Karviná — Statutární město Karviná vyjádřilo jednoznačný nesouhlas se záměrem Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) zrušit železniční zastávku Karviná-Darkov na trati 320. Budova tam již byla zbourána dříve. Návrh na zrušení zastávky byl podán kvůli nízkému počtu cestujících, kteří zastávku využívají. Již v prosinci 2012 s počátkem platnosti nového jízdního řádu také došlo ze strany Českých drah k velmi výrazné redukci spojů zastavujících na zmíněné zastávce. České dráhy tak učinily i přes nesouhlas města, své rozhodnutí zdůvodnily tím, že počet osob využívajících zmíněnou zastávku nepřevyšoval (při počtu 40 vlaků týdně) deset osob během jednoho týdne. Tomuto tvrzení se však město brání. Primátor města Tomáš Hanzel uvedl: "Dráhy argumentují stejnou metodikou výpočtů, ale přitom počty lidí zdaleka nedosahují oné kritické hranice deseti a méně za týden. Nemůžeme tedy souhlasit s dalším zhoršením komfortu pro karvinské cestující." Tisková mluvčí karvinské radnice Šárka Swiderová doplnila, že omezení zastavování spojů bylo ČD kladně projednáno s krajským úřadem a nebylo jediné. Zastavování bylo, přes nesouhlas města, omezeno také v karvinské místní části Louky.
Zdroj: Město Karviná
Pokud se domníváte, že města a obce za dopravu objednanou krajem nic neplatí, hluboce se mýlíte. Podívejte se na tabulku na straně 14 náseldujícího dokumentu a zkuste si trošku započítat...
http://verejna-sprava.kr-moravskoslezsky.cz/assets/doprava/plan_dopravni_obsluznosti_msk.pdf
A nebo tu Vaši připomínku otočme. Poskytly ČD nezastavováním kraji slevu?
Pan Primator bojuje za zastavku hlavne protoze to je popularni a lid to miluje, nejake volby jsou vzdycky nablizku.
spalda:
Jenomze jak presvedcit verejnost, ze nic neni zadarmo, zvlaste kdyz Oranzovi soudruzi maluji tu krasnou "zadarmo" budoucnost.
Zastávka na koridoru s nástupišti a mimoúrovňovým přechodem stojí kolem 10 mil.+ náklady na osvětlení, zimní údržbu apod.
Rozjezd 200t vozidla na 100km/h spotřebuje zhruba 30kWh, na 160km/h už asi 80kWh. K tomu připočtěte všeobecně vysoké fixní náklady na vlak, platy fíry, průvodčích a vyjde vám cena za jedno zastavení v řádech stokorun.
Pomalé couráky pak blokují kapacitu koridorů, čímž dělají obrovské problémy nákladním dopravcům.
Pomalé couráky stojící za každou mezí jsou pro cestující neatraktivní, takže raději jednou autem.
Není tedy efektivnější raději investovat do oprav tratí a nákupu moderních vozidel? Než zastavovat v takových místech, to už snad vyjde levněji tam poslat taxík!
Pokud to tak je, tak ať si Karviná to zastavování Os zaplatí.
Co se týče vzhledu zastávky, tak tam je to dáno možná i tím, že u této zastávky začíná/končí poddolované území. Ten úsek je celkově špatný. A až se bude dělat koridor, tak se jednoduše zastávka neobnoví.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.