..: Letošní povodně zasáhly i Sasko :..

Drážďany, most Marienbrücke, lokomotivy 241.449 a 143.355, foto: Eric Eckert Drážďany — Letošní povodně výrazně zasáhly do života lidí nejen v České republice, ale i v Německu, například na dolním Labi v Sasku. Labe v této oblasti kulminovalo na hladině jen o 1,5 m nižší, než při ničivých povodních v roce 2002. Díky panu Axelovi, strojvůdci z Bad Schandau, vám přinášíme několik záběrů z vodou postižené trati Bad Schandau - Dresden. Veškeré fotografie pořídil jeho drážďanský kolega, pan Eric Eckert.

První snímky pocházejí z Drážďan, kde správce infrastruktury DB Netz po zkušenostech z roku 2002 nechal na straně přitekájící vody zatížit most Marienbrücke lokomotivami Ludmilla, a to v místě pilířů, respektive styku mostních polí.

Drážďany, most Marienbrücke, lokomotiva 232.469, foto: Eric Eckert Drážďany, most Marienbrücke, lokomotiva 233.288, foto: Eric Eckert Drážďany, most Marienbrücke, lokomotiva 241.338 a 182.021, foto: Eric Eckert Drážďany, most Marienbrücke, lokomotiva 241.697, foto: Eric Eckert

Druhým místem je průjezd obcí Königstein. Zde těleso trati zůstalo nad hladinou, nicméně působením vody může být podemleté.

Průjezd obcí Königstein směr Pirna, 4. 6. 2013, foto: Eric Eckert Průjezd obcí Königstein směr Bad Schandau, 4. 6. 2013, foto: Eric Eckert

Povodně se též dotkly pravidelného provozu, zejména s ohledem na bezpečnost. Společnost DB Regio omezila počet provozovaných spojů, ty, které zůstaly, pak některé zastávky a stanice projížděly z důvodu zatopení přístupu k nim. Od pondělí 10. června se provoz vrací k normálu.


stoupa Poslat mail autorovi | 16.6.2013 (12:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu Německo Sasko /Sachsen


  1 2      Zpráv na stránku:   
17.06.2013 (13:49)  
Napadlo mě, že pokud jsou ta mostní pole železobetonová, tak jsou pravděpodobně dutá...
editor nebo admin ŽP Vlad  mail  
17.06.2013 (11:33)  
Pikehead: Zkusím to vysvětlit trošku zjednodušeně.
Co na ten mostní pilíř působí? Přenáší vlastně do podloží vlastní tíhu mostu a nahodilé zatížení projíždějícím vlakem.
Při malých průtocích je zatížení "od vody" relativně malé.
Při větších průtocích je to ale něco jiného. Jak ta proudící voda působí na mostní pilíř? "Tlačí" na něj - takže pilíř má snahu se kolem základové spáry na straně "odtoku" pootočit. Aby se pilíř nemohl "pootočit", musí být dobře založen. A pokud je tady nějaká, byť malá, pochybnost, že by tomu tak nemuselo být, tak je nelepší tu část pilíře, na kterou voda "tlačí", buď lépe v základech ukotvit (nereálné) a nebo jí pomoci dodatečným přitížením (třeba lokomotivou).

Vzpomeňte si, jaké to bylo když jste si hrál u moře. Do písku jste zapíchl klacík, stéblo - a díval se, jak ho voda při "přílivu" ohýbá na jednu stranu, při "odlivu" na druhou stranu. A když jste jen stál na písku (čelem k moři) v místech, kam "dotékaly" vlny, tak jste se pomalu a jistě začal bořit na patách, protože voda měla snahu vám ten písek zpoza pat odnášet...

A v řece je to obdobné.
registrovaný uživatel TTtrain  mail  
17.06.2013 (10:45)  
Tohle řešení je výbornej nápad. A ten kdo se pod to podepsal, ten musel mít sakra "koule". Jednoznačně palec nahoru.
17.06.2013 (9:31)  
Takže zatížením 117 tun se výrazně zvýší statika mostního pilíře namáhaného z boku? :)

Mě překvapuje, že - zvlášť v Německu - na to ten pilíř není spočítaný a postavený už od začátku, ale zlepšovák jim samosebou nechci upírat...
registrovaný uživatel stoupa  mail  
16.06.2013 (22:42)  
:-) Efekt? Zkuste: mechanika tuhých těles, pružnost a pevnost, a zejména statika ...
16.06.2013 (22:11)  
Je vidět, že sovětská technika má své místo i ve 21. století... :-D jinak efekt toho zatížení moc nechápu.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko