Praha — Prázdninová sleva na povinné rezervace do spojů SC Pendolino nebude od září pokračovat. V červenci a srpnu nabízel eshop většinu místenek do 2. třídy zadarmo, na pokladnách byly k dostání za 35 či 70 korun. České dráhy se k původnímu konceptu cen ale nevrací. Nový ceník bude více dynamický, poprvé zohlední také konkrétní obsazenost jednotlivých spojů a nebude brát ohled na vlastnictví věrnostního produktu In-karta. Nově tak bude nejnižší cena SC místenky mezi Prahou a Ostravou v 2. třídě 35 korun, na vybraných trasách dokonce zdarma, ale nákup na poslední chvíli může znamenat až dvousetkorunový příplatek k jízdence.
Běžná cena rezervací do druhé třídy bude tedy nově začínat na 35 korunách a v závislosti na dané trase, dnu v týdnu a nově také obsazenosti konkrétního spoje, může cena rezervací stoupat i po cenových hladinách 70, 100, 150 a 200 korun. Pro vybrané relace (nejčastěji na nejkratších trasách typu Ostrava – Olomouc) pak může být nabízen omezený počet místenek i za 0 korun. To se bude také týkat rezervací na již jedoucí spoje. Například pokud spoj jedoucí z Ostravy opustí stanici Olomouc a budou v něm ještě volná místa, pak budou nabídnuty místenky za 0 korun pro cestující z Pardubic do Prahy a podobně. Dynamický tarif povinných místenek bude zaveden také v 1. třídě spojů SC Pendolino, v tomto případě budou nabídnuty tři cenové úrovně místenek a to v hodnotách 100, 150 a 200 korun. Kontingenty budou oddělené pro prodej přes eshop a ostatní distribuční kanály. Na druhou stranu nebudou rozlišovat, zda je kupující vlastníkem In-karty či nikoliv.
Nejlevnější jednosměrná jízdenka z Prahy do Ostravy v 2. třídě tak může s In-kartou stát 235 korun a v 1. třídě 624 korun.
Zdroj: České dráhy
Samozřejmě, že kdybych potřeboval jezdit do Chebu, IN50 možná stále bude stát za zvážení, ale pokud si to někdo pořídil na ježdění Praha - Ostrava, neuchlácholíte ho tím. :) Já holt IN50 neprodloužil a začal jsem utrácet více u jiných dopravců.
Stejně tak je "super" benefit 3% výkonnostní bonus za nákupy v automatech a na eshopu, který se ale (sic!) nepočítá z včasných jízdenek, takže se dostanete do stavu, kdy formálně benefit máte, ale reálně se k němu nedostanete.
(U aerolinek při volbě dražší booking class dostatene nejen více mil, ale i více služeb. U ČD ale dobrovolně platit víc nic zákazníkovi nedá.)
Ale zpatky k tematu; budou po prazdninach ceny mistenek zakoupene s jizdenkou a samostatne ruzne jako doposud, nebo stejne?
Je to prostě případ, kdy vy máte nějakou slevu (a musel jste vydat nějaké usilí, aby jste ji získal), ale na to, co si kupujete, je od teď sleva normálně a slevy se nesčítají.
Jaká je vlastně vaše škoda?
Těžko budete pokaždé čekat tři roky než vyprší InKarty ...
V dobe, kdy jsem kartu porizoval, to odpovidalo (resp. tenkrat se neslibovala ctvrtka dolu z kazde cesty, bo byla jen jednotna verze).
Komin > ackoliv to ma Honzy nadnesene, pokud si pripustite zakaznicke (a nikoliv nadrazacke) videni sveta, nema zadny vyznam na to koukat stylem "mapy.cz vyhledávají od nádraží k nádraží 1 hod 45 min, google tu samou trasu 1 hod 40 min.". Prestoze se muzu povazovat za sotouse, narozdil od vetsiny jedincu tohoto druhu je nadrazi zpestreni cesty, nikoliv jeji cil. Ale to je na jinou debatu.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.