Tábor — Objekt vznikl jako součást stavby „Modernizace trati Veselí nad Lužnicí - Tábor“. Předpokladem správné funkce stavědla je dobrý výhled. Tvar stavby je tímto požadavkem předurčen. Byl zvolen polokruhový půdorys se širokým panoramatickým oknem. Stavba je dřevěná na zděném 1,5 m vysokém soklu, s pultovou střechou. Barevnost je odvozena z přirozeného spektra barev železničních tratí. Odstín natření prkenné fasády splývá s rezavou barvou kolejiště. Zadní fasáda je neutrální šedá, pohyblivé výplně stavebních otvorů - dveře a větračky - jsou provedeny červeně. Vnitřní prostory stavědla jsou světlé, na stropě je osvětlení vějířovitě rozvité z geometrického středu stavby.
Technické údaje:
- autor: Martin Řežábek
- projekt: 2008
- realizace: 2009
- zastavěná plocha: 19 m²
- obestavěný prostor: 94 m³
Autorský text. Autor: Martin Řežábek.
Převzato z archiweb.cz s laskavým souhlasem redakce.
1 2 | Zpráv na stránku: |
Není tam jakékoliv zázemí. Vždyt jsme v 21 století, tak by to mělo splnovat určité požadavky na kvalitní pracovní podmínky... zadní část bych rozšířil, nebo by stačil výklenek do zadní části, kde by měli zaměstnanci aspon malé zázemí pro převlečení atd.
Kde ten člověk bude jíst, čím se umyje. Není místo na ledničku, mikrovlnku nebo aspoň vařič a konvici. Chybí sklep nebo nějaká "šopa" pro uložení zimních pomůcek, lopat, košťat nebo zarážek, terčů a dalších věcí.
Děsí mě už jen to, že na oknech nejsou žaluzie. Zaměstnanec se tak neschová před sluncem, tyto "domečky" už samy o sobě v létě fungují jako akumulátor tepla, ne tak ještě takový skleník. Ale nejen to, neunikne ani zvídavým pohledům, což bude asi velmi příjemné při převlékání nebo u jídla. O tom bych mohl psát romány...
Mnozí, včetně kontrolních orgánů, také mají přestavu, že člověk v prosklené kukani má perfektní rozhled i v noci, když si rožne zářivky.
A už vůbec neuvažovat jestli na tom pracovišti je v noci několik hodin pohotovost na pracovišti.
Projekty moderních pracovišť zkrátka vycházejí z toho, že zaměstnanec je jen robot a musí být jen a pouze v pracovní poloze. Četl jsem obsáhlou kritiku nějakého fíry na řešení stanoviště lokomotivy ř. 380. Také úžasně praktické.
prostě, že stavba musí především plnit svůj účel a teprve potom až zdobit, toto bych toleroval jen jako dočasnou stavbu....
Stoupa: Signalistů se zapomněli zeptat, to máš pravdu, ale přeci existují normy, přes které by neměl projít ani samotný projekt. Takže by logicky nedošlo ke kolaudaci.
edit: ale třeba dle norem už signalisti musí chodit vykonávat potřebu do lesa...:-)
Chybějící sociální zařízení je v dnešní době víc než úlet. Dále klimatizace by vyřešila také vytápění objektu - tepelné čerpadlo - značně menší náklady na otop. Schody měly být řešeny opravdu spíše pororošty - odpadá problém se sněhem a námrazou. Architektonicky hezké, ale značně nepraktické... škoda :(
Při vší úctě, jakožto bývalý signalista jsem zděšen. Nezakryté kovové schodiště (kdyby tam alespoň byly "pororošty", jimiž sníh propadne), kde je sociální zařízení (nejen umyvalo, hajzlík, ale i na šaty)? Ke jsou uloženy pracovní pomůcky? Je tam klimatizace - takhle to vypadá jako dobré letní pařeniště (házeli jsme na pultovou střechu hadici a pouštěli vodu - aby se "to" alespoň trochu ochladilo), Je to stavědlo dle mého gusta strrrrááášně nízké - postačují rozhledové poměry, nebo bude provoz na normálním rozchodu nahrazen provozem modelovým tak ve velikosti "O"?
Připadá mi to, že někdo dopustil stavbu na krásu, ale signalistů se nezeptal .....
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.