Praha — Prázdninová sleva na povinné rezervace do spojů SC Pendolino nebude od září pokračovat. V červenci a srpnu nabízel eshop většinu místenek do 2. třídy zadarmo, na pokladnách byly k dostání za 35 či 70 korun. České dráhy se k původnímu konceptu cen ale nevrací. Nový ceník bude více dynamický, poprvé zohlední také konkrétní obsazenost jednotlivých spojů a nebude brát ohled na vlastnictví věrnostního produktu In-karta. Nově tak bude nejnižší cena SC místenky mezi Prahou a Ostravou v 2. třídě 35 korun, na vybraných trasách dokonce zdarma, ale nákup na poslední chvíli může znamenat až dvousetkorunový příplatek k jízdence.
Běžná cena rezervací do druhé třídy bude tedy nově začínat na 35 korunách a v závislosti na dané trase, dnu v týdnu a nově také obsazenosti konkrétního spoje, může cena rezervací stoupat i po cenových hladinách 70, 100, 150 a 200 korun. Pro vybrané relace (nejčastěji na nejkratších trasách typu Ostrava – Olomouc) pak může být nabízen omezený počet místenek i za 0 korun. To se bude také týkat rezervací na již jedoucí spoje. Například pokud spoj jedoucí z Ostravy opustí stanici Olomouc a budou v něm ještě volná místa, pak budou nabídnuty místenky za 0 korun pro cestující z Pardubic do Prahy a podobně. Dynamický tarif povinných místenek bude zaveden také v 1. třídě spojů SC Pendolino, v tomto případě budou nabídnuty tři cenové úrovně místenek a to v hodnotách 100, 150 a 200 korun. Kontingenty budou oddělené pro prodej přes eshop a ostatní distribuční kanály. Na druhou stranu nebudou rozlišovat, zda je kupující vlastníkem In-karty či nikoliv.
Nejlevnější jednosměrná jízdenka z Prahy do Ostravy v 2. třídě tak může s In-kartou stát 235 korun a v 1. třídě 624 korun.
Zdroj: České dráhy
P.S.: Priznám sa, že mi slovo "prirážka" v tomto kontexte vôbec nesedí. Pod týmto pojmom si vždy predstavím príplatok k nejakej sume (v tomto prípade k sume za miestenku), nie samostatný poplatok. Ale možno je to len rozdielnym významom medzi slovenčinou a češtinou ;-)
Co si pamatuji, tak se ve vlaku nikdy cena místenky nepřipočítávala.
To by bylo relativně nestandardní (vůči například MHD).
S povinně místenkovou MHD jsem se ještě nepotkal. :-) A při jízdě bez jízdenky to funguje ve vlaku i v MHD stejně: platí se jízdné + přirážka.
Mmch, kde jste přišli na poplatek 35 Kč za každý úsek? prošel jsem si pár SPPO dozadu a nikde nic takového není.
Tam sa píše, že ak cestujúci nepredloží v povinne miestenkovom vlaku platnú miestenku, zaplatí prirážku 500 Kč a bude vylúčený z prepravy v najbližšej stanici. V prípade, že prirážku zaplatí na mieste - znižuje sa na 200 Kč (120 Kč s In-Kartou), nebude vylúčený z prepravy a môže obsadiť voľné miesto podľa článku 90 a nemá nárok na čerpanie ďalších služieb. O platbe za miestenku sa nepíše nič.
Přirážka pro účely SC je 35 Kč x počet stanic (mimo startovní, včetně cílové), na kterých ten vlak staví.
Slozitejsi to uz bude s vracenim penez za ni:-))
Ne, není. Jediným důvodem ke vrácení aplikace na kartě je změna podmínek použití. Dala se vrátit např., když se zrušila sleva na síťové jízdenky.
Jezdím čas od času Praha - Val.Meziříčí a zpět, většinou na víkend, takže nekupuji zpáteční jízdenku... Cestu mám naplánovanou vždy pár dnů předem...
Základní jízdné bez IN-Karty : 434 Kč
Cena s IN25 : 326 Kč
Včasná jízdenka předem (momentálně vím, že pojedu příští pátek) :
Praha - Val.Mez mi eshop nabízí za 260 Kč
variantně : včasná j. Praha - Hranice n.Mor ...200 Kč (ale až v sobotu, pátek "sold-out"), k tomu jízdenka Hranice - Val.Mez. (IN25)... 31 Kč = 231 Kč vs. 434 Kč bez IN-KARTY a znalosti nabídek ČD....
Jinak ta poslední varianta bez IN a se znalostí nabídek je : 210,- a 42,- = 252 Kč
Proč to ale píšu...předpokládám, že když si někdo pořídí IN-KARTU, tak má zároveň trochu ponětí o nabídkách ČD - stačí si občas projít web ČD. Proto si stále myslím, že IN-KARTA má cenu..opravdu není jen linka Pha-Ov.
P.S. Nebo to chce mít "dobrého pokladníka" na nádraží, který sám poradí, jako mě jeden v Ústí-Střekov s nabídkou ČD Jízdenka na léto 2013 :-)
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.