..: Stavědlo Tábor :..

Stavědlo Tábor, foto: Martin Řežábek Tábor — Objekt vznikl jako součást stavby „Modernizace trati Veselí nad Lužnicí - Tábor“. Předpokladem správné funkce stavědla je dobrý výhled. Tvar stavby je tímto požadavkem předurčen. Byl zvolen polokruhový půdorys se širokým panoramatickým oknem. Stavba je dřevěná na zděném 1,5 m vysokém soklu, s pultovou střechou. Barevnost je odvozena z přirozeného spektra barev železničních tratí. Odstín natření prkenné fasády splývá s rezavou barvou kolejiště. Zadní fasáda je neutrální šedá, pohyblivé výplně stavebních otvorů - dveře a větračky - jsou provedeny červeně. Vnitřní prostory stavědla jsou světlé, na stropě je osvětlení vějířovitě rozvité z geometrického středu stavby.

Stavědlo Tábor - půdorys, foto: Martin Řežábek Stavědlo Tábor - pohled SV, foto: Martin Řežábek Stavědlo Tábor - pohled, foto: Martin Řežábek Stavědlo Tábor - pohled JV, foto: Martin Řežábek
Stavědlo Tábor, foto: Martin Řežábek Stavědlo Tábor, foto: Martin Řežábek Stavědlo Tábor, foto: Martin Řežábek Stavědlo Tábor, foto: Martin Grill

Technické údaje:

  • autor: Martin Řežábek
  • projekt: 2008
  • realizace: 2009
  • zastavěná plocha: 19 m²
  • obestavěný prostor: 94 m³

Autorský text. Autor: Martin Řežábek.

Převzato z archiweb.cz s laskavým souhlasem redakce.


Redakce ŽelPage Poslat mail autorovi | 20.4.2013 (7:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Jihočeský


  1 2      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel stoupa  mail  
24.04.2013 (0:37)  
}gp]

A to koště opravdu není těmi 30ti cm zachumelené? :-)
registrovaný uživatel (gp) 
23.04.2013 (14:23)  
Je to výrazně lepší, než stát v létě v zimě u kolonky. A vypadá to významně lépe, než všechny ty hranatý boudy, co se jich u nás od války nastavělo.

stoupa: Je to v Táboře, takže před výstupem na pracoviště vytáhnu zpod schodiště koště a tu třícentimetrovou sněhovou kalamitu jednoduše vodmetu. (Mladej, zameť dvůr! Ale já jsem inženýr! No tak já ti ukážu, jak se to dělá. :--)
23.04.2013 (11:56)  
Taky mě trochu překvapuje, že se něco jako stavědlo dnes ještě staví... :) ale snad v Táboře věděli, co dělají...
22.04.2013 (15:44)  
Jak napsal Koudy, jedná se pouze o dočasně obsazované stavědlo při posunu. Nepočítá se s tím, že tam signalista bude celou směnu, ale vždy jen dle potřeby např. na půl hodiny až hodinu. Jeho stavba byla nad rámec původního projektu (doprojektována až během stavby na základě požadavku stanice, proto je v "minimalizované variantě). Proč byl zvolen tento design si už nepamatuju, asi se chtěl projektant trochu vyřádit; jen vím, že kolega dozor se už během realizace nad tím pozastavoval a příznačně ji přejmenoval na "špačkárnu".
22.04.2013 (9:13)  
Za sebe coby táboritu mohu prohlásit, že jsem v ní za dobu její existence neviděl sedět živou duši, takže starosti o klimatizovaný a ohajzlíkovaný prostor bych nechal koňovi.
registrovaný uživatel PPP 
21.04.2013 (21:29)  
M 474 003: [/b]A kolik že to stálo, když víte, že to bylo moc drahé? Já bych naopak čekal, že dřevostavba zas tak drahá nebude. Nebo prostě proto, že někdo něco udělal jinak, než se to dělá vždycky, tak je to hned špatně a drahé? Že tam chybí místo na některé vybavení, to asi jo, ale jak správně podotkl Jim, to by měl vědět zadavatel, kolik místa tam potřebuje.
20.04.2013 (21:34)  
http://mapy.cz/#x=14.670917&y=49.420513&z=18&l=15
Tady je. Mimo výhybky na traťových kolejích, takže patrně ovládá pouze výhybky nákladiště.

Bez záchodu, bez zádveří, plus ty schody o držku. Přitom stačilo málo. Posunout schody o metr blíž k rohu, dveře dát čelně a vzniklo by na konci schodů zádveří 900 na 1400, do kterého by vešel přesně ten věšák na šaty, koště a lopata. Zadní stěna by tedy byla uskočená, ale z tratě by to nebylo poznat. A je to nízké. Přes stojící vagon nebude vidět lokomotiva na vzdálenější koleji. Pokud by to bylo vysoké jak se patří, tak by se pod uvažované zádveří vešel záchodek. Zvýšení nákladů? Minimální.
20.04.2013 (19:14)  
Mně to zaujalo hned, říkal jsem si, na co stavědlo, když dnes vyšly z módy. Asi to bude pomocné stanoviště pro případ poruchy nebo složitějšího posunu. Jinak pro stálou službu katastrofa. Jako pomocné stavědlo zbytečně drahé. Někdo se prostě chtěl ukázat a vyinkasovat peníze. Vypadá to jako poškozený květináč.
registrovaný uživatel Koudy 
20.04.2013 (16:15)  
Stojí a funguje. Jen to není klasické stavědlo se 24h službou, ale "pouze" pomocné stavědlo PSt2. Obsluha probíhá z kolejové desky.
registrovaný uživatel Jim  mail  
20.04.2013 (15:02)  
...přitom stačilo posunout tětivu z půlkruhu dozadu třeba jen o 2m,kde mohlo vziknout zájemí atd. Architektonický ráz by zůstal téměř nezměněn a bylo by to 100x praktičtější.

Nicméně na architekta bych to neházel,nevíme jaké byly požadavky,rozpočet a další důležité parametry. Spíš bych vinu viděl u zadavatele,ten si měl říct, co tam vše chce mít.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2018 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko