..: Záměr zrušení zastávky Karviná-Darkov :..

Karviná Darkov, foto: Podzemnik (Wikimedia Commons)Karviná — Statutární město Karviná vyjádřilo jednoznačný nesouhlas se záměrem Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) zrušit železniční zastávku Karviná-Darkov na trati 320. Budova tam již byla zbourána dříve. Návrh na zrušení zastávky byl podán kvůli nízkému počtu cestujících, kteří zastávku využívají. Již v prosinci 2012 s počátkem platnosti nového jízdního řádu také došlo ze strany Českých drah k velmi výrazné redukci spojů zastavujících na zmíněné zastávce. České dráhy tak učinily i přes nesouhlas města, své rozhodnutí zdůvodnily tím, že počet osob využívajících zmíněnou zastávku nepřevyšoval (při počtu 40 vlaků týdně) deset osob během jednoho týdne. Tomuto tvrzení se však město brání. Primátor města Tomáš Hanzel uvedl: "Dráhy argumentují stejnou metodikou výpočtů, ale přitom počty lidí zdaleka nedosahují oné kritické hranice deseti a méně za týden. Nemůžeme tedy souhlasit s dalším zhoršením komfortu pro karvinské cestující." Tisková mluvčí karvinské radnice Šárka Swiderová doplnila, že omezení zastavování spojů bylo ČD kladně projednáno s krajským úřadem a nebylo jediné. Zastavování bylo, přes nesouhlas města, omezeno také v karvinské místní části Louky.

Zdroj: Město Karviná


Jiří Bílik | 5.4.2013 (12:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Služby

Další z regionu ČR Moravskoslezský


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
05.04.2013 (17:09)  
spalda: řekl bych, že na tuto rychlost se vlaky nerozjedou. cca 2 km na sever je stanice Karviná hl.n., směrem na ČT vede trať poddolovaným územím a rychlost je omezena tuším na 40 km/h..
05.04.2013 (16:58)  
@Vlad: ak to správne chápem, regionálnu dopravu si objednáva kraj. Myslím, že MSK by mal dať zľavu mestu Karviná za zníženie obslužnosti. Ale práve v tom dokumente, ktorý si ukázal, sa nič také nepíše. Platí sa len "základní standard" alebo "zvýšený standard".
editor nebo admin ŽP Vlad  mail  
05.04.2013 (16:21)  
Benpat: "...ať si Karviná to zastavování Os zaplatí."

Pokud se domníváte, že města a obce za dopravu objednanou krajem nic neplatí, hluboce se mýlíte. Podívejte se na tabulku na straně 14 náseldujícího dokumentu a zkuste si trošku započítat...
http://verejna-sprava.kr-moravskoslezsky.cz/assets/doprava/plan_dopravni_obsluznosti_msk.pdf

A nebo tu Vaši připomínku otočme. Poskytly ČD nezastavováním kraji slevu?
registrovaný uživatel tsi 
05.04.2013 (16:10)  
Benpat:
Pan Primator bojuje za zastavku hlavne protoze to je popularni a lid to miluje, nejake volby jsou vzdycky nablizku.
spalda:
Jenomze jak presvedcit verejnost, ze nic neni zadarmo, zvlaste kdyz Oranzovi soudruzi maluji tu krasnou "zadarmo" budoucnost.
05.04.2013 (15:47)  
Nevím, jestli je to zrovna případ zmiňované zastávky, ale všechny zastánce malých zastávek bych rád upozornil na jejich efektivitu.
Zastávka na koridoru s nástupišti a mimoúrovňovým přechodem stojí kolem 10 mil.+ náklady na osvětlení, zimní údržbu apod.
Rozjezd 200t vozidla na 100km/h spotřebuje zhruba 30kWh, na 160km/h už asi 80kWh. K tomu připočtěte všeobecně vysoké fixní náklady na vlak, platy fíry, průvodčích a vyjde vám cena za jedno zastavení v řádech stokorun.
Pomalé couráky pak blokují kapacitu koridorů, čímž dělají obrovské problémy nákladním dopravcům.
Pomalé couráky stojící za každou mezí jsou pro cestující neatraktivní, takže raději jednou autem.
Není tedy efektivnější raději investovat do oprav tratí a nákupu moderních vozidel? Než zastavovat v takových místech, to už snad vyjde levněji tam poslat taxík!
registrovaný uživatel Benpat 
05.04.2013 (15:43)  
Podle jiného DF Karviná zrušila v prosinci jednu z linek MHD, která právě jezdila do dané oblasti. Proto teď bojijí za záchranu zastávky, neboť příjdou o jediné spojení co tam zůstalo a ještě je pro město zdarma...
Pokud to tak je, tak ať si Karviná to zastavování Os zaplatí.

Co se týče vzhledu zastávky, tak tam je to dáno možná i tím, že u této zastávky začíná/končí poddolované území. Ten úsek je celkově špatný. A až se bude dělat koridor, tak se jednoduše zastávka neobnoví.
05.04.2013 (15:06)  
No, já tedy nevím, ale pokud se podívám na ilustrační obrázek, tak se mi to zdá dost podudržované.
registrovaný uživatel Keprt 
05.04.2013 (14:54)  
Počet cestujících samozřejmě a především závisí na cílech v okolí zastávky. Její stav sice nění utěšený, ale určitě si nikdo neřekne "fuj, ta zastávka je hnusná, radši pudu pěšky" (aneb - znám nehostinější zastávky, které si na nevyužitost nemůžou stěžovat). Bylo by fajn, kdyby sem někdo znalý místní situace napsal, kolik lidí jí opravdu využívá, eventuelně, jestli v těch hluchých obdobích, kdy se tam dnes projíždí, se v okolí koná něco cestující generující.
registrovaný uživatel SYN 
05.04.2013 (14:35)  
No nevím, jestli nějak výrazně souvisí renovace s počtem nastupujících... v havarijním stavu to nevypadá...
05.04.2013 (14:31)  
Tak ono počty ČD mohou být občas opravdu dost nepřesné, protože sčítání se provádí párkrát do roka a v závislosti na ročním období to může být dost rozdílné. Rozhodně tomu může přidávat i stav zastávky a pokud se omezí zastavovaní, lidí bude ještě méně a méně, až se zastávka opravdu bude moci zrušit.
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko