Karviná — Statutární město Karviná vyjádřilo jednoznačný nesouhlas se záměrem Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) zrušit železniční zastávku Karviná-Darkov na trati 320. Budova tam již byla zbourána dříve. Návrh na zrušení zastávky byl podán kvůli nízkému počtu cestujících, kteří zastávku využívají. Již v prosinci 2012 s počátkem platnosti nového jízdního řádu také došlo ze strany Českých drah k velmi výrazné redukci spojů zastavujících na zmíněné zastávce. České dráhy tak učinily i přes nesouhlas města, své rozhodnutí zdůvodnily tím, že počet osob využívajících zmíněnou zastávku nepřevyšoval (při počtu 40 vlaků týdně) deset osob během jednoho týdne. Tomuto tvrzení se však město brání. Primátor města Tomáš Hanzel uvedl: "Dráhy argumentují stejnou metodikou výpočtů, ale přitom počty lidí zdaleka nedosahují oné kritické hranice deseti a méně za týden. Nemůžeme tedy souhlasit s dalším zhoršením komfortu pro karvinské cestující." Tisková mluvčí karvinské radnice Šárka Swiderová doplnila, že omezení zastavování spojů bylo ČD kladně projednáno s krajským úřadem a nebylo jediné. Zastavování bylo, přes nesouhlas města, omezeno také v karvinské místní části Louky.
Zdroj: Město Karviná
Nejspíš tak, že se musejí nějak rozpočítat. Například podělit počtem zastávek. To že ten vlak někam jede a někde staví má přínos hlavně pro to místo, kde staví, takže pokud chceme znát náklady na jízdu vlaku, tak by se o ně měly "podělit" místa, kde staví.
Obecně jsem proti rušení "nepotřebných" zastávek na lokálkách, protože ty přidávají drahocenné cestující. Ale hlavní trať, to je věc jiná.
Omlouvám se za off-topic, ale taková zpráva mě přiměla to napsat, ačkoli za nejkvalitnější komentář považuji od uživatele IC540.
Problém je ten, že lidi nemájí důvod tam vystoupit. Tohle ale musí vyřešit město Karviná. Do té doby je přístup SŽDC a ČD v pořádku a já ho podporuji.
Tak zvané Sakmarovo údolí se udržuje díky poddolování na 30-50km/h v rámci možností. Nejbližších 20 a více let to jiné nebude. Zastavením vlaku z rychlosti 30 km/h, by se nikdo nepotento... si myslím...
Navíc zde stále projíždí pravidelná linka do Stonavy a Albrechtic u Českého těšína(870198).
Bohužel odbornými zásahy Inženýrů v MS kraji se na této lince povedla určitá Zárubovina, jako v Pardubickém kraji. Autobusy jsou až na mminimu časů vedeny tak, že jsou velké nepřípoje od/k vlakům a to jezdí skrz most, co vede nad zastávkou Darkov( viz snímek) a zajíždějí k nádraží v Albrechticích.
Stonava tak má jízdou busem v řádech 5. minut dvě páteřní tratě na dosah(320/321), no nedostanou se nikam, jen do Hajcman City, jak se Karvinej přezdívá. Takže přestupní vazby jsou nula bodů a do Darkova na kole nikdo nepojede, bo by mu jej za jízdy ukradli...
Co by pomohlo, je vyčištění nejbližšího okolí zastávky, zajistit základní osvětlení(bo normy su přisne, kurňa) a udělat přípoje k vlakům. Tolik málo by mohlo přilákat řadu cestujících z několika tisícové Stonavy a umožnit jim dojíždět do Č.Těšína, Třince, Mostů u Jablunkovaa do Bohumína, Ostravy a dále rychle jen s jedním přestupem v Darkově...
Určitý potenciál to území má. Karvinské moře aneb koupání u DARKOVSKÝCH LÁZNÍ atd...
Jak se jednou zastávka zruší, nikdy se nezavede, co si budeme povídat...
Já jsem pro zachování zastavování. No na řadě je však Karviná a její plán, jak s územím naložit. Projekty jsou a jeden možný letní jsem uvedl výše...
Při pohledu do mapy je jasné, proč zastávka má nízké využití - srovnatelně daleko od Darkova je hlavní nádraží, předpokládám, že většina tedy zvolí cestu civilizací. Navíc ta omezená nabídka spojů... Ve výsledku mi tedy přijde zavést MHD k nádraží, kterou se lidé svezou do většinové zájmové oblasti (centrum města) a ti, co jedou dále prostě přestoupí na nádraží na jimi zvolený vlak.
A lázeňští hosté dojedou dálkovkou na hlavní, nemají tedy důvod využívat osobní vlaky...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.