly na první dojem buď neotřelým pohledem, nebo příjemnou atmosférou, která nevychází primárně z líbivých barev a pohlednicového klišé. Nejvíc na mě osobně působí fotografie s příběhem. Těm jsem dal také nejvíce bodů. Favorit byl pro mě poměrně jasný.

913.027-9 + 813.027-0, foto: tomiPro mě nejlepší fotografie. Pojednává o krajině, o lidech, kteří v ní bydlí a o vlaku, který je jejich spojencem a přítelem. Má nezaměnitelnou snovou atmosféru v posvátnosti chvíle, v níž byla pořízena, a v pokorné pokloně kraji, kde vznikla. Nepopírá fotografovanou realitu, ale ani ji neuráží strohým popisem, nebo líbivými barvami. Je to jemný obraz citlivého oka a duše, jenž skýtá prostor pro mnohé představy o místě, které pozorujeme, ale i o nás samotných, našich snech a touhách po magických okamžicích jako je tento. Takhle si já představuji to pravé cestování vlakem.

534.0432, foto: zirecekFotografie má příběh, vlak má osobnost, depo budí dojem domova. Souznění stroje s místem jeho odpočinku, a zároveň touha vyrazit na koleje, na cestu, překročit práh (anebo naopak spokojenost z návratu a únava po dlouhém dni na zasloužený odfuk..).

498.104, foto: topičVýrazné a přitom lichotivé jemné světlo, citlivá práce s barvou. Prvky stromu, vlaku s kouřem a osvícené části plotu tvoří klidnou a vyrovnanou kompozici, přesto ale s určitým napětím. Fotografie je celkově čistá a jednoduchá, ale obsahuje několik plánů, které fotografii propůjčují hloubku a divákovi umožňují rozlet.

310.0134, foto: Michal KupsaHarmonie mezi starým viaduktem a historickou soupravou, fotka působí uklidňujícím dojmem i díky přirozené a nevtíravé zeleni.

Pavel Scheufler

Fotograf, historik fotografie a lektor kurzů digitální fotografie je autorem či spoluautorem 38 fotografických publikací, uspořádal na 50 fotografických výstav a napsal stovky článků a studií. Přednáší dějiny fotografie na FAMU.

534.0432, foto: zirecekSíla a krása, chce se mi zvolat k tomuto snímku! Je to v mých očích fotografická óda na parní stroj, na jeho sílu a vznešenost. Nepochybně zkušený a poučený autor zvolil ideální dobu s podvečerní ještě temně modrou oblohou, která je ve skvělém barevném kontrastu k oné oranžové umělého žárovkového světla, zvolil i ideální stanoviště uprostřed koleje a zvolil i správný delší čas expozice, který vyzmizíkoval pohyb osob, který by mohl rušit. Kouř z lokomotivy má náležitou dramatičnost a je výborně a logicky nasvícen. Gratuluji k promyšlenému záběru!

T 47.018, foto: bazala68Pro Járu Cimrmana velmi citlivá zastávka je konfrontována se strojem táhnoucím náklad. Efektní jsou šikmé sluneční paprsky pozdního odpoledne, stanoviště fotografa a úhel záběru s cedulí zastávky je logický. Konfrontace cedule a “očí” stroje v téměř jedné rovině je pěkná. Nevím, zda bylo fotografováno na RAW, ale pokud ano, což by bylo správné, dalo by se možná barevně z motivu vytěžit více (mám na mysli především jemné zvýšení světlosti barvy čela lokomotivy a možná bych poté snímek mírně zesytil). Každopádně gratuluji!

92.2271, foto: Jakub GregorDo soutěže přišlo velmi mnoho snímků, které těžily z konfrontace vlaku s povahou krajiny. Využívalo se namnoze kontrastů barev a tvarů, bizarnosti okolí. V tomto případě jde v zásadě o prostý záběr, efektní až pohlednicového typu, což nemyslím pejorativně, jen tak, že je obecně líbivý. A tím je vlastně velmi rafinovaný! Proto jsem ho vybral ke komentáři… Snímek je zároveň podivuhodně uklidňující, jde jakoby o obraz ze “staré doby”. Ona rafinovanost spočívá v tom, že “starý vláček” je vtipně konfrontován s polem slunečnic, z něhož by mohl mít radost i Vincent van Gogh. A velmi důležitým akcentem poklidné kompozice (protože s horizontem i vláčkem uprostřed) je hejno ptactva, které do snímku dodává “správný neklid”. Dobře působí i stín v části záběru v popředí. Gratuluji autorovi a chtěl bych asi oním vláčkem v oné minulé době chvíli jet.

Jindřich Štreit

Od roku 1972 se koncepčně věnoval zobrazování vesnického života. Soustředil se na portrét a na romskou tematiku. Od roku 1991 pracuje na dokumentárních projektech ve Francii, Anglii, Brazílii, Moldávii, Rakousku, Německu, Japonsku, Číně, Maďarsku, Rusku (Burjatsko, Krasnodarský kraj, Ingušsko, Čečensko), ale také v České republice (Ženská věznice, Břevnovský klášter, Lidé olomouckého okresu, Lidé Mikulovska, Cesta ke svobodě, Lidé Třineckých železáren, Mezi námi, Za oponou, Spolu, Cesty života, Lidé mého kraje – Bruntálsko, Ocelový svět, Tichá nemoc, Vítkovice, Hledat anděla, Lidé Vítkovska). Připravil více než 900 autorských výstav a mnoha kolektivních se zúčastnil. Vydal 28 knih, je zastoupen v nejvýznamnějších sbírkách a bylo o něm natočeno několik filmů. Vyučuje na Institutu tvůrčí fotografie Filozoficko-přírodovědecké fakulty Slezské univerzity v Opavě. Na Filmové a televizní fakultě Akademie múzických umění v Praze v letech 1991–2003, kde pedagogicky působil, se v roce 2000 habilitoval a stal se docentem pro obor fotografie. V roce 2009 získal profesuru na Vysoké škole uměleckoprůmyslové v Praze.

Raňajky šútovské, foto: PayusFotografie výborně vystihuje atmosféru rychlé jízdy. Skvělé propojení s krajinou.

Smržovská výstraha, foto: paolo3Abstrakce pohybu a světla.

716.518-6, foto: Dobromil RetychPráce člověka v emotivním záběru s efektem světla.

Výherci Ceny odborné poroty a medailisté v jednotlivých kategoriích hlasování uživatelů ŽelPage získávají diplomy, které tradičně navrhl architekt Vlastimil Sýkora.

Výhercům srdečně blahopřejeme, porotcům velmi děkujeme za účast v porotě a těšíme se na Vaše nominace v dalším ročníku naší soutěže.


Martin Válek , Tomáš Kubovec Poslat mail autorovi , topič Poslat mail autorovi | 2.9.2013 (19:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky ŽelPage

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
dopisovatel nebo člen ŽP topič  mail  
05.09.2013 (7:55)  
rpet: marnit čas s demagogem tvého ražení nemá smysl, všechno přetočíš, na věcné dotazy odpovíš nějakou výtačkou, snažíš se používat rádobyodborné termíny (lifestyle, aranžování) aniž bys tušil co to znamená

celej problém spočívá v tom, že seš sám na editaci levej nebo línej a neumíš ji, což je vidět na tvých fotkách a proto označuješ ty, kteří to zvládnou za pokrytce, to je velmi názorný příklad jak sis osvojil tu anglickou TOLERANCI, o který se zmiňuješ

ty tvoje fotky, který ti vyhodili z galerie, dostatečně popsal Jakub Gregor, nic dalšího k nim nemá cenu psát, myslím, že si každej soudnej autor udělá obrázek sám

takže bych to ukončil tím, aby sis šel zvyšovat ego o pár cenťáků, když ti to dělá tak dobře, do nějaký jiný diskuse a přestal tady prudit

pozn.: zvyšování ega o pár cenťáků je tvůj vlastní výrok, viz zde:
http://www.zelpage.cz/zpravy/9045#komentare
viz komentář z 29.8.2013 v 7:57
dopisovatel nebo člen ŽP topič  mail  
04.09.2013 (22:47)  
Jakub Gregor: Mám dojem, že ta třetí fotka (startující stíhačka) by měla být tou o níž autor tvrdí, že má x(ks)icht. Zřejmě se spletl a nalinkoval nějakou jinou, protože ta stíhačka má tolik ksichtu jak po ráně brokovnicí z 5 metrů.
04.09.2013 (22:40)  
rpet:
1-2) Strašnej problém fotku po zmenšení doostřit, že? Ne že by to bylo s ostrostí tak tragický, ale je to otázka pát vteřin... (ostatní aspekty obou fotek pomíjím)
3) Holt jsi nebyl připraven a fotka podle toho dopadla, co řešíš? Když při honění parního vlaku doletím ke kolejím na poslední chvíli a mašinu vyfotím někde z příkopu s větvemi přes půlku kotle, tak si zanadávám, fotku smažu a nikde nebrečím, že se fotka někomu nelíbí. Zvlášť když stejný stroj vyfotilo ten den padesát jiných lidí líp.
4) Včeličky zas nejsou tak neposedné, zkoušel jsem to jen párkrát, ale chtělo to opravdu jen pár minutek, takže taky nic na obdivné chvalozpěvy (viz úvodní anotační fotky na http://www.matematickabiologie.cz/index.php?pg=pro-studenty--rigorozni-rizeni a http://www.matematickabiologie.cz/index.php?pg=home--o-matematicke-biologii). Navíc na tvých fotkách vidím místo hmyzu spíš jen neostrý černý flek.
5) Pokud jsi chtěl fotkou předat radost toho instruktora, docela bych ocenil detailnější pohled, takhle vidím akorát spoustu trávy a vzadu skupinku lidí, kteří asi mají dobrou náladu, ale to je asi tak vše...
registrovaný uživatel rpet  mail  
04.09.2013 (22:07)  
@ topič:

přepnul jsem si klávesnici, protože strejda tvýho typu si to zaslouží hezky česky:

nedělám ze sebe fotografickýho mága. k tomu totiž nemám předpoklady: perfektní barevný vidění (mám porušenej barvocit), a fotoprůpravu (nejlép z umprumu). ale to mi rozhodně nezabrání v tom, abych ti vysvětlil tvoje těžký omyly:

national geographic: ano, maj skvělý fotky. a taky za ně autorům skvěle platěj. až budeš ty, jako správce fotek na želpage, platit lidem alespoň ze setiny, jako zmiňovaný magazín, budeme pokračovat a můžeš stanovovat pravidla o kvalitě, jak se ti zamane. ale v tuhle chvíli v tom vidím jen tvůj bezbřehý rozmar, nic víc.

ad life&street styl: ano, uznávám, že mám pravděpodobně pomotaný názvy. a mění to nějak fakt, že editoři fotogalerie želpage se občas chovaj, jak urvaný ze řetězu? a ano, než vypěníš, do galerie chodím a komentáře čtu. takže klid, a nohy do tepla, to pomáhá. možná jsem tupej na fotografování, ale číst ještě umím...

ad angličtina: nikdy jsem netvrdil, že umím perfektně anglicky. ale uznávám, že většina lidí, jako ty, zkouší podobný hlody, když jim dojdou argumenty.

ad anglie: ano, máš pravdu, a taky je to jedna Z NEJTOLERANTNĚJŠÍCH zemí, kde autor může publikovat cokoliv bez rizika, že se k tomu přimotá splašenej šotouš a fotku vyhodí proto, že "nemá správnou ostrost". takhle nějak se totiž chováte vy, správci zdejší fotogalerie (čest výjimkám).

ale víš ty co? pojďme si udělat malej testík.

dám sem odkazy na pět fotek (vše moje). dvě jsou podle mýho normální. třetí je malinko down, ale zato má xicht. čtvrtou a pátou fotku sem dám jako dokumentaci toho, jak lze snadno z galerie vyrazit fotku, která není nijak piplaná přes software, a přes to je prostě normálně dobrá, koukatelná. u těch posledních dvou kroutili hlavou i ti, kteří standardně dávaj fotky na airliners.net a když jsem jim řekl, že ty fotky neprošly, divili se - byť tam asi nějaký chybky budou (no a proč ne, nejsem profesionál)...

komentuj to tady, nebo tam, je mi to jedno.

začneme od konce:
http://www.zivotvenku.com/boeing-787-8-a7-bcc-qatar-airways/
fotka, která je použitá v náhledu, byla na airliners.net odmítnuta s tím, že prý není ostrá. a co by kur*a ještě chtěli??

úplně a nemlich to samý tady:
http://www.zivotvenku.com/boeing-747-436-g-bnlr-british-airways/
prej to není ostrý. no že by :D

no a teď ta trojka z popředí:

jak řekl topič: fotit funící mašinku, o který dopředu víme, že tudyma pojede, je děsnej dryják. jojo, ještě, že fotit Eurofighter Typhoon při startu (kolik dává? 220 kmh??) z náhodnýho místa, je tak easy. tím spíš, když nikdo nevěděl, jestli tahle svině poletí a kdy... na airliners.net tu fotku odmítli. prý obsahuje rušivé elementy. (na mysli mám foto z náhledu) OK, příště si asi vezmu motorovou pilu. focený to bylo bez přípravy, slyšel jsem prdu, tak jsem pustil ecigáro (z jedný) a limošku (z druhý) ruky a šel na to...

http://www.zivotvenku.com/raf-typhoon/

jdeme dál:

chápu, že topič má úplně jiný měřidla. tak to topiči řekni jasně narovinu. ty kecy kolem můžeš vynechat. nebo si snad myslíš, že čekat v kopci na mašinu, která jede podle grafikonu, se známou předpovědí počasí a z předem vytipovanýho místa (což logicky NIKDO z vás nedělá - jak by mohl...)je těžší, než honit po zahradě tuhle svini, která co desetina vteřiny jinej směr? opět mám na mysli fotku z náhledu:

http://www.zivotvenku.com/nature/

a konečně ta první (poslední):

http://www.zivotvenku.com/netheravon-raf-base/

vznikla nechtěně, ani nevím, proč jsem šel v tý sérii dál. ale radost k obličeji instruktora, že to dokázali a zabodovali (bodovaná soutěž seskok v tandemu) je fajn, hezky se na to dívá. i přes to, že je to proti světlu, a netvrdím, že se mi to povedlo tak, jak bych chtěl...

tak, topiči (a ostatní). klidně do mě. přijde ti to ošklivý? bráno měřítkem zdejších šéfů fotogalerie asi ano. jasně, KDYBYCH to měl v RAWu, KDYBYCH to ještě pošolíchal v nějakým fotošopu... ale PROČ? ty fotky jsou - dle mého laického názoru - naprosto normální a dá se na ně v pohodě koukat. nebo ne? kdyby to byly mašinky, topiči, šlo by to v týhle kvalitě?

jsem zvědavej tedy vážně.
dopisovatel nebo člen ŽP topič  mail  
04.09.2013 (21:13)  
až zase někdy vypukne debata o retušování či skládání foky z několika expozic dohromady, jakožto fenoménu digitální fotografie a zlu jménem Photoshop, prosazovaném hlavně těmi ze ŽP, tak zde je jeden zajímavý odkaz, na který jsem dnes narazil
http://www.ucw.cz/~hubicka/Sechtl/Ignac/Czech/ignac.html
jak dlouho to asi ten pokrytec Ignác Schächtl (Hynek Šechtlů) lepil dohromady?
dopisovatel nebo člen ŽP topič  mail  
04.09.2013 (20:50)  
rpet: ne, netřeba to dál rozvádět, o fotografování víš prdlajs, ale to ti nebrání sem vlítnout, vyblít na autory, že dělaj mrtvý fotky, že jsou pokrytci a podobný nesmysly, to je fakt šichta

pleteš si lifestyle photography a street photography a přitom právě ty lifestylový fotky jsou vypiplaný, někdy až hanba, ale machruješ, že by editované fotky lifestylové fotografy nezaujaly

budeš snad chtít tvrdit, že fotky v National Geographic jsou mrtvý bez života? a přitom na jejich skvělé technické kvalitě si časopis silně zakládá

nemáš nejspíš ani potuchy o tom, jak vzniká digitální fotografie a jak vznikala fotografie v éře analogu, to seš vážně tak naivní, že ve svým věku nevíš, co se s fotografií provádělo, když se fotilo na film, skleněný desky, želatinový desky, atd. a pozitivy se dělaly na albuminový papír nebo zhotovovaly pomocí woodburytypie či platinotisku, který se často koloroval? to se fotky piplaly třeba několik dní

viděl jsi někdy fotky anglických piktorialistů (Robinson, Cameronová, White, Davison) když se tak rád oháníš tím, že tam žiješ a že umíš perfektně anglicky, Anglie je jedna z nejkruciálnějších fotografických zemí a v železniční fotografii společně s Německem ta nejzásadnější

aranžovaná fotografie spočívá opravdu v něčem hodně odlišném než jen v tom, že si vezmeš na flek stativ (to ostatně dělá zcela mizivý počet lidí fotografujících železnici)nebo že budeš vědět co pojede okolo za vlak

editace fotky je třeba jen to, že narovnáš fotku, kterou jsi vyfotil nakřivo, protože máš ničemný pazoury, editace je třeba zmenšení fotky do rozměru vhodného pro web nebo pro tisk, editace fotky je prostě temná komora přestěhovaná do počítače, co dříve dělal fotolab, dělá nyní fotograf sám, ale asi je zbytečný ti něco vykládat, protože ty máš už předem jasno

jednoduchy: proc tu fotku editujes, kdyz je tedy tak dobra? nebo ji editujes proto, ze neni dobra? akdyz neni dobra, a po editaci je dobra, a pak ji nekde prezentuju jako dobrou, tak to neni jisty druh pokrytectvi?

pokud autor fotografuje do formátu raw, což dělá drtivá většina profesionálních fotografů, pak není jiné cesty než fotku editovat, převést z formátu raw do jiného, ze kterého se dá tisknout, udělat pozitiv, vystavit na web, takže těch pokrytců mezi lifestylovými fotografy bude tak asi 99%

ty svoje teatrální výkřiky o trestání bohem si schovej na jindy až se budeš bavit o něčem o čem máš aspoň trochu šajn, fotografování mezi to, zatím nepatří, tam máš znalosti hodně řídký
registrovaný uživatel rpet  mail  
04.09.2013 (20:00)  
@ topic:

teda, tom je dneska zase sichta...

1. rád bych se od tebe dozvědělvysvětlení jak to je s těmi life-stylovými fotografy

moje vlastni kategorie. nic vic vedet nepotrebujes.

3. rád bych se dozvěděl, jak se fotky železnice dají aranžovat, zvláště třeba takové, kdy autor zachytí jedoucí vlak v nějakém prostředí

jasne. takze jdes fotit vlak, a SAMOZREJME netusis, jestli a kdy tam nejakej pojede. a vlastne ani nevis, odkud fotit, protoze jsi na to ani nepomyslel. a stativ tam postavis jen z pleziru,. protoze jsi ho vzal omylem s sebou... (boze, proc? za co me trestas?)

4. fotek s lidma zde bývá pomálu, ale to je taky, mimo jiné samozřejmě, dané tím, že je o dost obtížnější se dostat v provozu k lidem než když se cvakají fotky na ulici

to jo, to beru.

5. podobný nesmysl jsem už dlouho nečetl, takže když je fotka dobře naexponovaná, ostrá a dobře zeditovaná, tak je to špatně? to fakt myslíš vážně?

a je nezbytne nutny tu fotku EDITOVAT? mozna ze muj nazor vychazi z toho, ze dobra fotka je kazda, ktera je koukatelna i bez te tvoji editace ;)

6. jak je to s těmi pokrytci co editují fotky? (tvá představa, že se to dělá půl dne je taky silně mimo), rád bych slyšel nějaké věcné a hodnověrné argumenty

jednoduchy: proc tu fotku editujes, kdyz je tedy tak dobra? nebo ji editujes proto, ze neni dobra? akdyz neni dobra, a po editaci je dobra, a pak ji nekde prezentuju jako dobrou, tak to neni jisty druh pokrytectvi?

fakt sorry. chapu, ze jsi foto machr, a neberu ti to. ale protoze se v tomhle jednoduse neshodnem, nebudu to dal komentovat.

s radosti bych neco pro zelpage i nafotil, tahy je toho k videni dost a dost. ale jak uprimne uznavam,. proste profesaionalita vytazena software je pro me nedostizna. na to nemam.

netreba to dal rozvadet...
registrovaný uživatel Raven  mail  
04.09.2013 (19:58)  
rpet: Ach jo.., ach jo, taková záplava textu, ale přitom ses ani náznakem nepřiblížil odpovědi na to, na co jsem se ptal. Po tom, co jsi napsal, si troufnu tvrdit, že jsem to tak nějak už napoprvé pochopil, přestože se s tím neztotožňuju. Já jsem se ale přece ptal na něco úplně jiného - viz můj komentář z 16.9.2013 v 16:36.

ad a ted obecne: o nikom jsem nerekl, ze vase fotky jsou hnusny. proc bych to delal? vase fotky jsou dokonaly - a to myslim vazne.
Topičovi spíláš, aby ti nevkládal do úst něco, co jsi neřekl, no a já si nějak ne a ne vzpomenout, že bych řekl, že jsi řekl, že "naše" fotky jsou hnusný. A až budeš mít vymetýno před vlastním prahem, tak pak prosím můžeš zapracovat na odpovědi na to, na co jsem se opravdu ptal ;-)

"obecně" :-) Nezastírám, že jako naprostý začátečník jsem někdy nestrávil půl dne nad opakovanými edity jedné fotky za účelem, abych se to naučil. Ovšem přijde mi to zcela přirozené, stejně jako ve všech oblastech učení se něčeho nového (kluk, kterej se chce naučit házet oštěpem taky nehodí na první pokus v životě 90m, trvá mu měsíce a roky, než vypiluje techniku, zpevní paži, nacvičí rozběh a švih atd., aby něčeho dosáhl). Jaktěživ jsem ale nestahoval výpal půl dne :-) Pokud se to jednou naučíš a umíš ty získané vědomosti převést do praxe, tak je to otázka vteřin, maximálně pár minut. Totéž platí o editaci obecně a jde to ruku v ruce se samotným focením. Pokud je fotka dobře vyfocená, pak je její dobré zeditování pro zkušeného editora otázkou několika málo minut.
registrovaný uživatel rpet  mail  
04.09.2013 (19:47)  
@ zirecek:

nebylo. ja totiz nechci fotit timhle stylem.
dopisovatel nebo člen ŽP topič  mail  
04.09.2013 (19:36)  
rpet:
1. rád bych se od tebe dozvědělvysvětlení jak to je s těmi life-stylovými fotografy
2. ne, s Mf Dnes mám společného pramálo
3. rád bych se dozvěděl, jak se fotky železnice dají aranžovat, zvláště třeba takové, kdy autor zachytí jedoucí vlak v nějakém prostředí
4. fotek s lidma zde bývá pomálu, ale to je taky, mimo jiné samozřejmě, dané tím, že je o dost obtížnější se dostat v provozu k lidem než když se cvakají fotky na ulici
5. za druhe, muj nazor je ten, ze pokud vyzaduju fotku v naproste extra kvalite, pak to dopande uplne stejne, jako zpravy na TV Nova: modelka za stolem je sice suprova, i s tema 5-kama prsama. ale nejak se z toho vytratily ty zpravy.
podobný nesmysl jsem už dlouho nečetl, takže když je fotka dobře naexponovaná, ostrá a dobře zeditovaná, tak je to špatně? to fakt myslíš vážně?
6. jak je to s těmi pokrytci co editují fotky? (tvá představa, že se to dělá půl dne je taky silně mimo), rád bych slyšel nějaké věcné a hodnověrné argumenty
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko